AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Podle bludů, jež hlásají nekritičtí vyznavači Jaw a jim podobných střepů, co zároveň nepochopili, že normální je jezdit bez jakýchkoli oprav a šroubováku s sebou voziti netřeba...
Jo prd, zrovna včera, přijdu k FJR zastrčím klíček a klíčkem nejde otočit, zesrala se spínačka. Tudíž šroubováku a mnohého jiného nářadí byla potřeba.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dave-lister výbrusy mi dělal Lopaur a spokojenost https://brusirna.estranky.cz/ Klikovky si dělám sám a léta používám CKR ojnice. Bez problému.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mám dost špatnou zkušenost se všemi díly na Jawu, kolikrát bylo lepší namontovat starý díl než ty m....y z Moto-Ústí.
dave-lister píše: PetrL3> Asi jsem měl špatný šroubováky pod sedačkou.
Aha, tak uz vime, cos udelal spatne. Sroubovak preci musis mit zapichnuty v prednim drzaku motoru a ne ho vozit pod sedackou! Kdybys to dodrzel, nemohlo se ti prihodit, ze bys nedojel.1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
MartinED250 píše: Já jsem 250/559 zgenerálkoval v roce 2002 a od té doby to jezdí. Letos 42 000Km bez vrtání v motoru. Tak tedy nevím. Asi to není Jawa.
Určitě tam máš původní motor na ozdobu a uvnitř schovanej malej elektromotorek (Japonskej/čínskej)
Naposledy editováno 05.09.2023 08:50:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: …. previnout tlustejsim drátem a je klid original dil opet shoří.. no jak rika Pech, honda je honda. Mrtvé regulátory jsou klasika napric modelovyma radama, zadirajici se rada VF … umírající napinaky rozvodaku u VTR… olej pozirajici cbr1000 08 (ty mely tech nectnosti vic) … to ja jen aby rec nestala.
No a pumpa na sracky alias cx500 to je jeden velkej problem
40 let stará řada VF, padesát let staré CX. Regulátor stojí pětikilo a odešel po 30 letech....
FJRPEPA píše: Jo prd, zrovna včera, přijdu k FJR zastrčím klíček a klíčkem nejde otočit, zesrala se spínačka. Tudíž šroubováku a mnohého jiného nářadí byla potřeba.
Yamaha, to už je druhá jakost... A Suzuki třetí.... A za nimi je z zbytek světa.. ?
MartinED250 píše: Já jsem 250/559 zgenerálkoval v roce 2002 a od té doby to jezdí. Letos 42 000Km bez vrtání v motoru. Tak tedy nevím. Asi to není Jawa.
Dave-lister výbrusy mi dělal Lopaur a spokojenost https://brusirna.estranky.cz/ Klikovky si dělám sám a léta používám CKR ojnice. Bez problému.
Stabilák. Se 14 koněma... Líný jak veš... Když pak začaly jít výkony trochu nahoru s začalo to trochu jet, problémy se prohloubily...
dave-lister píše: MartinED250> Díky za radu. Motorka má podle tachometru 52000km, všechno v motoru vypadá dost staré, patrně původní. Výbrus asi nebudu dělat, válec vypadá na svůj věk docela dobře a pro mé ježdění jednou za rok to stačí. Jen musím koupit nový píst, kvůli chybějícímu zámku a taky má 15mm čep. Nové ojnice mají co jsem koukal 16mm a pistni čep na jehlách. Klikovku bych si také rád udělal sám, lis mám, nějaký železa na podložení mám taky. Úchylkoměr mám a nějaký stojánek pro měření házivosti si vyrobím. Takže ty CKR ojnice jsou v pohodě? A jaký mám koupit píst? Něco jsem tu četl že Almet není dobrý, pak že různý další Maďarský a Turecký písty taky špatný.
Mám dost špatnou zkušenost se všemi díly na Jawu, kolikrát bylo lepší namontovat starý díl než ty m....y z Moto-Ústí.
Hele dobrej není žádnej, Almetu umí vypadávat zámky jako tomuhle, takže když přivřeš oči, tak tam dáš Maďara s českejma kroužkama fungovat to bude...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Regler za petikilo? To je nejaka cinska kopie z aliexpresu ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Největší současný problém Jawy budou nové díly a jejich turecká / indická / taiwanská kvalita.
Na TA koupím originál díly, což je skvělé.
Naposledy editováno 05.09.2023 12:04:30
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Díly k novým 4takt. Jawám ( 650 a 660 ) nejsou tak drahé. Problém je jinde - vesměs nejsou.
Assasin : Potvrzuješ to, co se šeptá....ani ta všude přechvalovaná Honda není blbuvzdorná.
Pech píše :
HONDA - kvalita Super - 1.
Suzuki - kvalita 2.
Yamaha - kvalita 3.
Takže Kawasaki nestojí zanic ?
Nebo podle čeho tak lze soudit ? Rád se poučím.
Milan1963 píše: Medved> A regulátor k Jawě 660 cca 5 tisíc. Třetí den po objednání byl z VAPE Kroměříž doma.
Díly k novým 4takt. Jawám ( 650 a 660 ) nejsou tak drahé. Problém je jinde - vesměs nejsou.
Assasin : Potvrzuješ to, co se šeptá....ani ta všude přechvalovaná Honda není blbuvzdorná.
Pech píše :
HONDA - kvalita Super - 1.
Suzuki - kvalita 2.
Yamaha - kvalita 3.
Takže Kawasaki nestojí zanic ?
Nebo podle čeho tak lze soudit ? Rád se poučím.
1) Tam nemusíš dávat originál. Oni ho taky někde jen koupí a prodají ti ho s marží 100 %. Dobrý regler je tak za 3 tisíce,
2) prohodil si pořadí Suzuki a Yamaha,
3) Kawa byla vždycka tak trochu čtyřka. Oni dělají především mrakodrapy, vlaky atd.. Motorky jsou jen taková bokovka. Vždycky bývaly takový hůř zpracovaný. Ne úplně jako jawa teda.
Naposledy editováno 05.09.2023 15:09:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Medved> A regulátor k Jawě 660 cca 5 tisíc. Třetí den po objednání byl z VAPE Kroměříž doma.
Díly k novým 4takt. Jawám ( 650 a 660 ) nejsou tak drahé. Problém je jinde - vesměs nejsou.
Assasin : Potvrzuješ to, co se šeptá....ani ta všude přechvalovaná Honda není blbuvzdorná.
Pech píše :
HONDA - kvalita Super - 1.
Suzuki - kvalita 2.
Yamaha - kvalita 3.
Takže Kawasaki nestojí zanic ?
Nebo podle čeho tak lze soudit ? Rád se poučím.
Máš to blbě...
1)Honda
2)Kawasaki
3)Yamaha druhá jakost...
4)Suzuki... Třetí jakost..
5) zbytek světa.. čtvrtá jakost...
6)Ural
7)Jawa... čím novější, tím horší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Možná Milan tu motorku prodává příliš levně, tak inzerát zapadne mezi ostatní. Je tam hodně interátů s Jawa 250/559. Vsadím se, že kdyby to byla konopnice, 634 chromka, prodal by to hned.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |