Tohle téma by mohlo zajímat povícero lidí, co jezdí, nebo se chystají. Tak bych vážně poprosil všechny pisatele, aby sem psali k věci a neskončilo to u sprostejch urážek a výkřiků do tmy mimo téma, jako všude jinde.
V poslední době odlehčuju stroj, to všichni víme, protože nám nevyšla výměna stroje za lehčí. To už máme za sebou, to tady netřeba řešit. Ani bych neřešil techniku jízdy a na čem se pojede. Jediný co nás zajímá je samotný vybavení, případně jak a kam ho uchytit a kolik daný vybavení váží. Nejenom nějaké odhady.
Začnu u sebe a když vám přijde něco zbytečnýho, tak navrhněte alternativu a rovnou nezapomeňte kolik váží
Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:36
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Jak psal Sogun, nelze jednoznacne rici, ze tahat treba foto vybavu je blbost. Ja bych ji netahnul (na vse pouzivam mobil -> navigace, foto, internet...), ale nekdo si zase potahne drona, pac bude chtit mit pekny zaznam z cesty.
Vareni :
Kdyz si (treba ja ) cestovani uzivam pres mistni kuchyni, tak moc neresim vareni. Nejdele za tri dny se vzdy dostanu do civilizace, tak uz misto klasickeho plynaku (nedam dopusit na VAR2, byt mam i nejaky titanovy UL), hlinikove esusu a nadobi vozim jen 400ml APG titanovej hrnicek (80g), titanovej varic Tomshoo na biolih (47g), a lih v male petce dle predpokladane delky pobytu a poctu lidi. Kafe/caj/cinske polivky nejsou problem.
Spani:
Mne staci 300g peri, abych pokryl teploty od nejakych -3 vyse. Kdyz je teplo, jsem jim jen prikrytej. Pokud jsou vylozene tropy, pak beru starou lehouckou umelinu, ktera je o fous tezsi nez perak (700g). Perak mam Cumulus LL 300 s hydrofobni upravou peri (neni tak nachylna na vlhkost), vnitrni pevnejsi matros oproti zakladu v kapuci, a vazi to 680g. Karimatka TaR NeoAir XLite Regular, ma 360g. Co se tyce stanu, tak v CR vetsinou nevozim. Spim pod sirakem, a kdyz chcije, jdu spat v klidu na hotel, pripadne senik a podobne) Pokud jedu se zenou, beru stan, a pac s malym stanem jsem si uzil svoje (opuchlej jak angorak, zadne misto na veci, kdyz chcije nemoznost se temer pohnout), vozim "velkej" pro 3 lidi (pohodlne tam narvu brasny/bagly). Mam UL Gear Qingkong 3, vazi 1920g. Je to v podstate kopie MSR. Vyjimecne beru misto stanu tarp (mam dva, 3x3 a 3x4). Tam se vahove vlezu do 1 - 1.2 Kg.
Brasny:
Beznosicove, pac co neni, nemuze se posrat. Vzhledem k motce, rozlozeni vahy jsem si jako hlavni nakonec vybral Enduristan Blizzard ve velikosti L (2x12l), ktere vazi 1.8 Kg.
Naposledy editováno 04.11.2022 09:56:45
2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Naposledy editováno 04.11.2022 09:41:12
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
za mě je automazání super - udržba řetězu na cestách je opruz a človek je tvor líný ...a vždy je něco důležitějšího než udržba ...pivo, víno, večeře, snádaně, karimatka, spacák...
2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Byl takovej aktivní přispěvatel tak předpokládáme, že má taky co k tomu dodat.
Tak jen blbě kecal, jako vždy. Off smazáno.
Naposledy editováno 04.11.2022 15:10:08
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
pavelgl1 píše: Na cestování je nejdůležitější, mět se kde dobře vys-at. Vlhčené dětské ubrousky nahradí mýdlo i wc papír.
To je zase příspěvek fakt k věci. Aspoň bys měl napsat kolik těch vlhčených ubrousků sebou do tajgy vozíš kolik váží a jestli jsi se s nimi opravdu zkoušel někdy celý umejt. Protože na takovou čtyřdenní akci budou ubrousky minimálně o hmotnosti 1 kg. Sice nebudeš potřebovat vodu, která je všude kolem, ale musíš to kilo sebou stáhnout pořád.
Já bych to viděl zase jinak. Když je všude voda tak nepotřebuješ toaletní papír ten je dobrý šetřit. A kdyby pršelo a musel si pak čistit stan nebo něco otírat, tak se papír hodí. Když vezmeš 30 g mýdlo tak se s ním můžeš x-krát umýt celý od hlavy až k patě.
A vézt mokrý papír na utírání zadku tak to už je totální plýtvání hmotností.
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
inak, ja som s tým robil kompletnú hygienu a v pohode, ani som extra nesmrdel, ani ma vajcia nesvrbeli a vúbec.
Jo a to mydlo, aj to si pýtal odo mňa. Lebo on totižto gramaří a tie gramy mu stačili len na dva dni.
Ale mydlo som mu nedal. Fuj! Nikdy!
Vaření:
Jak jsem psal, třeba klasické vaření nevozím, protože jsem se buďto vždycky k někomu nasáčkoval na oheň, do kuchyně nebo jsem to prostě pár dní přežil bez teplého. Takže mám jen plecháček, pár instantních polévek a pytlíků čaje, aby mi stačilo vysomrovat jen horkou vodu. Obyč nůž s pilkou na druhé straně a lžíci.
Dokumentaristika:
na rovinu - deset let jsem teď na moto dovče nebyl, takže má tehdejší sestava: PDA na řídítkách, v kapse (tlačítkový) mobil a malý kompakt v taštičce na řídítkách, malá PMR vysílačka jako komunikátor do helmy + nabíječky na tužkovky, mobil, PDA + GPS modul byly převálcovány časem, takže teď budu muset něco řešit. V PDA odešla aku a nedá se sehnat. Jenže současné tablety nejdou ovládat v rukavicích (PDA má ještě rezistentní dotykáč fungující na rukavici, špějli, propisku větvičku apod.) a běží na nich systém, na který pro současný OS nemám SW (Oziexplorer vč. zkalibrovaných map, kdy originální mapu vezu v papírové podobě v mapníku) mám pro WinCE, stejně jako TomTom a Garmina pro případné přepnutí do režimu "nechám se navigovat").
Servis:
na první výlet jsem vezl dílnu s půlkou motorky v ND. Takže komplet velká i malá golasada, sady šroubováků, plochých klíčů, několik klěští vč. velkých sikovek, chyběl snad jen hydraulický lis a frézka. Z dílů komplet řetezovku, sadu všech destiček, všechna ložiska vč. gufer, lanka, svíčky, čerpadlo, regulátor, duše, lepení, hromadu šroubků a matiček, dráty a niple, ... Teď jen duše, pár těch šroubků, opravnou sadu na lanka, páčky, lepení, pokud před cestou nedám nová, tak ložiska do kol a ten regulátor. Když se jelo po ose na Gibraltar a guma nebyla zánovní, tak i gumu, kterou jsem po přehození na místě buďto směnil, prodal nebo zakopal, kdyby něco.
Hadry, spacák a stan:
nemůžu mít na sobě plast, takže žádné funkční oblečení, ale hezky pár bavlněných trik, trenek a tenkých ponožek. Od týdne výš je to už o praní, takže je pak jedno, jestli na měsíc. Počet je stejný. Jezdím v obyč. kalhotách (motodžíny v zimě a pak v teple jen tenké plátěné) a v moto bundě, takže odpadají chrániče, vesta, páteřák, dres. Nepromoky jen kalhoty, bunda je goráč. Spacák nějaký obyč, karimáma samonafukovačka a stan pro tři (dva + bágly). Jednou do pouště jsem jel bez stanu jen s kusem igelitu a také se dalo.
Chemie:
vozil jsem sprej proti komárům a pepřák proti medvědům, pak opalovák, pasta, hajzlák tekuté mýdlo a něco vlhčených ubrousků, kdyby něco. Moto lékárnička + pár prášků + desinfence navíc.
Obuv:
motoboty (soft cendurové s goráčem, aby v nich šlo chodit), kecky a/nebo kroksy.
Psát to v gramech nebudu, porotože mi to přijde nesmysl. Obtížnost v Tramtárii volím s dostatečnou rezervou, resp. podle nejslabšího účastníka (naštěstí jsem jím nikdy nebyl ). Vždyť stačí mít natankováno, nakupené jídlo nebo nabranou vodu a rázem je jedno, jestli vezu titanový nebo smatlovaný hrníček. To samé platí i pro momentální kondici. Stačí se blbě vyspat, něco na mě poleze nebo je hnusně, prostě člověk není v pohodě, a pak nedá to, co v normálním případě projede na pohodu.
Naposledy editováno 04.11.2022 18:03:49
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Vilem, pro AT je potřeba, tam pořád něco generálkuješ. Já na dominátorovi vozil jen montpáky, klíč na kola, duše a lepení. A 2l oleje na dolejvání. Tam byla opravdová spolehlivost. Někdy je míň víc, hlavně u válců a hmotnosti.
Gramy dávají dohromady kila a to už je znát. Samozřejmě na velkým a těžkým stroji 10 kilo ve finále nehraje roli, ale lehkým už to je hodně znát. Navíc na tom lehkým se odvažuješ do míst, kam na velkým ani omylem a pak už opravdicky řešíš hmotnost.
Je to prostě jako když srovnáš tigr x 701 a tigr měl ještě o 15 kilo míň než AT. Protože jak zapadneš, nebo se někde klátíš s motorkou opřenou na svý noze, tak všechny fígle o stabilitě, tlumení a jízdě ve stupačkách jsou k ničemu. Já třeba poznám, když na vršek brašen hodím dvě petláhve s vodou. Docela to s motorkou začne mlet. A to mám těžiště oproti ostatním nezvykle nízko, takže by to tak vadit nemělo, ale přesto je to znát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Bod č.6
jinak zajímavý seznam určitě se dá upravit dle konkrétních požadavků
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Kočičinka píše: FJRPEPA>
Bod č.6
jinak zajímavý seznam určitě se dá upravit dle konkrétních požadavků
Přispěj do mlýna, ať se poučíme. Každá rada dobrá.
(reakce na) uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
No vždyť to pořád píšu, že neumím jezdit a proto potřebuju lehkej stroj a gramařit na výbavě.
Někdo na severu ani nebyl, ale ví jak se tam jezdí a kde všude by projel na svým megastroji, někdo tam zase byl na motorce pro holky, ví jak se tam jezdí, ale dělá to přesto špatně a má vážný problémy projet.
To je prostě realita profík x amatér. Profík jezdí pískem o sto šest, amatér se tam zahrabává a musí kopat a tlačit. To samý bláto i kamení a brody.
Naposledy editováno 04.11.2022 20:22:11
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Jinak je diskuze o ničem, protože tady kde kdo vykřikuje, že toho vozím moc a on vozí mnohem méně, ale konkrétní seznam očíslovaný, ať se to dá srovnávat, mimo mě, zatím ještě nikdo nenapsal. Ty to nemáš kompletní.
Uvidíme jak se blejskne rimr, protož na jeho 18 kilo v kompletu jsem fakt zvědavej.
A argument, že nevozíš vařič, protože ho vozí někdo jinej nebo se nasomruješ k někomu do kuchyně je fakt silnej.
Další napíše, že nevozí stan, protože se nasomruje k jinýmu do stanu a třetí nemá ani spacák, protože ve dvou hošanech je spacák nejteplejší.
Navíc jsme se bavili o tom, když jedeš, nebo bys jel sám, na sever, ne pár kilometrů v tlupě do tunisu nebo do bosny. I když, já do bosny i tunisu beru to samý jako na kolymu nebo do pamíru.
Takhle se porovnávat nedá. To je jen takový plkání o ničem.
To můře další chytrák rovnou napsat, že mu stačí 5 litrů benzínu, protože v německu jsou pumpy všude a spí po hotelech a jí v restauracích takže se vejde pod 7, ale to tady už bylo.
Naposledy editováno 04.11.2022 20:37:05
Řeči typu ty toho máš moc jsou lichý až do okamžiku než ten danej diskutér napíše svůj seznam podle mýho číslování. Pak to porovnáme a uvidíme, jestli to tak je i ve skutečnosti.
A taky je třeba vzíp v potaz, že jedeme do stejný destinace. Takže jak jsem psal, sever, teploty, počasí, vše je v zadání. Jinak nás všechny smete kafé rejsr co jede na mácháč do hotelu a je tam za 2 hodiny z domu.
Naposledy editováno 04.11.2022 21:01:15
Dubnové průsmyky v Atlasu, na první fotce jsme ten rok první, kdo dojel do horských usedlostí a přejel v tom místě hřeben. Bágly jsme nechali v údolí, to je fakt.
Naposledy editováno 04.11.2022 21:37:08
Na poušti potkáš nulu klidně i vo prázdninách, když se zadaří. No a jestli ti stačí na pár dní v poušti jeden lovečák a placka chleba a k tomu sušenka, to je tak cca půl kila jídla na pár dní, tak už nemám slov. Asi bys neměl problémy ani v obleženým Leningradě.
Dvě trika na kolena samozřejmě patří do seznamu, noviny a karton taky vezeš, taky patří do seznamu, to je všechno výbava a něco váží. Já třeba vezmu teplý punčocháče, kolenní chrániče na kalhoty a nepotřebuju ani dvě trika na kolena, ani noviny. A budu to mít ještě lehčí než ty. A když bude nejhůř, tak na sebe hodím nepromokavou kombinézu a jsem v pohodě.
Jo a když je fakt horko, tak tu goráčovou bundu pořád vozíš na sobě ?
A spíš jen v triku a ponožkách ?
Naposledy editováno 04.11.2022 21:34:01
Ano, na cestách a v cizím prostředí obecně strašně málo jím. Kdo se mnou někde byl,,tak ti to potvrdí. Je kde brát, takže se vracím o 5 až 10 kilo lehčí.
Naposledy editováno 04.11.2022 21:48:52
Jezdíš i v hicu v motobundě goretexový ?
A co to jídlo na pár dní v poušti ? Půl kila bohatě stačí na 4 dny ?
Znova to zopakuju, my řešíme kompletní výbavu do poslední věci abysme se dobrali nějakýho srovnání. Pořád jsme v rovině, ty toho vozíš moc, ale komplet seznam nějak chybí.
Naposledy editováno 04.11.2022 21:51:13
Když je vedro a cesta neodsejpá, tak tu bundu sundám. Ale povětšinou jezdím v ní, i kvůli spálení od slunce.
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Jezdit i na poušti při 50 ve stínu v džínách a goretexu je teda drsný a jaký štěstí že jsem měkej
Podle tebe určitě nevodlehčím, páč jen moje voblečení co mám pořád na sobě má minimálně 11 kilo a nejvíc udělají boty, kolenní chrániče, helma a chráničovka , ale každopádně to bude zajímavý porovnat. Ale co mám permanentně na sobě a nesvlíknu to během jízdy, tak nepočítám do bagáže.
Naposledy editováno 04.11.2022 22:00:51
1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybavení na expedice na sever
Uvidíme co se dozvíme od dalších, jestli se vůbec něco konstruktivního dozvíme.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |