https://www.motorkar...vy-system-48427.html
Asistenty známe z aut, žejo.. Zapneš tempomat na dálnici, ono to i samo drží v pruhu, dáš levej a ono to předjede, samo brzdí, zastaví, rozjede se a vlastně to i samo kličkuje v pruzích ve městě mezi autama.. V nouzi to zastaví, samo to přidá před kopcem, ubere před zatáčkou, někerý poznaj cedule atd, atd.. Ale na mašině???
Já to znám leta, především z náklaďáků a ze skušeností napříč všema značkama v tom vidim vééélkej průser.. Hlavně teda ten brzdovej asistent.
První ročníky nám v zatáčkách zašlapávali brzdu, bez varování, kvůli lupení, stéblu trávy, značce.. Předjíždějící auto, typicky "na pražáka" ti taky vylilo kafe a protáhnout se mezírkou asi taky skončí zásahem. V autě to neřešíš ale na přechodu nebo na vodě tě to položí, myslim, že na sníh taky nemysleli, tam ti stačí že ti to kuckne Navíc nevíš co to udělá, může přibrzdit předkem, může víc zadkem, taky to může zrychlit když radar "ztratí kontakt" vepředu a pak hned fest brzda, to ti baťůžek hned vysvětlí A co to udělá ve skupině motorek, nebo když tě nějaká předjede, udělá myšku, když to zapneš omylem a nevíš o tom.. Taky to rádo šlapalo na brzdu při předjíždění, tzv. "když si ho nachystáš" a těsně před ním vybočíš, to bude supr
Já si o tom myslim svoje a není to nic dobrýho..
Ten radar tu na mašině asi eště nikdo nemá, to přide, ale jaký máte zkušenosti s dalšíma asistentama a co Vy na to, máme nějaký špeky? ABS na mašině sem nikdy neměl a určitě nejsem sám, možná ale budu, záleží co vyberu a takě zajimá na co dat bacha.. Nevim, například TC, chceš nadhodit předek, ono to hrábne, ubere a cvakneš ráfek nebo ABS a mokrý kostky atd...
Naposledy editováno 07.12.2022 09:51:57
TC při zvedání na zadní na GSX-S nevadí, resp. nevzniká žádná nebezpečná situace. Na trojku a dvojku (nejcitlivější režimy TC) prostě lehce ubere výkon a na zadní se zvednout nedá, jinak se ale nic neděje. Na jedničku už se dá jet po zadním, když to nepřeženeš s ostrostí puštění spojky a neproklouzne příliš zadní kolo. TC na jedničku lehký prokluz dovolí bez zásahu elektroniky. Jiný pomocníky GSX-S 1000 nemá. Aktivní radar, který by mi kecal do řízení /brzd fakt ne.
3 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Co totřeba udělá na světlech když to chceš odpálit? Zlehka to hrábne jak pustíš pojku, ubere to, chvilu to počká, zhompne se to na pérech a nepoletim pak na záda až se to chytne a zabere? Nebo to chcípne? Bo normálně tam mám za jedna a čekal bych černou čáru, kouř a prudký zrychlení..
Vim, extém, ale to je celá motorka
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Přitom by stačilo (a zcela beze slov a bez jakéhokoli komentáře) vystavit třeba na náměstí pár zdemolovaných vraků vozidel, aby si lidé uvědomili, že to není bezpečnostní sarkofág, ale pojízdná rakev i odjištěná zbraň.
Jenže v životě nelze zmačknout tlačítko RESET a zkusit to podruhé jinak...........život je jen jednosměrka bez možnosti si couvnout. A svěřit svůj život zcela stroji se mě trochu příčí, hlavně když to někteří dělají bezhlavě
Naposledy editováno 07.12.2022 07:29:34
Ale technicky není mozek lepší asistent, než ABS, ESP atd. Protože tvoje ruka nebo noha není v krizové situaci, kterou jsi nezavinil (nebo i zavinil) schopna reagovat stejně rychle a precizně, jako elektronika. Mozek může částečně ovlivnit, aby jsi se do krizovky nedostal. Když už v ní jsi, elektronika má smysl. Poznal jsem nedávno.
Naposledy editováno 07.12.2022 11:43:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
U motorek nejsou asistenti ale abs a kontrola trakce. Stroje co maji 180+ ps jsou bez toho v podstate neriditelne…
Naposledy editováno 07.12.2022 12:17:41
assassin píše: Prouza88> si to nekde půjč, zjistis, ze to fakt funguje.
U motorek nejsou asistenti ale abs a kontrola trakce. Stroje co maji 180+ ps jsou z toho v podstate neriditelne…
Řekl bych, že tam má být místo "z" - "bez".
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Kluci srovnáno v hlavě mejt mužete jak chcete když vám to sáhne do řízení..
Tohle by měl pořádně a napříč testnout nějakej novinář, třeba takovej pepik sršeň, ten by jim to vysvětlil
Mito7: to sem popisoval asistenty u náklaďáků, ale je to stejný i u osobáků, záleží "jaký eco" si tam nastavíš..
Naposledy editováno 07.12.2022 12:21:59
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Teď třeba sem řešil Ténérku, UBS, já to nemam rád, ale budiš, nepotápí se to pak tak jak když bereš jen za předek a šetří to kotouče. Bez ABS to mam na skůtru a kokotina na dvacátou, na blatě co mám k baráku každou jízdu zkoumám kerá páka co dělá a stejně si mínim nabít hubu, protože nejsem schopnej ty poměry trefit a tahám nohy po zemi rači..
No ale z5 k Ténérce, to UBS ti tam brzdí na obě páky všechno, poměr neznámí ale hlídá to obyč ABS, potud dobrý, takže na mokru v zatáčce už bacha, no ale co když se leknu? Jako bonus totiž když vemeš za brzdy a zmáčkneš dřív zadní tak UBS vyřadíš ze zadní brzdy a ovládáš jí jen zadní kolo. No a pak přišlápneš a máš to ve smyku Jak totiž poznáš co si zmáčkl dřív? No kokotina..
Tohle nemá nic společného s drívějšími spojenými brzdami . Tady se hlídá plno věcí a každou to vyhodnocuje. Zkus si přečíst nějaké články o náklonovém ABS od Bosch
A hlavně, standartní ABS ti pomůže jen v přímém směru, v náklonu skoro vůbec.
Náklonové ABS vyhodnocuje úhel motorky, rychlost, kolik plynu, tlak přední, tlak zadní brzdy, deceleraci/akceleraci, prokluz přední, zadní kolo. Ono to už ví dřív než ty, že už gumy kloužou...
jedná nevýhoda asistentů je, že pokud na to sedne bezmozek, posune se do vyšších rychlostí a kde každý pád více bolí
Hele nejlepsi je si to vyzkouset, nez vymyslet jak je to na hovno.
Lidi s tim jezdi na okruhu a umi to neuvěřitelný veci, kdybych si kupoval novou velkou motorku tak to tam chci taky.
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
https://www.motorkar...38555.html?kid=43203
Jako jo na nový mašině na okruhu, asi supr a ujedeš aj abájovi, človek s mozkem a v provozu to ale nebude mit aby byl superrychlej, ale kdyby náhodou a sem tam žejo. A teď si vem klasickýho našince s desetiletou "nabouchnou mašinou" jak mu svítí ABS.. To neva a nic to navíc nedělá, brzdí to, asi nějaký čidlo a pak jednou.. bum.. To samý když pak "ze zvyku" sedneš na mašinu bez toho.. Ale o to mi nešlo, mě se tam nelíbil hlavně ten brzdovej asistent, radar a sem tam nějakej extrém, nesouhra těch systémů a ne když jedeš podle příručky
Vem si takové úplně obyčejné servo v autě. To tě při poruše také dokáže poslat do protisměru, což někde na jedničkové silnici při míjení dvou aut (každé v kilu), také zabije. Mě se naštěstí začal volant točit sám od sebe při pomalé jízdě ve vindlu, takže času na korekci bylo dost. Pak si přesedneš do auta bez posilovače a zjistíš, že tudy cesta nevede
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Třeba s přimhouřením oka to slavný náklonový ABS máme na kamionech leta ale funguje to jinak
Ten vilemx to docela trefil
Vám to tam teda nevadí? No já bych měl strach s tym jezdit po zkušenostech co mam..
O udržování rozestupu jsem v tom článku nic nevidel, ke kteremu systemu to tam pisou? Zadnej ze systemu co jsem na motorce videl neumi sam brzdit…
Ja jsem s abs a trakci jezdil na ktm a super.
Naposledy editováno 07.12.2022 14:29:59
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
2 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Kolinko s LKW nejezdim ale kolikrát... No U náklaďáku de o stabilizaci návěsu kdy to při náklonu začne brzdit aby si to nelehlo a pak tam máme celej balík ESP, kde to neřeší naopak náklon ale natočení volantu.. To maj aj některý osobáky kvuli karavanum a tak Takže otázka času kdy amíci budou tahat za Goldwingama bržděnýho "páva" s ABS
MedWede, technika je moje, mám dokonce maturu z ajťárny
Naposledy editováno 07.12.2022 15:05:28
Prouza88 píše: Asassine, hned v prvni kapitole "Adaptivni tempomat", pišou tam teda "jemně přibrzdí a v případě bla bla zobrazí na displeji hlášku požadující zásah řidiče" no a co to udělá pak? Nic?? No to určitě ne, sahne to na brzdy že neudržiš rodla Nic jinýho to ani udělat nemuže a věř že na náklaďáku to nevadilo jen neumětelum Právě proto nám to namontovali, kvůli nouzovymu brždění.. A opravdu nechceš v serpentýnách na sněhu řešit 50t ve smyku protože to uvidělo ducha..
Kolinko s LKW nejezdim ale kolikrát... No U náklaďáku de o stabilizaci návěsu kdy to při náklonu začne brzdit aby si to nelehlo a pak tam máme celej balík ESP, kde to neřeší naopak náklon ale natočení volantu.. To maj aj některý osobáky kvuli karavanum a tak Takže otázka času kdy amíci budou tahat za Goldwingama bržděnýho "páva" s ABS
MedWede, technika je moje, mám dokonce maturu z ajťárny
Hele, spousta lidi, co na takove motorce jezdi Ti tu rekla, ze je to super. Me fascinuje, jak nekdo s Virglem a historii starych malych mestskych motorek (soude dle Tveho profilu) napise hlasky typu " je mokro ty to položíš na koleno a přidáš.. když to něco ucejtí, asi to cukne a ubere.." Pak das rovnitko mezi naklonovy ABS soucasnejch motorek a ESP nakladaku...cloveku se chce jenom zvolat "Pane Boze, do ceho jsi tu dusi dal?!"
A jeste kdyz Ti lidi trpelive a slusne doporuci to zkusit, tak to okorenis hlaskou "Já to vlastně ani testovat nechcu, hlavně po letech na to nebude spoleh.."
Sorry, ale z pohledu cloveka, ktery jezdi na starsim sportovnim litru bez TC a docela casto na novym sportovnim jednobuchu s naklonovym TC muzu s cistym svedomim rict, ze je to super a umozni to mnohem vic vyuzit motorku. A vsechno ostatni jsou plky. Proc se vubec ptas, kdyz to nechces zkouset?
Prouza88 píše: Asassine, hned v prvni kapitole "Adaptivni tempomat", pišou tam teda "jemně přibrzdí a v případě bla bla zobrazí na displeji hlášku požadující zásah řidiče" no a co to udělá pak? Nic?? No to určitě ne, sahne to na brzdy že neudržiš rodla Nic jinýho to ani udělat nemuže a věř že na náklaďáku to nevadilo jen neumětelum Právě proto nám to namontovali, kvůli nouzovymu brždění.. A opravdu nechceš v serpentýnách na sněhu řešit 50t ve smyku protože to uvidělo ducha..
Kolinko s LKW nejezdim ale kolikrát... No U náklaďáku de o stabilizaci návěsu kdy to při náklonu začne brzdit aby si to nelehlo a pak tam máme celej balík ESP, kde to neřeší naopak náklon ale natočení volantu.. To maj aj některý osobáky kvuli karavanum a tak Takže otázka času kdy amíci budou tahat za Goldwingama bržděnýho "páva" s ABS
MedWede, technika je moje, mám dokonce maturu z ajťárny
...jo tak proto sedis a tocis livancem... chapu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Prouza88 píše: Assassine, jako že bych neska naklusal do Yamahy ať mi něco pučej, že du testovat ABSku? Nevim no Já to vlastně ani testovat nechcu, hlavně po letech na to nebude spoleh..
Kluci srovnáno v hlavě mejt mužete jak chcete když vám to sáhne do řízení..
Tohle by měl pořádně a napříč testnout nějakej novinář, třeba takovej pepik sršeň, ten by jim to vysvětlil
Mito7: to sem popisoval asistenty u náklaďáků, ale je to stejný i u osobáků, záleží "jaký eco" si tam nastavíš..
A jak to pozná, že je před tebou kopec a kolik má přidat?
Naposledy editováno 07.12.2022 15:42:53
1 reakcí na tento příspěvek Elektroničtí asistenti ACC, TC, ABS, UBS, EBA
Já mám zkušenosti s těma systémama, leta sem je trpěl a jen sem si to představil na moto a hned se to tu svezlo na porovnání ESP u náklaďáku s ACC u moto A opravdu nechcu testovat ten adaptivni tempomat protože mam jisté zkušenosti a jen sem se dotázal jak to vlastně vidí ti, co to maj/budou mít..
Zajimá mě to a chci vědět co od toho čekat až se k tomu dostanu..
A to včetně ABS a dalších systémů..
Medwede
Kopec to pozná třea dle profilu trasy z GPS(třeba volvo, man) nebo dle náklonovejch čidel(mercedes).. Když vás ale jede 10 za sebou tak to nefunguje, furt to šlape na brzdu a naopak se to rozjíždí na horizontu a pod kopcem brzdí.. ale nechme LKW
Naposledy editováno 07.12.2022 15:47:53