AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen ty stroje mladší, jak je on sám, mu dělají trochu potíže
Naposledy editováno 19.05.2023 08:31:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: PetrL3> Ono je to ale u Milana trochu zajimavejsi. Zvlada uspesne dlouhodobe udrzovat v provozu Populara, stodvacitku a dokonce i Pionyry. A to je teda nějakej kumšt!
Jen ty stroje mladší, jak je on sám, mu dělají trochu potíže
To "úspěšně" je podle mě k diskuzi. Třeba ta stodvacítka je opravdu hezká (alespoň mně se teda moc líbí a je vidět, že o ní pečuje), ale asi bych v tom nechtěl někam jet. Já byl zvyklej, že když sem jel na pohodu, najel sem na dálnici a rozjel to na 120 a jel sem. Žralo mi to 6,5 na 100. Když sem chtěl, sešlápnul sem to a jel sem 140.
A Milan píše, že snesitelné je to do 80 km/h kvůli vibracím a dlouhodobě to vyznívá, ž v tomhle nežertuje. To u mě není úspěšné provozování auta. (Když už bych to chtělo mít desítky let, jako to má Milan a neuměl to rozhodit a vyvážit sám, tak bych to dal někomu ochotnému jako je třeba tady pech, kdo to vyřeší a je klid. Že to není auto, u kterého tohle odstraní běžný servis je celkem jasný.)
Naposledy editováno 19.05.2023 08:48:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To "úspěšně" je podle mě k diskuzi. Třeba ta stodvacítka je opravdu hezká (alespoň mně se teda moc líbí a je vidět, že o ní pečuje), ale asi bych v tom nechtěl někam jet. Já byl zvyklej, že když sem jel na pohodu, najel sem na dálnici a rozjel to na 120 a jel sem. Žralo mi to 6,5 na 100. Když sem chtěl, sešlápnul sem to a jel sem 140.
120 dle dobového testu jela max. 135 km/h a přitom měla spotřebu 15 l/100. Při 120 určitě nebrala jen 6,5 l. Při 120 km/h asi nepojede v reálu ani řada soudobých benzínových aut za 6,5l/100.
Moje jela tochometrových 150 mimochodem.
Naposledy editováno 19.05.2023 11:00:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: To už není možný. Ty kdyby jsi si koupil osla, tak ti schromne dřív než ho dovedeš domů
Taky si říkám, že já ty poruchy přitahuju. Kdybych koupil nového japonce a třeba Hondu, nevěřím, že by byla bez problémů. Vážně. Opravdu už se ze mně stává skeptik.
A ano, Popular jezdí už 40 let bez vážného porouchání, jen s údržbou. Stodvacítka taky, měním olej, pneu a to je vše. Najeto kolem 300 000 km a jede a jede. Lidi nadávají na pionýry. Já opravdu ne. Mně všechny fungujou, a to jsem si je připravoval sám.
Jedeme na Sraz 650 / 660. A první porucha....kolega, s nímž mám jet, nenastartoval už doma....tak na něj čekám.
Fakt smůlu asi přitahuju. A před námi 300 km k Ostravě..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: Milan1963> hlavně dorazit,na srazu se to opraví
A když se to neopraví, tak se o tom alespoň pokecá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak ke škodě 120. Ve SM vyšel nedávni článek jak odstranit vibrace motoru a co je způsobovalo. Milan jako pravidelný čtenář určitě četl.
Naposledy editováno 19.05.2023 14:10:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ja treba driv míval v provozu gumy dodrbany do hrany a po cca 5ti letech treninku na okruhu jezdím v provozu o kus rychleji nez driv a na pneu mam 10mm poserprouzky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dnes už bych to nedal (a navíc jsem v bodové tísni.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: FJRPEPA> V Buchl. kopcích je na zkoušení dobré převýšení. Pozná se tam výkon a i ty náklony byly skoro až na hranu. Troufám si říct že snad ani s Fazerem jsem tam tak nejel.
Jinak ke škodě 120. Ve SM vyšel nedávni článek jak odstranit vibrace motoru a co je způsobovalo. Milan jako pravidelný čtenář určitě četl.
Jenže na Buchlácích to není rozdíl v motorce, ale rozdíl mezi normálním člověkem a nebo totálním bezmozkem a kombinací všeho mezi tím. A to tam nejvíc ovlivní výkon jezdce. Tak to vidím, alespoň já.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Trinda je lepsi motorka no. Neda se svitit
Ale jinak jak jsem psal, je to spis o tom jak je vymazanej jezdec, devitky farose smaznou jak nic…
A zrovna devitkam se moc zatacet nechce, jedou jak po kolejích…
Naposledy editováno 19.05.2023 15:23:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Už nevím kolikátku má zadní kolo. Já jsem jezdil opatrně. V partě vdycky až na druhém, třetím místě z osmi.
Stejně je to historie.
Řadit se člověk přesně naučí když jezdí menší kubaturu než ti ostatní. Zodpovědně jsem pořídil menší objem protože jsem měl problém včas zavřít plyn a dostával se tak do prekerních situací.
Mám za sebou psychotesty ( DPV) v předchozím týdnu a vím že už nemám takové reakce jako dřív. Zatím ale pořád slušné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: FJRPEPA> Není to o bezmozcích ale o zkušenostech. Když je nemáš těžko to položíš mezi dva traky co se míjejí v ose, navíc při stroboskopickém efektu v lese.
Už nevím kolikátku má zadní kolo. Já jsem jezdil opatrně. V partě vdycky až na druhém, třetím místě z osmi.
Stejně je to historie.
Řadit se člověk přesně naučí když jezdí menší kubaturu než ti ostatní. Zodpovědně jsem pořídil menší objem protože jsem měl problém včas zavřít plyn a dostával se tak do prekerních situací.
Mám za sebou psychotesty ( DPV) v předchozím týdnu a vím že už nemám takové reakce jako dřív. Zatím ale pořád slušné.
Může být výborný závodník z okruhů. který je běžně na stupních vítězů a přijede na přírodní okruh a je rád, že je někde v první 20. Však také proto vyhrával Franta Štastný, to byl bezmozek a měl horší motorku a vyhrával i sám to přiznal. A naopak vítěz z přírodních okruhů to bude mít těžké na normálním okruhu.
Dneska už se jen vozím a plynem otočím jen na chvilku když je pěkný úsek. S takovou ligou jako jsou závodníci se nesrovnávám. Oni naopak neumí zavřít plyn když je třeba nebo v provozu jezdí jen autem. Všechno má svoje.Na okruh v Brně jsem jezdil ale to už je taky historie. Má se to bourat vzniknou tam obytné čtvrti.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nemá někdo v okruhu 160 km desky na Fazera ?
mito7 píše: 120 dle dobového testu jela max. 135 km/h a přitom měla spotřebu 15 l/100. Při 120 určitě nebrala jen 6,5 l. Při 120 km/h asi nepojede v reálu ani řada soudobých benzínových aut za 6,5l/100.
Meleš bludy. On má motor LS a ten musí dávat reálně 150 a má to taky v papírech. Normální 120 jela o deset míň a ty tu uvádíš maximum pro 105, která ale měla proti ls o čtvrtinu menší výkon...
Škondur, když je v pořádku, tak se s tím courat nemusíš a užrané to taky není.
Podmínka je ale to, aby to auto bylo v pořádku. To Milanovi v pořádku není a dle tvrzení ani nikdy nebylo, takže se táhne jak smrad, pajtluje jak drážní podbíječka a nedá se s ní jet normální rychlostí...
Vibrace způsobuje mnoho faktorů... Po letech uložení motoru ztvrdlé a svěšené, uložení převodovky rozměklé a volné, což je vždy a velmi negativně to ovlivňuje i jízdní vlastnosti. Silentbloky ramen v prdeli a mnoho dalšího....
Jirka4137 píše: Jsem v háji. Sundal jsem přední sjeté kolo že ho vyměním za druhé přezuté a destčky jsou na konci životnosti. V syslátech jsem objevil jednu páru ale druhou musím někde honem splašit. O víkendu má být hezky a motorka rozdělaná.
Nemá někdo v okruhu 160 km desky na Fazera ?
U Pavelky v Olomouci možná, pojedu okolo tak bych se poptal, ale asi se aktuálně nespojíme. Když to stihneš přečíst do zavíračky, tak mi brnkni 739581711
Naposledy editováno 20.05.2023 22:52:49
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |