AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Mám nemotocyklový dotaz, tak Vás snad tolik nepohoršim. Budu stavět příčky a nevim, z čeho. Určitě něco lehkýho, tak porobeton. Nedavno jsem dodělával dílnu a jel jsem z Porfixu. Šlo to s nim lehce, pěkná běloučká barva. Jenže teď to.chci do obytnýho a některej Porfix jsem viděl takovej šedej. Cenově mi to vychází líp Porfix, jak Ytong. Jenže zas nevim, aby to mělo pěknej tvar a šlo z toho snadno stavět a nejvíc mě zajímá zdravotní nezávadnost. Za postřehy, info a rady budu moc vděčnej .
Rozmysli si co chceš na to teda věšet a hlavně akustiku...protože Ytong ani porfix nebude z tohohle hlediska žádná hitparada-to ten sadros je na tom líp a když dáš do místa kotvy výztuhu, tak i co se toho kotvení týče...obecně ty kotvy v ytongu toho moče neunesou...to je tak já televizi...kuchyň už bych na to nevešel...
Pokud za každou cenu potřebuješ zdit a neřešís hmotnost příčky skrz třeba statiku stropu a chceš mít přesnou, rovnou cihlu, pak si myslím, že je vhodná vapenopiskova cihla...je asi 3-4x těžší než ten porobeton, ale o to lepší má akumulační a akustické vlastnosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: To, že Ty z toho máš celé patro nic nemění na tom, že cihla je cihla a tenká deska z papíru a sádry se s tím nedá srovnat. Pokud je to třeba při přestavbě jediná možnost, nebo jsou jiné důvody, proč ne, ale já bych si to do baráku taky nedal. Stejně jako nepiju pytlíkovej čaj, instantní kafe nebo trvanlivý mlíko.
Kecy bludy... Jsi zaprděnej a předposranej...
naopak je to lepší...
Z hlediska průzvučnosti, různých teplot v cimrách, což se hodí a když to nezkurvíš je to v pohodě i z hlediska únosnosti. navíc tu SDK příčku si uděláš kdy chceš, kde chceš, takže můžeš měnit dispozice dle potřeby, ne bejt omezenej zkurvenejma příčkama zděnejma, který navíc v porobetonovým baráku, nemají co dělat, protože to dělá bordel..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Prusa-#94 píše: Wenca24> kuchyň se na Ytong dá pověsit v pohodě. Chce to akorát speciální hmoždinky do porobetonu. Jsou to takový "raketký" který se natlučením zatočí do ytongu.
Vrchní skříňky se taky věší na plechovou lištu která se tam předem našroubuje a muže se tam dát kolik šroubů chceš nebo potřebuješ a výhoda je v tom, že skříňky můžeš posouvat dle potřeby, jsou přesňe v lajně a drží to lepší než vrtat každou zvlášť.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A Adenium pojede, chce to jen elektrikáře, motorka startovala pořád i za běhu motoru, potom v ní něco prsklo a je ticho. Podle Hrnouse to může být spálené CDI, což je asi 25 tisíc káčé, no - předpokládám ale, že to může být třeba jen regulátor, ten jsem měnil zatím jen jednou a motorce je 8 let, zatímco u dřívější J 650 jsem ho měnil každých 10 000 kilometrů. A regulátor tak drahý není. Uvidím, elektrikář už o mně ví a jsem v pořadí ...
Jawa stále žije !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Po pravdě, ukotvení něčeho co se denně používá do Ytongu či sádrokartonu je vždy problém a za čas je vše volné. U sádrokartonu, to jedině vyřešit pořádným kusem dřeva uvnitř stěny v místě ukotvení.
Bludy.¨
Zjevně neznáš technologii a kotevní prvky, proto to prasíš jak wohnout...
Ta motorka je tak na občasné projetí, když zrovna jede. Na normální ježdění bych vzal ještě něco vedle toho a kývačku tím nemyslím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 30.12.2023 12:33:19
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je zima, pokud lze vyjet, stačí pionýr. Nebo jako včera 250. Hlavu si s tím vůbec nelámu, nejezdí už od září, stačí když vyjede v květnu. Když vidím, kolik motorek si přes zimu léčí bolesti, je Jawa 660 jen jednou z nich.
Aktuálnější je zítřek. Plánuje někdo z vás silvestrovské vyjetí ? Myslím na motorce.
Já mám v plánu 50 km na kole, bude tady vyjížd'ka pro cyklisty ( i pěšáky ).
V minulém bytě byly třeba cihlové příčky a když člověk trefil spáru, nedrželo tam nic a musel jsem to lepit chemickou kotvou.
V paneláku mi drží skříňky na nosné betonové zdi, to je zase druhý extrém. Drží to pevně a pro vrtání musí mít člověk výkonnou vrtačku. Tam člověk může přišroubovat výložník jeřábu a nic neupadne..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jde už ale sehnat i relativně levná Jawa.
https://www.motorkar...350-638-1811831.html
https://www.motorka...o-nd...-1909365.html
Naštěstí mám dobře vybraný jak objem tak motorku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Borntobewild> Vidíš, takže Jawa s mrtvým dynamem, je vlastně Plug-in hybrid.
Jasně. Jednou jsem si to vyzkoušel autem. Odešel mi alternátor v autě a tím, že mám trakční 140tku baterku a ve světlech ledky, v pohodě jsem dobil baterku a ujel bez problémů asi 200km v zimě s puštěným topením.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jak je to u Yamahy 660 se stejným motorem a hodně podobnou elektrikou, nevím.
Jawa 660 je dobrá motorka, za problémy s elektrikou si můžu sám. Tot' vše.
Borntobewild píše: Jasně. Jednou jsem si to vyzkoušel autem. Odešel mi alternátor v autě a tím, že mám trakční 140tku baterku a ve světlech ledky, v pohodě jsem dobil baterku a ujel bez problémů asi 200km v zimě s puštěným topením.
Taky jsem s nabitou baterii ujel bez světel,rádia, ventilátoru cca 160km, poté co mi u P405 odešel altik,,doma vymontoval a odvez do servisu a za dvě hodiny už zas frčel, bohužel servis kde tohle dělali skoro na počkání už není v provozu. Pán byl opravdu ochotnej a když neměl frmol tak to bylo opraveno ještě ten den,jinak max dva tři dni.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |