AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Milan1963 píše: PetrL3> Dostatečný jawí charakter to bude mít i po přihnutí budíků směrem k pilotovi.
Však on se ten charakter někde objeví. Letos je to 15 let, co sedlám perfektní , skvěle vymyšlené, naprosto spolehlivé, levné, hezké, inovativní, oduševnělé a bezkonkurenčně nejlepší stroje světové značky Jawa , modely 650 a 660. A ten charakter mají oba modely. O takovém charakteru se japoncům ani nezdá ! Kdo tomu nevěří, necht' si klidně koupí jeden z těchto modelů a bude se divit. Charakter výrobcem plně zaručen !!!
Sakra to je výstižné, až to zavání kritikou
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: assassin> Nevím jaký má cyklista točivý moment, ale určitě ne tolik, aby mohl mít zpřevodováno na maximální rychlost 100km/h. To by nikdo neušlapal.
Stejně tak Jawa 350 nemůže mít zpřevodováno na maximální rychlost 180km/h, protože motor prostě nemá dost síly.
V tom pripade ta tvoje úvaha o momentu moc neplati - ja treba jako cyklista jsem schopnej na “klice” mit 170Nm - coz je skoro dvojnásobek momentu jaky maji na klice litrove supersporty…
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vladimir píše: A nesouvisí ten moment taky s převodem?
Obvykle ano, proto pisu o tom, ze srovnavam moment na vystupu z pohonného ústrojí - na klice vs na klikach … prevody moment zmenšují nebo zvětšují prevodovym pomerem…
Ja jen upozornil na obvyklou povídačku o tom, ze vykon neni dulezity, ale jde o kroutící moment. Coz obvykle říkají lide co moc netusi o cem v tu chvili mluvi nebo ti co maji vydechlou motorku se stabilakem
Uz jsem slysel i od starého pana co cely zivot opravoval elektromotory (a dobre), ze tenhle starej jednokolovej motor je super, ze kdyz se dobre zpravodaje ma i 3kone :D
Teorie v rozporu se zákonem zachování energie tady najdes snad v každém technickém tematu :)
Vladimir píše: A nesouvisí ten moment taky s převodem?
Citace:
Výkon a točivý moment jsou fyzikální veličiny, které spolu úzce souvisejí.
Nejedná se sice o přímou úměru, závislost jedné veličiny na druhé je ale velmi úzká: výkon lze vyjádřit jako součin úhlové rychlosti a točivého momentu.
Nemá proto smysl prohlašovat, že důležitý je točivý moment a výkon je vedlejší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: V tom pripade ta tvoje úvaha o momentu moc neplati - ja treba jako cyklista jsem schopnej na “klice” mit 170Nm - coz je skoro dvojnásobek momentu jaky maji na klice litrove supersporty…
170Nm při nějaké běžné frekvenci šlapání? Jak si to změřil?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jsem sice duchovní, ale to asi s jazykem tolik nesouvisí. Mluvíme už od dětství, ale theologii jsem studoval dálkově a studia jsem ukončil až ve svých 52 letech. To je možná zajímavější, byl jsem "starý" student. Pro studium theologie jsem se rozhodl až když mi bylo přes 45 let...školu jsem dokončil, zatímco mnozí mladší to vzdali...Třeba i někdo další z mladších Jawabláznů začne kolem padesátky studovat školu...vysokou, proč ne ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: 170Nm při nějaké běžné frekvenci šlapání? Jak si to změřil?
Kroutici moment pri bezne frekvenci slapani? A neni to nahodou uz vykon? Frekvenci slapani neresim, jednoduchej vypocet, postavim se do pedalu celou vahou - 980N a kliky mam 175mm dlouhe
Ta frekvence slapani ja vlastne ta uhlova rychlost a tim padem jsme dosli k tomu, ze dulezitej je spis vykon, motor kterej ma silenej kroutak, ale neni schopnej ho udrzet v nejakem sirsim rozpeti otacek rozhodne nepojede.
To s tim kroutakem vyhravajicim zavody je spis takovej blabol z praveku…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: assassin> Do výpočtu musíš ještě zahrnout převodový poměr a průměr zadního kola. Pak ti vyjde točivý moment na zadním kole a můžeš z toho vypočítat sílu na obvod kola. Na nejtěžší převod máš na kole většinou převodový poměr menší než 1, takzvaný rychloběh a síla na zadním kole klesá.
Aha, takze kdyz se resi u motorky/auta moment vs vykon, mysli se moment na kole jo?
To jsi mel rict, ze se bavime o momentu na kole, klidne ti to prepocitam .. ale opet vyjde, to same, klidne bude na zadnim kole vetsi moment nez u motorky a at to prevodujes jak to prevodujes, porad to neni to na cem zavisi max rychlost…
Ono ostatne kolo z nuly casto akceleruje lepe nez auta a motorky, jen velice kratkou dobu. Nedokazes totiz ten moment udrzet i ve vyssich otackackach = chybi vykon. Je to easy, moment je staticka velicina o dynamice daneho stroje samotnej moment nerika vubec nic…
Naposledy editováno 13.04.2023 22:26:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A na začátku tu byla otázka Proč Jawa 350 nejezdí 180Km/h, kdyby se patřičně upravily převody. Zkrátka protože motor je příliš slabý a výsledná síla na zadním kole by při patřičném převodovém poměru byla příliš nízká. Motor by zkrátka takový převod neroztočil.
Naposledy editováno 13.04.2023 22:33:39
Klidne muzem najit dve motorky, jednu ktera bude mit cca dvojnasobnej max kroutici moment ale polovicni vykon nez druha, a ta prvni se zadnyma prevodama nikdy nedostane na max rychlost te vykonejsi…
Ty evidentne plaves v zakladech fyziky. Jakmile do neceho zacnes motat otacky nohou, tak uz nemluvis o momentu… protoze prave moment pri nejakych otackach uz je vykon… takze sice srovnavas vykony, ale o vykonu mluvis jako o momentu…
To az ti dam priklad tech vyse zminenych motorek tak muzes rict to same, ze ta mene vykona ma motor co neni schopny pracovat v otackach jako ta vykonejsi a proto to nejde srovnavat. Ano pak kdyz budeme srovnavat motorky, ktere maji jedna dvojnasobny moment nez druha, ale oba motory jsou schopne pracovat ve stejnych otackach, tak samo ta s dvojnasobnym momentem bude rychlejsi… hm ale taky bude mit nasobne vyssi vykon
No a to je co rikam, jawa 350 nejede 180 protoze na to nema vykon jsou motorky co maji stejnej nebo mensi max kroutici moment, ale 180 jedou (cagiva mito treba)
Naposledy editováno 13.04.2023 22:44:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 13.04.2023 22:48:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Má to nevýhody auta i motorky.
Jako dá se naroubovat side ke kdečemu.
No_name měl loni na Krucíku side u Kawi .
Zaujala mě tam technicky ta předělaná přední vidle, ale prostě na užití si jízdy a vůbec v terénu side alespoň pro mě teda moc není.
To už raději nějaký jeep, pokud bys potřeboval nebe nad hlavou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Loni jsem to koupil, ale ještě nenamontoval. Teď se chystám oživit ČZ po zimě, tak jestli to má cenu vůbec zkoušet.
Bezbateriová Jawa
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |