AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnešek fajn podzimní vyjíždˇka, až na poslední km kdy do dráhy nakráčela srna, jako by byla na procházce. Minul jsem ji o fous.
Yamaha šlape jak má.
Naposledy editováno 15.10.2023 21:11:38
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.10.2023 09:59:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kalasnikov píše: Autoplechy dělám s invertorem bez problému i na 10A jističi.
Invertor není trafové Céočko, to je zcela jiný příběh. Kdybys alespoň okrajově tušil, jak ty věci fungují, nikdy bys takovou píčovinu nenapsal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Kalasnikov> Tady se spíš řešilo, jestli je lepší mít jednofázový nebo třífázový zařízení, když máš na baráku 16A. 3x16A je lepší než 1x16A. Ale plechy na autě nebo výfuk svaří samozřejmě i obyčejná svářečka na 230V. Na nějaký větší ingoty je už lepší výkonná svářečka na 400V.
Zbytečný sraní s jednofázovými mrdkami, při jakékoli práci. Třífázový vaří líp cokoli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Zbytečný sraní s jednofázovými mrdkami, při jakékoli práci. Třífázový vaří líp cokoli.
Ano určitě je lepší na 400V. Pokud někdo doma nemá 400V, musí si koupit svářečku na 230V. Něco málo na autě s tím přismrkneš.
dave-lister píše: Ano určitě je lepší na 400V. Pokud někdo doma nemá 400V, musí si koupit svářečku na 230V. Něco málo na autě s tím přismrkneš.
Přesně tak. Taky tu byl jeden, co se furt jebal s pětikilem CB a tvrdil, že mu to úplně stačí. A pak to vyměnil za 750. To ale neznamená, že to pětikilo neudělalo službu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pech: ty jsi psal obecně, že na jednom 16A jističi ani bodovat nejde. Musíš konkretizovat, že myslíš žlutý zázrak z Třebíče.
Kalasnikov píše: Dave-liste: Invertor je spínaný zdroj, podobně jako v PC, nabíječkách na mobily a podobně. Malý, lehký, výborný zatěžovatel. S metodou svařování to nesouvisí, já mám kombo MIG/MMA. Elektroda se občas hodí.
pech: ty jsi psal obecně, že na jednom 16A jističi ani bodovat nejde. Musíš konkretizovat, že myslíš žlutý zázrak z Třebíče.
Nechápeš pojmy.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hoši dotedˇka jsem lepil A1 od Parkside a všechno drží jak má. Kdybych koupil Parkside Performance za 12 tisíc bude to ještě lepší a kdybych vzal Kowaxe bude to zlaté. Dneska jsem ale objednal Omicrona 176 Gamastar LS. V Antoníčkovi od elektriky u vjezdu jsem totiž objevil jistič 25 B. Ta 16 A byl ještě ve starém baráku a nějak se mě to jak do toho denně nelezu spojilo dohromady.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Takhle to vypadá u jednoho dealera značky Jawa. Na stránkách Jawy píšou, že se jedná o autorizovaný servis a prodej. Nechápu jak tady může někdo zakoupit motorku nebo nechat udělat servis. Já jen z nouze vyzvedl pár dílů, které jsem nesehnal u soudruhů v NDR. Chápu, že se bojí kapesních krádeží, ale tohle je už příliš.
Zamrzli v covidové iluzi ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ntvl.toto 33 let po revoluci. Kdo tam může jít nakupovat ? To máme kolem sebe tolik dementů ?
Ještě lepší je jejich přístup ke kvalitě a k reklamacím. Před pár lety tu bylo téma o rozetě na Jawu 638. Jeden kluk tam koupil celou řetězovku a rozeta byla šišatá jako prase. Tím jak skákala, nedal se kloudně napnout řetěz. Chtěl to reklamovat a poslali ho pryč, že to je v normě a ať si víc povolí řetěz.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Podzim už je asi definitivně tady. Včera bylo ještě teplo, jen jsme asi 10 minut před cílem zmokli. Noc v lese byla fajn i přes mírný déšť, jitro jasné. Ale cestou zpět už mi byla celkem kosa.
Dnes jsem jel s 350 OHC na garančku v 5 000 km z Loun do Rakovníka dopoledne všude jinovatka po poledni krásné slunce ještě se určitě svezeme.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Co se týče sváření, tak mám velkou profi mašinu na tři fáze WLSP 315.
Je to už stařenka. Má upravený podávání drátu, ale to je stroj, který je k neutahání, nastavit si jde naprosto všechno
sváry z toho naprosto nepřekonatelný, ale je to kráva a tak mám i mobilnějšího powermata 230 se synergií,
který nevaří vůbec špatně, ale raději bych si nastavoval všechny parametry sám,
přijde mi, že ta automatika v tom je někdy na škodu a rve tam drát zbytečně rychle.
V práci máme invertora od Kühtreibera s vodním chlazením a na 3f. Cena byla kolem 150 tis.
To na vaření v delším cyklu oproti nějakýmu trafu s nízkým zatěžovatelem je jiný level,
ale pokud to vezme do ruky kopyto, tak nepomůže nic.
TIGa mám od Omicronu , za mě dobrý cajk na doma. Má HF, tak nemusim škrtat jako u nějaké levnější kombinace co na sobě má MIG/MAG/MMA/ARC/TIG/WIG a nic z toho pořádně.
Vařim převážně nerez a pokud ocel tak taky nerezem, líp se rozlejvá a pevnostně je taky ok na to co potřebuju.
Pevnostní sváry elektrodou. Tam je výběr velký a provaření je lepší.
Wlsp, když to ženeš, tak jsou konce ukáplý a nenastavíš to, protože trafo a když vypnes dřív, je konec studenej... Invertoru nastavíš job a uděláš si ostřejší závazek, volnější konec a je to pohoda.... Akorát kvůli zatěžovateli, musí bejt ten invertor pětistovka, pokud se má vyrovnat Wlsp v tom, aby dával přes 200 trvale od rána do večera.... Čtyřstovku invertora, to Wlsp na zatěžovateli umí uhnat...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |