paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 11:10 | Nahoru | #104911

Milan1963 píše: PetrL3> Dostatečný jawí charakter to bude mít i po přihnutí budíků směrem k pilotovi.
Však on se ten charakter někde objeví. Letos je to 15 let, co sedlám perfektní , skvěle vymyšlené, naprosto spolehlivé, levné, hezké, inovativní, oduševnělé a bezkonkurenčně nejlepší stroje světové značky Jawa , modely 650 a 660. A ten charakter mají oba modely. O takovém charakteru se japoncům ani nezdá ! Kdo tomu nevěří, necht' si klidně koupí jeden z těchto modelů a bude se divit. Charakter výrobcem plně zaručen !!!




Sakra to je výstižné, až to zavání kritikou

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2023 v 13:35 | Nahoru | #104912
Milan je prostě farář, mistr slova. Ten i tu kritiku umí napsat tak, že jen ti kteří ho trochu znají pochopí že je to sžíravá kritika a ne filipická adorace

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 15:57 | Nahoru | #104913

dave-lister píše: assassin> Nevím jaký má cyklista točivý moment, ale určitě ne tolik, aby mohl mít zpřevodováno na maximální rychlost 100km/h. To by nikdo neušlapal.
Stejně tak Jawa 350 nemůže mít zpřevodováno na maximální rychlost 180km/h, protože motor prostě nemá dost síly.



V tom pripade ta tvoje úvaha o momentu moc neplati - ja treba jako cyklista jsem schopnej na “klice” mit 170Nm - coz je skoro dvojnásobek momentu jaky maji na klice litrove supersporty…

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2023 v 16:01 | Nahoru | #104914
A nesouvisí ten moment taky s převodem?

Jawablázni

13.4.2023 v 16:29 | Nahoru | #104915
Na klice ne.

(reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 17:40 | Nahoru | #104916

Vladimir píše: A nesouvisí ten moment taky s převodem?



Obvykle ano, proto pisu o tom, ze srovnavam moment na vystupu z pohonného ústrojí - na klice vs na klikach … prevody moment zmenšují nebo zvětšují prevodovym pomerem…

Ja jen upozornil na obvyklou povídačku o tom, ze vykon neni dulezity, ale jde o kroutící moment. Coz obvykle říkají lide co moc netusi o cem v tu chvili mluvi nebo ti co maji vydechlou motorku se stabilakem

Uz jsem slysel i od starého pana co cely zivot opravoval elektromotory (a dobre), ze tenhle starej jednokolovej motor je super, ze kdyz se dobre zpravodaje ma i 3kone :D

Teorie v rozporu se zákonem zachování energie tady najdes snad v každém technickém tematu :)

(reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 18:52 | Nahoru | #104917

Vladimir píše: A nesouvisí ten moment taky s převodem?



Citace:
Výkon a točivý moment jsou fyzikální veličiny, které spolu úzce souvisejí.
Nejedná se sice o přímou úměru, závislost jedné veličiny na druhé je ale velmi úzká: výkon lze vyjádřit jako součin úhlové rychlosti a točivého momentu.
Nemá proto smysl prohlašovat, že důležitý je točivý moment a výkon je vedlejší.

Jawablázni

13.4.2023 v 20:30 | Nahoru | #104918
Lidi to zjednodušujou a překrucujou. Výkon je, jak bylo řečeno toč. moment krát otáčky. A jde o to, mít ten výkon při takových otáčkách, aby byl využitelný pro vozidlo dané hmotnosti s použitou převodovkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 21:04 | Nahoru | #104919

assassin píše: V tom pripade ta tvoje úvaha o momentu moc neplati - ja treba jako cyklista jsem schopnej na “klice” mit 170Nm - coz je skoro dvojnásobek momentu jaky maji na klice litrove supersporty…


170Nm při nějaké běžné frekvenci šlapání? Jak si to změřil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 21:20 | Nahoru | #104920
Bimbam> Díky za pochvalu. Čeština je bohatý jazyk, vždycky mně bavila, stejně jako cizí jazyky.
Jsem sice duchovní, ale to asi s jazykem tolik nesouvisí. Mluvíme už od dětství, ale theologii jsem studoval dálkově a studia jsem ukončil až ve svých 52 letech. To je možná zajímavější, byl jsem "starý" student. Pro studium theologie jsem se rozhodl až když mi bylo přes 45 let...školu jsem dokončil, zatímco mnozí mladší to vzdali...Třeba i někdo další z mladších Jawabláznů začne kolem padesátky studovat školu...vysokou, proč ne ?

(reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 21:24 | Nahoru | #104921
Milan1963> Si to studoval v němčině?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 21:48 | Nahoru | #104922

dave-lister píše: 170Nm při nějaké běžné frekvenci šlapání? Jak si to změřil?



Kroutici moment pri bezne frekvenci slapani? A neni to nahodou uz vykon? Frekvenci slapani neresim, jednoduchej vypocet, postavim se do pedalu celou vahou - 980N a kliky mam 175mm dlouhe

Ta frekvence slapani ja vlastne ta uhlova rychlost a tim padem jsme dosli k tomu, ze dulezitej je spis vykon, motor kterej ma silenej kroutak, ale neni schopnej ho udrzet v nejakem sirsim rozpeti otacek rozhodne nepojede.

To s tim kroutakem vyhravajicim zavody je spis takovej blabol z praveku…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 22:11 | Nahoru | #104923
assassin> Do výpočtu musíš ještě zahrnout převodový poměr a průměr zadního kola. Pak ti vyjde točivý moment na zadním kole a můžeš z toho vypočítat sílu na obvod kola. Na nejtěžší převod máš na kole většinou převodový poměr menší než 1, takzvaný rychloběh a síla na zadním kole klesá.

Jawablázni

13.4.2023 v 22:18 | Nahoru | #104924
Hlavně ten výpočet platí v okamžiku, kdy máš kliku vodorovně. V horní a dolní úvrati už je to jinak. Ale lze předpokládat, že když máš SPDčka, taháš nemalou silou i proti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 22:26 | Nahoru | #104925

dave-lister píše: assassin> Do výpočtu musíš ještě zahrnout převodový poměr a průměr zadního kola. Pak ti vyjde točivý moment na zadním kole a můžeš z toho vypočítat sílu na obvod kola. Na nejtěžší převod máš na kole většinou převodový poměr menší než 1, takzvaný rychloběh a síla na zadním kole klesá.



Aha, takze kdyz se resi u motorky/auta moment vs vykon, mysli se moment na kole jo?

To jsi mel rict, ze se bavime o momentu na kole, klidne ti to prepocitam .. ale opet vyjde, to same, klidne bude na zadnim kole vetsi moment nez u motorky a at to prevodujes jak to prevodujes, porad to neni to na cem zavisi max rychlost…

Ono ostatne kolo z nuly casto akceleruje lepe nez auta a motorky, jen velice kratkou dobu. Nedokazes totiz ten moment udrzet i ve vyssich otackackach = chybi vykon. Je to easy, moment je staticka velicina o dynamice daneho stroje samotnej moment nerika vubec nic…

Naposledy editováno 13.04.2023 22:26:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 22:33 | Nahoru | #104926
assassin> Já bych srovnával srovnatelný. Nemůžeš srovnávat motor a tvoje nohy. Tvoje nohy nedokážou pracovat v takových otáčkách jako motor.
A na začátku tu byla otázka Proč Jawa 350 nejezdí 180Km/h, kdyby se patřičně upravily převody. Zkrátka protože motor je příliš slabý a výsledná síla na zadním kole by při patřičném převodovém poměru byla příliš nízká. Motor by zkrátka takový převod neroztočil.

Naposledy editováno 13.04.2023 22:33:39

(reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 22:44 | Nahoru | #104927
dave-lister> hele je to priklad jasne ukazujici co za velicinu je kroutici moment a co za velicinu je vykon.

Klidne muzem najit dve motorky, jednu ktera bude mit cca dvojnasobnej max kroutici moment ale polovicni vykon nez druha, a ta prvni se zadnyma prevodama nikdy nedostane na max rychlost te vykonejsi…

Ty evidentne plaves v zakladech fyziky. Jakmile do neceho zacnes motat otacky nohou, tak uz nemluvis o momentu… protoze prave moment pri nejakych otackach uz je vykon… takze sice srovnavas vykony, ale o vykonu mluvis jako o momentu…

To az ti dam priklad tech vyse zminenych motorek tak muzes rict to same, ze ta mene vykona ma motor co neni schopny pracovat v otackach jako ta vykonejsi a proto to nejde srovnavat. Ano pak kdyz budeme srovnavat motorky, ktere maji jedna dvojnasobny moment nez druha, ale oba motory jsou schopne pracovat ve stejnych otackach, tak samo ta s dvojnasobnym momentem bude rychlejsi… hm ale taky bude mit nasobne vyssi vykon

No a to je co rikam, jawa 350 nejede 180 protoze na to nema vykon jsou motorky co maji stejnej nebo mensi max kroutici moment, ale 180 jedou (cagiva mito treba)

Naposledy editováno 13.04.2023 22:44:31

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2023 v 22:48 | Nahoru | #104928
.. a klidne na to muzeme jit pres silu na kole. Sila na kole muze byt stejna jak u bicyklu tak u gsxr1000… jenze ty mluvis o sile pri rychlosti… hm, jenze sila krat rychlost je vykon…

Naposledy editováno 13.04.2023 22:48:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2023 v 23:28 | Nahoru | #104929
assassin> Že ti tady taky chybí Kerut ?

Jawablázni

13.4.2023 v 23:39 | Nahoru | #104930
Kdo je Kerut?

Jawablázni

14.4.2023 v 06:04 | Nahoru | #104931
Kafi, co se týče side, tak opravdu jí zvaž. Lítal jsem s ní pár let a není to moc zážitek z jízdy.
Má to nevýhody auta i motorky.
Jako dá se naroubovat side ke kdečemu.
No_name měl loni na Krucíku side u Kawi .
Zaujala mě tam technicky ta předělaná přední vidle, ale prostě na užití si jízdy a vůbec v terénu side alespoň pro mě teda moc není.

To už raději nějaký jeep, pokud bys potřeboval nebe nad hlavou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.4.2023 v 06:28 | Nahoru | #104932
Sedla z krokodyla jsou super



Naposledy editováno 14.04.2023 06:31:46

Jawablázni

14.4.2023 v 07:19 | Nahoru | #104933
Velmi vkusné

(reakce na) Jawablázni

14.4.2023 v 07:34 | Nahoru | #104934
Koudy01> Pérák pro Krokodýla Dundeeho.

(reakce na) Jawablázni

14.4.2023 v 08:02 | Nahoru | #104935

Fullnull píše: assassin> Že ti tady taky chybí Kerut ?



Ani ne, nechal jsem se unest sam sebou akademickych debat mam ted dost v praci, vcera prisel na pretres pan Bernoulli a Reynolds, takze me nejaky sily a momenty nemuzou uspokojit

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.4.2023 v 10:57 | Nahoru | #104936
Provozujete někdo svou Jawu s Vape a bez baterie? Existuje taková krabička místo baterie, která umožní chcípat klíčkem přes relé a údajně na volnoběh z kondenzátoru zásobuje blinkry a světla.
Loni jsem to koupil, ale ještě nenamontoval. Teď se chystám oživit ČZ po zimě, tak jestli to má cenu vůbec zkoušet.
Bezbateriová Jawa

(reakce na) Jawablázni

14.4.2023 v 11:08 | Nahoru | #104937
dave-lister> Kdysi sem o tom dost četl na jawamanii. I to s kondenzátorem.Tam to najdeš 100%.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.4.2023 v 11:08 | Nahoru | #104938
Provozuju 354 s baterkou a rozpínacím relé a 559 i bez baterky jen na origo chcípák. O tom zařízení jsem četl řadu rozporuplných recenzí a nemám vlastní zkušenost. Jezdil jsem chvíli i na origo kondenzátor, blinkry nemám a jezdí to i bez toho cca 10 let. Když to namontuješ dozvíme se všichni více

(reakce na) Jawablázni

14.4.2023 v 11:35 | Nahoru | #104939
cmiral> Dobře, jakmile to zprovozním a dozvím se více, dám sem report.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2023 v 11:56 | Nahoru | #104940
dave-lister> Svojí první Jawu (ty jo, to už bude čtvrt století) jsem měl s velkým Vape a původně bez baterky. Pak jsem ji tam po zkušenostech urychleně dodal. Ale jezdil jsem tenkrát skoro denně, dost i v noci atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1

TOPlist