AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Při cenách Jawek na inzertních stránkách pochybuju že by někdo takový stroj odstavil. Stejně by to řešil raději výměnou dílů. Tak o co komu jde.
Naposledy editováno 07.08.2023 18:35:36
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A jestli nějakému duševnímu kriplovi, kříženému s frustrátem zrovna tohle vadí, tak by si měl nastudovat něco o technice... Elektrická auta jsou v určitých ohledech skvělá, ale ekologická tedy nejsou ani omylem....
Tohle je přesně ten příklad progresivně levicových, k eurodebilitám nekriticky servilních, militantně ideologických poseroutků, ukvičených prasat, neschopných se rozumně prosadit, neschopných se nakonec i odvážit k tomu, si na tu motorku sednou a svézt se... Často ani řidičák nemají, protože uprostřed velkého města se bez něj celkem obejdou a strach ze zkoušek je silnější, než překonávání vytyčených cílů... Svět ale nejsou jen velká města.... To jim nikdy nedojde, dokud nebudou mít hlad, potom co zničí ekonomiku....
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Problémem č. 1 byla domluva. Všude chtějí angličtinu. Já mluvím slušně rusky i německy, ale "nechytl" jsem se nikde. Ani Bulhaři nechtějí příbuznou ruštinu, ale pouze angličtinu. To byla naše smůla.
Problém č. 2 byla trasa. Naplánoval jsem ji do Bulharska s tím, že navštívíme Turecko nebo Řecko. Jeli jsme ale pomalu. V Rumunsku byly kolony i na dálnici, navíc jsme každou zhruba hodinu stáli - přestávka, Ghrohe má problémy s rukou, což jsem nevěděl a počítal , že přestávky budou po dvou i více hodinách. Takto jsme "dosáhli" minimálně jedno , ale spíš dvoudenního zpoždění a TR ani GR nenavštívili. Přiznám, dost mně to mrzí.
K Jawě 660: Nastal problém s výfukem. Už v Mad'arsku se utrhlo těsnění mezi kolenem a tlumičem. Oprava by byla možná i snadná, ale až na zvýšený hluk motorka jela skvěle. Výfuk. plyny nešly přes katalyzátor, ale rovnou ven a motorka citelně zrychlila a výkon se zvýšil. Tak jsem zjistil, že katalyzátor je vlastně brzdou motoru a motor se kvůli němu nemůže projevit naplno ! Proto jsem tuto závadu nechal schválně být. Klesla spotřeba ( 4,2 litru ) , zvýšila se rychlost a snížily otáčky.
V pátek se mi zlomila podsedlovka, resp. obě kulatiny držící nosič i celý zadek ( plasty, světlo ) motorky. Bylo nutrné svařovat. Ale kde ? V pátek odpoledne ? Domluva - nanic. Ghrohe tedy vytáhl elektrikářské pásky a jimi zadek přitáhl k rámu motorky. Pásky ale stejně popraskaly. Zajistil jsem to tedy koupenými "gumicuky " a vydrželo to až domů.
Kvůli této závadě - a nejen kvůli ní - jsem se rozhodl jet dál sám a pomalu se vracet. Věděl jsem , že hranice BG / TR je od nás asi 60 km. Rozhodl jsem se jet na úplný jih, aspoň formálně hranici navštívit, udělat fotku a potom jet domů. A udělal jsem dobře. Tento čin mně obzvlášt' těší, i když jsem tam jel sám.
A k rychlosti : v sobotu jsem už jel sám. Motorka jela jak píšu skvěle a já ujel asi 750 nebo 800 km , přesně to budu počítat. Vyjel jsem asi v sedm ráno a z motorky slezl v půl osmé večer na louce u hranice BG / SRB. Přestávky jsem udělal čtyři za celý den - tankování, jídlo a WC. No a včera jsem projel celé Srbsko od jihu na sever a taky tak Mad'arsko. Kempoval jsem ve slovenském Štúrově, cena 33 Eur za noc není malá, ale chtěl jsem kemp, kvůli hygieně a pohodlí. Dnes jsem v dešti těch asi 350 km ze Štúrova domů lehce přejel za 6 hodin...ano, při těchto přesunech mám raději dálnici.
Pár fotek, víc bude v Deníku Jawy a chtěl bych sem na M. cz napsat cestopis.
Ráno v Srbsku
Kemp Štúrovo
Hranice do BG
BG - minaret
Jawa 660 u tureckých hranic
Zde...
Počasí - horké, Bulharsko 36 stupňů, tady dnes 13...
Edit : Celkem ujety necelé 4000 km, přesně nevím, zatím. A i když jsem chtěl za rok jinam, asi pojedu opět na Balkán. Do Turecka i Řecka. Za tři dny se dá dojet z ČR až do Turecka, jak jsem zjistil cestou zpět. Dálnice a rychlost 110 až 120 jsou jisté, Jawa to vydrží, já také.
Naposledy editováno 07.08.2023 22:06:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak pěkný výlet, gratuluji ke šťastnému návratu.
7 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kuba : Cesta k moři byla plánována jako pouhý přesun. Co taky jiného, když chceš za 12 nebo 13 dnů vidět a projet pobřeží Černého moře. Rumunsko - rekreační oblast Mamaia, město Constanta, nádherné pláže. Bulharsko ? S Grohem jsme projeli a v horku pěšky prošli Varnu, ochutnali místní rybí speciality, zmrzlinu ( na váhu, ne jako u nás ), nakoupili pár drobností manželkám - Varna je hezké město. Dál Nesebar - historické město, moc se mi líbilo, ale šel prohlížel jsem ho sám, kolegové zmoženi horkem zakotvili v hospodě. Tam bych mohl znova. Burgas jsem jen projel, hustá doprava a čas nedovolily víc. Částečně projet Sozopol, moc hezké je pobřeží nejjižnějšího Bulharska - minimální provoz, silnice vede kolem moře, až do Rezova - hranice s Tureckem. Šlo mi o to, vidět pobřeží, vnitrozemí jen projet. Opět - časové důvody, nelze vidět vše a já se soustředil na pobřeží. S tím jsem spokojen, tento cíl byl splněn.
Jen výtka ke kempům : na mapě jich je plno. Realita je jiná. Místo mnoha kempů stojí úplně nové hotely, i když prázdné, bez hostů. Pokud je kemp, často nebere stanaře ! Kempaři mají nové bungalovy a bydlet se musí v nich, neberou ani karavany, obytná auta, nic...takže najít kemp který bere každého není jen tak.
Takže - viděli jsme nejen dálnici.
Nesebar
Pláž v Rumunsku
Můj oběd ve Varně - výborné !
Naposledy editováno 08.08.2023 08:50:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ceny kempů jsou takové proto že lidi s dětma nechtějí být zavření na Hotelu ale v kempu kde je pro děti animační program a najdou si kamarády.
Do kempu tak jezdí hodně lidí kteří do kapsy hluboko nemají.
Letos v HU spz D,DK,PL,CZ,SK,A,I, většina návštěvníků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zítra budu řešit ten prasklý a potom utržený podsedák. Sám to svařovat nebudu, chci to dělat autogenem, at' je to pořádně. V pátek musím do Rakouska, chci jet na Jawě, ve dvou, tak do té doby musí být OK. Jen nevím, co to udělá dál. Ta trubka je fakt slabá, nemá ani milimetr, to v Týnci podcenili...asi mysleli, že nikdo nebude mít na motorce kufr...a navíc přetížený, což je u mně často.
Ráno sem hodím fotku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |