Téma: Tracer 9 GT zadní centrála
19.11.2023 v 09:47
Koupil jsem si novýho Tracera 9GT a se spolujezdkyní plně naloženi mám ten zadek hrozně měkký, i při nastavení na max hard, se to hrozně potápí. užitečnou hmotnost to má 197 kg, a já mám 100 kg + spolujezdkyně má 70 kg + 3x kufr, takže to bude na hraně. ale zjistil jsem že i když jedu sólo bez kufrů, tak ten zadek je dost měkký. a zadní centrála od öhlinsu je kolem 35 tkč, což se mi zdá dost peněz ? Je nějaká levnější varianta jak to vyřešit? stačila by jen tvrdší pružina? ?
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT zadní centrála
No pane jo. Já mám 120 a baba 75 a to už i FJR si nastavuju na +2 kurf Hard. + 25 litrů paliva. A je znát, že to je tak na hraně. Natož Tracer.... a ještě full nálož.
2 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT zadní centrála
Měl jsem Tracer 900 GT a tohle byl jeden z důvodů proč jsem ho prodal. Tracer je super na silnici pro jednoho. Ve dvou v kuframa jsi hned na limitu a už to není ono.
RaYama> ja treba mam pruzinu na miru ve vsech motorkach na kterych jezdim, ono kazdy se vejde do hmotnosti na kterou je ta motorka nastavena z vyroby. A pruzina neni univerzalni prvek, co by stejne fungoval s pilotem 60kg nebo se svema pasazerama se 150+
vymenit pruziny neni zas az takova veda a udela to velkej rozdil...
vymenit pruziny neni zas az takova veda a udela to velkej rozdil...
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT zadní centrála
Da se nekde dohledat, na jakou vahu jezdce je ktera motorka z fabriky stavena? Letmo jsem prolitnul manula, ale nasel jsem kulovy (KTM 1290 SAS)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tracer 9 GT zadní centrála
slabak2> Tam si jí nastavíš sám v menu. "Sko" má elektronický adaptivní, tam si zatížení nastavíš podle potřeby. Síla prožiny je nějak dána, ale sám si vše doladíš v nastavaní podvozku v menu motorky.
mára929r> už to tady padlo, začátek je pružina příslušné tuhosti na váhu (pilot atd) s potom můžeš pokračovat přestavbou vnitřku tlumiče třeba od K-techu. Já tohle udělal u R6 a můžu to zhodnotit po 2 letech používání a mohu jen doporučit. Když kouknu na nový tlumič od Ktech ( 500GBP + pružina 90GBP) a pružinu jsi na půlce ceny co Öhlins
Teď je ideální čas to vyřešit včetně K tech má pravidelně dost výprodej v zimě
Naposledy editováno 20.11.2023 13:40:14
Teď je ideální čas to vyřešit včetně K tech má pravidelně dost výprodej v zimě
Naposledy editováno 20.11.2023 13:40:14
RaYama píše: slabak2> Tam si jí nastavíš sám v menu. "Sko" má elektronický adaptivní, tam si zatížení nastavíš podle potřeby. Síla prožiny je nějak dána, ale sám si vše doladíš v nastavaní podvozku v menu motorky.
Tohle mi je jasny, ma otazka znela ale jinak. Na el.podvozku urcita korekce nastaveni je, ale bude rozdil, kdyz na moto sedne clovek s 60 kg nebo 120 kg.
Elektronickej podvozek je proste jen neco co toci kroutitkama - nemusis s nima kroutit ručně. Tzn to co dokaze elektronickej na displeji dokaze klasickej podvozek nastavovacima prvkama…
Elektronika nedokaze zmenit charakteristiku Hi-speed obvodu - tzn to co se resi stromeckama planzet (az na výjimky) a ani nedokaze menit tuhost pruziny - maximalne nastaví predpeti.
K-tech ma u spousty modelu spočítané tuhosti pruzin vzhledem k zatížení motorky a pri znalosti tuhosti původni pruziny se da dohledat na jakého pilota je nastaveny original.
Kdyz vezmu jako příklad svoji sxf450 2013 tak podle tabulek k-tech origo pruziny ve vidlicich v podstate seděly na mých cca 100kg, takze ty jsem neměnil, vzadu vycházela pruzina asi na 65kg pilota, tam jsem dával tužší…
Naposledy editováno 20.11.2023 18:09:56
Elektronika nedokaze zmenit charakteristiku Hi-speed obvodu - tzn to co se resi stromeckama planzet (az na výjimky) a ani nedokaze menit tuhost pruziny - maximalne nastaví predpeti.
K-tech ma u spousty modelu spočítané tuhosti pruzin vzhledem k zatížení motorky a pri znalosti tuhosti původni pruziny se da dohledat na jakého pilota je nastaveny original.
Kdyz vezmu jako příklad svoji sxf450 2013 tak podle tabulek k-tech origo pruziny ve vidlicich v podstate seděly na mých cca 100kg, takze ty jsem neměnil, vzadu vycházela pruzina asi na 65kg pilota, tam jsem dával tužší…
Naposledy editováno 20.11.2023 18:09:56
Eddie83 píše: No pane jo. Já mám 120 a baba 75 a to už i FJR si nastavuju na +2 kurf Hard. + 25 litrů paliva. A je znát, že to je tak na hraně. Natož Tracer.... a ještě full nálož.
a ono je FJR nějakej symbol tvrdosti? Já myslím že ty japonci jsou obecně měkky.
Samozřejmě bych se podíval po pružině pokud jezdíš ve dvou víc jak v jednom, nemá cenu si kur..t zážitek kvůli pár tisícovkám zá péro. Popř myslím že není problém vyrobit za podobné peníze pokud by nebyly ale myslím že zrovna na tracera péro snad v aftermarketu bude.
Tracer 900 (r.v. 2019) - já i žena vážíme cca 75 kg + 3 kufry hliníkové kufry (3x6kg) + zavazadla cca 15 kg.
Brko mám nastaveno na nejvyšší tuhost (předpětí 7; tlumení 0,5 otáčky) a je pravda, že je to furt dost měkké. Občas bereme šusplechem, který jsem si tam právě z tohoto důvodu přidal.
Ale jinak je Tracer jedna z nejlepších motorek, co jsem měl.
Brko mám nastaveno na nejvyšší tuhost (předpětí 7; tlumení 0,5 otáčky) a je pravda, že je to furt dost měkké. Občas bereme šusplechem, který jsem si tam právě z tohoto důvodu přidal.
Ale jinak je Tracer jedna z nejlepších motorek, co jsem měl.
Tak diagnóza zná jasně - tužší pružina na zadek
Nevíte o někom schopným kdo mi tu zadní pružinu vymění? A rovnou by mi vyměnil i kost na snížení motorky? ideálně v okolí LTM, ME, Prágl, ale klidně dojedu i dál.
Prostě bych po dohodě přijel a zase odjel s celou motorkou. Nechce se mi to sundávat z motorky doma.
Díky za info
Nevíte o někom schopným kdo mi tu zadní pružinu vymění? A rovnou by mi vyměnil i kost na snížení motorky? ideálně v okolí LTM, ME, Prágl, ale klidně dojedu i dál.
Prostě bych po dohodě přijel a zase odjel s celou motorkou. Nechce se mi to sundávat z motorky doma.
Díky za info
1 reakcí na tento příspěvek Tracer 9 GT zadní centrála
Konečně problém vyřešen, borec mi vyměnil origo péro za tvrdší od Öhlinsu. o víkend namontuju (není to žádná prdel) a ihned otestujeme. případně si nechám vyměnit pružiny i na předku, uvidíme
mohu jedině doporučit - https://www.pps-suspension.cz/
mohu jedině doporučit - https://www.pps-suspension.cz/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Defekty pneumatiky [1, 2] Honda CB 500X, Honda CB 650F, Yamaha Tracer 9 / 900,... | Metzler | 33 | 4.10.2024 v 13:40 jandaxx |
“Kevlarové” kalhoty [1, 2] Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 31 | 21.9.2024 v 21:52 tomasL6 |
Výlet 219 - 249 Yamaha Tracer 9 / 900 | Kouk23 | 2 | 15.9.2024 v 21:59 Kouk23 |
yamaha tracer 900, chvění řidítek [1, 2, 3] Yamaha Tracer 900 | tracer900 | 64 | 19.5.2024 v 07:36 dewwil |
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 | dodocb | 12 | 18.5.2024 v 08:07 Gahan37 |