AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 17.02.2023 06:01:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Buď se musí použít speciální "barvožrout" nebo se to musí sundat mechanicky. Já to dělal mmechanicky, protože tady sehnat barvožrout, kterej to umí se mi nepodařilo. Ale pokud by si to někdo nechal poslat třeba z Japonska (což nepředpokládám), tak bych o fungujícím výrobku věděl.
pokud někdo najde fungující chemii tady, budu rád za odkaz.
Naposledy editováno 17.02.2023 08:06:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Milan1963> Ten stojan je vážně hroznej. U běžných motorek, které stojí na rovině a na hlavním stojanu, motorka stojí nakloněná dopředu. Přední kolo opřené o zem a zadní kolo má škvíru několik centimetrů i bez těch prkýnek. Krásné můžeš montovat, čistit řetěz a podobně. Tady u té Jawy je ten stojan k ničemu, musíš si koupit stojan pod kyvku.
U starejch motorek Jawa, Čz - vždy bylo na zemi zadní kolo, pokud stály na hlavním stojanu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když jsme s partou byli na motodovolené v Polsku, pozoroval jsem, že majitelé Hondy NC dají motorku na hlavní stojan bez námahy. Jaký rozdíl oproti 660 .... Hlavně ale zadní kolo má tato motorka snad 5 cm nad zemí, takže klidně otáčíš kolem a mažeš řetěz. Ač japonce opravdu nemiluju, tak toto řešení je proti Jawě 660 o dost lepší...to musím uznat.
A ted' ještě boční stojan. Je krátký. Když na něj motorku naklopím, je nakloněná v úhlu bezmála 45 stupňů. A váhu motorky drží čep šestka , na něm je stojan přidělán. Často mám strach, že čep praskne a motorka spadne. Proto s sebou stabilně vozím dřevěný špalek, jímž bočák podkládám. Tím snižuju sílu na čep působící. Boční stojan prodloužím. Jen to uchycení chci nějak zlepšit.
Předek mám nový, tak ještě bočák a to snad bude vše. Víc už na Jawě 660 nebude co zlepšovat. ( asi? )
Foto bočního stojanu, s dřevěným špalkem.
P.S. Jawa je fajn fabrika, opravdu dává vydělat i českému dřevoprůmyslu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: .. Ač japonce opravdu nemiluju,
Na tobě je legrační, že k tomu nemáš žádný důvod
Dá se pochopit, že někdo nemá rád cigány, když jich je velká část na dávkách, že nemá rád zimu, že nemá rád kafe... Ale nemít rád obecně japonské motorky, přestože si ne většině evidentně nejel, to je vtipné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já mám třeba spoustu věcí a lidí rád. Ale opravdu je nemiluju
Naposledy editováno 17.02.2023 10:14:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 17.02.2023 11:12:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Připadně zkusis tady tu údajnou náhradu za dichlormethan https://e-shop.exva...stovaci-kapalina-5-l ale osobní zkušenost s tím nemám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Louh na motor sem párkrát použil, ale ne na motorku. To fakt zničí povrch. U traktůrku je to jedno, ale na nějaké staré CB750 to udělá nevratné škody. Tohle na hliníkové vidle necheš.
Naposledy editováno 17.02.2023 12:10:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan -Když jsme s partou byli na motodovolené v Polsku, pozoroval jsem, že majitelé Hondy NC dají motorku na hlavní stojan bez námahy. Jaký rozdíl oproti 660 ....
Njn co taky čekat od motorky kterou máš nachystanou až na konec motokariéry .
MartinED250 píše: pech.> Čím si sundával před leštěním tlumičů ten ochranný transparentní lak? Já to teď dělám taky a pomáhá (trochu) jen barvožrout. Aceton s tím moc nehne. Řeším povrchovku motoru.
Hele na těchto tlumičích už ho moc nezbylo, proto byly tak okyslý, a kde byl, šel sundat mechanicky, kartáčem co vypadá jako drátěný, ale drátěný není, je to nějaký polymer s nějakým brusivem.
Nedávno jsem sudnaval černý lak z vany a rámu bloku Moto Guzzi. motoru, mechanicky to nešlo, bylo to takový hrudkatý a i trochu govatý, ale zároveň tvrdý.... Jak rapaťák na podvozky.
Když už nevím kudy kam, namočím to do nitro ředidla a nechám to v tom pád dní..... Potom lze většinu barev oškrábat tvrdým dřívkem, kdy to je dostatečně tvrdé na to, aby to sundalo ten sajrajt a zároveň to nijak nepoškozuje povrch toho bloku....
Aceton je hovno a bravoužrouty jsou taky celkem o hovně... To napereš a musíš vychytat tu chvíli, kdy už je to měkký a ještě to docela neuschlo, protože jak to uschne, už s tím nic nehne... Ještě jsem nepotkal skutečně dobře a spolehlivě funkční barvožrout.... Nitro vezme většinu věcí a když už ne to, tak toluen...
POvrchovka - bloky jsou většinou lakovaný a větzšinou i do odstínu, ne jen transparent... Je to barva podobná té, co se dává na kola, ale to je na vodních motorech, na vzducháčích bejvá třeba jen pasivace...
Naposledy editováno 17.02.2023 19:24:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: mito7> Ano, staré Jawy to tak mají. Akorát dnes to vylepšili a jsou obě kola na zemi.
To je taky špatně...
Ono přední kolo na zemi, na stojanu, je praktické z mnoha důvodů...
1.) líp se to na stojan dává
2.) nestáčí se ti řídítka, když to stojí
3.). Mazat řetěz lze bez jakýchkoli prostocviků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Milan1963> Když jsem XY lety měl první japonskou motorku která vážila 250Kg, také jsem nevěděl jak jí dát na hlavní stojan. Pak mi zkušenější motorkář poradil, ať si celou svou vahou stoupnu na páku hlavního stojanu a současně ať tahám zadní madlo směrem vzhůru. No a ono to fungovalo, motorka se postavila na hlavní stojan takřka bez námahy. To jsem z Jawy neznal, tam taková páka nebyla a motorka se na hlavní stojan dává taháním za řídítka, to bylo hrozné.
To je právě ono, on totiž ten malej Japonec, když tu motorku kreslil na papír, přemejšlel o tom, jak jí na ten stojan postavi, přestože má 160cm a 50 kilo i když ta motorka je čtvrttunovej, hektolitr cesťák s kuframa... A udělal stojan, na který to postaví i dítě....
V Jawě se na to, jako vždy, vysrali. Místo aby na 634 a další, udělali funkční stojan, tvrdili, že to je motorka pro velký chlapy... Hovno prdy kecy.... Je to jen prostě blbě udělaná motorka a konstruktéři z Jawy neznaní vektorovou fyziku druhého ročníku na průmyslovce.... Protože jsou to lemplové, dementi, packalové a gramláci...
PetrL3 píše: Na tobě je legrační, že k tomu nemáš žádný důvod
Dá se pochopit, že někdo nemá rád cigány, když jich je velká část na dávkách, že nemá rád zimu, že nemá rád kafe... Ale nemít rád obecně japonské motorky, přestože si ne většině evidentně nejel, to je vtipné
Nebo VAG, kde jejich přístup ke konstrukci motorů se podobá přístupu Jawy ke konstrukci podvozku a příslušenství....
On nejel nejspíš nikdy na žádné....
Já byl taky takovýhle debil, že byla jen CHeeezeeeta, jenže pak jsem dozrál a zjistil, že si seru do bot, ničím si tělo i nervy.... A koupil si Hondu.... Ještě dlouho po jejím pořízení, jsem poslouchal, že měním názory jak Miloš Zeman....
Ano... Měl jsem si koupit Hondu mnohem dřív, ušetřil bych si spoustu spravování, trápení a problémů...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |