Nějakých 80% cesty je dálnice, proto úplně nejsem příznivcem (maxi)skútrů. Něco klidně staršího, ideálně aby se to dalo dobře a relativně levně servisovat v domácích podmínkách. Rozpočet tak do kila, padly mi do oka buď poslední ročníky R1150RT nebo první R1200RT, protože jsou hezky schovaný nohy za kapotou a ruce za zrcátkama, ale nemám nic ani proti jiným značkám.
Prosím tedy o nápady/rady a ideálně pro a proti dvou výše zmíněných brambor.
Všem díky.
pavelgl1 píše: Chrániče na řídítkách pomáhají ale v zimě jsou téměř k ničemu, dokonce i když máš vyhřívané hefty. Ten studený luft se na ruku dostane a teplý heft ti vůbec nepomože, hřeje jenom pod rukou, nahoře ti ruka mrzne. Zásadní jsou sloní uši, pokud máš dobře padnoucí, které obepínají řídítko i ovladače a není v nich průvan, tak ani vyhřívané hefty nepotřebuješ. Pokud budeš mít vyhřívané hefty i sloní uši, tak můžeš i v mrazu jezdit s holýma rukama bez rukavic, což je ale problém bezpečnosti. co se týká nohou, spodní díl nemoků a je to vyřešeno. Co se týká bot, do jedné hodiny cesty mě stačily dvoje ponožky.
uši su najlepsie ja ich tiez pouzivam uz viac ako desat rokov
ale vela ludom sa nepacia a nechcu to na motorke
viac ich zaujima image ako prakticka vec
takze tam len dobre rukavice
ale poznam nekolik imidzistov co radsej budu spekulovat
nad super rukavicami do zimy,ci stacia zateplene alebo treba vyhrievane
ale usi si na motorku nedaju lebo sa im to nepaci
to ze su ruky v teple a nemusia spekulovat nad rukavicami
ich neprehovori lebo image je dulezitejsi
proste pridu do roboty a tvaria sa ako velki drsnaci
ze im zima nevadi a potom sa 2 hodiny v kancelarii
rozmrazuju
to su taki co v teplotach okolo nuly chodia v letnych teniskach
a trasu sa od zimy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční motorka na dojíždění do práce
Naposledy editováno 20.10.2022 07:55:13
2 reakcí na tento příspěvek Celoroční motorka na dojíždění do práce
Piwell píše: Redguy> ST1300 Pan European má kapotáž velice dobře promyšlenou. Když jsem si na něj dal vyhřívaný hefty, zapínal jsem je až tak pod 5°C, zrcátka hodně rozráží vzduch. Plexi si nastavíš i během jízdy jak potřebuješ a nohy jsou krytý opravdu hodně dobře, to bylo nejlíp poznat za deště - mokrý jen špičky bot. Dokonce jde nastavit i výška sedla. Motor V4 má velmi pěkný zátah, jakkoliv papírově nepůsobí tak silácky, kardan je vhodný pro tento stroj s 5q převodovkou člověk neřadí jak kokot. Ale je to poměrně širokej a těžkej cesťák (měl jsem ABS+CBS, komplet kufry a PH 335 kg), na kličkování po městě jsou fakt vhodnější stroje. Zase to člověka dost naučí jak s tím manipulovat a kde a jak zastavit Jinak velmi příjemná motorka.
alebo ked chce usetrit peniaze rovnaku sluzbu urobi sj st 1100 pan european
nevyhoda tychto moto je sirka v oblasti zrkadiel,vysoka vaha ak sa casto
zastavuje na semaforoch,ale ked sa rozbehne na 40kmh uz je moto celkom
lahko ovladatelna
Redguy píše: V úplný zimě jezdit nebudu, ale na naháči je mi nepříjemná teplota už pod dvacet, což je prakticky každý jarní a podzimní ráno, kdy pak odpo je i pěkně. Prosinec až únor pojedu autem, v zimě takový zácpy nejsou.
Pokud se budu řídit policajtama, tak ti naši maj právě RT a FJR, ne?
Mám rád velký motory, který i dole maj pěknej krouťák a rezervu výkonu, navíc 100 kilo a 190 cm, takže bych upřednostil něco nad litr objemu. Zatím to vidím na ty RT a FJR s tím, že dvouvál mám radši. Tím nechci říct, že mám vybráno a jen se snažím si tu výběr ospravedlnit, ale skútry mi prostě nic neříkají a cendura (ještě s malým objemem) taky ne - nejezdím ani lehký terén.
Policajti po svete Honda ST1100/1300 , FRJ. Oboje i ti nasi pouzivaji. Pochopitelne vsude po svete ty BMW RT, i kdyz za tim je i financovani. Japonci VFR 750/800 , ale pochopitelne maji uplne jine riditka, sedacku a stitky. Plus padaky i vzadu, na to by STK dobre picovala asi...
Amici hodne H&D Road King (podivej treba Palladino a nebo Be The Boss ohledne ovladatelnosti a pohodli. Protoze on treba GoldWing a podobne jsou totiz horsi na tohle manevrovani po meste. Podivej co mam ja, ja s tim teda jezdim i po meste, nejake trenovani to chce, protoze holt je to horsi diky rozvoru, vetsi svetle vysce a tim padem i o hodne vyse polozenemu tezisti (a to tedy o dost) oproti prave H&D nebo BMW s boxerem.
Jezdim teda i v zime, ale ne na snehu/soli a muzu rict, ze nejlepsi ochranu z toho co jsem mel nebo mam mela Ninja ZX-9R, na te se v pohode i pri 4 stupnich v Lednu daji jezdit dalky v letnich rukavicich a normalnich hadrech, protoze motor prijemne hreje a kapota funguje perfektne. Na cruiseru Yamaha to kryje taky paradne, ale v lete je to pruser, protoze ani na kapote ani s deflektory nejde nejak hybat, takze v kolonach nebo castem stani je pak dobry smazak od zadnich valcu H&D to ma vymyslene lepe (a nebo uz Goldwing taky) ze v predni kapote jsou oteviraci pruduchy a i s deflektory jde ruzne hybat. Plus pri nasi vysce je vetsina plexi na hov..... kvuli turbulencim, na Yamaze je to nastesti ok a nebo neco nastavitelneho, pripadne jeste deflektory
1 reakcí na tento příspěvek Celoroční motorka na dojíždění do práce
Moje zadání je: motor litr a víc, kompletní ochrana řidiče včetně rukou a bot. Ideálně vyhřívání gripů a sedla (ale oboje je možné řešit dodatečně). Možnost instalace kufrů a topcase (ideáně už součástí). Rád bych tempomat a radio. A lepší světla (1100RS je děs a problémové uchycení přídavných)No něco staršího, mám rád 90 leta. Takže mi z toho zbylo FJR, RT (asi 1150), 1200LT nebo GT, PanEuropean, 1100/1300. KOukal jsem i po golwingách, ale to by byl max GL1200 a přecejenom, ten stroj je složitej a když se něco vysype, budou problem díly. Koukal jsem i po Triumphech (Trophy, Sprint), ale nějak mě to neoslovilo.
Taky jsem zahrnul do výběru maxiskutry, nad 500 ccm. Burgman, Silverwing, ATlantic. Ale tam bych chtěl ten deklas z mašiny vyvážit aspoň nízkou spotřebou, ale ono to jezdí za stejno jako litrový BMW.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celoroční motorka na dojíždění do práce
novekostatko píše: ... R1100RS má ještě bonus v nemožnosti koupit nějaký rozumný obutí na zadek, kde mám 160/60/18 a v tomhle rozměru nevyrábí nikdo nic rozumnýho na jízdu v chladných ránech na posmrkaných silnicích...
Dunlop Roadsmart 4 GT má grip i v teplotách kolem nuly, mám s nimi vlastní zkušenost, jezdím víceméně celoročně.
R1200 RT - boxer, nejlehčí z výběru
K1200 LT - tzv. létající cihla, čtyřválec podélně uložený a na bok položený, podle výbavy +- 400 kg
K1200 GT K41 podobně jako K1200 LT, jen o něco málo lehčí
K1200 GT K44 - čtyřválec napříč, přes 100 kW výkonu, jízdně jinde než létající cihla, ale nespolehlivá převodovka, raději hledej nástupce K1300 GT
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW R1150 RT odvzdušnení brzdy BMW R 1150 RT | frool | 7 | 3.6.2024 v 10:55 JMan |
Servis BMW R 1200 RT | Vlastík.2882 | 7 | 25.3.2024 v 19:37 Dr.fík |
snímač tlaku pneumatiky BMW R 1200 RT | pete47 | 1 | 18.1.2024 v 11:29 TomasNBK |
Audio na 1200RT / 2006 BMW R 1200 RT | Greko | 8 | 29.12.2023 v 22:23 ŠtrychH |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |