AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A pokud projde novela zákona 56, tak od roku 2023 budou vozidla vyrobená do roku 1953 mít TK na 5 let. Takže mít veterána ( ale opravdového, ne žigulíka nebo stodvacítku ) je radost i po této stránce.
Naposledy editováno 09.11.2022 17:35:34
Milan1963 píše: Koudy01> Jen podotek k STK a autoveteránům : S Popularem jsem vždycky prošel. Sice se jim snad nikdy nelíbily brzdy, prý málo brzdí, mám lehce volné svislé čepy a auto málo svítí. Ale jak píšu - nakonec vždy na 2 roky klid.
A pokud projde novela zákona 56, tak od roku 2023 budou vozidla vyrobená do roku 1953 mít TK na 5 let. Takže mít veterána ( ale opravdového, ne žigulíka nebo stodvacítku ) je radost i po této stránce.
Tak ona to bude radost a i výhoda mít na veteránských číslech, žigula či 120.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> Jednou mě nevzali v Malenovicích na STK s Formanem bez objednání tak jsem jel do Otr. a potkal podobně známého, nyní technika. Forman říkal je v pohodě ale kdyby se k němu dostal někdo druhý nepustí ho. Pro další STK v létě jsem si vzal tel. tak doufám že to klapne.
CO jim vadilo? hydrokorektor?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 10.11.2022 11:23:30
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To same z Munga 4...rok vyroby 1965......staly prevod 4x4...to bude na STK veselo.........2takt...budou merit emise.....Chi,chi....
To nove narizeni pro veterany, vymysli dementi...jenom aby tahali z lidi penizky.....
PS.: prdel bude az na STK pojede Tatra 815..raketomet...nebo PVP.. Hakl...OT.810 .nebo tank T/35 a T/ 55-----
Naposledy editováno 10.11.2022 12:41:56
Bimbam píše: Hydrokorektor - to je ta vymyšlenost na naklápění světel podle zatížení vozu? Povídal náš dvorní automekánik, že tahle slepá vývojová ulička nefunguje dneska snad u žádného favouše, formana ani feldy, pokud tedy tam majitel neustále nedoplňuje jakousi hydrokapalinu, která ale buď vysychá nebo někudy odvzlíná. A doplňuje se to prý blbě.
Jo, to je přesně ono. Dvakrát jsem to kupoval nový a poslední verzi jsem zodolnil a ta celkem vydržela cca 7 let. Teď už zase jedno světlo nechodí. Ale jsou známí na STK a s autem už se moc nejezdí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Hydrokorektor - to je ta vymyšlenost na naklápění světel podle zatížení vozu? Povídal náš dvorní automekánik, že tahle slepá vývojová ulička nefunguje dneska snad u žádného favouše, formana ani feldy, pokud tedy tam majitel neustále nedoplňuje jakousi hydrokapalinu, která ale buď vysychá nebo někudy odvzlíná. A doplňuje se to prý blbě.
Funguje. Akorát lidí jsou lemplů, nehejbaj s tím, zatuhne to jak Milanovy brzdy a když za to technik pak vezme, tak to urve.... Resp. Když korektorem zatlačí do zatuhlých pístů ve světlech, tak z toho vystřelí nátrubek. Takže vyměnit a hejbat. Když je mlha, hodit dolů, když není, tak zpátky, když je kufr plný, tak dolů, když je prázdný, tak zpátky. V tomto režimu používání mi vydržel hydrokorektor funkční 10 let, přestože byl z vrakoviště za tři stovky, na technickém vždycky nadšení a s funkčním, čerstvě po STK, jsem to auto prodal.... Dolovat a doplňovat se tam nedá nijak nic. Táta kdysi sehnal serva z Golfa, tak jsem mu to předělal na elektriku a na STK taky vždycky nadšení....
Naposledy editováno 10.11.2022 13:21:58
Bimbam píše: K STK - s motorkama si jezdím sám, ale plechovky dáváme raději našemu dvornímu opraváři, kterej to projde, prohlídne, poopraví co je potřeba nebo seřídí a pak tam s tím i dojede. Nikdy už ale nepojedu s motorkou jakoukoli na technickou ke Špárovi co je ve městě - čekačka klidně i tři hodiny ( objednávky na čas nedělaj, takže vzít si v práci dovolenou a jet tam ráno a čekat a čekat ) pak se na to kouknou skrz prsty a začnou hledat mouchy a šup na válce zkoušet brzdy. Málo vám to brzdí, nechte si někde líznout bubny. Pak zase že to brzdí nerovnoměrně nebo nestejně že se jim hejbe rafička ... tuhle brzdil tak usilovně aby ze zadní brzdy vymáčkl co chtěl, že normálně přerval lanko v bowdenu. Prohlásil - to nepustíme ani na měsíc, to je neschopné jízdy, dojděte si někam pro auto a vlek a odvezte si to někam do opravy. Jasně že jsem na tom dojel dom, vyměnil lanko za nové ( naštěstí jsem měl v syslátech komplet i s bowdenem ) a za hodinu jsem byl zpátky. Nechali mě čekat další dvě hodiny ve frontě, pak přišel , kouknul, zabručel něco jako že to snad není možný. Prej zabrzděte zadní a fest se zezadu opřel. Asi třikrát. Na válce už to teda nehnal a s velkým prskáním a dvaceti "lehkejma" závadama teda motorka prošla. Závady naprosto klasické - netěsnost motoru a převodovky, koroze výfukového potrubí nemající vliv na funkci, koroze karoserie a dveří .... a podobný vylomeniny. Na druhý technický za řekou se sice čeká taky, ale motorky berou druhou stranou, netejraj to na válcích ani na ně nesedaj, jen chcou normální věci - svítí, troubí, blinkruje, svítí brzdový světlo, lékárnička, není pod tím louže olejová - OK, počkejte si na doklady. Za dvě či dvě a půl hodiny hotovo bez pocitu "co tady otravuje ten blbec s motorkou" .
Hele když vím co jsou lidi za dementy a jak na všechno serou, se jim pro tu důkladnost až tak nevidím. Je tam faktor zodpovědnosti a dohledatelnosti. Kdo podvádí riskuje katr...
Já jezdím zásadně na objednávku online předem, přijedu na čas a za dvě hodiny. Jsem doma i s cestou a výsledkem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Funguje. Akorát lidí jsou lemplů, nehejbaj s tím, zatuhne to jak Milanovy brzdy a když za to technik pak vezme, tak to urve.... Resp. Když korektorem zatlačí do zatuhlých pístů ve světlech, tak z toho vystřelí nátrubek. Takže vyměnit a hejbat. Když je mlha, hodit dolů, když není, tak zpátky, když je kufr plný, tak dolů, když je prázdný, tak zpátky. V tomto režimu používání mi vydržel hydrokorektor funkční 10 let, přestože byl z vrakoviště za tři stovky, na technickém vždycky nadšení a s funkčním, čerstvě po STK, jsem to auto prodal.... Dolovat a doplňovat se tam nedá nijak nic. Táta kdysi sehnal serva z Golfa, tak jsem mu to předělal na elektriku a na STK taky vždycky nadšení....
Dolévat a doplňovat se nechá, sám jsem to nikdy nedělal, ale předal jsem kamarádovi co měl ve fabrice na starosti hydraulické věci a vždy mi to vrátil plně funkční.
bimbo750 píše: Bimbam> dnes je to na 2 roky...testace OK...novela na 5 let.....jenom vejicka , jak vytahnout z lidi vic penez a zlikvidovat veterany...poslat je pouze do muzea...
Kdepak, prostě je třeba mít wergly na bílejch, pokud je jakákoli jiná cesta, než zelený, jinak je to nahovno...
FJRPEPA píše: Dolévat a doplňovat se nechá, sám jsem to nikdy nedělal, ale předal jsem kamarádovi co měl ve fabrice na starosti hydraulické věci a vždy mi to vrátil plně funkční.
Já to myslel tak, že nemáš nikde baňku a doléváš jí... Ten systém lze opravit, ale to je oprava - plnění, většinou zalepení....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
bimbo750 píše: kuba350> ja vim ....ale budou to vedet ty jelitsa na STK.....uz vidim jak zenou na kanal tatru 11 nebo aero 662 sililink...na valce....
No faktem jest, že s Popularem jsem nad ten kanál musel dosud pokaždé. Třesení přední nápravou že jsem měl strach, aby nerozlámali listová pera ( jsou dvě podélně nad sebou což je náprava ) , brzdy - lana napnutá na maximum a pořád to bylo málo ( prý i starý žigilík brzdí lépe ) a hlavně emise - vytáčení motoru do nesmyslných max. obrátek dokázaly naopak vždy nehezky vytočit mně. Jak jsem psal - auto vždy nakonec OK , ale tisíc a jedna nepodstatných závad na protokolu.
S tím by ted' měl být konec. V Parlamentu už je novela, kterou při schválení ( snad to dobře dopadne ) vozidla do r. v. 1953 na STK nebudou muset, resp. kontrolovat se budou jen čísla a osvětlení. Už žádný kanál, žádné brzdy, žádné emise, nic. Takže máš-li Willyse s normální SPZ jako já Populara, neboj se ničeho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: No faktem jest, že s Popularem jsem nad ten kanál musel dosud pokaždé. Třesení přední nápravou že jsem měl strach, aby nerozlámali listová pera ( jsou dvě podélně nad sebou což je náprava ) , brzdy - lana napnutá na maximum a pořád to bylo málo ( prý i starý žigilík brzdí lépe ) a hlavně emise - vytáčení motoru do nesmyslných max. obrátek dokázaly naopak vždy nehezky vytočit mně. Jak jsem psal - auto vždy nakonec OK , ale tisíc a jedna nepodstatných závad na protokolu.
S tím by ted' měl být konec. V Parlamentu už je novela, kterou při schválení ( snad to dobře dopadne ) vozidla do r. v. 1953 na STK nebudou muset, resp. kontrolovat se budou jen čísla a osvětlení. Už žádný kanál, žádné brzdy, žádné emise, nic. Takže máš-li Willyse s normální SPZ jako já Populara, neboj se ničeho.
MIlane.... Tu nápravu tvoří příčná listová pera nad sebou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |