Díky
Na čisté silnici je potřeba dostat mazivo pod rolny a zbytek řetězu udržovat lehce mastný jako ochranu proti korozi a proti potrhání o-kroužků. Takže aplikovat tuhé mazivo spolu s rozpouštěčem pro lepší zavzlínání (sprej) na hadrem očištěný řetěz. Pak znovu otřít hadrem. Ale kdo z nás to dělá takhle podle návodu , zvlášť na větší motorce bez stojanu? Když se to jenom "občas postříká", výsledkem je špinavý řetěz a trocha maziva se spoustou nečistot pod rolnama
Olej vypadá dobře, když se nakydá na řetěz, ale během pár kilometrů ho zůstane na řetězu přesně 0 (nula). Dobré na zabahněném enduru / krosce jako ochrana proti korozi po dojetí a nevrže to při opětovném vyjetí. Scottoiler má ovšem na silnici něco do sebe...
krokoš píše: Čau, no ja som čakal od rána, teda priznám sa, aby som nebol prvý, čo poviete na to video o tom výskume mazania? Nikto si asi nedal námahu to pozrieť.........
Mám podobný přístup jako Assasin, sice řetěz čistím ale vědu z toho nedělám. Off nejezdím, hromady hlíny na tom nemám. Prostor kde má být mazivo je stejně "zapouzdřený" těsněním , něco málo se mazáním možná ještě dostane pod váleček (rolnu). Jinak už je to tom aby řetěz nereznul...
Já používám převoďák, nebo i ten Motul když ho zrovna dostanu k Vánocům, stříbrný kola mám zaházený tak jako tak...
Naposledy editováno 10.07.2023 14:32:21
1 reakcí na tento příspěvek Olej na řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Olej na řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Olej na řetěz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej na řetěz
Maxipes_Fík píše: Používám original modrý olej Scottoiler, na 70000 km jsem spotřeboval asi litr nebo litr a půl, to nevím jistě.
Zkusím malé počty.
To je asi 70.000 minut a 1500 ml. Za minutu 0,02 ml. Kapka oleje může mít objem řádově podobný (závisí na velikosti "pipety", viskozitě / povrchovém napětí, ...) - podle návodu má kapat 1 kapka za minutu.
Při tloušťce olejové vrstvy 1 mikrometr a ploše 100-článkového řetězu cca 200.000 mm2 je na povrchu řetězu 200 mm3 oleje, tj. 0,2 ml - objem 10 kapek. Každých 10 minut se tak olejový film obnoví, případě to může být i za 3 minuty, když vezmeme, že při vyšší rychlosti se olej nedostane mimo válečky a vnitřní stranu článků.
Kohlstein píše: Zkusím malé počty.
To je asi 70.000 minut a 1500 ml. Za minutu 0,02 ml. Kapka oleje může mít objem řádově podobný (závisí na velikosti "pipety", viskozitě / povrchovém napětí, ...) - podle návodu má kapat 1 kapka za minutu.
Při tloušťce olejové vrstvy 1 mikrometr a ploše 100-článkového řetězu cca 200.000 mm2 je na povrchu řetězu 200 mm3 oleje, tj. 0,2 ml - objem 10 kapek. Každých 10 minut se tak olejový film obnoví, případě to může být i za 3 minuty, když vezmeme, že při vyšší rychlosti se olej nedostane mimo válečky a vnitřní stranu článků.
Asi to tak nějak bude, mám nastaven jeden impuls za 50 s, akorát ten objem jedné "kapky" moc nezávisí na teplotě, viskozitě oleje a velikosti pipety (tu mám jednu, kape doprostřed válečku, ve vodítku řetězu, těsně před tím, než nabíhá řetěz na rozetu, aby průvan nemohl kapku oleje odfouknout pryč), objem jedné dávky je dán objemem jednoho zdvihu elektromagnetické pumpičky Scottoileru.
P. S. nenapadlo mě, že se dá téma mazání řetězu pojmout takto, přímo vědecky
https://www.sohoo.cz...-hhs-drylube-400-ml/
Na drakousovi do terenu sem to vzdycky striknul WDckem aby to bylo mastny a ridky a odlitalo to a ne aby na tom zustaval bordela vydiralo se to.
A na jednom jsem nemel s retezem nikdy problem.
Syn si pořídil pitbike, jezdí polňačky... a tam jsem na řetěz začal používat suché mazivo na řetězy z Lidlu a překvapivě dobrá zkušenost. Není to taková lepivá žvýkačka jako ten Motul. Jen je určitě potřeba mazat častěji. Hraji si s myšlenkou to vyzkoušet na svých "velkých" motorkách.
Mne sa zatiaľ osvedčil, len treba dať čo najmenší prietok, ten olej odlietava, dávať ho viac reťazu nepomôže, ale budete mať zasranú motorku. Zatiaľ mám len cca 35 tis. (bez výmeny reťaze). Na enduro používam Motorex "enduro" (červený), je riedky, takže sa reťaz menej špiní. Teraz mám aj nejaký Motul, ale zatiaľ som sa k nemu nedostal.
Naposledy editováno 13.07.2023 16:34:05
https://forum.stroji...t=42024&start=15
Permanentni napln je tesnena krouzky mezi cepem vnejsiho clanku a pozdrem vnitrniho clanku. Vnejsi primazavani je pro valecek vnitrniho clanku, ktery se odvaluje po vnejsim povrchu pouzdra a neni tesneny.
Mazivo se musi dostat pod valecek a co nejdele tam vydrzet, proto jsou ty spreje navrzene jako relativne tuha lepkava vazelina s mnozstvim rychleho rozpoustedla. Suche mazivo to u jiz klasicky namazaneho retezu nedokaze. Jedine na fungl novy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |