Omlouvám se jestli se to tu už řešilo, jen sem se chtěl zeptat.
Nedávno, asi tak 1 týden zpět, sem začal autoškolu jako úplný amatér, v životě sem na motorce neseděl ale vždy sem chtěl, tak sem se konečně rozhodl že do toho půjdu a šel sem rovnou na velké A s tím že až to udělám už nebudu muset nic řešit a budu hned schopný začít jezdit, nejdříve na něčem menším samozřejmě, a postupem času se budu moci propracovat na větší a větší mašiny.
První dvě jízdy sem absolvoval na 125cc, abych si na to trošku zvyknul a u třetí jízdy mě už instruktor posadí na 600cc :D, musím říct že sem měl trošku strach ale po tom co sem se trošku rozjezdil tak to bylo docela v pohodě, některé cvičení mi šli dokonce líp na té velké než na té malé :D hlavně osmičky, bylo to o dost plynulejší.
Vše mi tak nějak začínalo jít až do poslední jízdy, zrovna pršelo, docela mokro, nevím jestli to bylo jen strachem z mokrého cvičáku ale vůbec se mi nedařilo, hlavně na pomalém slalomu, nevím jestli to je tím že to byla teprve moje čtvrtá jízda a nebo jestli sem se bál jak bylo mokro ale trošku sem nad tím začal přemýšlet a napadlo mě jestli se vůbec budu schopný vše naučit za nějakých těch 13hodin v autoškole tak abych zvládnul závěrečný.
Řešilo se to tady už někdy? je to možné pro úplného začátečníka udělat ? Měl to tu někdo taky tak jak já? Jak jste dopadli?
Budu vděčný za jakoukoliv radu/odpověď, Díky
1 reakcí na tento příspěvek Úplný začátečník rovnou na velké A
1 reakcí na tento příspěvek Úplný začátečník rovnou na velké A
3 reakcí na tento příspěvek Úplný začátečník rovnou na velké A
(reakce na) Úplný začátečník rovnou na velké A
Destroyer píše: ty vole fakt neviem, ja som mal vždy skôr motorku ako vodičský na ňu na skúšku veľké A som prišiel na Jawe 350
Čau, tiež neviem, na skúšku som prišiel so zlomenou rukou, a zlomil som si ju na veľkej ČZ 175 477.01. Začínal som na Štadione S-22 ako 12 ročný, potom o rok JAwa 555, Mustang, a potom tá ČZ v sedemnástich. To boli časy, ach jaj. No jedno viem iste, viem, že neviem jazdiť a stále sa to učím.
PS: doplním, pýtal si sa , ako sme dopadli, ja som teda zmrzačený, ľavý kotník pravé koleno, ľavé zápästie pravé raameno rebrá neviem koľko, chrbtica. Joj som zabudol , zuby som si povybíjal na motokrose, padol som na hubu a potom som pľul kamene aj zuby a krv. Niekedy sa používali otvorené prilby. Ešte som živý, teda zatiaľ. Hlavne pozeraj kam chceš ísť, lebo tam aj pôjdeš, alebo poletíš, je to vyskúšané, nikdy nepozeraj na auto , alebo stĺp, lebo ho isto trafíš.
PS: joj, hlavne som zabudol, držím ti palce nech to urobíš, teda vodičák a nech sa vozíš, je to paráda.
Naposledy editováno 07.06.2023 20:59:01
Neboj se toho, zvládneš určitě v pohodě.
Naposledy editováno 07.06.2023 20:35:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úplný začátečník rovnou na velké A
ramlik píše: Gahan37> já byl na čtyřech kurzech USP a žádný nebyl špatný.
Já 2x….a na prvním individuálním jsem zjistil že to usp je v tom počtu lidí a čase ve kterém to musíš absolvovat k ničemu . Krom toho mě nebavilo poslouchat stejný fory co Mazda sázel víckrát
Čo sa týka kurzov skupinových vs. individuálne, tak sa pochopiteľne na individuálnom naučíš viac, ale je aj drahší. Takže si zváž, či sa Ti viac oplatí individuálny alebo povedzme 2 skupinové - pre začiatočníka sú podľa mňa aj tie skupinové dosť dobré a až sa toho naučíš dosť, môžeš skúšať aj tie individuálne, ktoré Ti už potom dajú viac.
1 reakcí na tento příspěvek Úplný začátečník rovnou na velké A
Na naučení na závěrky těch 13 hodin stačí, ale to vůbec neznamená, že umíš motorku ovládat - doporučuju, po zakoupení vlastního stroje a pár set kilometrů strávených s ním na prvotní oťukání si, absolvovat nějakou motoškolu, do začátku klidně něco skupinového jako Učme se přežít, nebo Silniční motoškola, a pak, až budeš vědět, na co se potřebuješ nejvíc zaměřit, si dát nějaký individuál...
Jo, a doporučuju na stránkách MDČR dělat cvičné testy, hodně to pomůže
EDIT: Vida, sto lidí, sto názorů
Gahan37 píše: Asi jsem začínal stejně….s odstupem času mohu říct, že nejlepší po absolvování je několikrát jet na individuální kurz , žádný učme se přežít a podobný hromadný akce který Ti dle mého názoru nic nedají …a možná začít jezdit na naked ….supersport nebo těžký cesťák jsou horší na začátek. Můj osobní názor
Já si naopak myslím, že i ty hromadné akce mají smysl, minule nás byly v Třinci na UsP tři skupinky po osmi, to už je docela rozumný počet na to, aby ti instruktor i něco předal... mě to třeba po přeskočení na jinou motorku pomohlo. A je fajn, že to není jen "jezdit jezdit jezdit", ale prokládají to bloky teorie bezpečné jízdy, první pomoci atd.
Každopádně lepší absolvovat něco, než vůbec nic... ne, že by se bez toho jezdit nedalo, ale výrazně to to sžívání se se strojem a automatizaci návyků usnadní.
BTW, Mazda v Třinci vůbec nebyl
Naposledy editováno 09.06.2023 00:40:37
1 reakcí na tento příspěvek Úplný začátečník rovnou na velké A
V provozu pokud budeš v klidu a pozorný se to rozjezdí, uděláš si návyky a bude dobře.
Jediný co je třeba chvíli hlídat je pohled, který se liší od auta. To nějakou dobu vezme než vznikne návyk, kam směřovat pozornost ( do smeru jizdy, do zatáčky az kam vidím, oční kontakt s ostatními účastníky).
Cvičák je dost náročný, znám jezdce kteří by ho nedali, ačkoliv v provozu jezdí a papíry mají.
Cvičák v současné podobě je výborná příprava na město, manipulaci, parkování.
Zbytek v provozu. Motoškoly, no nevím. Podle mě ze začátku zbytečnost. Po rozježděni snad ano pro získání speciální dovednosti v zatáčkách atd...
Po získání řidičáku hned jezdi a pokud možno sám aspoň rok. Nejlíp do práce a známé trasy.
Sám, protože nejvíc průserů vzniká diky nevyrovnané skupině, při dohánění, předjíždění, rozptylování. Snahy srovnat tempo a kopírovat odvádí pozornost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úplný začátečník rovnou na velké A
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úplný začátečník rovnou na velké A
Joo...a ten proslulý lachtan . Sice se o tom hodně mluví a píše, ale ono se zas tak nejak nic neděje. Pokud nepotřebuju jet velké náklony a nebo enduro ve stupačkách, tak lachtana taky jezdím, bo je to pohodlnější. Nemám patu na výfuku a mám dostupnou brzdu i šaltr bez přešlapování...