Na obou jsem se už vezl, ale (zatím) nemám možnost to projet ve dvou. Máte prosím někdo zkušenosti v tomto směru? O Stroma se nebojím, tam to půjde určitě, ale nevím, co ten Tiger - pocitově mi to přijde proti tomu Stromovi jako "malá motorka... Navíc se ženou nejsme žádní drobci (180kg + kufry), tak nevím, co výkon tygra - bude stačit?
Jezdíte na Tigrovi ve dvou? Máte nějaké výhrady?
Naposledy editováno 17.02.2023 13:04:40
Z toho co si pamatuju "Jako dá se to a stačí to i ve dvou, ale bych bral něco silnějšího. Jsou situace, kdy ty koně ale vyloženě chybí"
Letos na tom pojedou na Korsiku.
On je ale menšího vzrůstu tak si především hlídá hmotnost motky, tak u toho asi zůstane.
Ty jsi ale velký kluk, tak se toho neboj
Nazdar
Mnoho štěstí při výběru.
P.s., jak psal kolega, Versys 1000 taky moc fajn moto
Na dvouválec se bábě moc nechce.........prý to drnčí, třese se to, při řazení to cuká - prostě řečí jako čuba blech - a přitom se jedná o GS, takže prostoru má mnoho a do beden může naložit půl obýváku. Takže pokud nechceš mít od sociuse zkažený výlety, je potřeba brát na zřetel i jeho pocity..........i on (ona) je součástí posádky motocyklu.
A protože se ráda sveze i na něčem jiném, tak jen pro zajímavost se jí na DL 1000 jelo podstatně hůře, než na DL 650. Jiná zase ale může to "vrnění" dvouválců milovat, tak jen pár řádků na zamyšlení. Přeji dobrý výběr a spokojenost pro celou posádku.
2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
Suzuki V-STROM DL 1000 ...... 5.4 l/100 km , 22 lt nádrž, krouťák 106
Triumph Tiger 800 XC............... 5.74 , 19 lt nádrž , krouťák 79
Obě to jsou skvělý motorky, ale pro dva s kufry , hmotnost cca 220 kg a na dálkový štreky, mi z praktického pohledu při srovnatelné ceně vychází lépe V-STROM.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
hansdorf píše:
Suzuki V-STROM DL 1000 ...... 5.4 l/100 km , 22 lt nádrž, krouťák 106
Triumph Tiger 800 XC............... 5.74 , 19 lt nádrž , krouťák 79
Obě to jsou skvělý motorky, ale pro dva s kufry , hmotnost cca 220 kg a na dálkový štreky, mi z praktického pohledu při srovnatelné ceně vychází lépe V-STROM.
Nevím z jakého zdroje vycházíš...... Ovšem na základě osobních zkušeností s Tigerem 800 XR, je tebou psaná spotřeba úplně mimo mísu, možná tak u prvních ročníků. Tebou udávanou spotřebu budu mít akorát tak na dálnici. Jinak okresky, při svižné jízdě cca 4,5 a to i ve dvou a s bagáží
A ještě detail, V-STROM má sice vyšší krouťák, ale zase je to tříválec proti dvouválci, tak že asi tak
Podstatné ovšem je, co je vhodnější motorka na delší štreky pro dva , s celkovou hmotností kolem 220 kg. A tady si vsadím na to, že většina motorkářů bude preferovat V-stroma .
Ostatně postačí málo , počkat až skončí diskuze a spočítat body pro stromka nebo tygříka. O výsledek se vůbec nebojím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
Jen pro zajímavost - sám jezdíš BMW, tak si někde zkus projet MotoGuzzi. Člověk by si myslel, že to je skoro stejné - vzduchový dvouvál, suchá spojka, převodovka, kardan...........a zjistíš, že BMW je proti "sportovnější a vzteklejší" Guzzině hodná jako beránek. A hlavně se na BMW vejdeš i jako dlouhonohý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
Juraj22 píše: (...) na základě osobních zkušeností s Tigerem 800 XR (...) okresky, při svižné jízdě cca 4,5 a to i ve dvou a s bagáží (...)
To by som teda chcel vidieť.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
Průměrná spotřeba z praxe u Triumph Tiger 800 XC je 5.47 lt/100km
Jurův údaj 4.5 lt při svižné jízdě ve dvou se mi pak zdá naprosto nereálný , ale třeba má nějakou vychytávku o které nevíme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
hansdorf píše: marna> Podíval jsem se na https://www.fuelly....mph/tiger_800_xc_abs .
Průměrná spotřeba z praxe u Triumph Tiger 800 XC je 5.47 lt/100km
Jurův údaj 4.5 lt při svižné jízdě ve dvou se mi pak zdá naprosto nereálný , ale třeba má nějakou vychytávku o které nevíme.
Chlape mě je upřímě jedno, co se tobě zdá nebo nebo nezdá
Na rozdíl od tebe tu mašinu fyzicky mám a jezdím na ní, tak asi vím o čem píšu
Ale jinak ať si každý věří čemu chce.
2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XC - cestování ve dvou
Metodika ako bič
hansdorf píše: marna> Podíval jsem se na https://www.fuelly....mph/tiger_800_xc_abs .
Průměrná spotřeba z praxe u Triumph Tiger 800 XC je 5.47 lt/100km
Jurův údaj 4.5 lt při svižné jízdě ve dvou se mi pak zdá naprosto nereálný , ale třeba má nějakou vychytávku o které nevíme.
A poslední věc.
Zkusil ses na tystránky na které si dal odkaz alespoň podívat....???
Protože tam se píše o ročnících 2011, 2012, 2013.
Pokud by ses podíval na můj dnešní příspěvek v 11:50, tak tam píšu, že u starších ročníků je to možné, to ano.
Jenže já mám ročník 2019......
Ale v zásadě Triumph moc žravý není - a to mám starou vránu. GSo je také poměrně hospodárné, Káčko už tolik ne - hlavně ty dálnice všem motorkám nějak nesvědčí.
Ja viem na KTM 1290 jazdiť za 4,8l/100km /víkendové jazdenie, najmenej som mal 4,6, keby som jazdil v kolene motoriek tak snáď pod 4 litre /. Dovolenková jazda s diaľnicami a nabalením kufrov, priemerne sa okolo 5-5,3 viem držať /solo jazdec/. Dnes tie moderné motorky vedia zázraky, nie sú to staršie karburátorky XJR, CB, ZRX 1200-1300 so spotrebou 7-8l.
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=72521&act=moto-denik-detail&ddid=60474
A plně souhlasím s Brůčou, na Trumpetě se dá kochat a jezdit jen otáčením plynu. Plynule jede od 1900 otáček.
Když už Tigera, tak bych přehodnotil na objem 1200 a pořádně si přečetl recenze. Myslím ročníky 2013 nebo tak nějak měli problémy s motorama. Známýmu se to loni u Tigera 1200 z ničeho nic potkalo když jsme jeli na dovolenou ?
marna píše: Keby si len tušil koľko motorkárov nezvláda po metodickej stránke pomerne jednoduchý matematicko-logický úkol vyčíslenia priemernej spotreby
Vidím, že pan Pometodickej je zase v ráži, jako byl s tou spojkou .
Z praktického pohledu bych dal skutečně na první místo stromka. Proč ? Dostatek výkonu , nebude uhnaný , pohodovější jízda a díky většímu krouťáku bezpečnější manévrovací schopnosti s nákladem cca 220kg.
Prošel jsem si na netu u obou co se dalo, obě mašiny vysoce hodnoceny uživateli , obě vysoce spolehlivé. Stesky byly u tygra na situace ,kdy je horko a městský provoz na horký vzduch od výfuku .
Dokonce jsem našel 4 denní štreku v Indii , přímo stromek vs. tygřík a závěr - zde : https://www.overdri...riumph-tiger-800-xc/
Kdyby podstatným kritériem byl vzhled, tak bych stromka uctivě obešel a sápal se po tygříkovi.
V každém případě šťastnou ruku při výběru stroje.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC | karosa | 7 | 7.5.2024 v 08:39 Radek_S |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC | bity | 10 | 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER |
triumph tiger 800 - protáčí, ale ne... [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Rvn | 44 | 9.10.2023 v 09:35 Krautkopf |
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 44 | 25.8.2023 v 19:46 kratkej01 |