AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
dave-lister píše: Milan1963> Natural má 10% lihu, Verva 100 má 10% ETBD. To ETBD je prý vhodnější, protože nemá ty negativní vlastnosti lihu. Netáhne vodu a vydrží v nádrži déle. Byl tu na motorkářích o tom článek.
Hele je to celkem placebo... měl jsem tu teď dvě Hondy, odstavený delší čas, byla v tom stovka, prej to nikdy nic jinýho nezažilo, když to jezdilo a stejně všecho v karbcích shnilý a zasraný...
Jediná cesta je to, nemít v nádrži benzín moc dlouho.... To řeší všechny problémy, pokud tě zrovna nepostihne to, že to rozleptá nějakou membránu či těsnění... Ale to kdyby se mělo stát, tak už by se to stalo, když mnoho let jezdíme na lihobenzín a z hlediska toho naleptávání, jeslti je tam toho 5 nebo deset procent, to už by se za ta léta projevilo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Díky za vysvětlení. Potom ale ten pumpař pravdu neměl. Tady v blízkém okolí nikde natural 100 není, tak zítra na kole objedu 4 nejbližší pumpy a kde mají E 5, tam natankuju. Ona i ta cena - 95 za 36 korun, 100 za 40,90 korun...rozdíl 5 korun zanedbatelný není.
Ser na to, nemá to cenu... Ber 95 a prostě ho tam nenech shnít.... Stovka nic neřeší.... Jedna nádrž E5 jako poslední mohykán rovněž ne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Na úrovni E5 by měl zůstat 98 EuroOil a OMW Maxxmotion 100.
Kecy v kleci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Za prosinec jsem spotřeboval asi 10 litrů benzínu. Nájezd cca 130 km. Škodovka má nádrž na 36 litrů, neberu plnou, ale tak do 30 litrů. Mám to zhruba na 3 měsíce. A je otázkou, zda ta E 10 ty tři měsíce vydrží, aniž by způsobila např. rezavění nádrže nebo ucpávala trysky v karburátoru atd. Proto chci ještě E 5, to mi vydrží možná do března a mezitím už budou nějaké zkušenosti z nichž si mohu vzít ponaučení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: No vhodná pro starší auto právě moc ne... Ale z jiných důvodů....
asi zalezi o jak starych motorech se bavime.. pokud o motorech ktere normalne funguji na 95ku tak si troufam rict, ze na 100ku budou fungovat uplne stejne...
Milan1963 píše: pech.> Nenech shnít...to je ono.
Za prosinec jsem spotřeboval asi 10 litrů benzínu. Nájezd cca 130 km. Škodovka má nádrž na 36 litrů, neberu plnou, ale tak do 30 litrů. Mám to zhruba na 3 měsíce. A je otázkou, zda ta E 10 ty tři měsíce vydrží, aniž by způsobila např. rezavění nádrže nebo ucpávala trysky v karburátoru atd. Proto chci ještě E 5, to mi vydrží možná do března a mezitím už budou nějaké zkušenosti z nichž si mohu vzít ponaučení.
Tři měsíce to vydrží...
To je doba po které vyměňuji benzín co mám jako zásobní...
Prostě to přeleju do auta, vyjezdím a do kanystrů dám čerstvej...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: asi zalezi o jak starych motorech se bavime.. pokud o motorech ktere normalne funguji na 95ku tak si troufam rict, ze na 100ku budou fungovat uplne stejne...
Tyhle motory mají obvykle i zpětonovazební motormanagement, to se doseřizuje samo podle údajů z čidel s reakčními časy ve zlomcích vteřin....
On ale provozuje motory co o 95 ještě ani nesnily.... typicky Populary a další staré wergly...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Stodvacítka ne, ta ten 95 sežere, je to LS a ta je dělaná na SUPER 96.
Snaha veteránistické obce, aby nám vyrobili aspoň "várku" nízkooktan. benzínu 72 až 78 oktanů se nesetkala s úspěchem. A ted' naopak...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pokud je to tak jak pises, tak ty jeho motory by musely mit stejny problem na 95...
jedine co me u te 95/100 napada, co by teoreticky mohlo delat problem je rychlost horeni .. jenze to nebude zrovna problem u nizkootackovych motoru, navic Milanem pouzivanych max v polovine otackoveho spektra
Naposledy editováno 27.12.2023 22:20:04
dave-lister píše: pech.> Ty problémy s palivovou soustavou jsem nikdy neměl. Možná to ovlivňují i podmínky kde je ta motorka uložená, teplota, vlhkost vzduchu atd.
presne tak. letos jsem z obyvaku po dvou letech vytahl ducati... bezela na druhe otoceni motoru a byla v ni normalni 95ka...
teplota a vlhkost a pristup vzduchu jsou pomerne zasadni pro skladovani...
Milan1963 píše: pech.> To máš pravdu. Motory, které chtějí benzín se 72 oktany - to je ideál.
Stodvacítka ne, ta ten 95 sežere, je to LS a ta je dělaná na SUPER 96.
Snaha veteránistické obce, aby nám vyrobili aspoň "várku" nízkooktan. benzínu 72 až 78 oktanů se nesetkala s úspěchem. A ted' naopak...
A cos asi tak čekal?
Je prostě zapotřebí to přeštelovat na pětadevadinu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: pech.> Ty problémy s palivovou soustavou jsem nikdy neměl. Možná to ovlivňují i podmínky kde je ta motorka uložená, teplota, vlhkost vzduchu atd.
Skladování ve stabilní teplotě to samozřejmě zlepšuje... Protože větršina té vody se tam dostane kondenzací... Když se teplota nemění, kondenzace není....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> a o jakem doserizeni se tu vlastne bavime? jen by me to zajimalo... protoze obvykle jde o opacny problem - horsi palivo = detonace, uprava predstihu...
pokud je to tak jak pises, tak ty jeho motory by musely mit stejny problem na 95...
jedine co me u te 95/100 napada, co by teoreticky mohlo delat problem je rychlost horeni .. jenze to nebude zrovna problem u nizkootackovych motoru, navic Milanem pouzivanych max v polovine otackoveho spektra
Ono rychlost.... průběh... Problém to je... Mám to ověřené na werglech, co jsem ladil... Prostě to na 95 a původní seřízení dobře nechodí... Psal jsem to už výše...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Skladování ve stabilní teplotě to samozřejmě zlepšuje... Protože větršina té vody se tam dostane kondenzací... Když se teplota nemění, kondenzace není....
Mám motorku v garáži pod barákem, kde je trvale 15 stupňů. Když ji nechám stát dýl jak 3 týdny, už startuju na několikrát a pak tak 15 km trvá, než se motor rozjede pořádně. V nádrži problém není, ale v karburátorech se usazujou sračky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: dave-lister> Při přepnutí na PRI by se to mělo normálně naplnit. I když to nechám nějakou dobu otevřené, stejně to nechytne hned. A hlavně, normálně je ten vzducháč za kilometr ohřátý a jede bez sytiče perfektně. A když stojí, tak fakt 15 km cuká a netáhne.
Používáš VIF? Možná by to pomohlo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Z toho, že veterána nechám půl roku stát s naturalem 95 E 10 v plné nádrži, trochu obavy mám. A třeba u péráka, který vyjede dvakrát do roka a 8 měsíců stojí, přičemž v benzínu je Mogul TS 1 ku 25 - taky. Ted' je v něm stovka, tak asi OK, ale dám-li tam "novou" 95 a nechám ho 8 měsíců stát ?
Jo a VIF dávám do stodvacítky, jinam ne.
Naposledy editováno 27.12.2023 23:49:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milos1 píše: FJRPEPA> Když něco řekneš ty, tak je přece předem jasné, že máš pravdu. Seš totiž chodící encyklopedie. Blbci je zbytek populace, který, si dovolí mít jiný názor. Asi není jednoduché být s tebou na pivu u jednoho stolu, neb ego tvé je v podstatě bezbřehé. Napíšeš mi jako obvykle, že se nemám chovat jako debil?
Tak jsi si zase odplivnul svůj denní kelímek žluči a je ti líp
Naposledy editováno 28.12.2023 06:23:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sice útočit jsi začal ty, ale nabízím ti smírnou ruku a necháme si ty narážky na pokoji. Záleží zdali podanou ruku přijmeš či ne. Jinak taky hodně zdraví a kilometrů v novém roce ti přeje Pepa.
Naposledy editováno 28.12.2023 07:50:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |