AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
assassin píše: laďa-prášil> asi lidem chvili trvalo si uvedomit, ze je to vlastne ferrari dino ktere se v astronomickejch castkach pohybuje uz leta…
Cabrio je taky elegantni, ale ja cabria nemusim…
Ferrari Dino je naprosto jiné auto, zcela jiné koncepce a určení... Shodný je jen motor...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Kdybych chtěl nějaký starý karburátorový auto používat jako daily (což by nebyl žigul ani škodivka), dal bych tam lambdasondu a namontoval polosekvenční LPG. Ale u toho žigula asi není problém jenom ten karburátor. Normální karburátorové auto téhle velikosti a výkonu nemůže brát více něž dvojnásobek, co srovnatelné auto. Ten karburátor neumí vypínat palivo při deceleraci a neumí tak přesně namíchat směs, ale to může zvýšit spotřebu třeba o 10-20% a ne o více než 100%.
Zkrátka ty motory jsou prostě úplně nahovno, přesycené, neúčinné, proto žerou jak kráva a "dobře topí"... Protože všechen promrhaný benzín nad spotřebu slušnou, se změní v teplo... Motory s vysokou účinností moc netopí a musí si pomáhat jinak.. Například posouváním předstihu nebo předvstřiku v zahřívací fázi, dodatečnými topnými elementy....
Už tak 30 let, jezdí vstřikové motory podobného výkonu jako 2103 (75 koní) za zhruba poloviční spotřebu oproti nepovedenému Fiatu, kterému v Rusku ještě dali pěkně na prdel a i na to topení nějaká energie zbyde....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.
Jirka4137 píše: pech.> Jsem myslel že to v Rusku jen zdokonalili tzn. dvakrát tak posílili podvozek a kastli. Já to beru jako veterána. Na normální ježdění by to bylo dost nákladné.
Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.
Těmi úpravami se ale z lehkého Fiata, stal napůl traktor a jízdní vlastnosti se zhoršily, brzdy se také zhoršily. Motor mají rusáci zcela jiný, modernější, ale užranější, protože s karburátorem si nikdo moc hlavu nelámal... Když byli donuceni přejít na vstřikování, tak se ty spotřeby velmi zlepšily...
V podstatě na to většina z žigulíků rychle dojezdila, Když byl benzín za 2, nebo i za 8 korun, tak se to asi dalo zkousnout... Když už pak byl ale za 20, tak to lidi z většího vyházeli, protože už byla na trhu zásadně lepší auta, mezi které patřil i Favorit, kterému tenhle tou dobou již 30 let starý koncept nemohl jakkoli konkurovat a žrala o třetinu méně benzínu.... Dost se jich odvezlo zpátky na východ a zůstalo tu jen pár kusů v rukou těch, co buď málo jezdili a nebo to jen odstavili...
Naposledy editováno 16.04.2023 07:54:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Normální karburátorové auto téhle velikosti a výkonu nemůže brát více něž dvojnásobek, co srovnatelné auto. Ten karburátor neumí vypínat palivo při deceleraci a neumí tak přesně namíchat směs, ale to může zvýšit spotřebu třeba o 10-20% a ne o více než 100%.
Právě proto všechny automobilky přecházely v 80tých letech na vstřikování. Aby karburátor zvládnul ve všech režimech motoru dodávat správný směšovací poměr, konstrukce by byla příliš složitá, možná skoro nemožná. Pro správnou funkci katalyzátoru je správný směšovací poměr nutný.
Naposledy editováno 16.04.2023 07:52:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Právě proto všechny automobilky přecházely v 80tých letech na vstřikování. Aby karburátor zvládnul ve všech režimech motoru dodávat správný směšovací poměr, konstrukce by byla příliš složitá, možná skoro nemožná. Pro správnou funkci katalyzátoru je správný směšovací poměr nutný.
Tak jako ty poslední verze karburátorů to uměly... Aby auto jelo dobře i studené a nežralo jak žigul... Nicméně už Pireburg/Lekr jakožto předposlední generace který se cpal do kde čeho, měl pár vlastností, které ho nakonec stejně uvrhly v zapomění...
Jednak složitost a proto i cena, která se přibližovala mechanicky jednoduššímu vstřikování.
Druhak náročnost na seřízení, kdy ten, kdo nerozumí tomu, jak ta věc funguje, není schopen to seřídit... Je tam několik membrán, ventilků a podobných věcí,jejichž nedunkčnost neí schopen průměrný Pepík odhalit a pak to auto jezdí nahovno....
Takže ty zkazky, jak Lekr nefunguje a jeho automatický sytič nefunguje.... On funguje velmi dobře, pokud je všechno v pořádku...
Co udělá průměrný Pepík, když se mu to rozjebe? Utrhá z toho ty membrány a natáhne lanko.... Čímž tu věc degraduje o dvě generace zpátky a pak blekotá hovna, jak je to nahovno.... Není na hovno ta věc, ale on, protože je tupý a buď si tu funkci nenastudoval, nebo ji nepochopil.... Bohužel bylo mnoho takových i mezi těmi, co se auta pokoušeli spravovat dalším lidem...
Vstřikování vyhrálo proto, že bylo vlastně jednodušší a s nástupem jeho hromadné výroby i levnější, velmi přesné a rychlé co do řízení směsi lepší na spotřebu, vysoce spolehlivé a především fungovalo zpětnovazebně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Jsem myslel že to v Rusku jen zdokonalili tzn. dvakrát tak posílili podvozek a kastli. Já to beru jako veterána. Na normální ježdění by to bylo dost nákladné.
Ale když je někdo ochotný trpět na skůtru tak mu nějaký ten benzín vždycky zbyde.
Zatímco Italové lisovali plechy, Rusáci to frézovali z jednoho kusu železa.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dost aut. Jedu natankovat Jawu 21 a čeká mně kolem 100 km. Snad nebude pršet a pionýr pojede jak zamlada.
Kašlu na moto jdu na kolo. Třeba se mi udělá líp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vzdyt ten kombik vazil nejak kolem jedne tuny…
dave-lister píše: pech.> Pan Hrdlička o tom mnohokrát vyprávěl. Když sháněli karburátor do Favorita, všichni tehdejší západní výrobci už přecházeli na vstřikování, pouze Pierburg vyvinul potřebný karburátor a oni od nich koupili licenci. A jedna zajímavost, u každého Favoritu od počátku výroby, jsou v levém podběhu připravené díry, kam se později montovala řídící jednotka. Takže už tehdy asi počítali s tím, že karburátor bude jen dočasné řešení.
Tak oni počítali s tím, že na západ to musí s katem a to se s karburátorem páruje blbě... A honili aby byly i surové emise v pořádku, proto udělali zcela jiný motor, přestože byl OHV, aby nežral olej, měl výkon a byl efektivní....
Někteří tupí mameluci, včetně redaktorů v motoristických tiskovinách, stále lžou a plácají bludy, že to je polepšená tisícovka z půlky šedesátek....
Jenže ona není... Je tam zcela jiný blok, zcela jiná klika, zcela jiné písty, zcela jiná hlava, jiné příslušenství všechno... Motor favorita a jeho následníků, je nová generace, která nemá se starou OHV řadou shodný ani jeden díl.
A že to tenkrát udělali dobře, dokazuje i to, že ten motor celkem bez problémů plnil i E4 normu a to začínal těsně před zavedením E1, kterou karbec neplnil ani s jednocestným katem, proto měli připraveno všechno proto, aby mohlo být auto osazeno vstřikováním... Zkoušel se Bendix, nakonec se osadil Bosch, protože to už do toho strkal nos VAG a ten tam francouzský systém, který se používal v prototypech a staré řadě 742, osazené novou řadou motorů na vývoz...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Na, zigul jezdil kolem 8mi. Za 12 jsem jezdil tak mozna v zime kdyz to vetsinu casu jelo na 2.3 a dverma napred. Jo a ta ingotovita karoserie je taky povera, auto nam ke konci nabourali zezadu na krizovatce modernim autem, mala rana, to druhe auto melo jen naraznik, na zigulu byla vlna snad az k a-sloupku … je to papirovy. Ono to neni ani tak tezky…
Vzdyt ten kombik vazil nejak kolem jedne tuny…
Zadek je tam křehkej, to už jsem psal... A nejdřív shnije... Takže když je křehkej a ještě shnilej, to se slisuje jak papírák...
To zkurvení pro Ruský prostor výztuhami, bylo mezi nápravami, na nápravách jako takových, zvětšení světlé výšky, překopání brzd a motoru....
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dneska bylo dobré počasí, kdo má dneska splněno na Jawě?
Já dneska Hondil, hrozná nuda to byla. Chytilo to na první stisknutí tlačítka, cestou nic neupadlo ani se nic nerozbilo. Jediné co mě cestou vyděsilo byl smyk na mokrém asfaltu. Kontrolka TC na mě zablikala.
Jel bych na Jawě, sice nastartovala, ale dost to vynechávalo. Takže to chce trochu péče po zimě.
Edit: Omlouvám se za fotku, v mobilu ji mám správně na výšku, ale web ji zobrazuje špatně.
Naposledy editováno 16.04.2023 18:50:55
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |