AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Jinak kdo používáte značku Parkside,-doma toho mám taky docela dost. Dárky ke všemu možnému, něco jsem koupi, něco dostal za protislužby. Odešel mě ještě v záruce malý rázák 226 Nm. Naštěstí v záruce! Začalo mě ale vrtat hlavou co s tím dalším když se to pos., no jedinou informaci kterou jsem našel bylo- Parkside má
servis na zběrném dvoře. Do dáších věcí od této značky už nemám moc odvahu jít. No zatím vše funguje.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je to VAS 6161
Tester baterií VAS 6161
350_634 píše: Měřák od Parkside mám taky, funguje velmi dobře, má i bočník tuším na 10A. Taky od nich mám různá aku světla, aku řezač na větve, elektrickou řezězovou pilu a spoustu ručního cajku. A taky pneumatickou nýtovačku, tu používám dost. Kromě rázového utahováku se kterým nejsem spokojený, všechno finguje dobře. Jo a ještě benzínová pila mě nenadchla.
Taky sem ho kdysi vzal ze zvědavosti
Ale nemá podsvícení.
Parkside měřáky jsou měřáky, jaké koupíte na alíkovi nebo ebay za pár korun. To neznamená, že jsou špatné. "Střeva" maj shodná se spoustou jiných měřáků v různěbarevných krabičkách s různým logem, i dražšíma. V principu takový multimetr není nic složitého a dnes už ani drahého na výrobu. Problém je jen ten, že zatímco kvalitní měřák prochází výstupní kontrolou, která odhalí případnou chybu u daného kusu, tak tyhle levné nejsou moc testované, a když bych jich koupil 10, klidně může 8 fungovat leta a 2 se podělaj hned, a z těch 8 budou třeba 4 ukazovat s velkou odchylkou měření. Při měření signálu na čidle, kde půl voltu je moc málo a třičtvrtě moc je to problém. Při měření dobíjení na motorce rozdíl pár milivolt nezpůsobí konec světa.
A jinak dnes je taky časté, že jedna továrna produkuje jeden výrobek, a při výstupní kontrole se výrobky třídí na skupiny. To nejlepší s nejlepší přesností a funkcí putuje ke zvučným značkám, to trochu horší zas kupují výrobci spíš hobby vercajku, a to co je ještě horší kupují ti nejlevnější. Není to jen v zahraničí, bylo to tak u displejů pro televize, kdy jeden vadný pixel nevadí u telky za 5000 ale bezvadný stejný displej ze stejné linky putuje do televize za 15000. A stejně tak u baterek, kdy na konci linky proběhne měření a až poté se lepí logo, takže po lince jela třeba Varta a hned za ní Banner a třetí mohla být klidně Kaufland.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jenže tehdy ani AVOMET se nedal běžně koupit.
I ty demontovaný ručičkový měřáčky čehokoliv, ze kterých jsem si vyráběl a cejchoval měřidla, se těžko sháněly.
Milan1963 píše: kehaj> Jezdím na Ukrajině, jezdím na Favoritu, ale toto určitě ne.
Škodovák: k tomu skútru...to snad není možný co píšeš...já potřebuju motorku téměř denně, v autě už jsem neseděl asi měsíc. Tedy kromě Populara, myslím v běžném autě, tedy ve Š 120.
Tak jsem včera, protože 660 stále nesvítí a nebliká , jel na skútru na dopravku kvůli testacím veteránů. Vše OK, ale : chci jet domů, sednu na skútra, zmáčknu startér - a ozvalo se jen t'uk. Nic víc. Baterka. Volal jsem domů ženské, aby vzala auto, vozík a přijela. Zdůraznil jsem jí, že 120 nechytne. Že musí otevřít motor, pumpou napumpovat benzín do karburátoru, potom se sytičem třikrát zastartovat, auto chytne, chcípne a po půlminutě at' startuje znovu, potom že už to pojede. No, zvládla to dobře, ale přijela bez vozíku. Takže domů, baterku z Adenia ven, do auta, a do PE ku skútru. Namontovat baterku do Piaggia není jen tak, Rozebral jsem celý zadek skútra, půl hodiny práce. Zlatá motorka, tam je přístup k baterii nádherný ! Skútr tedy chytnul, takže jsem na něm dojel domů. A žena stodvacítkou.
Ted' ale - je možné, že by baterie "odešla" během 10 minut bez varování ? Není něco s elektrikou ? Píšeš, že kolegovo Piaggio nedobíjelo. Vystrašil jsi mně. Co když moje taky ne ? Jsem analfabet, vůbec nevím, jak to poznám. Kontrolka dobíjení ale nesvítí.
Zítra odjezd na MotoRoute sraz, raději na 660. Elektrika není v dobrém stavu, ale jede jinak dobře. O skútru nevím nic...potřebuju dojet a jezdit tam na vyjížd'ky s ostatními. Ted' víc věřím Jawě než Piaggiu.
Dnes přišel časopis. Moto Route. Je v něm další část rozhovoru a reportáž s Kafim a jeho cestě po jižní Americe na Jawě 350.
Máš škondůra pěkně v bordelu. Pokud je v pořádku seřízeno, chytne na sytič na poprvé a nechcípne. .
Baterka umí umřít bez varování... Například zkratem nebo přerušením článku.
660 je v bordelu taky, vlastně pořád, na tom bych nejel ani do sousední lhoty, abych to nemusel tlačit zpátky..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350_634 píše: Jo, první ampérmetr jsem vyráběl
Jenže tehdy ani AVOMET se nedal běžně koupit.
I ty demontovaný ručičkový měřáčky čehokoliv, ze kterých jsem si vyráběl a cejchoval měřidla, se těžko sháněly.
To není možný. Vždyť je ti 51. To sme žili v tak rozdílných světech? Já si jako dítě hrál s pu501 nebo jak se to značí, stále ho mám někde schovanej.
Naposledy editováno 28.09.2023 18:21:54
PetrL3 píše: To není možný. Vždyť je ti 51. To sme žili v tak rozdílných světech? Já si jako dítě hrál s pu501 nebo jak se to značí, stále ho mám někde schovanej.
PU500 mi koupila mamka až po revoluci. To byl super měřák, dodnes ho mám.
Ale první plošňák jsem úplně sám vyleptal v deseti letech. To by ze mě doma měli radost, kdyby věděli, v čem se to máchalo (Kyselina chlorovodíková + peroxid).
Radioamatéřinu jsem dělal od dvanácti. Dodnes mám značku.
Ve čtrnácti jsem šel na školu jako slaboproudař. Plošňáky jsem leptal na intru na černo, opět, ještě že z toho nebyl průser.
Jinými slovy, jako dítě jsem si s PU měřákem fakt nehrál. Za komunistů se spíš bastlilo, vrchol všeho byl objednat si součástky.
Ve finále ani katalogy polovodičů nebyly. Někteří ho měli, já ne.
Po revoluci to bylo trochu jiné, ale byla to dynamická doba. Zvedání platů a cen šlo ruku v ruce. Ale to už jsem byl dospělý.
Byl to komparativní měřák.
Byla to krabička, která měřila tak, že se pohybovalo potenciometrem, ten nesl stupnici proti tělu měřáku a v jednu chvíli světýlko zhaslo. To se odečetla stupnice a bylo to.
Muselo se to nacejchovat klasickým měřákem.
Bylo to super, dokonce to mělo tónový generátor, jednou jsem s tím diagnostikoval a spravil koncový stupeň ruského rádia :)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když ses narodil, já cvičil na spartakiádě.
Když Ti bylo dvanáct, já se ženil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To není možný. Vždyť je ti 51. To sme žili v tak rozdílných světech? Já si jako dítě hrál s pu501 nebo jak se to značí, stále ho mám někde schovanej.
No já jsem svůj první multimetr sháněl taky těžko a kupoval jsem ojetinu za tisíce, přestože to byla nějaká stará verze měřáku M890, kterej dneska seženeš za pětistovku, ale vydrží jen chvíli, ten starej vydržel donedávna, tahal jsem ho v kufru, abych nekurvil posléze zakopenýho, a dnesa už notně starýho Metexe... Dneska mám Uni-T, protože má podsvícení a autorange... Min/max, hold a podobný věci, měl už ten metex...
Do tý doby jsem to měřil ruským avometem, který mám dodnes a jsou chvíle, kdy je nenahraditelný, byť co se týče přesnosti, hrubě orientační...
Naposledy editováno 28.09.2023 20:21:20
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ono digitální měřáky maj jednu obrovskou nevýhodu. Psychologickou nevýhodu. Spousta lidí věří, že když jim ukazuje 13,44V tak přeci to je na setiny přesné. A pokud to měří navíc na 100V rozsah...
350_634: Což o to, ono to bastlení a kutění leckdy naučí nejvíc. Loni jsme s kolegou ve škole organizovali akci výročí 100 let pravidelného vysílání rozhlasu. Žáci stavěli audiony, krystalky... sám jsem zabil dva víkendy experimentama s košovejma cívkama a krystalkou z období války, kterou jsem kdysi našel na půdě baráku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: JJ kde jsou ty doby když byl na baterce šluslej jeden článek tak sem ho proklemoval a MBéčko jezdilo dál na 10V. Dnes stačí malej pokles napětí a už auto nestartuje. To se mi stalo nedávno u Civica, večer jem přijel a ráno nenastartoval, na baterce 11,6V. Takže nová baterka a jak jsem psal MBčko by jezdilo dál.
Tak proc nejezdis misto civica embeckem?
Me baterka ted taky umrela, vedel jsem ze neni nic moc(vybil jsem ji pred rokem do smrti, kdyz jsem jel 70bez remenu k altiku), tak vozim lithiovku z motorky, normalne jsem na to ten 2,4D nastartoval a dojel do prace i zpet, odpoledne uz na me cekala nova baterka kterou jsem rano objednal…silverline varta za 2600,- jaka tam byla poslednich 5+let. Pri provoznich nakladech auta jsou to drobne…
Naposledy editováno 28.09.2023 21:20:37
Me to nezivi, tak pouzivam nekterou z nejvyssich rad od Brymen…
Naposledy editováno 28.09.2023 21:19:15
pech. píše: No já jsem svůj první multimetr sháněl taky těžko a kupoval jsem ojetinu za tisíce, přestože to byla nějaká stará verze měřáku M890, kterej dneska seženeš za pětistovku, ale vydrží jen chvíli, ten starej vydržel donedávna, tahal jsem ho v kufru, abych nekurvil posléze zakopenýho, a dnesa už notně starýho Metexe... Dneska mám Uni-T, protože má podsvícení a autorange... Min/max, hold a podobný věci, měl už ten metex...
Do tý doby jsem to měřil ruským avometem, který mám dodnes a jsou chvíle, kdy je nenahraditelný, byť co se týče přesnosti, hrubě orientační...
Já mám dodnes autonabíječku, která měla donedávna origo krabici a na ní byla cena neuvěřitelných 23xx Kčs. To jako kdybych si dnes koupil nabíječku za 50 litrů.
Kamarád mi vyprávěl, že si ji otec s pár dalšíma zaměstnancema v práci vyráběli, aby je vůbec měli. Asi byl nedostatek všeho. Hrozná doba. Přijde mi to až neuvěřitelný.
Naposledy editováno 28.09.2023 21:26:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
On o tom nejvic napovida ten, co takove auto nema. Ja jsem se zadnym modernim autem nemel problemy ktere by me donutily neco dlouhe hodiny jawit na krajnici. Se staryma krapama jsem to zazil mockrat, kdybych nemel naradi a technicke vzdelani a praxi tak bych se spoustou starejch aut nedojel… a to jsem nastesti nikdy nevlastnil poklady typu embecko…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Měřák vypadá pěkně mám ale jiné značky.
Na poslední spartakiádu jsem cvičil taky. 1985. Ta poslední plánovaná 1990 už moc nenadchla ani jako sokolský slet. Cvičil jsem i na mé první 1975.
Porovnání řetězových pil Parkside PBKS 53 A1 z výkonem 2kW vs Stihl MS 211 z výkonem 1,7KW. YouTube
Naposledy editováno 28.09.2023 23:28:31
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdybych ho používal denne tak koupim Milwaukee, ale takhle dvakrat za rok prezuti auta a sem tam nakej zatuhlej šroub na moto… uplne v poho.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
skodovak píše:
350_634: Což o to, ono to bastlení a kutění leckdy naučí nejvíc. Loni jsme s kolegou ve škole organizovali akci výročí 100 let pravidelného vysílání rozhlasu. Žáci stavěli audiony, krystalky... sám jsem zabil dva víkendy experimentama s košovejma cívkama a krystalkou z období války, kterou jsem kdysi našel na půdě baráku
Opravdovou krystalku jsem nikdy ani neviděl.
Měl jsem knihu "Od krystalky k modelům s tranzistory" ze které jsem leccos postavil, hlavně jsem to používal jako učebnici.
Tam byla nejjednodušší "krystalka" vyrobena tak, že anténa + germaniová dioda paralelně s kondenzátorem + uzemnění. A sluchátka s vysokou impedancí.
A samozřejmě to funguje pouze AM vysílání, takže za chvíli bude po žížalkách úplně.
Velký rázák Performance -černý povolí hravě skoro 1400 Nm. Měl jsem ho objednaný do nákladního na firmu ale Lídl to stopl. A paní pokladníčka mě to neumí proplatit na soukromou osobu. Musel jsem si tak objednat do auta dewalta 800 Nm . Nemá přepínání Nm ale šlape solidně.
Brzo ale ale začnu makat a další v řade bude posvařování vysoké brány na pozemek.
Kdybych věděl že jste u Prostějova mohli jsme dát někde kafčo. Telefon na mě má Bimbam nebo Milan snad někdy příště .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |