AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
honda v motokrosu jeste v roce 2017 nemela starter a nejednomu majiteli na trati malem privodila infarkt.
Mezi sportovnima motorkama KTM tezko nekdo muze konkurovat a jelikoz v mem okoli jich jezdi hodne mam docela prehled o tom co to vydrzi. v kategori MX/SM casto radove vic nez japonci...
jeste by ses mohl vyjadrit k cestovani na 390ccm jednovalci ... kdyz uz opet nesetris mrdkama... navic bylo zmineno, ze ta motorka mela technicke problemy - je otazka jak kvalitne byly vyreseny...
nejsem vrcholovej zavodnik, ale na svoje hobby si vyberu to nejlepsi na co dosahnu... a to je v mem pripade HQV/KTM a novej STARK
Naposledy editováno 08.11.2023 16:08:42
pech. píše: Indie neIndie.... Je to KTM a je to tam vyráběno s plným vědomím výrobce a vlastníka značky....
Když jsem si poslechl ve Vídni na výstavě, co říkali borci od KTM, tak se k tomu stavěli dost štítivě, jakože "naše jsou tyhle za Rakouska", ukázal na plac, a pak do rohu "tyhle 390 tady musíme mít vystavené taky".
Ja klidne necham pecha v tom, ze CB500 je nejepsi motorka pro holky a CB750 je starej vergl pro stary pany co nutne potrebuji motorku z osmdesatek
v te urputnosti tlacit svoje vlastni reseni jako to nejlepsi na svete si s Milanem prilis nezada
Naposledy editováno 08.11.2023 16:38:30
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Chtěl jsem se zeptat tady místních znalců na pár nejasností. Hledal jsem odpověď v knížce od pana Dočkala, ale nenašel jsem.
1) Kliková hřídel má výškově na setrvačnících házivost asi 0,1mm - 0,2mm, na čepech je asi 0,02mm-0,04mm maximálně. Je to v toleranci? Boční házivost jsem neměřil, ale tloušťka klikovky měřená přes setrvačníky je podle šuplery všude stejná.
2) Nová ojnice má jehly s klecí, která může volně axiálně cestovat. Nechybí tam nějaké dvě podložky?
3) Předlohová hřídel a nejmenší kolečko, bylo namontováno tím osazením směrem ven, směrem do pouzdra. Je to tak správně? Můžu mezi to kolo a pouzdro dát vymezovací podložku? Žádná tam nebyla a k potřebné axiální vůli 0,3mm tam musím dát 0,5mm podložku. Na YouTube jeden pán ukazoval, že podkládá podložkama pouzdro aby docílil požadované vůle. Která varianta je správně?
Díky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když to dám náklaním autem s listovýma pérama a 5t mašinou na motorce bez kolečka je to malina.
Jirka4137 píše: Franky> Já bych jel nejen na Duklu.Problém je že na vašich Jawa akcích nechcete jiné motorky než Jawa ČZ. Nemám problé jet Liberec, Vary , Budějice nebo Boleslav.
Když to dám náklaním autem s listovýma pérama a 5t mašinou na motorce bez kolečka je to malina.
Aj. A to jsem se měl v plánu někdy aspoň ukázat, když už tu píšu. Aspoň jako exJawák. Tak nic no.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jak už jsem psal, normálně jezdím s partou z Hvozdné co mají kývačky. Neříkám že se svezu. Jet někam dál 110 cestovně nemám problém.
Na sraz péráků jezdí vše od Hondy až po Nortona.
V létě bych jel někam i s lidma tady z fora co mají i jiné stroje. A je docela možné že některý dˇáblův advokát třeba přesedne na něco pořádného.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Určitě to bude chtít udělat zadní tlumič, je ještě původní. Nabízí se repase nebo koupit nový hyperpro. Původní tlumič je nenastavitelný, hyperpro má přepětí, kompresi a odskok, což se hodí.
Teď to hlavní, ložiska kyvky lze ještě koupit za rozumnou cenu, mám repasovat i přepákování? Jen ty ložiska a čepy stojí asi 10k Kč (partsdepot). Jsou ty ložiska normalizované nebo na míru? Tohle bych si asi vyřešil sám, ve škole bych si mohl nechat ty čepy a vložky vysoustružit, ať tam můžu hodit normalizované ložiska za pár korun.
Nebo se na to vše vykašlat, jen vyměnit ložiska řízení, kyvky a tlumič? Přepákování namazat a dobrý?
Loziska nekupuj pres Partsdepot. V klidu to rozdelej. Podivej se, co tam je. Nebo nekdy jdou typy lozisek vyguglit. A pak to zkus v nejake loziskarne.
Naposledy editováno 09.11.2023 06:08:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
na setrvaku do osmi stovek, jeste desetina ok, ale 0,2 je moc.
Podkladat futro jsem niky nedelal, podlozky davam ke kolum, ostatne to tak je i v Dockalovi.
Hlavne vymezit i tak, aby nedrely vidlicky.
Co se tyce vymezeni klece, tak nic nedavam, ale treba u simsona tam vymezeni je.
Edit: Nicméně i u simsona jsem měl motory, který to vymezení u klece neměly,
protože to postrkat a vůbec někde v horších podmínkách je celkem drbačka.
U sypaných jehel dejme tomu, ale u jehel v kleci to asi neni až tak nutný.
Jo a ta házivost. Měl jsem motor co házel skoro půl milimetru a pán s tim najel několik tisíc,
prý to jelo v pohodě, jen to trochu vrnělo a povolovaly se na motorce šroubky.
Naposledy editováno 09.11.2023 06:42:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Nevím jak na Frankyho akcích, ale normálně s Jawablázny jezdí i motorky jiných značek. A tím nemyslím Simsony
Však co jsem byl naposled, tak byly tři čínojawy, jedna indojawa a houf Japonců...
Přepákování pokud neskřípe tak promazat, pokud skřípe rozdělat a zjistit stav,
většinou to pak chce i něco vyměnit, protože to je vyžraný.
Co se týče ložisek, tak povětšinou jsou normalizovaný,
protože to má výhodu i pro fabriku, má více dodavatelů a nižší cenu.
Proto chce pokoukat a některý ty repasovací sady nestojí svět.
Jirka4137 píše: Sema> No já vím svoje. Nemyslím že by měl problém Franky ale někteří ultra Jawaři. Mají strach že by někdo zjistil že jim to tolik nejede a občas se něco vysype.
Jak už jsem psal, normálně jezdím s partou z Hvozdné co mají kývačky. Neříkám že se svezu. Jet někam dál 110 cestovně nemám problém.
Na sraz péráků jezdí vše od Hondy až po Nortona.
V létě bych jel někam i s lidma tady z fora co mají i jiné stroje. A je docela možné že některý dˇáblův advokát třeba přesedne na něco pořádného.
Protože ultra Jawaři jsou na palici. V kontextu toho, že se dneska s tou značkou prodává kdejaký šus z kdejaký prdele, je to tuplem na palici a mrdat se s kejchačkou do dálek, řešit po cestě závady, to už nikoho příčetného taky bavit nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Prvně jsem byl na Dukle v 1986 na Fichtlu.
A pak ještě 2x, ale "jen" na Hondách CBR6/95 a CBR6/98 .
Pokud už sám něco vyhlásím / pak samozřejmě pro všechny značky (třeba jako můj loňský 6. ročník silvestrovského výjezdu na Krkavec = letos už 7. ročnik )
Důležití jsou lidé - nikoli stroje = přeci!
Rozhodně nejsem ortodoxní Jawař , i když ....jsem letos už dal 6 000 km na "indiánu".
Docela jsem tomu přišel na chuť == také proto, že si všude se mnou chce vždy někdo popovídat
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A převodovku na 638 motoru sem teda nikdá nepodkládal. Akorát sem vyzkoušel že nikde nic nedrhne a je tam nějaká vůle. Ale zas tam nebylo 0,5 ;)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Franky píše: = také proto, že si všude se mnou chce vždy někdo popovídat
Na to stačí zajít někam do důchoďáku a ještě uděláš radost staříkům
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Ta axiální vůle klece nevadí. Při běhu se ložisko samo vycentruje na střed.
Díky, myslel jsem si to, ale raději jsem se zeptal. Původně tam bylo 15mm pouzdro a u ČZ mám sypané jehly se dvěma kroužkama po stranách.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Verdom> Jak se jmenuje ta kniha od Dočkala, ze které máš ty obrázky? Já mám od Dočkala nějakou knihu kde je popsaná jen běžná údržba. Předstih, spojka, tlumiče a tak. Tyhle detailní popisy kolem motoru tu chybí.
Ty obrázky nemají s Dočkalem nic společného. Ke stažení je jen starší vydání Seřizování a opravy motocyklů Jawa , v tom novějším byla i 634.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když je klika v horních mezích tolerance, pozná se to v zrcátku - navrchu vidíš modré, důle zelené...
Když je klika rovná, uvidíš v něm aj co jede za tebů, né enom barevný flek.
Distančky se dávajů na pravů stranu.
Když ju dáš vlevo, bude to blbě řadit. Teda za předpokladu, že máš míru futro-polovina skříně vpořádku.
To, jestli převodovka funguje, je dobré zkusit tak, že se namontuje do bloku.
K tomu takový drobný přípodotek - když se dá mezi bloky silikon, nedají se dodržet axiální vůle...na motorkách, kde se hraje o desetinu to néni problém, ale u některých značek to jednoduše nejde. Majitelé Sachsů (Dandyn) by moli vyprávět - vysypaná klika, neřadící převodovka...
A papír mezi blokama má eště jednu dost důležitů funkci, kerá špičkové mechaniky ani nenapadne...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |