paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2023 v 22:29 | Nahoru | #105031
Milan1963> v podstate to spalilo 6-7litru navic proti normalnimu autu, vis kolik tepla udela kdyz zapalis kanystr benzinu?

(reakce na) Jawablázni

15.4.2023 v 22:42 | Nahoru | #105032
assassin> Taknějak. Webasto s 5kw bere tuším 0,5l/hod. Tím benzínem, co Milan projel na vejletě navíc bych si v autě při -10 topil několik týdnů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2023 v 22:43 | Nahoru | #105033
Milan1963> 12 litrů je na dnešní poměry dost vysoká spotřeba. Zajímalo by mě kolik žere Lada Niva se vstřikováním, tam by měl být ten motor hodně podobný. Případně ten motor se vstřikováním nějak namontovat do žigula.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2023 v 22:47 | Nahoru | #105034
dave-lister> A Milan snad chce, aby to míň žralo, nebo dokonce, aby to jelo?

(reakce na) Jawablázni

15.4.2023 v 22:49 | Nahoru | #105035
Borntobewild> Sorry, já zapomněl.

Jawablázni

15.4.2023 v 23:01 | Nahoru | #105036
Nivou se vstřikováním sem jel, když to byla funglovka. Naprosté zklamání. Hrozně špatně jedoucí auto. (I na tehdejší dobu a ve srovnání s autem jako třeba favorit).

Naposledy editováno 15.04.2023 23:01:56

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2023 v 23:21 | Nahoru | #105037
Kdybych chtěl nějaký starý karburátorový auto používat jako daily (což by nebyl žigul ani škodivka), dal bych tam lambdasondu a namontoval polosekvenční LPG. Ale u toho žigula asi není problém jenom ten karburátor. Normální karburátorové auto téhle velikosti a výkonu nemůže brát více něž dvojnásobek, co srovnatelné auto. Ten karburátor neumí vypínat palivo při deceleraci a neumí tak přesně namíchat směs, ale to může zvýšit spotřebu třeba o 10-20% a ne o více než 100%.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2023 v 23:42 | Nahoru | #105038

assassin píše: laďa-prášil> asi lidem chvili trvalo si uvedomit, ze je to vlastne ferrari dino ktere se v astronomickejch castkach pohybuje uz leta…
Cabrio je taky elegantni, ale ja cabria nemusim…



Ferrari Dino je naprosto jiné auto, zcela jiné koncepce a určení... Shodný je jen motor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 00:36 | Nahoru | #105039

Borntobewild píše: Kdybych chtěl nějaký starý karburátorový auto používat jako daily (což by nebyl žigul ani škodivka), dal bych tam lambdasondu a namontoval polosekvenční LPG. Ale u toho žigula asi není problém jenom ten karburátor. Normální karburátorové auto téhle velikosti a výkonu nemůže brát více něž dvojnásobek, co srovnatelné auto. Ten karburátor neumí vypínat palivo při deceleraci a neumí tak přesně namíchat směs, ale to může zvýšit spotřebu třeba o 10-20% a ne o více než 100%.



Zkrátka ty motory jsou prostě úplně nahovno, přesycené, neúčinné, proto žerou jak kráva a "dobře topí"... Protože všechen promrhaný benzín nad spotřebu slušnou, se změní v teplo... Motory s vysokou účinností moc netopí a musí si pomáhat jinak.. Například posouváním předstihu nebo předvstřiku v zahřívací fázi, dodatečnými topnými elementy....

Už tak 30 let, jezdí vstřikové motory podobného výkonu jako 2103 (75 koní) za zhruba poloviční spotřebu oproti nepovedenému Fiatu, kterému v Rusku ještě dali pěkně na prdel a i na to topení nějaká energie zbyde....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 06:33 | Nahoru | #105040
pech.> Jsem myslel že to v Rusku jen zdokonalili tzn. dvakrát tak posílili podvozek a kastli. Já to beru jako veterána. Na normální ježdění by to bylo dost nákladné.
Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 07:48 | Nahoru | #105041

Jirka4137 píše: Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.




Naposledy editováno 16.04.2023 07:48:46

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 07:48 | Nahoru | #105042

Jirka4137 píše: pech.> Jsem myslel že to v Rusku jen zdokonalili tzn. dvakrát tak posílili podvozek a kastli. Já to beru jako veterána. Na normální ježdění by to bylo dost nákladné.
Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.



Těmi úpravami se ale z lehkého Fiata, stal napůl traktor a jízdní vlastnosti se zhoršily, brzdy se také zhoršily. Motor mají rusáci zcela jiný, modernější, ale užranější, protože s karburátorem si nikdo moc hlavu nelámal... Když byli donuceni přejít na vstřikování, tak se ty spotřeby velmi zlepšily...

V podstatě na to většina z žigulíků rychle dojezdila, Když byl benzín za 2, nebo i za 8 korun, tak se to asi dalo zkousnout... Když už pak byl ale za 20, tak to lidi z většího vyházeli, protože už byla na trhu zásadně lepší auta, mezi které patřil i Favorit, kterému tenhle tou dobou již 30 let starý koncept nemohl jakkoli konkurovat a žrala o třetinu méně benzínu.... Dost se jich odvezlo zpátky na východ a zůstalo tu jen pár kusů v rukou těch, co buď málo jezdili a nebo to jen odstavili...

Naposledy editováno 16.04.2023 07:54:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 07:51 | Nahoru | #105043

Borntobewild píše: Normální karburátorové auto téhle velikosti a výkonu nemůže brát více něž dvojnásobek, co srovnatelné auto. Ten karburátor neumí vypínat palivo při deceleraci a neumí tak přesně namíchat směs, ale to může zvýšit spotřebu třeba o 10-20% a ne o více než 100%.


Právě proto všechny automobilky přecházely v 80tých letech na vstřikování. Aby karburátor zvládnul ve všech režimech motoru dodávat správný směšovací poměr, konstrukce by byla příliš složitá, možná skoro nemožná. Pro správnou funkci katalyzátoru je správný směšovací poměr nutný.

Naposledy editováno 16.04.2023 07:52:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 08:22 | Nahoru | #105044

dave-lister píše: Právě proto všechny automobilky přecházely v 80tých letech na vstřikování. Aby karburátor zvládnul ve všech režimech motoru dodávat správný směšovací poměr, konstrukce by byla příliš složitá, možná skoro nemožná. Pro správnou funkci katalyzátoru je správný směšovací poměr nutný.



Tak jako ty poslední verze karburátorů to uměly... Aby auto jelo dobře i studené a nežralo jak žigul... Nicméně už Pireburg/Lekr jakožto předposlední generace který se cpal do kde čeho, měl pár vlastností, které ho nakonec stejně uvrhly v zapomění...

Jednak složitost a proto i cena, která se přibližovala mechanicky jednoduššímu vstřikování.

Druhak náročnost na seřízení, kdy ten, kdo nerozumí tomu, jak ta věc funguje, není schopen to seřídit... Je tam několik membrán, ventilků a podobných věcí,jejichž nedunkčnost neí schopen průměrný Pepík odhalit a pak to auto jezdí nahovno....

Takže ty zkazky, jak Lekr nefunguje a jeho automatický sytič nefunguje.... On funguje velmi dobře, pokud je všechno v pořádku...

Co udělá průměrný Pepík, když se mu to rozjebe? Utrhá z toho ty membrány a natáhne lanko.... Čímž tu věc degraduje o dvě generace zpátky a pak blekotá hovna, jak je to nahovno.... Není na hovno ta věc, ale on, protože je tupý a buď si tu funkci nenastudoval, nebo ji nepochopil.... Bohužel bylo mnoho takových i mezi těmi, co se auta pokoušeli spravovat dalším lidem...

Vstřikování vyhrálo proto, že bylo vlastně jednodušší a s nástupem jeho hromadné výroby i levnější, velmi přesné a rychlé co do řízení směsi lepší na spotřebu, vysoce spolehlivé a především fungovalo zpětnovazebně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2023 v 08:25 | Nahoru | #105045
Jeden čas v žigulíkách byly hodně vidět cikáni.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 08:27 | Nahoru | #105046

Jirka4137 píše: pech.> Jsem myslel že to v Rusku jen zdokonalili tzn. dvakrát tak posílili podvozek a kastli. Já to beru jako veterána. Na normální ježdění by to bylo dost nákladné.
Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.


Zatímco Italové lisovali plechy, Rusáci to frézovali z jednoho kusu železa.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 08:48 | Nahoru | #105047

Geodet píše: Jeden čas v žigulíkách byly hodně vidět cikáni.



Pak přešli na BMW....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2023 v 08:58 | Nahoru | #105048
Zrovna tohle na mě vybaflo na xichtoknize.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 09:04 | Nahoru | #105049
Borntobewild> To musel někdo schválně vytáhnout z kovošrotu aby byl slavný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 09:05 | Nahoru | #105050
Jirka4137> Řekl bych, že je to v Rusku a je to úplně reálný.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 09:11 | Nahoru | #105051
Borntobewild> Tak to potom ano. Už jsem z tama viděl i jiné zvěrstva.

Jawablázni

16.4.2023 v 09:58 | Nahoru | #105052
Když to tady čtu...nekoukejte na spotřebu. Mně nevadí. 80 % kilometrů najezdím na motorce a těch 300 km měsíčně autem nikoho nezruinuje...ani mně ne. Za ty skvělé jízdní vlastnosti ( tedy parádní brzdy oproti Š 120 ) , pohodlí a rychlé teploučko to stojí. Jenže když někdo najezdí autem měsíčně 1000 km a víc, asi by Žigula nebo Ladu nechtěl. V TP je udaná spotřeba 10,5 litru. Po odborném seřízení karburátoru ( kdo to umí ? ) by mohla na tuto hodnotu klesnout. A to je na Žiguli 1500 přijatelné. Volha 24 nám kdysi jezdila i za 18.
Dost aut. Jedu natankovat Jawu 21 a čeká mně kolem 100 km. Snad nebude pršet a pionýr pojede jak zamlada.

Jawablázni

16.4.2023 v 11:47 | Nahoru | #105053
Mně se teda jezdit v něčem co pochází z tý odporný země vždy příčilo a i když je to zřejmě slušný kus tak bych to nechtěl, ani aby mi to stálo před barákem. Nerozumím Ti. Vždy si s zcela ignoroval rady na pořízení něčeho o trochu normálnějšího jak moto , tak auto. Vždy sis trval na 120 a Jawě. Mně to celkem nevadí, každej máme nějakou úchylku. Čekal jsem ale spíš že budeš postupovat přes něco stylového / třeba w800, bonneville, v85tt/ na cestování a jawy kolem baráku. Ale takhle se zásobovat starými krumply co ani nejsou veteráni a už vůbec ne ve smyslu jak je nazýváš nechápu. Jenže ty jsi nás dlouho nenachytal tak to zase zkoušíš.
Kašlu na moto jdu na kolo. Třeba se mi udělá líp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 11:53 | Nahoru | #105054
pech.> Pan Hrdlička o tom mnohokrát vyprávěl. Když sháněli karburátor do Favorita, všichni tehdejší západní výrobci už přecházeli na vstřikování, pouze Pierburg vyvinul potřebný karburátor a oni od nich koupili licenci. A jedna zajímavost, u každého Favoritu od počátku výroby, jsou v levém podběhu připravené díry, kam se později montovala řídící jednotka. Takže už tehdy asi počítali s tím, že karburátor bude jen dočasné řešení.

Jawablázni

16.4.2023 v 12:09 | Nahoru | #105055
1500 žigula jsem měl 10 let. Spotřeba 10l krátké trasy, 8 dlouhé. Závaží do kufru je z 99% placebo. (Bydlím v CHKO kde se nesmí solit, takže jakési zkušeností se zimní rally mám.)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2023 v 12:22 | Nahoru | #105056
Na, zigul jezdil kolem 8mi. Za 12 jsem jezdil tak mozna v zime kdyz to vetsinu casu jelo na 2.3 a dverma napred. Jo a ta ingotovita karoserie je taky povera, auto nam ke konci nabourali zezadu na krizovatce modernim autem, mala rana, to druhe auto melo jen naraznik, na zigulu byla vlna snad az k a-sloupku … je to papirovy. Ono to neni ani tak tezky…

Vzdyt ten kombik vazil nejak kolem jedne tuny…

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 14:46 | Nahoru | #105057

dave-lister píše: pech.> Pan Hrdlička o tom mnohokrát vyprávěl. Když sháněli karburátor do Favorita, všichni tehdejší západní výrobci už přecházeli na vstřikování, pouze Pierburg vyvinul potřebný karburátor a oni od nich koupili licenci. A jedna zajímavost, u každého Favoritu od počátku výroby, jsou v levém podběhu připravené díry, kam se později montovala řídící jednotka. Takže už tehdy asi počítali s tím, že karburátor bude jen dočasné řešení.



Tak oni počítali s tím, že na západ to musí s katem a to se s karburátorem páruje blbě... A honili aby byly i surové emise v pořádku, proto udělali zcela jiný motor, přestože byl OHV, aby nežral olej, měl výkon a byl efektivní....

Někteří tupí mameluci, včetně redaktorů v motoristických tiskovinách, stále lžou a plácají bludy, že to je polepšená tisícovka z půlky šedesátek....

Jenže ona není... Je tam zcela jiný blok, zcela jiná klika, zcela jiné písty, zcela jiná hlava, jiné příslušenství všechno... Motor favorita a jeho následníků, je nová generace, která nemá se starou OHV řadou shodný ani jeden díl.

A že to tenkrát udělali dobře, dokazuje i to, že ten motor celkem bez problémů plnil i E4 normu a to začínal těsně před zavedením E1, kterou karbec neplnil ani s jednocestným katem, proto měli připraveno všechno proto, aby mohlo být auto osazeno vstřikováním... Zkoušel se Bendix, nakonec se osadil Bosch, protože to už do toho strkal nos VAG a ten tam francouzský systém, který se používal v prototypech a staré řadě 742, osazené novou řadou motorů na vývoz...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 14:48 | Nahoru | #105058

assassin píše: Na, zigul jezdil kolem 8mi. Za 12 jsem jezdil tak mozna v zime kdyz to vetsinu casu jelo na 2.3 a dverma napred. Jo a ta ingotovita karoserie je taky povera, auto nam ke konci nabourali zezadu na krizovatce modernim autem, mala rana, to druhe auto melo jen naraznik, na zigulu byla vlna snad az k a-sloupku … je to papirovy. Ono to neni ani tak tezky…

Vzdyt ten kombik vazil nejak kolem jedne tuny…



Zadek je tam křehkej, to už jsem psal... A nejdřív shnije... Takže když je křehkej a ještě shnilej, to se slisuje jak papírák...

To zkurvení pro Ruský prostor výztuhami, bylo mezi nápravami, na nápravách jako takových, zvětšení světlé výšky, překopání brzd a motoru....

(reakce na) Jawablázni

16.4.2023 v 15:51 | Nahoru | #105059
pech.> to auto nebylo vubec rezave, proste to bylo papirove

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2023 v 18:49 | Nahoru | #105060

Dneska bylo dobré počasí, kdo má dneska splněno na Jawě?
Já dneska Hondil, hrozná nuda to byla. Chytilo to na první stisknutí tlačítka, cestou nic neupadlo ani se nic nerozbilo. Jediné co mě cestou vyděsilo byl smyk na mokrém asfaltu. Kontrolka TC na mě zablikala.
Jel bych na Jawě, sice nastartovala, ale dost to vynechávalo. Takže to chce trochu péče po zimě.
Edit: Omlouvám se za fotku, v mobilu ji mám správně na výšku, ale web ji zobrazuje špatně.

Naposledy editováno 16.04.2023 18:50:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1

TOPlist