Téma: benzín E10
21.11.2023 v 10:34
Nenašel jsem že by má MTS byla kompatibilní s E10. Tak asi už jen stovku nebo hledat EuroOil
...
Co vy?Názory, postřehy..

Co vy?Názory, postřehy..
Když máš morku z doby (2008), kdy E10 neexistovalo, tak asi nemůže být ani na žádném seznamu. Prostě to netankuj.
Bude záležet na tom, jak moc budou aktivní pumpaři a jestli trh dovolí, aby se ta zrůdnost rozšířila. Když E10 zavedli v roce 2009 ve Francii, všem to bylo jedno a prodávalo se to. Když to zavedli v roce 2009 v Německu, na všech stojanech bylo upozornění, že E10 může poškodit palivový systém a následně motor. Tím pádem to nikdo nekupoval a trh ten blivajs vytlačil.
Bude záležet na tom, jak moc budou aktivní pumpaři a jestli trh dovolí, aby se ta zrůdnost rozšířila. Když E10 zavedli v roce 2009 ve Francii, všem to bylo jedno a prodávalo se to. Když to zavedli v roce 2009 v Německu, na všech stojanech bylo upozornění, že E10 může poškodit palivový systém a následně motor. Tím pádem to nikdo nekupoval a trh ten blivajs vytlačil.
2 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Já moc nechápu to varování u veteránů, protože jestli tomu dobře rozumím, tak to ničí hlavně jen gumu a z tý mám jen hadičky od nádrže ke karbecu za pár korun metráž. Taky furt někde čtu o zalepování vstřiků a čehosi, ale to mi přijde blbost, páč alkohol naopak úsady čistí.
Osobně jsem doteď měl E5 ve veteránech, pile, sekačce od podzima do jara a na jaře to vždy všechno chytlo na první dobrou, takže s tou skladovatelností to taky nebude takovej horor jak píšou.
Osobně jsem doteď měl E5 ve veteránech, pile, sekačce od podzima do jara a na jaře to vždy všechno chytlo na první dobrou, takže s tou skladovatelností to taky nebude takovej horor jak píšou.
Zajímalo mě, kde vezmou tolik lihu.
Spotřeba benzínu u nás je asi 1 milion tun ročně, biosložky asi 60.000 tun. Teď to bude 2x víc.
Z pohledu lihovarníků je to furt málo, vyrábí 160.000 tun. Problém bude, když to vykoupí Němci a my si pak budeme muset připlatit pětikorunu.
Spotřeba benzínu u nás je asi 1 milion tun ročně, biosložky asi 60.000 tun. Teď to bude 2x víc.
Z pohledu lihovarníků je to furt málo, vyrábí 160.000 tun. Problém bude, když to vykoupí Němci a my si pak budeme muset připlatit pětikorunu.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Redguy> Tak vzdělaný člověk a plevelí takové hlouposti....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Krautkopf píše: Redguy> Tak vzdělaný člověk a plevelí takové hlouposti....
Nejsem chemik, tak se rád nechám poučit. Jen říkám, že do 3 veteránů 15 let tankuju 95ku klidně z ONO, na podzim to zahodím do garáže a na jaře nemám problém zase nakopnout a jezdit.
pps2 - z čeho je ta membrána?

Naposledy editováno 21.11.2023 12:15:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Redguy> z volhy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
assassin píše: Redguy> z volhy

Tak pak se to nejspíše rozpadlo nedostatkem alkoholu



1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Tu by mal byť zoznam vozidiel od všetkých výrobcov, čo sú kompatibilné...
Ono sa samozrejme tá guma dá nahradiť takou, čo ju lieh nezničí, ako je to u novších vozidiel, ale to človek musí vedieť. Takže za mňa je určite dobré, že pred tým varujú, aspoň ľudia vedia a nie sú prekvapení - ani bežní používatelia.
Ono sa samozrejme tá guma dá nahradiť takou, čo ju lieh nezničí, ako je to u novších vozidiel, ale to človek musí vedieť. Takže za mňa je určite dobré, že pred tým varujú, aspoň ľudia vedia a nie sú prekvapení - ani bežní používatelia.
Redguy>
Jj, jako vtip beru
Ale realita je taková, že pumpa z výroby vydržela nějakých 38 let ale od té doby je víceméně pravidelně repasuji co 2-3 roky.
Tahle trhla rekord, že pošla od září do března.
Faktem je, že jsem si dřív hlídal s čím volhu zazimoval v nádrži a hlavně profouknul pumpu před dlouhým odstavením vzduchem. Tentokrát jsem zapomněl a nechal tam "pracovat" šmakuládu E5. Výsledek se dostavil ...

Jj, jako vtip beru

Ale realita je taková, že pumpa z výroby vydržela nějakých 38 let ale od té doby je víceméně pravidelně repasuji co 2-3 roky.
Tahle trhla rekord, že pošla od září do března.
Faktem je, že jsem si dřív hlídal s čím volhu zazimoval v nádrži a hlavně profouknul pumpu před dlouhým odstavením vzduchem. Tentokrát jsem zapomněl a nechal tam "pracovat" šmakuládu E5. Výsledek se dostavil ...

4 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Jen pro info, všimli jste si že ta některými do nebes vynášená Verva 100 má označení E10 už minimálně rok?

pps2: hlavní příčinu bych viděl v nekvalitě náhradních dílů, která je ve spojení se sovětskými vozy přímo pověstná. Hodně let jsem měl Ladu, doteď se pohybuji mezi lidmi u Ladaklubu a membrány pumpy se tam řeší neustále. A nejen membrány, ale v podstatě všechny důležité díly (čepy, tlumiče, opravné sady karburátorů apod.) Takže bych to všechno nepřičítal benzínu s biosložkou.
Redguy> Když se zde v diskusích nechá hledat hesla Verva, 100 oktanů, bezvodý líh, atd. tak z tebe ten chemik nakonec bude.
Problém je v lihu, že do benzínu se přidá bezvodý líh, který není tak agresivní, ten ale začne absorbovat vlhkost, tím začne být agresivní hodně a kromě koroze všeho vyvolá ještě degradaci benzínu, vyloučení pryskyřic.

Problém je v lihu, že do benzínu se přidá bezvodý líh, který není tak agresivní, ten ale začne absorbovat vlhkost, tím začne být agresivní hodně a kromě koroze všeho vyvolá ještě degradaci benzínu, vyloučení pryskyřic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Ukrutor píše: Jen pro info, všimli jste si že ta některými do nebes vynášená Verva 100 má označení E10 už minimálně rok?
Ale tam je snad 10% ETBE, který nemá ty neduhy lihu.
Redguy píše: Ale tam je snad 10% ETBE, který nemá ty neduhy lihu.
Klid, chtit po mistnich odbornicich poznat rozdil mezi dvema skupinama podobnych pismenek, to nemuzes myslet vazne.. ETBR vs ETOH.. Natoz pak vedet, co znamena ze jeden je hygroskopickej. Kdyz jim to reknes, tak Te obvini, ze jsi vulgarni a nemas je urazet..

Jedna z praxe - ségře vloni u staré Afriky náhle umřely úplně všechny benzínové hadičky - prostě se rozpadly. Zato hadičky, kde benzín nebyl (odvzdušnění karbeců a nádrže), tak ty to přežily. Něco mi říká, že se do těch benzínových dostala vysrážená biosložka v nějaké nadkritické koncentraci. No a protože moc často nejezdí a motorka bývá i měsíce odstavená, tak biosložka měla fůru času ty hadičky sežrat.

1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Za chvíli si benzín bez té bio sračky budeme vyrábět doma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Rooks> A čím pak nahoníš zpátky oktanové číslo?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Kohlstein píše: Rooks> A čím pak nahoníš zpátky oktanové číslo?
Domácím olovem :)
1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Přímo na webu Orlenu píšou, že Verva 100 musí mít označení E10 ikdyž neobsahuje nijak vyšší podíl biolihu. Půjde se na to ale spolehnout i po novém roce? Nebo bude člověk pomalu potřebovat na každé pumpě vidět rozbor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
BigMonster: E10 znamená deset procent biosložek, ne biolihu. Ve Vervě je ETBE (ethyl terc-butylether), který má jiné vlastnosti. Takže vyšší podíl biolihu opravdu nebude.
1 reakcí na tento příspěvek benzín E10
Koukal jsem na ten slavnej EuroOil a oni teda občas zaváží benzín bez biosložky, což jde najít v aplikaci, ale předpokládám, že to zvrhnou do zásobníku, kterej není úplně prázdnej, takže dobrá ruleta
S E5 jsem naštěstí zatím problém neměl, ale E10 už do starejch strojů lejt nebudu a holt zbejvaj jen ETBE.

S E5 jsem naštěstí zatím problém neměl, ale E10 už do starejch strojů lejt nebudu a holt zbejvaj jen ETBE.
1100Virago> Ono fakt je, že predpis požaduje indikovať podiel biozložky, ktorá sama o sebe nie je problém, nie liehu. Pochopiteľne vyššie oktánové čísla sa iba s etanolom ťažšie naháňajú (hoci samotný má dosť vysoké), takže sa tam dáva ETBE - ale to nemusia indikovať. Vieme to len vďaka otázkam na príslušné spoločnosti, samozrejme to sa môže teoreticky v budúcnosti zmeniť.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) benzín E10
Redguy> otazka je jak stre stroje, jak pouzivane atd... ja si myslim, ze se z toho dela mozna vetsi strasak nez je. Me treba lezela ted doma ducati 2roky, v nadrzi bohuzel normalni 95ka a dve otoceni motoru a bezela...
hodne udelaji podminky v jakych se ty odstavene stroje zdrzuji, vlhkost, teplota a stridani teplot...
jinak jeste k tem doutaktum, on me kohlstein mozna opravi, protoze tohle fakt neni muj obor, ale dokud jsem jezdil ostry 2t do ktereho jsem michal motul 800 tak mi bylo doporuceno michat jen monozstvi co vyjezdim, tyhle "vykonne" oleje asi nejsou moc oleje a smes dlouhodobe nevydrzi.... tzn sucha nadrz, karbec atd a namichat kanystr az na jezdeni (ja jsem i kvuli tomu od 2t odesel)
hodne udelaji podminky v jakych se ty odstavene stroje zdrzuji, vlhkost, teplota a stridani teplot...
jinak jeste k tem doutaktum, on me kohlstein mozna opravi, protoze tohle fakt neni muj obor, ale dokud jsem jezdil ostry 2t do ktereho jsem michal motul 800 tak mi bylo doporuceno michat jen monozstvi co vyjezdim, tyhle "vykonne" oleje asi nejsou moc oleje a smes dlouhodobe nevydrzi.... tzn sucha nadrz, karbec atd a namichat kanystr az na jezdeni (ja jsem i kvuli tomu od 2t odesel)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Olejový filtr-co toje Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 2 | 9.4.2025 v 19:03 MAJK_TORTELINA |
Kontrolka motoru-odpojení přístrojo... Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 5 | 2.4.2025 v 09:59 MAJK_TORTELINA |
Gufera vidle [1, 2] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 35 | 30.1.2025 v 20:33 MAJK_TORTELINA |
Vtipné názvy vesniček [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 95 | 2.9.2024 v 20:39 svava |
Kolik za sezónu [1, 2, 3, 4] Ducati Multistrada 1100 | MAJK_TORTELINA | 97 | 13.10.2023 v 03:39 mildanek72 |