AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Milan1963 píše: Tak mně dnes poctil svojí návštěvou Zdenál.
Prodebatovali jsme všechno možné, i základy jízdy na Jawě 660 v terénu. Šestidenní na ní asi nepojedu....
Řekl mi ale jednu významnou věc - to, že Jawa 660 nechce jít do vraceček a utažených zatáček, takže jí tam ujede i pionýr, není jen pneumatikami. Že na to má vliv sklon přední vidlice vím, snížením či zvýšením předku se s tím dá něco dělat, ale ono má vliv i zadní kolo. Když to shrnu, tak její konstrukce není úplně optimální, těžiště je příliš vysoko, dá se tomu pomoci, ale ten pionýr či jiný menší motocykl jí ujede stejně....
Jen nevím, zda by pionýru ujela třeba Yamaha Tenere 700, taky hodně vysoká motorka.
Trolíš pecha?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Myslím spíš silnici 3. třídy, úzkou, rozbitou. Anebo běžnou lesní cestu. S vracečkami, s ostrými zatáčkami.
Tady u nás máme silnici 3. třídy se serpentinami. Na pionýru zatáčku jedu dvojkou, čtyřicítkou. Na péráku možná trojkou, o něco rychleji. A na 660 dvojkou, třicet a bojím se, že ji položím. Myslím to vážně.
A asfalt je tam dost rozbitý.
Na rovině má samozřejmě Adenium navrch, tam by si 660 dala pionýra, panelku nebo i Jawu 350 " k snídani".
Zdenál mi to řekl jasně : s motorkou si pohrát a zkouškami ji dát do takového stavu, kdy i ty ostré zatáčky půjdou projíždět relativně dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ta jawa660 zni jako opravdicka výhra
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: assassin> Tak ve videu je to jasné.
Myslím spíš silnici 3. třídy, úzkou, rozbitou. Anebo běžnou lesní cestu. S vracečkami, s ostrými zatáčkami.
Tady u nás máme silnici 3. třídy se serpentinami. Na pionýru zatáčku jedu dvojkou, čtyřicítkou. Na péráku možná trojkou, o něco rychleji. A na 660 dvojkou, třicet a bojím se, že ji položím. Myslím to vážně.
A asfalt je tam dost rozbitý.
Na rovině má samozřejmě Adenium navrch, tam by si 660 dala pionýra, panelku nebo i Jawu 350 " k snídani".
Zdenál mi to řekl jasně : s motorkou si pohrát a zkouškami ji dát do takového stavu, kdy i ty ostré zatáčky půjdou projíždět relativně dobře.
Pincka v i ostrých zatáčkách dá s přehledem jakákoliv motorka, je to jen o řidiči.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Tak mně dnes poctil svojí návštěvou Zdenál.
Prodebatovali jsme všechno možné, i základy jízdy na Jawě 660 v terénu. Šestidenní na ní asi nepojedu....
Řekl mi ale jednu významnou věc - to, že Jawa 660 nechce jít do vraceček a utažených zatáček, takže jí tam ujede i pionýr, není jen pneumatikami. Že na to má vliv sklon přední vidlice vím, snížením či zvýšením předku se s tím dá něco dělat, ale ono má vliv i zadní kolo. Když to shrnu, tak její konstrukce není úplně optimální, těžiště je příliš vysoko, dá se tomu pomoci, ale ten pionýr či jiný menší motocykl jí ujede stejně....
Jen nevím, zda by pionýru ujela třeba Yamaha Tenere 700, taky hodně vysoká motorka.
Pionýru ujede cokoli a kdekoli, protože to je nekvalitní, slovenská, zdechlina, u které si mysleli, že na mopedu můžou jezdit dva lidi....
Že J660 je ještě horší, je další důkaz toho, jak ohavný, zpackaný a nefunkční krám to je. Tenere 700 tomu ujede kdy si vzpomene, protože to krám není a že je to vysoké, to je jedno, protože je kvantum vysokých motorek, které jdou do zatáček úplně samy a zrovna Yamaha ty endura dělala vždycky dobře...
assassin píše: Milan1963> nez pionyr je v terénu horsi uz jen ta jawa (kdyz to rikas) … jinak vse ostatni ujede pionyru vsude. Na silnici mu obvykle ujede i slusnej cyklista
Přesně. Jako myslet si, že chcíplotina o třech koních někdy něčemu ujede, je poukázka na dotaz o dobrém duševním zdraví....
Milan1963 píše: assassin> Tak ve videu je to jasné.
Myslím spíš silnici 3. třídy, úzkou, rozbitou. Anebo běžnou lesní cestu. S vracečkami, s ostrými zatáčkami.
Tady u nás máme silnici 3. třídy se serpentinami. Na pionýru zatáčku jedu dvojkou, čtyřicítkou. Na péráku možná trojkou, o něco rychleji. A na 660 dvojkou, třicet a bojím se, že ji položím. Myslím to vážně.
A asfalt je tam dost rozbitý.
Na rovině má samozřejmě Adenium navrch, tam by si 660 dala pionýra, panelku nebo i Jawu 350 " k snídani".
Zdenál mi to řekl jasně : s motorkou si pohrát a zkouškami ji dát do takového stavu, kdy i ty ostré zatáčky půjdou projíždět relativně dobře.
A všechny normální motorky tou zatáčkou pojedou 80 s prstem v nose....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: tak on je to spis dukaz toho ze si z nas dela prdel... ale posledni dobou se vyrojil vic magoru co jsou ochotni tu vec koupit za desitky tisic, pritom po tom snad v mladi netouzil nikdo ja vzdy koukal po simsonu nebo spis po mz150 ...
Mz 150 byla sice kluturnejsi, ale žádný dělo, 477 jela stejně, byť Mz to zvládla bez kraválu a vibrací.... Ale taková Mz250, to se méně povedené kusy J350 mohly jít tak akorát vysrat a ty lepší byly řady, když tomu aspoň stačily trochu šlapat na paty...
Naposledy editováno 30.08.2023 16:40:56
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ja mel 175 sportku a jelikoz jsem nemel papiry tak jsem jezdil stejne nejvic po lese, tam zas vykon tolik nechyběl … a pak kdyz jsem papiry mel, tak uz jsem nasetril na Japonce…no teda nejdriv jsem trapil (a utrapil) tátovo gsx400, ale pak uz jsem si koupil svoji TL1000 a mam ji vlastne doted
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Technicky ty MZ byly na vyšší úrovni než Jawy, ale cestování ve své době byla rozhodně lepší Jawa. Snad všechny co pamatuju v okruhu známých byly do štaflí. Přeložení snášely špatně.
Jawa dobrá na cestování ještě světlo světa nespatřila a už ani nespatří...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> tak to me prislo, ze 150 jela lip. 250 mi prisla nic moc na to, ze je to skoro dvojnásobný motor… ta 150 sice nenajela moc, ale stejne nic moc lepšího dostupného nebylo…
Ja mel 175 sportku a jelikoz jsem nemel papiry tak jsem jezdil stejne nejvic po lese, tam zas vykon tolik nechyběl … a pak kdyz jsem papiry mel, tak uz jsem nasetril na Japonce…no teda nejdriv jsem trapil (a utrapil) tátovo gsx400, ale pak uz jsem si koupil svoji TL1000 a mam ji vlastne doted
Tak Tele je proti čtyřstovce výkonově velmi jinde...
Já jsem s přestupem na vyšší kubatury začal jezdit vlastně mnohem víc v pohodě a bezpečněji, přestože se jízdní průměry značně zlepšily....
pech. píše: Jawa dobrá na cestování ještě světlo světa nespatřila a už ani nespatří...
Asi jsem měl upřesnit, že jsem mluvil o dobách (naštěstí) dávno minulých, kdy jsme měli v kapse pár korun a na výběr Jawu a MZ. Prašivky nezmiňuju, ty jsou tak na ježdění ke hnoji. Snad krom 350/472, které tu nebyly k mání.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jawa dobrá na cestování ještě světlo světa nespatřila a už ani nespatří...
A jen škoda, žes mi to nenapsal dřív, býval bych na ní nikam nejezdil.jezdim na litru od 22let a prestoze jsem si myslel, ze jezdit umim, tak kdyz jsem si cca 5let zpet cuchnul k okruhu a k mx tak jsem zjistil, ze neumim nic... od te doby me to zase zacalo bavit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: tak on je to spis dukaz toho ze si z nas dela prdel... ale posledni dobou se vyrojil vic magoru co jsou ochotni tu vec koupit za desitky tisic, pritom po tom snad v mladi netouzil nikdo ja vzdy koukal po simsonu nebo spis po mz150 ...
Za ty prachy co za to chtěj to sice nekoupim, ale měl sem mustanga a zas bych ho chtěl, skvělej stroj ;)
Sema píše: A jen škoda, žes mi to nenapsal dřív, býval bych na ní nikam nejezdil.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jawa dobrá na cestování ještě světlo světa nespatřila a už ani nespatří...
Tak třeba Suchý objel na 35 roků staré Jawě 350 celý svět. 49 000 km. V podmínkách a na cestách, kde bez poruchy projede málokterá motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 31.08.2023 08:13:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Tak třeba Suchý objel na 35 roků staré Jawě 350 celý svět. 49 000 km. V podmínkách a na cestách, kde bez poruchy projede málokterá motorka.
Však ani on to neměl bez poruchy. Na jawě se tomu sice neříká porucha, ale jo to to samé
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Však ani on to neměl bez poruchy. Na jawě se tomu sice neříká porucha, ale jo to to samé
Však já nepíšu, že to měl bez poruchy, jen píšu, že bez poruchy do dokáže málokterá motorka.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |