AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Poslechnu Pepu,čestné prohlášení. A počkám, co mi odpoví MD. Zatím mi poslali potvrzení o přijetí dopisu. Takže se tím zabývat budou.
Milan1963 píše: Takže bych měl technika na STK odkázat na Jawu, aby potvrdila, že tacho nejsou nikdy 100 % a nulují se zcela náhodně, přičemž majitelé Jawy 660 s tím musejí počítat ? Koupím-li si tacho nový, bude to ten samý a časem se vynuluje taky. Začarovaný kruh.
Poslechnu Pepu,čestné prohlášení. A počkám, co mi odpoví MD. Zatím mi poslali potvrzení o přijetí dopisu. Takže se tím zabývat budou.
Tak Jawa, ten zmrdský spolek absolutních hovad a neschopných gramláků se na tebe primárně vysere....
I kdyby na to nějak reagovali, nic nepřiznají, protože jsou to prolhaní zmrdi.
I kdyby potvrdili, že vyrábí totální trash, sráč a zkrátka někvalitní, nefunkční krumpl, tak co s tím má technik co společného...
On je arbitr toho, že po absolvování STK je vozidlo buď v pořádku a je mu způsobilost prodloužena ve stanovené lhůtě, nebo v pořádku není a tudíž je vozidlo nezúpůsobilé a nesmí do provozu...
Jelikož máš rozjebaný budíky, které si dělají co chtějí, je vozidlo nezpůsobilé a z STK tě vyrazí....
Takže budeš muset lhát a tvrdit, že tachometr je opraven nebo vyměněn, je v pořádku, jen se opravou či výměnou nedochovala původní cifra, což ti technik nejspíš sežere, pokud mu tam ty budíky rozvna nepředvedou to, že si udělají z rafiček prvomájová mávátka a z displeje rozsypanej čaj....
Jakékoli přiznání a vysvětlování, jaký ukrutný sráč ta Jawa je, ti přinese jednu jedinou věc a to tu, že domů jedeš na podvalu, nebo když bude jóó hodnej, tak se štemplem na měsíc.......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Milan1963> Můžeš odkázat technika do Týnce, ale není jeho povinnost něco vyšetřovat a obvolávat. Ty něco chceš a dokazování je na tobě, proto jsme ti tady posílali ty vzory čestných prohlášení.
Hlavně ho nějaký debilní výmluvy, nějakého prolhaného packala z Týnce nebudou zajímat... Jediné, co očekává je zda věc funguje či nefunguje a pokud došlo k opravě nebo výměně, tak potvrzení toho, že se to stalo a k tomu zase Milan nepotřebuje nějakého dementa z Týnce, protože mu k tomu stačí ten cár papíru, co tu už ostatní předložili, který vyplní a tím je to vyřešeno, bez dalších překážek, dopisů, čekání, oklik, dovolávání a prostě úplně zbytečných hoven....
Vydávat nefunkční díl za funkční je sice podvod, ale pokud nechce být podvodníkem, může tu závadu prostě odstranit, stroj bude v pořádku, projde bez problémů STK a na tom lejstru nebude lež...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 07.03.2023 06:25:33
Byl to "venkovní" skůtr, rezatina strašná, ale málo najeto a cena u něj zvítězila nad zdravým rozumem.
Tím že napršelo do displeje a výměna byl celkem drahý špás, navíc spárování s řídící jednotkou by doma asi člověk nedal,
vyřešil jsem to nákupem holého displeje a jeho instalací do skůtru.
Kámoš k tomu dodělal nějakýho švába s jumpery, tak se dá rozsvítit před STK na displeji číslo podle vlastní volby.
Ale tam to bylo provizorium na chvíli, byť co vím tak těch STK už taky pár pošel.
Edit: Tady lze Milanovi u toho jednorožce unikáta doporučit ale jen jedno, dát to do pořádku.
Naposledy editováno 07.03.2023 07:43:37
Milan1963 píše: Takže bych měl technika na STK odkázat na Jawu, aby potvrdila, že tacho nejsou nikdy 100 % a nulují se zcela náhodně, přičemž majitelé Jawy 660 s tím musejí počítat ? Koupím-li si tacho nový, bude to ten samý a časem se vynuluje taky. Začarovaný kruh.
Poslechnu Pepu,čestné prohlášení. A počkám, co mi odpoví MD. Zatím mi poslali potvrzení o přijetí dopisu. Takže se tím zabývat budou.
Ano poslechni Pepu,STK je sprominutim uprdele jestli je to tak nebo tak,kontrola stavu kilometrů je státem (MD) daná kvuli stáčení kil. a následným podvodům při prodeji,jestli Ty chceš prodat nebo ne nikoho nezajímá,zkrátka na tachu musi být víc být třeba o dva km než při poslední STK ,když je miň zapise se do protokolu proč a to je vše,ale co si placám játra Ty máš svůj svět,chápající techniky a úředníky vždyť Jawa je Jawa.
Naposledy editováno 07.03.2023 08:19:55
Milan1963 píše: Takže bych měl technika na STK odkázat na Jawu, aby potvrdila, že tacho nejsou nikdy 100 % a nulují se zcela náhodně, přičemž majitelé Jawy 660 s tím musejí počítat ? Koupím-li si tacho nový, bude to ten samý a časem se vynuluje taky. Začarovaný kruh.
Poslechnu Pepu,čestné prohlášení. A počkám, co mi odpoví MD. Zatím mi poslali potvrzení o přijetí dopisu. Takže se tím zabývat budou.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom : máš pravdu, dát to do pořádku. Co myslíš, že je mým cílem ? Mít motorku v pořádku. Jenže tady to prostě nejde. I kdybych koupil novou palubku, tak mi udělá to samé,co stará. Třeba zrovna na lince STK se vynuluje....a rafičky si budou dělat, co chtějí. Ale to už se opakuju- začarovaný kruh.
Ted' dopoledne jsem najezdil asi 80 km na skútru. Pořád čekám, co se na něm porouchá, kde mně nechá, komu budu volat o odtah...a ono nic. Jen jezdí, vše až nechutně spolehlivě funguje...asi ti Italové vymysleli jinak, než Týnečtí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdyby tam raději dali tachometr a otáčkoměr ze Škody 120.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: dave-lister> On ten budík není až tak špatný, spíš je trochu potíž v absenci jakéhokoli menu a nastavení děličky na vstupu. Takže se pak musely dělat různé ozubené věnce z ABS na střed kola, k tomu dekadická dělička z knight rider blikače, aby se napřed vynásobilo 11cti a pak vydělilo deseti a u kazovalo to "správnou" rychlostní odchylku v rámci normy / nebo 10:11 ?, už ti přesně nepamatuju / takže chcípala ta elektronika zatavená v pásce hozená kdesi mezi řidítka a osu kola.. Bejvávalo veselo..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše:
Takže další prasečina, packalství, zoufalství a ignorace jakékoli technické česti...
Když už si vybrali poněkud dementní budík a rozhodli se nesoulad řešit pomocí nějaké hradlové logiky, tak budiž, ale když už to udělali, tak měli té skupince švábů na kusu kuprextitu věnovat ještě nějakou slušnejší krabičku, nebo to alespoň zalejt do epoxy, a přimontovat na nějaké smysluplné místo, kde to nebude schytávat podobné saze jak šusplech z rallyového auta.....
Další věcí je, když už tam perou hřebínek z ABS z kdovíčeho, tak nechápu, proč si tedy nenechali vyrobit svůj, se správným počtem okének, aby to sedělo k tomu zpizděnému, čínskému budíku, když v dnešní době má laser každá druhá nástrojárna a vypadne z toho díl na desetiny přesný a přesně takový, jaký kdo potřebuje, za pár minut......
Bimbam píše: Nazdar lumpové, děkuji všem starým dobrým jawařům za přání k svátku. Já se sem nekoukl dva dny a nestihnul jsem včera večer přečíst ty tři nebo čtyři stránky co naskákaly až do konce aby mi něco neuteklo Já přečtu všecko i když některým věcem rozumím jak koza na pastvě kázání frátera z kostela notabene v latině
4 stránky jsou způsobeny nepochopením selské logiky, že po přiznání přijde trest ..........
Ale žije to tu, to ano....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.msn.com/...05342be688&ei=31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |