AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Naposledy editováno 15.02.2023 20:59:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Tak jsem se ted' schválně podíval. Ani v katalogu ani na kolu od motorky žádné gufero není. Je tam plechová podložka, ta kryje ložisko. Samozřejmě netěsní,je to jen kousek plechu, takže k ložisku může jak voda, tak příp. prach. Samozřejmě v minimálním množství. Možná právě toto má vliv na životnost ložisek.
Je to inovace, nebo špatné řešení ? Jak se říká - díl, který stroj nemá, se aspoň nerozbije. tady tedy nemá co ztvrdnout ( časem) a ložisko by se asi muselo měnit stejně. Ted' se jen musí měnit častěji.
Podle rady Zdenála do ložisek nacpu vazelíny, co se do nich vejde. Kolo mám venku, krásně k ložiskům můžu. A je vyhráno.
To není inovace, ale vrchol barbarství.... V podstatě je to řešení, které se dá pochopit na nějaké kejchačce, z 50-60 let, ale už tam to nebylo nic moc.... Že to takhle mrdají ještě dnes, po dalších 60 letech, to je důkaz totální, neskuteččné, bezbřehé a zcela absolutní neschopnosti cokoli dobře navrhnout, vyrobit a smontovat....
Je hovno platné, mít středy narvané vazelínou, když z druhé strany do toho vleze hegeš.... Buď tam nainstaluj nějaké snížené gufero, nebo alespoň kus filce pod ten plech, řádně nabouchaného omastkem, jak to dělával Janeček...
dave-lister píše: Milan1963> Nemůžeš srovnávat jízdní odpory u kola Ukrajina a u dnešních kol. Kolo Ukrajina bylo celý ze železa, těžký neohrabaný. Měl jsem na mysli rozdíl, který tě u dnešního kola zpomalí o 1-2 km/h, rozdíl zanedbatelný, ale je.
Však je to rozdíl jak prase... Mnoho let jsem jezdil favorita a to nebylo kolo ani těžké, ani vyloženě blbě vyrobené, jako ukrajina... Po rovině to fičelo dost.... Ale když to srovnám se svým aktuálním, hliníkovým kolem městského typu (Trek s blatníkama, nosičema, dynamem, pérováním a tlustšíma gumama) a to je nebe a dudy... To nový kolo prostě jede mnohem líp a to by skrz ty tlustý gumy, mělo jet spíš trochu hůř...
Milan1963 píše: dave-lister> Ten skútr se mi opravdu líbí.
Já svoje Piaggio mám v pořádku, ale stejně ho na jaře odvezu do Brna. Preventivně, na kontrolu variátoru, výměnu brzd. kapaliny, opět oleje, vzduch filtru, prostě at' to všechno zkontrolují. Scootland servis mně nezklamal, mají moji důvěru. A navíc si hezky zajezdím, 300 km.
K té práci - kdyby mi bylo o deset let méně, nedělal bych to co dělám. Tady v místě máme asi 4 zaměstnavatele, ale peníze všude stejné. Jen svářeči v HTP a lidi, co dělají na CNC, ti mají nadstandard. Jenže ti ostatní jsou taky nezbytní----- a přesto placeni mizerně. Divím se, že to majitelům firem nedojde. Venkov se vylidňuje. Aby ne, málokdo z mladých tady bude dělat, když v Agro PE, Boschi JI nebo ČB vydělají dvakrát tolik, než tady. Za stejnou práci. Nevím, my venkovani jsme asi méněcenní, tak mi to někdy v této oblasti připadá.
Můj brácha dělal dlouhá léta tady v Žirovnici. Vedoucího seřizovačů CNC strojů. Na 3 směny, měl přes 30 hrubého. Jen tak ze srandy se zeptal v ČB, jestli by mu dali práci. A zůstal jak opařený - dali,. stejnou, ale za 60 tisíc !! Okamžitě tady skončil a dojíždí...
Však to je o tom, že oni si to můžou dovolit proto, že lidi jsou shnilí dojíždět, prostě se jim nechce...
Takže i když by projezdili nádrž benzínu za něsíc, což jsou 2000,- tak se na to prostě vyserou i kdyby si vydělali o desítku vác a osmička by jim zbyla... A to je za rok kilo a za to už se dá leccos koupit...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: pech.> Je vidět, že pacient spolupracuje, to je vždy dobré znamení.
No zatím jsem nic neurval, tak snad se to neposere dál.... Všechno bukový, ale po padesáti letech...
Chtěl jsem se tomu věnovat o víkendu, ale musím do toho zakomponovat i výměnu vejfuku na Aygu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> ja treba dojizdim na Slovensko pres 350km. Svého casu jsem jezdil kazdy den do Boleslavi, do Humpolce nebo taky kazdy tyden do Wolfsburgu, lidi pro prachy udělají neuvěřitelný veci
Lidi vlastně všechno dělají pro peníze.
Čest všem výjimkám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Komunisti naší rodině vzali dost majetku, hrozili, dědu skoro utýrali. Nemám je rád. A vím proč. V jednom je ale uznávám - důchod v šedesáti. Určitě pro nás, co 40 let děláme rukama, u toho 8 hodin stojíme na nohou a nikdy jsme v práci neseděli na židli.
Tolik moje úvaha...
Adenium čeká.
Milan1963 píše: sharp> Stojan a velmi kvalitní výrobek Jawy ? Už si nepamatuju, co jsem napsal, ale to jsem asi "hulil" trávu... Jawu 660 považuju za podařený výrobek ( byt' s několika nepatrnými chybičkami ) - v porovnání s Jawou 650.
Stojan Jawy 660 se ale OPRAVDU nepovedl. To, že byl špatně svařený, budiž. Odpouštím. Jawu mám rád, tak odpouštím.To, že bez použití maximální síly na něj motorku nelze dostat , je neodpustitelné. I pro mně. A že je slabý, tedy časem se láme , to je diletantství. A je mi jedno, čí. Krátký je. Opravdu nelze docílit toho, aby motorka stála jinak, než oběma kolama na zemi. Motorka na stojanu, obě kola na zemi. A to dost. Abych kolo zvedl, stojan podkládám podstavcem 5 cm vysokým. Tak dosáhnu toho, že zadní kolo je ve vzduchu a můžu mazat řetěz. Kdyby byl stojan o těch 5 cm delší, tak už by na něj ale motorku nedal ani Rambo.
Jsem prodavač, ne strojař, ale že je stojan asi nejhorším konstrukčním přešlapem Jawy 660, to poznám i já. Pro mně má cenu 500 korun, ne 5000...
Hodně majitelů Jawy 660 hlavní stojan nemá, tak ani nevědí, o jakou "lahůdku" příšli....
S tou prohlubní máš pravdu, ona ani nemusí být prohlubeň. Stačí 2 cm rozdíl ve výšce terénu a motorka jde k zemi. I se ctěným stojanem. Mám bohužel vlastní zkušenost, ale motorku naštěstí zachytil kamarád,když mu padala na jeho BMW.
Ty máš naježděno 6000 km. To nic není. Mně začaly ty drobnosti typu stojan, nefunkční palubka, ložiska kol...až po 30 tisících. Elektriku nepočítám, to není drobnost, nýbrž věc znemožňující provoz motorky. Ted'mám najeto 50 a pokračuje to. Věcí, které mám na motorce originál z fabriky, nepředělávaných, je méně a méně.
Ted' ale věřím, že mám ty drobnosti vychytány a od letoška budu zase jezdit a jezdit.
No letos se na ní konečně zaměřím a budu chytat mouchy, doufám, že to nebudou masařky
No a ty kilometry přibudou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No uvidím, bez hlavního stojanu se určitě zatím dokážu obejít a od Milana s ho pak případně rád půjčím
pech. píše: Na tříletej benzín to nestartuj... Vypusť ho a vyhoď ho... Třeba v něm umyj štětce.... Uděláš si víc problémů, než si dovedeš představit...
OK, no myslel jsem si to, ale starší mozky, pokud nemají zalepený karbec, tak to chytá, použijí na vypálení doutníků u 350 a 250
Díky za infa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Historka : když jsem uvažoval o koupi 660, tak jsem se seznámil s člověkem, který sem do autocampu přijel na J 350. Dali jsme se do řeči a on že prý pracuje v Jawě. Řekl jsem mu o svém záměru objednat Jawu 660. Jeho reakce ? Takové neštěstí, zrovna já svařuju rámy k 660 a je to strašná práce.
Tak osobně znám svářeče z Týnce. Když se 660 přestaly dělat, asi si oddychl.
Milan1963 píše: sharp> Odpovím za Hrnouse : rám je výrobkem Jawy, na ten mají přípravek.
Historka : když jsem uvažoval o koupi 660, tak jsem se seznámil s člověkem, který sem do autocampu přijel na J 350. Dali jsme se do řeči a on že prý pracuje v Jawě. Řekl jsem mu o svém záměru objednat Jawu 660. Jeho reakce ? Takové neštěstí, zrovna já svařuju rámy k 660 a je to strašná práce.
Tak osobně znám svářeče z Týnce. Když se 660 přestaly dělat, asi si oddychl.
Tak to jsi mě upřímně preekvapil to jsem opravdu nečekal
No což doufám, že na ní budu více jezdit než nejezdit třeba překvapí, záměrně nepíšu jak
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když už jsem měl motorku na hlavním, vyfotil jsem jak to vypadá - rozdíl stojan / z. kolo. Stojan je podložen 6 cm silnými špalky z obou stran. Zadní kolo je 2 cm nad zemí. Přední zhruba taky tak. To jen jak jsem psal - stojan je krátký.... Na silnici nebo mimo možnost špalku nelze docílit toho, aby kola byla ve vzduchu. Řetěz např. na dovolené mažu tak, že popojíždím. Tak jak se to dělá například u Versyse 650.
Moto na podloženém stojanu. Kolo 2 cm nad zemí.
Hotovo
Původní tlumiče. Koroze na pravém je viditelná. Jde asi do třetiny činné plochy...
Naposledy editováno 16.02.2023 16:19:43
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak co Milane dáš to nebo pojedem ještě na exkurzi do nového muzea nákladních vozů.
Naposledy editováno 16.02.2023 21:16:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |