AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Borntobewild píše: Z mého Pionýrského mládí si nepamatuju nikoho, komu by na Pionýru tachometr fungoval. Náhon vydržel chvilku a stál několik měsíčních kapesných.
Mně fungoval až potom, co jsem to celé rozbřesk, každý díl dodělal, po tom, co to oni odflákli a náhon natáhl rozumnější cestou, pak už byl s tachometrem celkem klid, ty dva roky, než jsem Kripla odložil zpět do kolny a přešel na výkonnější stroje.... Na Jawettě taky chodí, jen kvůli větším pneumatikám, když původní rozměr nejde sehnat, ukazuje míň, než by měl....
Koudy01 píše: Mne nikdy nepraskl. Ale asi jsem na pionyrech najel malo km. Nebo jsem mel ty nahony dobre vedeny a namazany. A mozna i zalezi na tom, kterou stranou se tam strci?
On se kurvil spíš ten převod, než samotnej náhon a pak to, že tam na to šel bordel od zadního kola a náhon v tom bowdenu zarezl, načež se pak ukroutil...
Naposledy editováno 28.08.2023 13:22:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Je to těmi dementními plechovými páčkami. Bude tam hrot, nebo plena po lisování. Díru pro váleček protáhnout, aby byly díry souosé a válcové, mít tam váleček co nedrhne, má dostatek vůle a namazat. Ty kurvy slovenské tam někdy místo válečku dávali jen prohnutý plíšek, to je taky nahovno.
Já tedy pincka s plechovýma páčkama nepamatuji, to snad tedy možná dělali až někdy na konci výroby pincků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Já tedy pincka s plechovýma páčkama nepamatuji, to snad tedy možná dělali až někdy na konci výroby pincků
Já sice jo, ale pochybuju, že byly původní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
JJ škoda že ty žárovky nejsou vyrobené v Týnci.
Plechové páčky jsem měl na 21 pínovi. Měnil jsem je za odlitky. Největší peklo ale byly plastové na 638. Kromě toho že se to ohýbalo v ruce to musel člověk protipohybem vracet. No kdo jiný to může ze světových výrobců říct že to má .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Milan1963> Moje Jawa 660 - taky najeto zhruba tolik co tvoje Yamaha - a všechny žárovky má původní. Jooo, Jawa, to je SUPER stroj !
JJ škoda že ty žárovky nejsou vyrobené v Týnci.
Plechové páčky jsem měl na 21 pínovi. Měnil jsem je za odlitky. Největší peklo ale byly plastové na 638. Kromě toho že se to ohýbalo v ruce to musel člověk protipohybem vracet. No kdo jiný to může ze světových výrobců říct že to má .
Jirka4137> nevracely se, když byl váleček uvnitř nízký a objímka sevřela plast
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Já tedy pincka s plechovýma páčkama nepamatuji, to snad tedy možná dělali až někdy na konci výroby pincků
Mají je běžně. Já to řešil instalací hliníkových z normální motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://aukro.cz/a56...TEAQYASABEgJspPD_BwE
Kupujte tohle těžko někdo ještě někdy vyrobí.
Naposledy editováno 28.08.2023 19:20:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
http://shop.razzo.cz...arna-14-16-fc-tc-22/
Naposledy editováno 28.08.2023 19:29:00
assassin píše: Jirka4137> plastovy packy se normalne vyrabi i na soucasne enduro/mx motorky...
http://shop.razzo.cz...16-fc-tc-22/ [/quote]
No jo, ale to je úplně jinej příběh... To co tahá za lanko je kov a nekurví se... Ten zbytek je polymer s vláknem, kterej pohyb ve směru žádoucím omezí, aby páčka brala a v těch ostatních ne, proto se neulomí.... Většinou..... Tady se využívají plasty tak aby vynikly jejich technické výhody, nikoliv že by se udělala páčka celoplastová, včetně nejnamáhanějších míst, která se pak buď vytahá, nebo praskne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 29.08.2023 06:43:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Mají je běžně. Já to řešil instalací hliníkových z normální motorky.
Běžně je tedy nemají, ale múže na některém roku výroby, tomu tak být.
MartinED250 píše: PetrL3> Měl je Mustang ke konci výroby. Stejně tak všechny jednorychlostní babetty.
Tak jednorychlostních Babett mi prošlo rukama několik a všechny měly páčky plechový... Zpravidla provedení 207-500 a měl jsem tu i škrcenku na 25km/h pro skopce, taky plechový...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: FJRPEPA> Bežně je mají od jistého roku výroby Můj pincek 1977 má origo plechové páčky. Vesměs pincka (20, 21) z doby, kdy už měly hranatý podsedlový plech jsem s jinejma páčkama neviděl. Ono těch hranatých pincků ani moc není, až se divím.
Můžeš poslat odkaz či foto na hranatý podsedlový plech u pincka ? Slyším to prvně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Fotky jsem použil z netu.
assassin píše: Jirka4137> plastovy packy se normalne vyrabi i na soucasne enduro/mx motorky...
http://shop.razzo.cz...16-fc-tc-22/ [/quote]
Njn. ale to zas jinde jsme. Je to jiná vesnice !
Na 638 to většinou nefungovalo už proto že když se stáhla oska páčky na řídítkách v jahodovém plechu tak ten se hnedka zdeformoval. Nedeformoval by se kdyby soudruzi použili matici s pojistným kroužkem. Takové vynálezy ale neměli. Já jsem dával kontra matku. Na vše musela být finta aby šlo vehykl úspěšně provozovat.
Doba jízdy byla úměrná době údržby.
Jirka4137 píše: SkotyCZ> Na FZetě je dneska už každý plynokapalinový tlumič po smrti. Byl K.O. už na té co jsem měl a jízdní vlastnosti díky němu dostávaly za uši. Toto je stejně důležité jako nové pneu. Jestli ne důležitější. Odskakující pneumatika je stejně dobrá jako ta co na motorce není vůbec. Možná se ale tlumič dá nahradit podobným o stejném zdvihu. Viz motovrakoviště.
Jo, zadní kolo mi po rozbité cestě a plném plynu jde do smyku. Bral jsem to jako vlastnost, je to stará bába. Pneu nejsou oskákané, přední pružiny jsou už ale pod limitem a i na nejtužší přepětí jsou měkké. Na limit jsem tu motorku v legálních rychlostech nikdy nedostal, vždy mě zastavily stupačky než moje odvaha. Hyperpro asi koupím, uvidím na konci října. FZ mi vlastně vyhovuje a mám tu starou babku hodně rád (hlavně kvůli motoru, ten je jak jistě víš, je výborný).
pech> Ohledně pneu diag vs radiál na starou bábu jsem se ptal proto, jestli by za
A.) Tu zpětnou vazbu nemohla stará konstrukce motorky, která byla vyvíjena na diag pneu nebo jestli všechny staré japonské motorky tímto netrpí (jawka s konstrukcí z pravěku tento problém třeba nemá).
B.) Chyba bridgestonů, recenzí je na nich málo a jestli to třeba ty dunlopy nevyřeší (cestovně sportovní)
C.) Jestli Avony a teď i BT46, když jsou dělané na starší stroje by nebyly lepší. Nikdy jsem na motorce kromě jawky diag nejel a jestli to není sebevražda to dát na 110k bábu.
Je zde dost lidí kteří toho mají nalítáno mnohem více než já, tak jestli tohle náhodou někdo někdy neřešil a jestli se mám radši porozhlídnout po jiných pneu nebo to brát jako vlastnost motorky.
Mimochodem - na "hranaté" karoserie modelů 20 a 21 se nápisy JAWA nejdříve lepily jako samolepka, ( obrázek co jsi uvedl ) a později stříkaly přes šablonu ( světlečervená Jawa 21 rok 1977 v mém profilu ).
I pionýry jsou krásná věda.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Prodebatovali jsme všechno možné, i základy jízdy na Jawě 660 v terénu. Šestidenní na ní asi nepojedu....
Řekl mi ale jednu významnou věc - to, že Jawa 660 nechce jít do vraceček a utažených zatáček, takže jí tam ujede i pionýr, není jen pneumatikami. Že na to má vliv sklon přední vidlice vím, snížením či zvýšením předku se s tím dá něco dělat, ale ono má vliv i zadní kolo. Když to shrnu, tak její konstrukce není úplně optimální, těžiště je příliš vysoko, dá se tomu pomoci, ale ten pionýr či jiný menší motocykl jí ujede stejně....
Jen nevím, zda by pionýru ujela třeba Yamaha Tenere 700, taky hodně vysoká motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |