AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Kryt řetězu - jo, pěkný je...
Mě na takových předpisech o krytu řetazu dost sere to, že zkrz bezpečnost je tam vlastně k ničemu - správně by mělo byt zabráněné tomu, aby se mezi řetěz a rozetu nedostala nejaká část těla...a největší riziko je v nabíhající větvi...ale to nikeho nesere, kryt musí byt z té druhé, míň nebezpečné strany...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy, jistě, Jawa za toto úplně nemůže, příznávám si vlastní vinu. Když se mi rozsypalo druhé ložisko, stalo se tak na našem podzimním setkání ve Stráži. Chlapi byli v hospodě na rybě, já s jedním kolegou jsem mezitím vyndaval kolo z motorky ven abychom zjistili zda vůbec dojedu domů. Vtom začala průtrž mračen, opravdu lilo neuvěřitelně a já v lijáku dával kolo zpátky. Tu rozpěrku jsem tam určitě zapomněl dát...chtěl jsem být hlavně v suchu. Takto jsem dojel opatrně domů, ložisko už bylo opravdu po smrti. Bylo to asi 33 km. Od té doby motorka stojí. Ta rozpěrka mi tam určitě vypadla a já si toho nevšiml.
A to je vše...ted' čekám na chvíli, kdy pošta doručí dealerovi balík z Týnce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V termoprádle jezdím a chodím skoro furt, super věc. K tomu mám starou koženou bundu, pod ní se vejde i svetr a může se jezdit. Yamaha ještě příjemně topí a když můžu, ohřívám si ruce u kapot. Největší rozdíl oproti jawce je kapotáž a pneu, oproti Heidenau a Metzler jde pokrok moderních pneu vidět a i v 5 stupních bezpečně drží. U jawky v zimě musím fakt pomalu a zahřívají se ukrutně dlouho. Déšť a zima jsou fakt vražedné, k tomu stačí projet nový přechod pro chodce a neštěstí je na světě.
Po zimním semestru během prázdnin hodím do kupy auto, aby bylo v 100% a pověnuji se jawce i yamaze. Snad do toho stihnu i nějakou brigádu.
Auto potřebuje baterku, podvozek a podívat se na přeplňování. Někde u turba je nějaká drobnost, špatné asi není, v nejhorším půjde na repas, vytáhnout ho není těžké.
Milan1963 píše: Akamu> a Koudy : Ano, rozpěrky jsem objednával přes dealera Jawy. Jawa je v tom nevinně, dealer rozpěrku objednal, ale ne hned. Čekal, až bude mít objednávek do Jawy Týnec víc, aby nemusel platit víc poštovného. Dnes mi dal vědět, že objednávku na díly pro Jawy ukončil a odeslal do Týnce. Tento týden prý zboží dostane, tak tu rozpěrku č. 29 budu mít originální přímo z fabriky. Když to do pátku bude, tak v sobotu na husu přijedu na Adeniu. Kdyby rozpěrka do pátku nebyla, pojedu na pionýru.
Koudy, jistě, Jawa za toto úplně nemůže, příznávám si vlastní vinu. Když se mi rozsypalo druhé ložisko, stalo se tak na našem podzimním setkání ve Stráži. Chlapi byli v hospodě na rybě, já s jedním kolegou jsem mezitím vyndaval kolo z motorky ven abychom zjistili zda vůbec dojedu domů. Vtom začala průtrž mračen, opravdu lilo neuvěřitelně a já v lijáku dával kolo zpátky. Tu rozpěrku jsem tam určitě zapomněl dát...chtěl jsem být hlavně v suchu. Takto jsem dojel opatrně domů, ložisko už bylo opravdu po smrti. Bylo to asi 33 km. Od té doby motorka stojí. Ta rozpěrka mi tam určitě vypadla a já si toho nevšiml.
A to je vše...ted' čekám na chvíli, kdy pošta doručí dealerovi balík z Týnce.
a proto máš řetěz rezavý jak lišku ryšavou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> Ano, máš ty flexy 20 let. Jenže to je ten problém. Stejně jako s akumulátorama. nevíš, jestli to, co je vyrobeno teď, je vyrobeno stejně dobře.
Btw, motobatt zatím 2. nejhorší baterie, kterou jsem měl v motorkách. Hned po simsoňácký 4Ah exide.
Odteď do motorek asi kupuju nejlevnější aku v akci a raději dřív vyměním, než připlácet a pak bejt zklamanej.
Právě... Když vidím, jak ty nové ve firmě padají a furt se točí, tak si říkám, jestli to tenkrát ten levný Ferm, nedělal i přes svoji láci, vlastně líp.... Ta flexa má neběháno bazilion hodin... Jeden barák postavila, druhej přestavěla, několik vyvařenejch aut a k tomu takové to běžné domácí žvýkání na denní bázi.. A stála tenkrát hluboce pod litr...
DWT strávila většin u času při řezání silnejch věcí a v dimanťáku a že ten dává ten převodovce kurva zabrat, když nemá plynulej rozběh...
Otec měl všelijaké jeby z devadesátek, když se to ještě nedalo moc koupit normálně v krámě, tak jsem mu koupil fungl novou Makitu a ona mu lehla, přestože jí "šetřil" a v provozu kombinoval s těmi starými... Tak si mi tu Makitu nechce moc kupovat... Přitom mám 15 let starou, akuvrtačku makita, ještě uhlíkovou, která je skvělá, odmakala podkroví a od tý doby co jí mám, klasickou vrtačku používám jen na míchání cementu v kýbli testování alternátorů..... PO deseti letech chcípla jedna baterka za litr, ta druhá ještě jede, přestože to má půlhodinouvou nabíječku a ta ty baterky zrovna nešetří....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ted' jsem přijel z cesty. Na skútru, nefouká na něm, jede hezky, ale mlha už je a vlhko taky. Navíc srnky...jsem rád, že těch 40 km je za mnou.
PetrL3 píše: pech.> Když mi bylo 17 let, tak jsem si koupil k narozeninám ( za peníze rodičů ) svou první vrtačku která byla jenom moje. Stala tenkrát dost, myslim že 2700. Dvourychlostní FERM. Vydržela strašně moc, odvrtal sem s ní vše, jinou jsem neměl. Vyhodil jsem jí před cca 8 lety, když shořelo vinutí.
Tak pokud vydržela takhle dlouho, tak si nebylo na co stěžovat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Vrtačku mám přes 30 let. Stále vrtá . Značku ani nevím, je modrá, naše československá, jiné tehdy nebyly. Tchyně tehdy pracovala v Elektře a vrtačky běžně nebyly. Bylo to snad v roce 90...Když přišly, jednu mi pod pultem nechala. Má jednu rychlost, žádné redukce ani jiné vymoženosti. Nejsem domácí kutil, tak ji moc nepoužívám,ale spokojen s ní jsem.
Ted' jsem přijel z cesty. Na skútru, nefouká na něm, jede hezky, ale mlha už je a vlhko taky. Navíc srnky...jsem rád, že těch 40 km je za mnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam : na panelce jet moc daleko nemůžu, proč vysvětlím osobně v sobotu. Asi by tam dojel i pérák, ale s tím nevyjedu. Mám ho zase zaházeného krámama a před tím vším stojí 660 bez zadního kola. Prostě bud' 660, nebo ( s to spíš ) pionýr. Není důležité na čem člověk přijede, hlavní je dobrá nálada, společnost ( to bude ) a snad i husa. Po jídle zákusek a kafe - to si dávám rád, ale zdržovat tím nemíním. Tmy se nebojím, na pionýru jezdím už ted' dost za tmy a svítí dobře. Jen nesmí proti jet něco moc moderního , to oslní asi každého.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Není důležité na čem člověk přijede, hlavní je dobrá nálada, společnost ( to bude ) a snad i husa. .
Ano, nejde striktně o účast na Jawách 50. Ten termín fichtljízda se vžil a kdo přijede na pionýru, tak sklidí nějaké to uznání Já chci na Jawě 50 přijet pokud mě v pátek vezmou na STK. Bohužel je to teď hodně loterie přijet a dočkat se .. minule už v poledne ve Vlašimi nebrali další zákazníky. V záloze mám "malý motocykl" .. repliku Hondy Monkey1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: Jenže Vlašim je incestní vesnice, tam je všechno jinak
Něco jako Mladá Vožice a nebo Přední Zborovice?
V obou vymaštění potížisti, který pustí bokem a mimo frontu hlavně svý kámoše
a tak čekat tam jak vocas půl dne i s motorkou dost neba.
Jezdil jsem do Vysokýho nad Jizerou, sice 25 km tam a 25km zpátky,
ale dalo se být doma i dřív jak z STK v Jablonci co mám pár kilometrů.
Nicméně po obměně personálu a zpomalení kontrol to taky padlo.
Asi nechtějí peníze a tak jezdím Liberec, Raspenavu, vše sice dál, ale mnohem rychleji.
Motorky předem jak píšete a všude celkem domluva.
Snad časem těm STK dojde, že potřebují mít zákazníky,
jinak budou prémie Halík co? Nižšíí.
A místní registr vozidel? Tak to je na knihu.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Snad časem těm STK dojde, že potřebují mít zákazníky,
Nedojde. Svoje stálý klienty mají - to jsou ti, co šli před tebou. A dopravních prostředků vyžadujících nařízenou pravidelnou TK je hodně úplně. Takže vždy tam někdo dojede.
Motorky si jezdím sám. Auto dávám týpkovi, kterej se tím živý a je jeden z těch, co je ve frontě vždy první i několikrát za den. To co to stojí navíc, si hravě vydělám, když jdu místo postávání před STK do práce.
Blbý to je s veteránama autama. To si musí člověk vytrpět sám. Ale takový auto už naštěstí nemám.
Naposledy editováno 09.11.2022 06:35:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: Koudy01> tady to funguje stejně, na dvoře stojí auta kučaftů a mezi ně občas strčí někoho z ulice na kterým si zgustnou, sledoval jsem to několik hodin. Už to dělám jako ty, motorky sám a auta a ostatní týpek, je to bez ztráty kytičky a blbých keců.
Mně už jedničková oktávka neprošla emisema ani když sem to dal známému, co má servis a vozí tam auta pravidelně jao kšeft.
Tak sem s tím šel sám o 10 km vedle bez protekce a najednou to emisema prošlo, STK na 30 dnů (málo oraanžové žárovky v blinkrech a nějakej čep). Při opakované prohlídce to prošlo a v technikovi sem poznal souseda z baráku, kde sem vyrůstal. Tak od té doby jezdím tam a už nemusím nic řešit.
Naposledy editováno 09.11.2022 08:58:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |