Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
ZdendaZB píše: aha tak to sověti mají asi něco jinýho, tam má i spz
A ten šatůn je taky dobrej, ale to na dálnici moc nebude . Sice ho řídí amatér, protože jede pomalu a tlačí.
Assassin by to tam asi proskočil na svým mx stroji i s báglama, ale to sem nepatří, že ne.
Už jsem ti tu chtěl dávno navrhnout yamahu TW nebo suzuki vanvan, ale ty nesplňují původní požadavek na výkon...
Pak ještě existuje čínský skyteam t-rex..
Naposledy editováno 31.10.2022 14:36:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
každopádně milovník uralů V_i_c_i jako reakci a odvetu na promazání spamu tady v tématu, mě zakázal v jeho uralovským tématu. Protože jsem tady smáznul jeho nesmysly mimo téma a ještě si dovolil napsat a to ve vší slušnosti, že i novej ural je nespolehlivej a poruchovej a tím pádem jsem se dotkl i jeho modly . Tihle skalní příznivci boxerů za každou cenu jsou fakt k smíchu . Ať je to povedený bmw, nebo vypečenej ural. Čím víc boxer, tím víc off a advenčůre a tím větší spolehlivost
Jo a uralům prej vůbec nerozumím, to je jasný, ani jsem je v životě neviděl a vůbec na nich neseděl. Zato znalci viděli pár reklamních videí, projeli to u nás po poli a mají jasno jak brodí, plave a bahní a má zpátečku a všude projede a motor natočí 300 tisíc bez zásahu.
Každopádně na videu je krásně vidět, že si to hoši užívají, radost se dívat jak tam posilujou, ale taky je tam vidět co to je za 400 kilový monstrum a že průchodnost ve srovnání s lehkým cestovním endurem není bůch ví jaká. Bez náhonu loďky a diferenciálu to je téměř nepoužitelný. A jak se to někde kousne, nebo zapadne, tak mají 4 lidi co dělat aby to vypáčili ven. Pak to jízdní pohodlí , no co jsem letos zkoušel toho jejich povedenýho rangera, jak se tomu u nás říká, tak jsem byl těžce zklamanej. Čekal jsem za ty peníze a s tou modernizací mnohem víc.
Navíc cena u nás atakuje půl mega a to už není pro každého
Naposledy editováno 01.11.2022 07:57:00
asiawing 450 nemá šestku, na silnici se nedá použít
jak je to s šestkama na silnici a otáčkama ve 110 a intervalama oleje u těchhle motorek, nemáte zkušenosti ?
ajp500
crf450
sm500
exc500
a připadá v úvahu ještě něco novýho, co se stále vyrábí ?
KTM 690 Enduro, 2016, 15/45, 6, 4904
KTM EXC 500, 2022, 14/48, 6, 5886
Asiawing 450 (hodnoty z Honda CRF 450X ), 2007, 13/51, 5, 7649
AJP PR7, 2020, 15/45, 6, 5301
AJP PR5, 2016, 12/48, POZOR pri 100 km/h - 8368
SWM RS 500, 2020, 13/46, 6, 6865
Honda CRF 450 RX, 2020, 13/50, 5, 8200
Honda CRF 300L, 2021, 14/40, 6, 6675
Huskvarna - len na kosenie trávniku, na cestovanie nevhodné.
Ak by sa na EXC 500 dal prevod 15/45, tak otáčky by boli 5150
Naposledy editováno 01.11.2022 08:20:40
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
jenže to dělá jen 10% rozdíl, tak si nejsem jist, jestli to jde vůbec v reálu poznat když jedu 1-2
chtělo by to ještě zpomalit, ale řetěz by to už asi nedal
Preto by úprava prevodu na presun bola vhodná, ako vidieť hore, exc točí asi 1000 otáčok viac.
Všeobecne platí (lebo prevodový pomer rozety / záberového kolieska je približne rovnaký u obdobných strojoch), že (ak trebárs chcem prevod do rýchla) buď zváčším záberové koliesko o jeden zub, alebo uberiem z rozety o 3 zuby. (To je taký prepočet na hrubo).
U Tenere 660 mi ale vychádzalo, že ak zmením záberové koliesko o jeden zub, reťaz len povolím / došpanujem, ale ak zmením rozetu o 3 zuby tak reťaz už treba predĺžiť, resp skrátiť (ja som šiel do pomala, takže som reťaz predĺžoval).
Celé to asi bude aj závisieť, koľko ktorá motorka dovolí povoľovanie či napínanie reťaze.
Samozrejme, na cestách sa uvažuje o výmene záberového kolieska, nie rozety, páč to bude jednoduchšie.
Takže aby som sa s EXC 500 dostal na rovnaké otáčky na má 690, tak by som potreboval zväčšiť záberové koliesko o 3 zuby, aby otáčky boli 4847 (4904 má 690). Zmena o 2 zuby znamená 5150 otáčok.
Lenže aj 690 by v pohode zniesla zmenu prevodu do rýchla a potom sa dostať na obdobnú hodnotu s EXC 500 vlastne znamená výmenu zadnej rozety a (asi) aj reťaze.
Otázka však je, či by EXC zniesla výmenu záberového kolieska o 3 zuby.
Zmenu dĺžky reťaze by som prepočítať vedel, ale neviem koľko EXC umožňuje nastavenie reťaze.
Tu by chcelo reakciu niekoho s EXC-čkom.
ZdendaZB píše: standard u 701 je 15/46 mám teď 15/47 na asfalt a vozím s sebou14 a měním
jenže to dělá jen 10% rozdíl, tak si nejsem jist, jestli to jde vůbec v reálu poznat když jedu 1-2
chtělo by to ještě zpomalit, ale řetěz by to už asi nedal
15/46 - otáčky pri 110: 5013
15/47 - otáčky pri 110: 5122
14/47 - otáčky pri 110: 5488
15/47 pri 3000 otáčkach na jednotke je rýchlosť 22,4 km/h
14/47 pri 3000 otáčkach na jednotke je rýchlosť 20,9 km/h
Hodnoty platia pre 690, KTM
Hodnoty na kosačky nevedem
Naposledy editováno 01.11.2022 09:59:03
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Mal si aj nejaké katalógy, či si len rozoberal motory a skúšal?
Síce hodnoty prevodov na jednotlivé stupne by sa zistiť dali asi, ale jak to je rozmerovo...
při přejezdech jsem měl stále 14/47 a motor točil o cca 500 otáček víc ve stovce než 15/47
a nezkoušel jste někdo jestli by nesnesl řetěz ubrat vepředu třeba o dva zuby M při stejný rozetě vzadu
pak je možnost vzít nejtovačku a před krosením řetěz prodloužit a pak zkrátit, tři články neváží skoro nic, jen je potřeba nejtovačka, nebo vzít spojku s pérkem
a pak by šlo vepředu 14/17 a vzadu klasická rozeta, jenže , vleze se vepředu 17 zubů ?
nebo dát kombinaci 13/16, ale není 13 zase málo kvůli opotřebení ?
Naposledy editováno 01.11.2022 10:24:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Čtyřka je teď pomalejší pětka, taková čtyři a půl. A pětka je už vyloženě dálniční nebo na státovku, protože se to motoru pod 90 vůbec nelíbí.
Celá akce má dva minusy. Jeden technický: čtyřka se posunula tak, že jí to pod padesát nedělá dobře. To znamená, že se ve městě třeba na radarových úsekovkách se 40 km/h nebo v koloně s někým, kdo má 45 na tacho musí jet za tři, což je zase na můj vkus zbytečně vytočené. Druhý problém je mentální. Hlava je 20 let zvyklá, v jakých otáčkách řadit. No a teď je to úplně jinak. Takže občas se netrefím, což pro pozorovatele vypadá, jako bych právě dostal řidičák
Naposledy editováno 01.11.2022 11:48:14
uvažoval jsem nad tím udělat jen 6 nebo 5 a 6 kolečka, mám doma i převodovku, ale nedostal jsem se k tomu - někde jsme měl i počty zubů co se tam vejdou je to omezené blízkostí stěny karteru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Hele, nemám na to motorku. A berú tam len úplnych začiatočníkov a motorka musí mať aspoň 200 kg a asfaltové gumy. A ja som len úplný blbec, teda aspoň podľa niektorého osadenstva. Ale to len preto, bo som s tebou kamarát.
Chlapec od nás sa tam (tento druhy školy) vybral na Pan Amerike a vrátil sa s otvorenou zlomeninou nohy. Bo začiatočník sa musí učiť na 250 kg...
Honza-TA950> Na 690? A prevodovka je z čoho?
vilemx>
no a zlomil se proč jako ? podle videa to vypadá že bys to mohl zvládnout, možná, ale na mě je to moc, ty výjezdy a bahno, to bych nedal a navíc tam brodí
https://novaracing.c...0-wide-ratio-gearset
2300 muřích noh to stojí a za ty peníze si to můžou rovnou nechat, to raději budu dál hoblovat spojku, protože se to nikdy nevrátí, plus dám lehčí převod a pojedu místo 110 100
co vůbec znamená u těch popisů jednotlivejch rychlostí to -7 ?
jestli je to rozdíl mezi původní jedničkou a novou jedničkou jen 7% tak to je absolutní nesmysl za ty peníze, téměř 10 procent se dá docílit výměnou předního kolečka za 200 korun, práce na tři minuty
Naposledy editováno 01.11.2022 15:51:44
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Ale třeba se ještě někdo objeví, někdo kdo to zná a praktikuje to tak (prodloužené výměny oleje, osobně motor vydržel 30-40 tisíc bez zásahu atp. dlouhé přesuny po asfaltu
Naposledy editováno 03.11.2022 10:12:56
ZdendaZB píše: No koukám, že nakonec se nic konkrétního a žádné přímé zkušenosti nedozvíme (lehké enduro <120 kilo]. Přitom to vypadalo, kolik lidí s tím nemá osobní zkušeností, jak tady vesele přizpívali. Kopírování odkazů na stránky a neúplné info vyjmuté odněkud bylo spíše dezinformační.
Ale třeba se ještě někdo objeví, někdo kdo to zná a praktikuje to tak (prodloužené výměny oleje, osobně motor vydržel 30-40 tisíc bez zásahu atp. dlouhé přesuny po asfaltu
Ze chces nesmysl, kterej neexistuje, a existovat nemuze jsem ti napsal na zacatku treti stranky.
To je jako kdybych napsal, ze chci 200 konovou okruhovku, co vazi 100 kilo, a dojedu s ni na svetlech na drom do spanelska. A lidem co tu budou davat superbiky rikat ze sou magori, ze vazi 200 kilo, a lidem co sem daj moto3 ze sou debilove, ze to ma jen 60 koni atd atd.
Proste bud si delas prdel, a nejakym zvlastnim zvracenym zpusobem te uspokojuje, ze ti lidi radej alespon neco co se blizi tomu co chces, a ty o nich pises ze jsou dementi, nebo ses dement ty. Zadny jiny rozumny vysvetleni tohohle vlakna nemam.
A o dementech tady píše zase někdo jinej než já. Já píšu o lidech, kteří kopírujou nesmysly, nebo tady něco odhadujou, ačkoliv tomu vůbec nerozumí.
Lidi, kteří přizpívají k věci jsou ok. Těch si jako vždy vážíme, ale ty bys spočítal na prstech jedný ruky.
Shrnu to: Obecný kecy nás nezajímají, kopie vytržený z kontextu a většinou nepravdivý taky ne, ale zkušenosti typu: já měnil olej po 2 tkm a motor bez zásahu vydržel 30 tisíc pak píst a dalších 30 tisíc a pak generálka. Jezdím 100 po silnici a motoru to vůbec nevadí. Měnil jsem olej po 3 a po 12 se motor vysypal. Například. Je to tak složitý pochopit co se zde očekává ? Pro některý individua asi jo.
Naposledy editováno 03.11.2022 10:33:33
Mam na ostrém 450 motoru 170hod bez zásahu do motoru. 120hodin mx trat (olej menen po 10h), 50hod maly okruh (olej menen po 7h).
Kamaradovi ten samej motor umrel 250hod po repasi - totální destrukce, nevyplatí se opravovat. Vse mx provoz.
Na kilometry si to prepocitej sam :)
Ze to nejsou pro tvoje účely vhodne stroje jsem uz psal. Mel jsem kdysi 410 na silnicích pneu a na značkách a pri ceste z Prahy to zhruba nekde u Berouna uz bylo nesnesitelne. Cestovní rychlost 110, maximalka 140.
Naposledy editováno 03.11.2022 10:45:13
Mohl bys to tak nějak přepočítat na kilometry. Nevím jak se to bude lišit při jízdě po asfaltu s konstantníma otáčkama-
Naposledy editováno 03.11.2022 10:53:00
Z mx nemam data, to jedu tak mizerne ze nepouzivam laptimer a telemetrii…
Ja myslim, ze na ostrý cestovat nechces.
S tou hmotnosti v zásadě nic moc delat nemuzes. Ja mam rad upravy motorek, ale v podstate uz tam neni co odlehcovat. Jde vymenit nekteré alu a plastove dily za karbon (převážně zakazkova vyroba, seriove se dela jen par detailu) a veškerý spojovak vymenit za titan. Obojí ma silenej pomer cena/ušetřena hmotnost.
Ja na motardu titanový veci mam, ale zdaleka ne vse. To uz je fakt zalezitost mistrovství světa… daji se takhle vystrilet desítky tisíc radove za stovky gramu.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Naposledy editováno 03.11.2022 11:13:59
Pokud ti jde o hmotnost a trvas na vsem co jsi tu ohledne cestovani psal (jízda po dalnici tisíce km) tak nic lepšího nez 701/690 nenajdes.
Naposledy editováno 03.11.2022 11:23:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
ZdendaZB píše: No koukám, že nakonec se nic konkrétního a žádné přímé zkušenosti nedozvíme (lehké enduro <120 kilo].
Doporučuji shlédnout pohádku Obušku z pytle ven! Stačí tu část s neviditelnou jitrnicí...
Enduro podobné váhové kategorie jsem se taky před časem marně snažil najít a to jsem v zadání neměl ten extrémní požadavek na výkon co tu máš ty a taky jsem nakonec musel jít cestou kompromisu a vybrat z toho co se vyrábělo. Jenže já chtěl motorku která bude mít minimum věcí které se na ní můžou rozbít při výletu mimo asfalt. Takže žádné vodní chlazení, žádná diskotéka na řidítkách, čidla, čerpadla, snímače, teploměry, vytápění - tak jako má tvoje motorka. Váha - dobrý. Výkon - na silnici dobrý, v terénu zbytečný. Technika - složitá, zbytečně komplikovaná.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 22 | 19.6.2024 v 06:48 krokoš |
Swm 500 sm zkusenosti SWM RS 500 R, SWM SM 500 R | Ghost-CBR1000rr | 6 | 18.6.2024 v 11:59 M6 |
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |