AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ST ve 1300 je výborný cesťák (Už i 1100 byla bezvadná počátkem devadesátek).
Ihned, jak se otočí kola - váha mizí. Má to krouťák, nástup i špici. Ergonomie, že se na tom dají vysedět vejce . A spotřeba také ujde 5,5-6,5 l/100km. Moje šestka žere tak o 0,5-0,75 l/100km méně = ovšem pouze bez bočních kufrů.
S bočními kufry se spotřeba srovnává. Nicméně halda síly ze 1300 pod Tebou má mnoholi do sebe
Udělej si na tom vejletík 300 km a uvidíš, že TO budeš chtít do garáže .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pěkná.
Ale:
- horní část páky zadní brzdy je nejak moc vzadu - měla by byt prakticky kůsíček za osů čepu kývačky, jinak to při propérování dělá neplechu (blokuje kolo), navíc spodní páka byla vždy nad stupačkou, její doraz byl pod vypínacím hřebínkem spojky - v deklu by měly byt dvě díry po nýtkoch,
- objímky páček si jezdci předělávali tak, že měly svěrný spoj na šroubek M5,
- plynová rukojeť měla větší průměr a plynové lanko vždy vedlo směrem nahoru jedním velkým obloukem přímo ke karbecu...takto vedený bowden ti nekde v křáku přidá plyn ...
No je na motorce vidět, že jí chybí takové ty správné soutěžácké detaily...gumičky, drátky...
Původně ju měl tak, jak říkáš, jak origo na této motorce patří, ale kdesi na krosu proletěl roštím a motorka mu nechtěla jet.
Tak ju za cílem prohlédl a zpoza páky vysápal otýpku topiva.
Načež provedl úpravu.
Ten bowden plynu bys ale měl tak udělat, páč bez teho to néni správňácká Jawa .
A v očích pravověrných soutěžáků bys vypadal... .
Naposledy editováno 13.12.2022 17:31:44
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Testovací jezdci v Jawě prý museli jet za každého počasí, ale nevím, při mínus 19 by asi moc nenajezdili. Kdoví, jak to bylo.
Bimbam píše: No když jsme u toho sběratelství nebo shánčlivosti po něčem, já se semtam čili hodně nesoustavně, trochu pídím po kovářském vercajku a odborné literatuře kolem kovařiny i umělecké a pak po odborné literatuře týkající se parních mašin (konstrukce, počítání a nastavení různých druhů rozvodu, normy týkající se parních strojů nebo předpisy k údržbě a opravám parních lokomotiv. Samozřejmě nejraději od ČD čili v češtině nebo slovenčině. No a trochu se hrabu jako samouk ve swingových a jazzových kontrabasových doprovodech - prostě chtěl bych porozumět tomu jak se tvoří, jak se vymejšlejí, jaké mají zákonitosti. Protože to už se "podle ucha" jen tak jednoduše zahrát nedá jako třeba nějaká trampárna, countryovka nebo koleda - když už se blížej ty Vánoce - to jsem si jednou přečetl pedálovej varhanní doprovod ke koledě narodil se Kristus Pán a naučil se to na basu ( malinko upravené,protože basa má rozsah jen kousek přes dvě oktávy oproti skoro čtyřem oktávám pedálu varhan ) no a když jsme to hráli s jednou partou před Vánocema v kostele na koncertě ( kapela kvílela, hospoda šílela, čert aby do toho pral ) tak se muzikanti kroutili že pro tu basu není slyšet ani kytara ani mandolína ani triangl. A přidali na zpěvu a pak to bylo ono. Po koncertě přišel tamní varhaník, kterej seděl potají na kůru a poslouchal a sledoval a prohlásil že by nás na tu jednu koledu bral na vánoční půlnoční bohoslužbu a od tý doby mi už do hraní basy nikdo z muzikantů moc nekecal
tak Narodil se Kristus pán na basu, to chci slyšet....
Bimbam píše: No když jsme u toho sběratelství nebo shánčlivosti po něčem, já se semtam čili hodně nesoustavně, trochu pídím po kovářském vercajku a odborné literatuře kolem kovařiny i umělecké a pak po odborné literatuře týkající se parních mašin (konstrukce, počítání a nastavení různých druhů rozvodu, normy týkající se parních strojů nebo předpisy k údržbě a opravám parních lokomotiv. Samozřejmě nejraději od ČD čili v češtině nebo slovenčině. No a trochu se hrabu jako samouk ve swingových a jazzových kontrabasových doprovodech - prostě chtěl bych porozumět tomu jak se tvoří, jak se vymejšlejí, jaké mají zákonitosti. Protože to už se "podle ucha" jen tak jednoduše zahrát nedá jako třeba nějaká trampárna, countryovka nebo koleda - když už se blížej ty Vánoce - to jsem si jednou přečetl pedálovej varhanní doprovod ke koledě narodil se Kristus Pán a naučil se to na basu ( malinko upravené,protože basa má rozsah jen kousek přes dvě oktávy oproti skoro čtyřem oktávám pedálu varhan ) no a když jsme to hráli s jednou partou před Vánocema v kostele na koncertě ( kapela kvílela, hospoda šílela, čert aby do toho pral ) tak se muzikanti kroutili že pro tu basu není slyšet ani kytara ani mandolína ani triangl. A přidali na zpěvu a pak to bylo ono. Po koncertě přišel tamní varhaník, kterej seděl potají na kůru a poslouchal a sledoval a prohlásil že by nás na tu jednu koledu bral na vánoční půlnoční bohoslužbu a od tý doby mi už do hraní basy nikdo z muzikantů moc nekecal
A ty jsi obecně vyšší liga kouzelníka... Chlístali jsme pod stromem o karbanátku a ta tvoje basa vybrnkávala v pergole Countryový vlnovky...
Franky píše: Milan1963>
ST ve 1300 je výborný cesťák (Už i 1100 byla bezvadná počátkem devadesátek).
Ihned, jak se otočí kola - váha mizí. Má to krouťák, nástup i špici. Ergonomie, že se na tom dají vysedět vejce . A spotřeba také ujde 5,5-6,5 l/100km. Moje šestka žere tak o 0,5-0,75 l/100km méně = ovšem pouze bez bočních kufrů.
S bočními kufry se spotřeba srovnává. Nicméně halda síly ze 1300 pod Tebou má mnoholi do sebe
Udělej si na tom vejletík 300 km a uvidíš, že TO budeš chtít do garáže .
Tak tuhle spotřebu kolem provozuju na půllitru, ale celkem si ho užívám a velmi podobně žere i čtvrtlitr v barvách moči a hoven....
Milan1963 píše: Tak by mně zajímalo, jestli dnes někdo vyjel na motocyklu.Já byl v práci na kole, zážitek - nic moc. Navečer jsem měl asi 20 km cestu, záměr jet na skútru jsem si vymluvil... Vyhrálo auto. Bylo mínus 11. Ted' máme mínus 19....
Testovací jezdci v Jawě prý museli jet za každého počasí, ale nevím, při mínus 19 by asi moc nenajezdili. Kdoví, jak to bylo.
Jak by to asi dělali.... Zakašlali do telefonu a hodili se marod, nebo ten krumpl v mraze ani nenahodili a dostali za úkol náhradní práci...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Tak by mně zajímalo, jestli dnes někdo vyjel na motocyklu.Já byl v práci na kole, zážitek - nic moc. Navečer jsem měl asi 20 km cestu, záměr jet na skútru jsem si vymluvil... Vyhrálo auto. Bylo mínus 11. Ted' máme mínus 19....
Testovací jezdci v Jawě prý museli jet za každého počasí, ale nevím, při mínus 19 by asi moc nenajezdili. Kdoví, jak to bylo.
Když jsem byl v Domažlicích na vojně, tak dvakrát denně jezdila motospojka do Plzně a zpět. Na Jawě 350 a za každého počasí. Ale střídalo se asi pět kluků.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.motorkar...5-sport-1809254.html
Jirka4137 píše: Nemá někdo zkušenost s tímto ?
https://www.motorkar...5-sport-1809254.html
Ja mel chvilku Dandy 125. Nic moc na to nekoupis. Plasty krehky samopraskajici. Byla to moje prvni "velka" motorka, tak mi to prislo v pohode. No, dnes uz ne. Za 15000 v hezkym stavu mozna. Ale za tuto cenu jsou mnohem lepsi 125.
Naposledy editováno 14.12.2022 07:35:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Míval jsem 50 a brácha 125.
Technika celkem OK, drželo to i jezdilo.
Plasty - tak nějak "po Česku" - tzn. při pokusu demontovat spoj musíš zanořit ruku po loket do stroje a ....chytit šestihrannou matku bez zajištění (proti šroubu, který hodláš demontovat).
Nicméně úplná tragédie to také není.
Tohle provedení Dakar si pamatuji z výstavy - je to varianta s tím dalším jiným motorem (snad i slabším).
Je to taková Jawa Tramp v menším provedení (ani ryba ani rak ;) ).
S díly je to zase "po Týneci" = ""Motorku máš=postarej se sám a nevotravuj!""
Na tu 50 (tehdy si 7 letou) jsem nekoupil ve 2005 ani píst - musel jsem si ho nechat vyrobit (u Mudry v Kralovicích ho ještě původní Pan otec - měl vždy nadělané do zásoby = věděl své).
Tady na té nahrávce tam ty zemní tóny posílá poměrně ochotně... Někteří varhaníci na ně ale serou a hrajou jen nosnou, vyšší melodii...
Já mám vynikající aparaturu a tak mi to doma zní, pěkně všechno, tak jak se sluší a patří... Takže si i klasiku vyloženě užívám. Možná proto, že maj doma lidi přehrávače nahovno, nedocení tu klasickou hudbu a považují ji za nudnou, nebo plochou... Ale ony jsou ploché spíš přenosové charakteristiky, jejich mizerných audiozařízení, kdy toho slyší půlku a pak to prostě nemůže být ono...
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 14.12.2022 11:44:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Už jsem to tu psal na 477 jsem jednou přijel do práce v -10C a všichni se kolem seběhli jestli jsem se nezbláznil. Proč to nejde i v -20 čistě technicky ? Ne že bych to chtěl provozovat.
před lety jsem dvě zimy projezdil s DR650 a rekord mám asi mínus 15°C. Dával jsem tehdy na olejovej chladič kus alobalu, protože bez toho motor cukal jak podchlazenej (dodnes je mi to trochu divný, protože DR měla v chladícím okruhu kalibrovanou dírku, která suplovala termostat - olej zimou "hustší" tudy tekl hůř, než rozpálenej "řídkej". Asi furt ještě tekl a zbytečně se chladil...).
Dneska mi stačí dát si v autě topení na trojku
Jirka4137 píše: Franky> No tak ještě uvidím jak dopadnu a jestli bude něco takového potřeba. Motorka vypadá slušně, jestli je ale na trhu něco, na co jdou koupit díly bez klanění se výrobci až k zemi tak by to bylo jednodušší.
Buď chceš "veterána" nebo něco, na co vše koupíš. Pokud chceš něco co už je vlastně youngtimer, ale nejde ti o sběratelství, tak plast si dnes vyrobíš sám (pokud si zručnej) z lamina nebo plastu tak, že vyrobíš formu a odleješ, nakreslíš ve 3D a vytiskneš třeba u kámoše (dle rozměru uděláš zacvakávací verzi nebo slepíš z více kusů atd.)
Pokud to tak nemáš a zároveň nehledáš jen ozdobu ke krbu, tak nevidím smysl kupovat nějakou dandy125 apod.
Naposledy editováno 14.12.2022 13:09:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Franky> No tak ještě uvidím jak dopadnu a jestli bude něco takového potřeba. Motorka vypadá slušně, jestli je ale na trhu něco, na co jdou koupit díly bez klanění se výrobci až k zemi tak by to bylo jednodušší.
Pokud budeš potřebovat nějakou takovou 125 na ježdění , tak koukni spíš na YBR, DR, XT, CBF,...v případě nutné potřeby Jawy by asi možná šel Travel.
Naposledy editováno 14.12.2022 13:29:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nicméně, pokud na tom nejezdil nějaký mlaďas bez oleje (protože vzducháč olej bere), pak zrovna tohle provedení je takový kočkopes....že by se mi asi v garáži také líbilo.
Jestli je ve stavu jak vypadá - asi bych se nebál a zkusil.¨
V nejhorším ....se vždy najde jiný, který nacionální Dandy koupí
(Já pro změnu uvažuji / neuvažuji, že bych ke svojí dunovce Yamaha TW 125 z poslední série výroby přihodil nemalý obnos --- a směnil za kývačku Indiána 300 CL... = do jara ještě daleko a snění samo o sobě také není špatné ;) ).
Jinak toto potrubí je plynovod - vede napříč naší republikou. Aktuálně jsou v zemi tři nebo už i čtyři tyhle roury.
A představte si, že potrubí je majetkem Německa - přestože vede naším územím napříč hlava nehlava / CHO NE-CHKO = my už nemáme ani nesmíme Němčourům do toho mluvit! (na rozdíl od UA-Zeleniny).
Tohle jsou snímky z roku 2012 se dvěma rourami.
V roce 2018-19 přijely německé bagry (fakt německé / ani v tomhle nám Čechům doma nenechal Němec vydělat) a zakopaly rouru třetí, možná současně i čtvrtou...?? Ted si nejsem jistý, zda finálně 3 nebo už i 4 jsou výhledově zBůhdarma v zemi:
Naposledy editováno 14.12.2022 14:34:16
Jirka4137 píše: Franky> No tak ještě uvidím jak dopadnu a jestli bude něco takového potřeba. Motorka vypadá slušně, jestli je ale na trhu něco, na co jdou koupit díly bez klanění se výrobci až k zemi tak by to bylo jednodušší.
Cokoliv jiného a jako bonus budeš mít modernější a výkonnější motor, modernější podvozek a dostupný materiál.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já bych bál jet 80 v provozu, kde všechny auta jednou rychleji, což je většina silnic.
Naposledy editováno 14.12.2022 14:27:09
callowsick píše: před lety jsem dvě zimy projezdil s DR650 a rekord mám asi mínus 15°C. Dával jsem tehdy na olejovej chladič kus alobalu, protože bez toho motor cukal jak podchlazenej (dodnes je mi to trochu divný, protože DR měla v chladícím okruhu kalibrovanou dírku, která suplovala termostat - olej zimou "hustší" tudy tekl hůř, než rozpálenej "řídkej". Asi furt ještě tekl a zbytečně se chladil...).
Dneska mi stačí dát si v autě topení na trojku
Tak vzducháč a celej odkrytej.. To se není čemu divit... Já když tloukl Hondu od sněhu do sněhu každej den na cestách do práce, tak do -5 žádná odchylka, když bylo velkej mráz, tak už se to místo na 80 st. ohřálo tak na 65st. , protože je to sice vodník, ale taky nahej a nma motor tam funí zima ze všech stran... Nicméně jezdilo to bez jakýchkoli problémů.
Koudy01 píše: Pokud budeš potřebovat nějakou takovou 125 na ježdění , tak koukni spíš na YBR, DR, XT, CBF,...v případě nutné potřeby Jawy by asi možná šel Travel.
nejsportovnější je DT, ale stejně je v dlouhodobým horizontu nakonec lepší XT, nejcestovnější je CBF, YBR je taková hodně okatě levná, nicméně spolehlivá velmi....
Travejka je ohavný jeb, kde do velkého a celkem těžkého rámu, dali malý motor a podle toho ta jízda vypadá.... V podstatě jediný důvod pro koupi Travela je to, že je někdo velký chlap, na klasickou 125 se nevejde a přesto mu stačí slabá motorka, protože Travelka má ergonomii vzájemného postavení sedla, stupaček a řídítek zděděnou s tím rámem, z velké motorky. Dandy byla celkem dobrá 125, travelka je zoufalost...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |