1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
Ale čtyřkolku váží i s bateriemi asi 100kg
Jezdec 73kg
Napětí 24v
Výkon 1kw
Rychlost 25km/h
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
S velkou pravděpodobností je to podobnej systém jako u elektrokol takže motor je něco jako BM1418, což je bezkartáčovej elektromotor kterej má určitý maximální otáčky daný konstrukcí s vlastní redukční převodovkou. Navíc to potřebuje řídící elektroniku aby se to točilo.
Elektronika hlídá aby se to netočilo rychleji protože pak klesá účinnost toho motoru a výkon jde do tepla. No a protože ve vysokých otáčkách klesá výkon tak to stejně nezrychlí protože nad maximální otáčky to rychle slábne a víc topí.
Takže ani výkonnější motor nemusí tu věc urychlit pokud bude mít stejný převody a podobný max. otáčky.
Naposledy editováno 09.12.2022 19:34:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
combust píše: 1kW je výkon kterej potřebuje škoda favorit k jízdě ustálenou rychlostí 50km/h po rovině. Takže o tom to nebude.
S velkou pravděpodobností je to podobnej systém jako u elektrokol takže motor je něco jako BM1418, což je bezkartáčovej elektromotor kterej má určitý maximální otáčky daný konstrukcí s vlastní redukční převodovkou. Navíc to potřebuje řídící elektroniku aby se to točilo.
Elektronika hlídá aby se to netočilo rychleji protože pak klesá účinnost toho motoru a výkon jde do tepla. No a protože ve vysokých otáčkách klesá výkon tak to stejně nezrychlí protože nad maximální otáčky to rychle slábne a víc topí.
Takže ani výkonnější motor nemusí tu věc urychlit pokud bude mít stejný převody a podobný max. otáčky.
Ten jeden kilowatt asi nebude úplně přesný údaj, když to srovnám s elektrokolem (obyčejné, asi 14 let staré horské kolo, pořízené tenkrát za 14000 Kč, s pohonnou sadou se středovým pohonem), tak to kolo jede s 1,5 kW výkonu a 130 kg zátěže skoro 60 km/h, ale že by mělo téměř stejné jízdní odpory jako Škoda Favorit, to se mi nezdá, odpor vzduchu, valivé odpory kol, odpory v ložiskách kol, v převodovce.
E: mi to nedal tak jsem toho favála přepočítal, 1kW kryje +- aerodynamický odpor takže je to bez valivýho odporu. No každopádně pro tu 4-kolku to bude podstatně míň, u tý bude mít větší vliv valivý odpor. Každopádně 1kW je dost na to aby to jelo potřebnou rychlostí pokud by ten motor dokázal točit potřebný otáčky s tím výkonem. Akcelerace, terén a výjezdy do stoupání je ovšem jiná.
Kolo bude mít nejspíš stejnej problém co jsem popsal výše (s nárůstem frekvence klesá vlivem indukčnosti vinutí proud a tím pádem i dosažitelnej výkon) .
Naposledy editováno 10.12.2022 14:43:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení rychlosti z 25km/h na 40km/h
Naposledy editováno 10.12.2022 21:21:53
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Řidičák Čína Elektromoto | Pako_345 | 30 | 9.8.2022 v 22:54 Julip2 |
Dobíjení alektro čtyřkolka Čína Elektromoto | Pako_345 | 21 | 1.1.2022 v 11:04 Gazda4 |
Zvyšování výkonu nebo rychlosti u e... Čína Elektromoto | Pako_345 | 7 | 26.11.2021 v 15:29 karavanista |
Led Blinkry na Elektroskutr Čína Elektromoto | madmaxking10 | 11 | 11.4.2020 v 20:30 udinar |
Elektro skutr bez ridicaku nebo nec... Ostatní Motorová koloběžka, Ostatní Motokolo, Čína E... | skandera221 | 29 | 14.1.2019 v 23:09 Petr4512 |