AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Borntobewild píše: Problém je, že je tam přístup jak k penězům. Takže mírně natlakuju, houbičkou s jarem najdu přesné místo, brousnu flexou a přes to udělám svár cočkem?
SPíš do toho zavrtej, abys věděl, jestli je tam maso... Tudíš jestli ti teče pór, nějaká zalitá struska, která po letech vypadla, nebo jestli už je z původní síly jen alobal a skápne ti to....
Milan1963 píše: P_B> Už nevím přesně, ale mám pocit, že 8000.- korun za víkend. Benzín v tom samozřejmě není. Možná je to na jejich stránkách.
Edituji : našel jsem to : je to 6000 korun. V pátek navečer si motorku půjčíš, v pondělí ráno vrátíš.
To není špatná cena......
za pár tisíc víš, do čeho jdeš... Dobrá reference...
Protože když si to půjčíš na objetí bloku, nevíš, jak se to chová na dálnici, jestli tě enbudou brnět ruce nebo dřevěnět prdel... Za víkend stihneš najet mnoho set kilometrů a to už víš jasně, kde má kanec díru...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milos1 píše: Borntobewild> Ten zázračný tmel je tohle:
Loctite
Docela to funguje (osobní zkušenost), nic méně za trvalou opravu bych to nepovažoval. Buď najít dirku, obrousit zavařit, jenomže ona se pak objeví další někde kousek vedle, a nebo, ideálně, to předělat z gruntu. Tím tmelem jsem nějakou dobu opravoval tekoucí radiátor. Finále opravy spočívalo v jeho výměně. Jenomže staré topení, takže rozbruska, autogen ,,,,,nic méně je pokoj a po problému
Tmely jsou super, ale musí jít taky na čistej materiál...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milos1 píše: pech.>...a odmaštěnej. Ale to bych považoval za předpoklad a samozřejmost.
Bys nevěřil, kolika lidem to nedojde....
Mi taky jeden vysvětloval, že je jedno, jestli svařuje kov lakovanej, mastnej, špinavej, nebo čistej, když to stejně před svarem shoří......
No kdo by to byl řekl, jedno to není... Protože je to nečistota, kdy plyny hořícího kdečeho kurví ochrannou atmosféru svaru, ten je potom porézní, nebo přepálený, kurví to svarovou lázeň, která se pak často nepropojí a nebo zůstanou nečistoty ve svaru, jako by to byla struska...
Vše špatně...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Samozřemě to kleklo před těma největšíma mrazama. Takže zítra si pustíme tepelný čerpadlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
a ad porsche... chvili byl slabsi vrcholnej kajman... ted uz ma nejlepsi kajman stejnej vykon jako vrcholna 911 a stejne ho ta 911 smazne...
Borntobewild píše: Vono to půjde. Problém je, že se tam nedá dostat, není tam vidět. Je tam víc materiálu než to vypadalo. Vždycky to provařím, natlakuju a zjistím, že mi to někde fouká. Tak to obrousím a díru vyvařím. Sisyfos byl proti mě klikař. Teď jsem to zapích, pokračovat budu ráno odpočatej.
Samozřemě to kleklo před těma největšíma mrazama. Takže zítra si pustíme tepelný čerpadlo.
Vem si jak dlouho to bez problemu slouzilo
To je jak u mne s bojlerem, 22 let v poho a diky tomu ze su debil a k tomu jsem mel nekorektne funkcni multimetr taky 22 let starej tak jsem koupil i topeni, misto jen toho ovladani . Takhle tu ekonomiku nikam neposuneme
Naposledy editováno 06.01.2024 22:00:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Vono to půjde. Problém je, že se tam nedá dostat, není tam vidět. Je tam víc materiálu než to vypadalo. Vždycky to provařím, natlakuju a zjistím, že mi to někde fouká. Tak to obrousím a díru vyvařím. Sisyfos byl proti mě klikař. Teď jsem to zapích, pokračovat budu ráno odpočatej.
Samozřemě to kleklo před těma největšíma mrazama. Takže zítra si pustíme tepelný čerpadlo.
Tam jsou blbý ty páry a nečistoty zevnitř. Jak to začneš vařit, začne se to vměšovat a dělá to trhlinky.
Hlavně to musí bejt otevřený někde. Jinak to začne tlakovat plyny a jde to do sváru.
Naposledy editováno 06.01.2024 22:15:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> a jses si tim jistej? ono z hlediska teorie se o tom hezky vypravi, ale dokud nevis kde ma ten motor teziste tak to ma vahu jako jakejkoliv internetove moudro... nevim kolik srovnatelnych audin, bmw a mercedesu jsi mel moznost vyzkouset, ale treba ja bych si skoro vzdy vsadil na audi proti mercedesu...
a ad porsche... chvili byl slabsi vrcholnej kajman... ted uz ma nejlepsi kajman stejnej vykon jako vrcholna 911 a stejne ho ta 911 smazne...
Težiště ti může bejt u prdele, když je motor před osou, je to vždy blbě, proti tomu, když je za osou, Težistě motoru je marginální, protože i kdyby bylo dole, nebo nahoře, bude u motoru před osou vždy před osou... U motoru za osou bude vždy za osou....
Takže meleš sračky a nechápeš fyziku základní školy...
Kajmana smázne 911 jenom proto, že to tak chtěli, aby si ospravedlnili ten debilní nápad, který udělal neúspěšný konstruktér z Tatry kopřivnice, dát motor do auta na to úplně nejblbější místo...
Skopci jsou přeborníci v tom, dotahovat do konce, vlastně až do extrému různé blbé nápady... Zpravidla i ty, které se již jako blbé stihly projevit jinde...
VR motory...
PD motory....
Motory do náklaďáku s nikasilem...
911...
Motorka s pásama....
BMW - R
Brouk - nejhorší auto na světě a to jen proto, že Oltcit utrpěl hlavně tím, kdo ho vyráběl, než že by byl konstrukčně až tak špatný...
T1+T2+T3.... Blbější dodávku svět neviděl.... Až napočtvrté to udělali dobře a potom to už šlo zase k horšímu...
Fašismus....
Zelená ideologie....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 07.01.2024 07:03:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: dave-lister> Autogen bohužel ještě nemám. Ono to není tak hrozný jak to vypadá Ta koroze, ač to vypadalo strašně byla povrchová. Jak to teklo, dostalase voda do vaty kolem a tam to zrezlo na velké ploše. Ale celý problém je ten původně blbě udělaný svár. Nejhorší je, že svár je za rohem, nedá se tam sáhnout a není tam vidět.
Autogen sezenes malinkatej
Stari borci varili se zrcatkem, koukal jsem na to a zkouseli jsme to v praci, ale byl jsem marnej s elektrodou natos s planemem. Ja teda plamen nemam moc rad . Ale na urcite veci to je super. Jako ten micropuls co mame v praci, s tim opravis to co nicim jinym. Proste kazda metoda ma sve a je urcena na neco.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
911 je uplne spatne a kajmana delaj schvalne jeste hur… ale je zvlastni, ze je rychlejsi i nez konkurence, to maji u porsche hodne dlouhe prsty, ze dokazi zaridit, aby vsichni ti co maji spravnou koncepci byli pomalejsi
Podle me je konstrukce o kompromisech a za me klidne muze fungovat lepe auto u ktereho ma motor teziste vic ve predu, ale niz nez auto ktere ma motor na na naprave a tim padem vysoko….
…a navic nechapu jak muzes jezdit s autem co ma tak nesmyslne spatne umisteny motor pred osou
Naposledy editováno 07.01.2024 10:43:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> takze tenhle motor ma stoprocentne teziste pred osou?
911 je uplne spatne a kajmana delaj schvalne jeste hur… ale je zvlastni, ze je rychlejsi i nez konkurence, to maji u porsche hodne dlouhe prsty, ze dokazi zaridit, aby vsichni ti co maji spravnou koncepci byli pomalejsi
Podle me je konstrukce o kompromisech a za me klidne muze fungovat lepe auto u ktereho ma motor teziste vic ve predu, ale niz nez auto ktere ma motor na na naprave a tim padem vysoko….
…a navic nechapu jak muzes jezdit s autem co ma tak nesmyslne spatne umisteny motor pred osou
Poslal jsi podvozek klasické VAG mrdky.... Ohavnost sama.... To nikdy není dobře... A před osou a za osou je vždy špatně....
A jde právě o to, motor před osou a naštorc, je horší, než motor před osou a podél.....
Nicméně dá se tolerovat, že obyčejné, levné auto do půl mega, je tak trochu špatně... Honí se prostor, cena, spolehlivost.... Nic víc...
Nejsou to nejlepší auta, ale taky to není prémie a na nic si to nehraje... Je to na ježdění, není to na chlubení...
Nedá se to tolerovat u něčeho, co si hraje na prémiovku a stojí to dvě mega.... Tam už prostě není kompromis to, co by šlo jakkoli obhájit....
Když Audi začínalo, a začínalo si hrát na něco lepšího, tak měli obyčejnou a dost jednoduchou techniku, naháněli to výbavou, prostorem, turbem, že když už neměli velký motor, měli alespoň velký výkon, snažili se mít taky dobrou montážní kvalitu a ošetření proti korozi... To se všechno dá pochopit... Tenkrát byla prémiovka spíš o životnosti, než o komfortu, protože za příplatek bylo všechno a i velká prémiovka uměla bejt v základu úplně holá... Mercedes nejvíc....
Prostě kdo tenkrát nechtěl Opla, Forda, co mu motor zakukal po dvou kilech a po deseti letech se rozpadl korozí, tak si koupil třeba ten Mercedes, který měl motor na vždy a i ta kastle prostě vydržela dýl.... Kdo chtěl komfort a výbavu, připlácel ještě dál...
Jenže mezitím udělali dalších pět generací aut, už mělivelké motory (nebudu teď řešit jejich konstrukční vady) a furt stejně blbě...
Sice se jim podařilo vyhrát rally na tom, že jejich koncepčne špatné auto, mělo úspěch díky tomu, že jejich špatná koncepce má jednu jednou výhodu a to je trakce na úrovni pásového traktoru... Kdžy k tomu přihodili ještě turbo a 500 koní, pár let to fungovalo.... Než ostatním došlo, že když dají turbo, 4x4 a správnou koncepci, budou lepší než oni a taky to tak dopadlo, na dalších pár chvil, než se ty béčka zrušily, protože už to bylo přes čáru moc....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jít si za svým, to oceňuju.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Martin Hrdlička
? Mrkněte na video na Facebooku
https://www.facebook.../v/zN56db5He3EJdzue/
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |