AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: No tak až se budu někdy kopat do zadku, svařím si kolíbku na Prévie. Ale předtím mám naplánováno věcí asi na 3 životy.
Akamu: Pěkný
Milan: Ten Pav za škodifku by mohl soutěžit o nejblbější vynález.
A když se zamyslíš nad tím, že to auto mělo samo o sobě značný sklon k přetáčivosti a tys mu na tu prdel přidal pár metráků váhy na dvoumetrové rameno těžiště a do metrové výšky..... No to musela bejt podívaná, když někdo v zatáčce ubral plyn...
Naposledy editováno 26.06.2023 05:22:58
E: Když koukám na tu fotku, to muselo i na normálních okreskách a v obcích v zatáčkách silně přečnívat do pritisměru nebo do roští, případně zdi nebo na chodník. Řidič embéčka musel jet jak s autobusem.
Naposledy editováno 26.06.2023 07:45:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
SkotyCZ-> a závady nic, dotahoval sem krk řízení a propálil si tu lahev oleje (samozřejmě skoro plnou :) ), číze párkrát zablbla spínačka, nějakej zlobivej kontakt. Akorát sme GG jeli dolů na dvakrát, brzdy na obojim byly dost rozpálený.
Každopádně sme benziny hledali když sme od tankování měli najeto 250. Těch 300 je sice bez problému, ale nechtěl sem riskovat, že zrovna budem v nějakym místě kde bude benzín za 50 km a plánovat to na mapách sem byl línej
E: vlastně se mi vypállila patice žárovky. Trochu sem ohnul plíšek a dojel sem už bez problému. Včera sem si z Jawatechu vyzved novou konečně pořádnou patici, tak to ještě musim vyměnit
Naposledy editováno 26.06.2023 08:38:26
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To je fakt tak debilní a složitá konstrukce. Na auto se muselo namontovat speciální jednoúčelové tažné. Proč, když chtěli jedno malé kolečko kvůli valivému tření a hmotnosti nedali prostě pevný úchyt na kouli ISO50 a za to kardanový kříž a dozadu pevné odpružené kolečko.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Tak jsem o tom PAvu něco dohledal a to si fakt buď konstruktéři chtěli z motoristů udělat prdel nebo schválně sabotovat plánované socialistické hospodářství, nebo to vyvíjeli nějací námezdní dělníci, páč inženýři byli v kotelnách a uranových dolech.
To je fakt tak debilní a složitá konstrukce. Na auto se muselo namontovat speciální jednoúčelové tažné. Proč, když chtěli jedno malé kolečko kvůli valivému tření a hmotnosti nedali prostě pevný úchyt na kouli ISO50 a za to kardanový kříž a dozadu pevné odpružené kolečko.
Ten kříž, by musel být supermasivní a i tak by to brzy mělo vůle. já se něco s pavíkem najezdil, a co udělá volný kříž s motorkou je vážně o strach už při rychlostrech kolem 70km/h. U auta se stabilitou MBčka by to bylo vražedný možná víc, než tohle. A navíc by to stzrašně kroutilo tažné. To by buselo být tak do 50 kg, aby to tak mohlo fungovat.
Celé to byl nesmysl, když je to jen kvůli uštření 1 kolečka. Osobně si myslím, že i pavík za jawu měl mít 2 kolečka a by lo by to lepší. Ale když se udělaly čepy, tak to s tím jezdilo celkem normálně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Největší problém byl, že tam nestíhal dotíkat benzín. Když se dal plný, tak to jelo tak max 30s a jawky začala chcipat. Tohle jsem řešil jiným ventilkem, nastavováním hladinky apod., bylo to časově náročné. Chyba byla v karburátoru, z nádrže benzín teče bez problému. Možná originál z endura by ten problém neměl
Jikov žere mnohem více, ale můžeš s ním jet pod plynem dokud ti nevylétnou písty.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Borntobewild> Let vrtulníkem asi opravdu není pro každého. Kolega, chlap jak hora, by prý do něčeho tak sebevražedného nikdy nesedl. On se ale obecně bojí výšek.
Kolíbka : jako v tom videu. Vyndavám baterku, ucpu expanzku a otvor na lití oleje do motoru. Mám prázdný kufr, i místo za sedadly vzadu. Kolíbku dám místo kol, potom dojdu pro souseda nebo někoho dalšího a auto rovnou zhoupneme na bok. Jde to dobře. Ona Š 120 váží asi necelých 1000 kg. Kolik váží například současný Superb, nevím. Toho by na kolíbku museli zvedat aspoň 4 lidi...
