Abych vysvětlil situaci:
Po cca 2 měsících jsem zase šťáral do motorky a při utahování šroubů jsem zjistil, že mi nefungují oba momentový klíče. Jako kupoval jsem levný výrobky. Velkej momenták (28-210Nm) mám z Lidlu a malej (2-24Nm) je Proteco. Funguju s nima už snad 4 roky a vždy vše cajk, ale najednou oba odešli naráz... Nefunkčnost se projevuje tak, že nevypínaj. Prostě dotahují na prasáka ať nastavím jakoukoliv hodnotu na stupnici. Ale když to odšroubuju pod stupnici, (pod limit) tak to cvaká i když s tím hýbu jen v ruce. Oba jsem trošku rozebral, zjistil, že jde jen o 2 válečky, které k sobě tlačí pružina...a po složení ten malej Proteco se už trošku snaží o funkčnost, ale má úplně jinej zvuk a prostě tomu moc nevěřím... Velkej Lidl po rozborce a sborce bezezměny stále nefunguje. Důležitý je zmínit, že vždy po uložení klíče zpět do obalu to povoluju na nejmíň...a když jsem to měl teď, tak to bylo povolený úplně pod limit. skoro jsem musel chytat nějakej vnitřní závit aby se to neprotáčelo. Hádám, že je to asi tímto, ale teď teda ten dotaz...
Je nějaká možnost, jak tohle ještě opravit? Pokud nee, tak se nezblázním a koupím nový...a pak přichází další otázka jak se teda starat o momentovej klíč aby se tohle už neopakovalo? Předem díky za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
Fullnull píše: assassin> To budou ty dva odvrtaný šrouby ze spodu u výfuku co?
To jsem tak koupil. Pri povolovani jsem zkousel vselijaky alchymisticky postupy a stejne jsem je nakonec musel utrhnout…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
Deadman píše: Hodně z nás.
Stačí mít někde plastové víko, dnes tak moderní, není ostuda si vzít momenťák na 10Nm na M6 šroub a neriskovat.
Momenťáky mám 4 (různé velikosti) a všechny tahám několikrát ročně.
Tedy až na ten do 400Nm, ten tahám fakt jen jednou ročně na nějakou řemenici nebo ložisko v kole.
Dokonce momenťákem utahuji kola na autech a po první jízdě je momenťákem ještě pro kontrolu obejdu. Jasně, dá se to i odhadem bez momenťáku, jenže pak je každý šroub utažený jinak a většina je pro jistotu přetažená, což ničemu nedělá dobře a je těžké je případně povolit nouzovým nářadím po cestě. Takto zvládla vyměnit píchlé kolo i manželka. Ne jak z průměrného pneuservisu, kde mají utahovák na max a povolíte to jedině dvoumetrou trubkou na trháku.
Na dotahování kolových šroubů, pomocí vzduchového rázového utahováku - povolováku, jsem si pořídil tzv. momentový nástavec. Moc jsem tomu nevěřil, ale funguje to bezvadně, na principu torzní pružnosti materiálu toho nástavce, jinak než s rázovým utahovákem to samozřejmě není funkční, když dosáhne utahovací moment v těch rázech takové velikosti, že nástavec torzně propruží o určitý úhel, tak se přestane šroub utahovat. Utahovací moment kolových šroubů u všech aut v rodině, o která se musím starat je stejný, 120 Nm, tak jsem koupil nástavec 110 Nm (modrý) a při prvním použití jsem zkontroloval dotažení momenťákem (to jsem dělal i před koupí nástavce, ale odhadnout správné dotažení i s utahovákem nastaveným na nejnižší stupeň ze tří, nebylo možné, buď to bylo málo nebo moc, tak jsem to musel dotáhnout jen lehce a zbytek momenťákem) a bylo to dotaženo akorát a všechny šrouby stejně.
P. S. kvůli takovým průměrným pneuservisům a pneuservisákům jsem si raději pořídil zouvačku a vyvažovačku, abych neskončil ve vězení za těžké ublížení na zdraví
K tem servisum - pred 14 dny jsem zene koupil novou ojetou karu ... na zimnich kolech, letni byly v kufru. Kdyz jsem je chtel prehodit, pochopil jsem, proc mi to Louda prodal na zimnich. Bouchacka bouchala jak o zivot, kompresor foukal tuny vzduchu, klepala se cela garaz, ale z peti sroubu na kole jsem povolil jeden. Musel jsem je vsechny otocit o pul zavitu metrovym trhakem a pak uz jsem je povolil. Netusim, ktery kreten to utahoval, ale v aute byla hozena faktura z nejakeho servisu v Mlady Boleslavi. Vsechny srouby samozrejme natazene - to je videt okem, ani na to nemusim brat merky.
2 reakcí na tento příspěvek Momentové klíče nefungují
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
https://www.autokell...ct/DO-09412/12403219
Naposledy editováno 16.06.2023 09:19:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
mRKEF píše: Doporučuju jako náhradu za klíč v autě.
K tomuto účelu v autě vozím kus trubky z nějaké ohnuté 43 mm vidlice Díky velkému průměru se dá nasadit i na ráčnu nebo kříž, pokud mají plastovou rukojeť.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
Co nejde malou ani vetší silou jde určitě tímto
https://www.ahprofi....879-1002415515-h.jpg
potom už jenom autogen
Milan_1 píše:
Co nejde malou ani vetší silou jde určitě tímto
https://www.ahprofi....879-1002415515-h.jpg
potom už jenom autogen
Dělají se i půlpalcové povolováky - utahováky, co dokážou 1600 Nm a nejsou obouruční a nestojí raketu.
Naposledy editováno 16.06.2023 14:05:16
vilemx píše: K tomuto účelu v autě vozím kus trubky z nějaké ohnuté 43 mm vidlice Díky velkému průměru se dá nasadit i na ráčnu nebo kříž, pokud mají plastovou rukojeť.
volvo ma teleskopickej ten origo trhak utahuju to nakratko, povoluju s vysunutou rukojeti
Deadman píše: Proč troškařit, všechny šrouby pořádným vzduchovým utahovákem doklepat na minimálně 700Nm - co se zdeformuje, to drží. V každém kole narvat jeden křivě přes závit jako pojistku, že to kolo fakt neupadne. To je takový servisácký loctite.
Nejlepší byl "socialistický Loctite" metodou "jebni kladivem po závitu". Závit se zdeformoval a v matici drhnul tak, že se to samo nikdy nepovolilo. Akorát to člověk takhle nesměl praktikovat do slepých děr v karterech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Momentové klíče nefungují
Medved píše: mRKEF> presne tenhle mam, teleskop fajn, ale ty orechy staly za hovno. Tenke steny, po par pouzitich se zacaly trhat.
Já měl asi máslo teleskop. Jednou jsem šroub kola nemohl urvat, tak jsem na to navlíknul ještě trubku - a ne až na doraz. Výsledkem je trvalý neteleskop tvaru turecké šavle. Holt se chybami člověk učí, jak zjistil známý který si při podobné akci nevytočil rejd do strany a když mu šroub konečně povolil, pooral si trubkou blatník a dveře
Extrémně podivné jsou, pro mě, výpušťáky oleje. A svíčky taky. Velká hlava, nasadím tedy odpovídajícně velký,mocný, nástroj, zabořím podpatky do betonu a tahám. A dost pomáhá chladící spray nebo dobře směrovaná letkulma po dědečkovi.