
Co vy?Názory, postřehy..
1 reakcí na tento příspěvek benzín E10


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10

1 reakcí na tento příspěvek benzín E10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: Rooks> chvili tu byla moda jezdit na E85 ... ty nejvykonejsi auta na to porad jezdi a vy fnukate kvuli napisu E10 na stojanu
Jako, že milionáři do placatejch aut tankujou E85?

Rooks píše: Novinky , v E5 zůstane 98 EuroOil a u OMW Maxmotion 100. Jinak zbytek E10.
.... https://www.autosal...-z-internetu [/quote]
Tak záleží taky jaký E10, jestli s lihem nebo ETBE.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
http://www.speedhunt...-know-about-ethanol/
Nebo treba tady, stejnej motor, stejnej ladic - na benzin z toho dostane max 240 koni, na e85 se dostal na 400… takze lidi co se snazi tahat ze svych stroju maximum provoz na e85 laka z pomerne jasneho duvodu:
https://www.garrettm...1-6l-miata-gtx2867r/
Co tankuji milionari do placatych aut bych asi mel tusit…
https://www.motorkar...;pgr=31#goto10663446
Naposledy editováno 25.12.2023 06:04:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: SuperSic58> do seriovejch placatejch aut ne, ale ty mivaji malokdy tisice koni… upravovana auta
http://www.speedhunt...-know-about-ethanol/
Nebo treba tady, stejnej motor, stejnej ladic - na benzin z toho dostane max 240 koni, na e85 se dostal na 400… takze lidi co se snazi tahat ze svych stroju maximum provoz na e85 laka z pomerne jasneho duvodu:
https://www.garrettm...1-6l-miata-gtx2867r/
Co tankuji milionari do placatych aut bych asi mel tusit…
https://www.motorkar...goto10663446 [/quote]
My se tu ale bavíme o normálním ježdění v provozu s normálními vozidly, ne o speciálních úpravách hrstky technologických fajnšmekrů
https://www.motorkar...&q=Prestavba+e85
Naposledy editováno 25.12.2023 20:37:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Verva 100 má prý jako biopřísadu ETBE, který nenaváže vodu (nenasává vodu ze vzduchu do paliva) a zároveň tato přísada zvyšuje oktanové číslo.
Jinak mě kamarád varoval před ježděním se studeným motorem v zimě:
- líh v palivu zvyšuje obsah vody
- krátká jízda (v mém případě na skútru, to je vždycky krátká jízda) => motor se nestačí pořádně prohřát, po chcípnutí zůstává voda ve válcích (zkondenzuje zbytek vodní páry, které je teda asi v zimě víc, kvůli nižší teploty)
- voda ve válci => koroze => na jaře se člověk nestačí divit, co se mu stalo s motorem.
Mám to z druhé ruky, osobně se mi to zatím naštěstí nestalo



2 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Informovanost ze strany pump je obecne velmi zoufala. Shell neuvadi zda a jaka bioslozka je v V-Power 95, to same OMV s Maxxmotion 95
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Metric píše: puffybodie> Myslím, že zrovna OMV uvádza, že v ich 98/100-oktánovom benzíne je ETBE miesto liehu, okrem Benziny jediní, čo to píšu.
Ale ja se ptam na MaxxMotion 95 . Jedine co jsem nasel starsi info, ze zalezelo jestli byl z Rakouska (pak ETBE) nebo CR (pak klasicky biolih). 100 oktany u OMV, Orlen, MOL jsou samozrejme ETBE.
Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
puffybodie píše: Ale ja se ptam na MaxxMotion 95 . Jedine co jsem nasel starsi info, ze zalezelo jestli byl z Rakouska (pak ETBE) nebo CR (pak klasicky biolih). 100 oktany u OMV, Orlen, MOL jsou samozrejme ETBE.
Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.
Všechny 95ky mají jako biosložku biolíh. ETBE je jen u 100oktanů(98 a 100). No už nic jinýho na výběr nebude, buď 95ka s lihem nebo stovka...
Naposledy editováno 02.01.2024 20:39:49
SuperSic58 píše: Všechny 95ky mají jako biosložku biolíh. ETBE je jen u 100oktanů(98 a 100). No už nic jinýho na výběr nebude, buď 95ka s lihem nebo stovka...
No jeste je tady 95 s aditivy (podobne jako kdyz si tam clovek da VIF). Otazka jak moc dobre ty aditiva rusi negativni vlastnosti biolihu, konkretne tedy dopad na palivovou soustavu a jeji gumove/plastove casti, ne to, jestli je to ucpane po 2 mesicich nebo ne.
A taky jak statni hmotne rezervy, kam dodava EurOil. Ty budou taky s E10, kdyz uz rafinerky nebudou delat cisty?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
puffybodie píše:
Jenze jsou starsi motorky a auta, kterym pro zmenu 100 oktanu taky nedela dobre.
proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
crestik píše: proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?
Hoří pomaleji, než nízkooktanový benzín, takže potřebuje jiný předstih. To se týká hlavně opravdových veteránů z doby 40 až 60 oktanového benzínu.
Dále některá stará zesláblá zapalování můžou mít problém to vůbec zapálit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
crestik píše: proč veteránům vadí vyšší oktanové číslo?
Asi se toho moc nestane, kdyz clovek naladi motor na benzin, ktery pouziva. Ale z historie jsou zname pripady poskozeni motoru (propaleni pistu kvuli chude smesi) s prisadami zvysujicimi oktanove cislo. A naopak vyssi opotrebeni sacich ventilu a sedel pri pouziti paliva s jinym aditivem, nez tetraethylolovem.
Principy jsou asi dva:
1) Meni se hustota benzinu a tim i bohatost smesi u karburatorovych motoru. Nekde jsem cetl. ze se takhle podarilo znicit par motoru firme Shell, kdyz experimentovali se zvysovanim oktanoveho cisla pridavkem toluenu, ktery vedl k chude smesi. U ethanolu je taky znamo, ze zvysuje hustotu benzinu a snizuje odparivost, coz jsou zakladni parametry potrebne pro funkci karburatoru a taky pro chlazeni ventilu a sedel a proto druhy princip..
2) motory navrzene v ere tetra ethyl olova pocitali s chlazenim ventilu a ventilovych sedel timto benzinem a tim zmensovaly opotrebeni (nekdy se tomu chybne rika "mazani ventilu" s pomoci TEL). Takze stejne do nekterych veteranu musi clovek pridavat tetraethylolovo. A tim se vlastne taky zvysuje oktanove cislo, snizuji samozapaly a zrychluje horeni a navic dale meni hustota benzinu a tedy bohatost smesi a jeji odpar a tim chladici schopnost ventilu.
Ale jak moc to Tobe znici jaky motor, to se da jen tezko predpovedet a obecne se asi da rict, ze pouziti vyssiho oktanoveho cisla u veteranu zas az tak nevadi..
Edit: A Deadmen byl rychlejsi a jeste pridal predstih..

Naposledy editováno 03.01.2024 11:40:55
zajimavé počtení .... Biopaliva-v-palivech-pro-motorova-vozidla
puffybodie píše: Deadman> No treba moje GSX-750F s tim mela hodne velke problemy, netahlo, strileni do vyfuku a podobne. Jakoukoliv 95 nemela problem.
Ju měl jsem gsx 600f rok 98 a jednou jsem že zvědavosti natankoval plnou nádrž Shell v power 100 a je fakt, že to nejelo tak dobře jak na 95ku..Jako nedělalo to žádný problémy, jen to jakoby ztratilo někaký koně..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olejový filtr-co toje Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 2 | 9.4.2025 v 19:03 MAJK_TORTELINA |
Kontrolka motoru-odpojení přístrojo... Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 5 | 2.4.2025 v 09:59 MAJK_TORTELINA |
Gufera vidle [1, 2] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 35 | 30.1.2025 v 20:33 MAJK_TORTELINA |
Vtipné názvy vesniček [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 95 | 2.9.2024 v 20:39 svava |
Kolik za sezónu [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 97 | 13.10.2023 v 03:39 mildanek72 |