Bez kolíbky bych být nechtěl. Podvozek sice udržuju a natírám po každé zimě, ale jen lokálně. A to ležím pod autem. Vždy po asi 5 letech auto jde na kolíbku a dělám to celé a pořádně. Bohužel koroze je tam at' dělám co dělám, předloni mi servisák musel měnit prahy a navařoval kus podlahy. Pravdou je, že stodvacítkou ale jezdím hlavně v zimě, v létě výjimečně, spíš jen když je třeba něco odvézt nebo dovézt s vozíkem. Na léto je přece co ?? MOTORKA !!
Ted' v červnu mám normálním autem najeto nula kilometrů. Celkově skoro 500, ale to veteránem. Jinak vede Jawa 660.
A proč by měl kdokoli zvedat nového Superba na nějakou trapnou kolíbku, když ten kdo si nového Superba koupí, to prostě dá na servis do dílny, kde je bezvýhradně vždy, zvedání vyřešeno dvousloupem, nebo nějakou jeho alternativou...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Ten kříž, by musel být supermasivní a i tak by to brzy mělo vůle. já se něco s pavíkem najezdil, a co udělá volný kříž s motorkou je vážně o strach už při rychlostrech kolem 70km/h. U auta se stabilitou MBčka by to bylo vražedný možná víc, než tohle. A navíc by to stzrašně kroutilo tažné. To by buselo být tak do 50 kg, aby to tak mohlo fungovat.
Celé to byl nesmysl, když je to jen kvůli uštření 1 kolečka. Osobně si myslím, že i pavík za jawu měl mít 2 kolečka a by lo by to lepší. Ale když se udělaly čepy, tak to s tím jezdilo celkem normálně.
Zase když dokážou vyrobit něco takovéhleho:
Borntobewild píše: No tak až se budu někdy kopat do zadku, svařím si kolíbku na Prévie. Ale předtím mám naplánováno věcí asi na 3 životy.
Akamu: Pěkný
Milan: Ten Pav za škodifku by mohl soutěžit o nejblbější vynález.
Kolébku na auto jsem nikdy nepotřeboval, stačí stáhnout okénko, tři lidé nakloní auto až na připravenou kozu, kdy je auto v podstatě před nulovým bodem, podepřeš dvěma klackama a hotovo, než tam jiný namontuje kolébku, tak já už mám půl spodku natřeno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Jirka4137> Chlazení bych se nebál to je více nebo méně tlakové otočením by kapalina vytéct neměla. Olej u převodovky asi taky v poho. Když jsem teď u Prévie měnil snímač rychlosti, pšouklo to jak v tom byl podtlak. Tkže to asi těsné je. S tím olejem v motoru si úplně jistej nejsem, že nezateče kam nemá.
Nicméně to, že kdokoli kdykoli bude dávat Automa kolíbku, počítali tak možná v době páteřáků a stovek. U Favorita s tím určitě nikdo nepočítal, že se to stane a aktuální auta už tuplem ne... Ono to není jen o fridexu a olejích. Máš náplň v servu, pokud není dnes módní elektromechanické, máš adblue, aditiva dpf, brzdy a další systémy...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 26.06.2023 13:56:24
Kafi píše: Ad čerpadlo, dal jsem nové co tam opravdu patří a problém vyřešen. Funguje vše jak má
Kdo by to byl řekl, že originální díl funguje správně. Ber to jako poučení, že modifikacemi původního produktu pomocí neoriginálních a nekvalitních dílů, se stav věci jen a pouze, zcela bezvýhradně a nevyhnutelně zhoršuje.
PetrL3 píše: Borntobewild> Jo, tohle je něco trošku jinýho. Takovej ten čtverec, do kterýho dáš tažný nebo svěrák... U nás to myslím nelze... Je to to, cos myslel?
Čtverec lze, používá se to na offrodech že buď je v tom koule, nebo hubice, nebo pixla na haraburdí... Povolený to je, protože to používají v eráru, ale ofiko se tam smí strčit jen koule pokud je to civil a je tam vůle, takže když jedeš s prázdným valníkem, tak to hrkotá....
PetrL3 píše: Mám 2 auta s elektomech. řízením a moc nechápu, proč se ještě dělají hydraulické. Nějakou výhodu to mít musí, ale cena to nebude, poruchovost rozhodně ne, ani to není ekologický, ... Ví někdo?
Tak když se přecházelo z ničeho na servo, tak se mlelo, že to nemá odezvu, když se přecházelo hydrauliky na mechaniku, tak se mlelo, že odezva je ještě horší... Přitom znám aura s elektromechanickým servem a odezvu mají i předešlá dvě řešení kdy je odezva nula.... Elektromechanické servo je v klidu, jednoduché a nemusí být v soli na nápravnici, tak je nakonec díky lepším okolním podmínkám i spolehlivější...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Mám 2 auta s elektomech. řízením a moc nechápu, proč se ještě dělají hydraulické. Nějakou výhodu to mít musí, ale cena to nebude, poruchovost rozhodně ne, ani to není ekologický, ... Ví někdo?
A u čeho se to dělá? Jedinej důvod co mě napadá, že to auto vychází s nějakého starého modelu a nechtělo se jim to překonstruovávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Borntobewild> Namátkou Dacia duster, ale jinak nevím, nemám přehled.
Hydrauliku muly cplt Dácie v prvních generacích. Teď už ale mají novou platformu a tam se dává servo x98/cmfb...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ten karbec po hraní si s tryskami měl mnohem lepší přechody. Když u jikovu dáš plný v nízkých otáčkách, začne to bučet a nic se nestane. U toho PWK to začalo akcelerovat. Kdybych měl originál, asi by to bylo lepší (stojí ale mnohem více).
Problém byl někde u jehlového ventilku.
Mám ho na garáži, jestli ho někdo chce, mohu ho s tryskami za poštovné darovat. Mně je k ničemu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Třiapúla se startérem, se vstřikováním. Ještě by mohlo přijít ABS a kontrola trakce.
V zimě je olej tuhý, stačí otáčet kolama po nastartování a jestli je řízení strmé, může prasknout hadice nebo těsnění na řízení (stalo se mi to v -10 stupních, hliníková hadice doslova "vybuchla"). U sportovněji založených aut je olej v létě potřeba i chladit. Prostě neuvěřitelně komplexní, mnoho součástek a dražší, přitom normální uživatel nepozná rozdíl.
Elektro by nemělo dávat takovou zpětnou vazbu (tlumí to elektromotr), ale nikdy jsem sportovnější auto s elektro neřídil. Porsche generace 991 dostalo v recenzích bídu za elektro posilovač, kdy předchozí generace 997 mělo hydro, které je prý nejlepší všech dob. Třeba sestřin Megane IV je ale v řízení příšerný, jako bych volantem točil v želé. Octavia ii má taky elektro a jezdí se s tím moc pěkně a na hydrauliku bych tam vůbec nepomyslel.
Výhoda elektra je i možnost různých asistentů, menší spotřeba a i výrobní náklady. Poslední větší automobilka s hydro je McLaren. Já mám hydro a bojím se astronomických výdajů za jeho opravy, ale zatím až na hadici s ním není problém. Auto jsem jednou půjčil zazobanému spolužákovi, co nikdy ve staré kraksně nejel a volá mi, že vibruje volant, když jede po rozbité cestě. On jen nebyl z cayennu a A6 zvyklý, že auto s ním komunikuje. Pak mi ještě volal, že nemůže nastartovat. Zamkl si volant a neotočil klíčkem. Jel jsem na yamaze 100km do Bruntálu, batoh plný nářad, a taková triviální hovadina.
dave-lister píše: SkotyCZ> Třeba Číňan vymyslí elektronické vstřikování paliva pro Jawu 350, to bude potom žihadlo.
Třiapúla se startérem, se vstřikováním. Ještě by mohlo přijít ABS a kontrola trakce.
350 jen s nakopávačkou! Nejsem přece invalida a dneska je to přece strašně cool. Kontrola trakce, no co by ne! Vždyť to má snad i pcxko. Ještě vymyslet antiwheelie a byla by to dokonalost. Přece jenom 32Nm je 32Nm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> Duster má pořád hydrauliku.
Tak to je ono. To je jestli se nepletu Nissan Terano. Prostě se s tím nechtěli srát, předělávat kastli vyvíjet další součásti. Stálo by to prachy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |