globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.


Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 14:32 | Nahoru | #301
Právě, že by to bylo dobrý i do albányje, nejenom do ruska. Takže by to chtělo papíry. Na co si kupovat motorku a nemít jí doma.

Naposledy editováno 31.10.2022 14:33:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 14:35 | Nahoru | #302

ZdendaZB píše: aha tak to sověti mají asi něco jinýho, tam má i spz

A ten šatůn je taky dobrej, ale to na dálnici moc nebude . Sice ho řídí amatér, protože jede pomalu a tlačí.
Assassin by to tam asi proskočil na svým mx stroji i s báglama, ale to sem nepatří, že ne.




Už jsem ti tu chtěl dávno navrhnout yamahu TW nebo suzuki vanvan, ale ty nesplňují původní požadavek na výkon...
Pak ještě existuje čínský skyteam t-rex..

Naposledy editováno 31.10.2022 14:36:19

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 15:10 | Nahoru | #303
Wenca24> TW je sice fajn, ale tak na pláž. Je to snad jen dvoustovka a hmotnost také neoslní.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 15:44 | Nahoru | #304
jenže tw i vanvan váží 130 kilo a 8kW, to asi nechceme, kdyby šel ten pitbike třeba 70 kilo hmotnost, 20 koní to by byla jiná, to by se dalo uvažovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 17:09 | Nahoru | #305
ZdendaZB> asiawing -vvmx 450 jsem měl a jako dual sport bych to nechtěl. má to relativně krátkou pětku. motor hodně vychází z motokrossu CRF450- žádná spojka s gumou na tlumení rázů, rozeta napevno, píst hrozně "nízkej" malej zdvih a velké vrtání. Spíš bych to nazval hobby závodní enduro, dual sport rozhodně ne. Na té husse se dalo v pohodě jet 140, měla ze všech motorek snad nejdelší šestku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

31.10.2022 v 17:24 | Nahoru | #306
jinak ural a brašny tady řešit fakt nebudeme, to jsme se nechali zase unést, takže jsem to promázl a nechal věci jen k věci

každopádně milovník uralů V_i_c_i jako reakci a odvetu na promazání spamu tady v tématu, mě zakázal v jeho uralovským tématu. Protože jsem tady smáznul jeho nesmysly mimo téma a ještě si dovolil napsat a to ve vší slušnosti, že i novej ural je nespolehlivej a poruchovej a tím pádem jsem se dotkl i jeho modly . Tihle skalní příznivci boxerů za každou cenu jsou fakt k smíchu . Ať je to povedený bmw, nebo vypečenej ural. Čím víc boxer, tím víc off a advenčůre a tím větší spolehlivost
Jo a uralům prej vůbec nerozumím, to je jasný, ani jsem je v životě neviděl a vůbec na nich neseděl. Zato znalci viděli pár reklamních videí, projeli to u nás po poli a mají jasno jak brodí, plave a bahní a má zpátečku a všude projede a motor natočí 300 tisíc bez zásahu.

Každopádně na videu je krásně vidět, že si to hoši užívají, radost se dívat jak tam posilujou, ale taky je tam vidět co to je za 400 kilový monstrum a že průchodnost ve srovnání s lehkým cestovním endurem není bůch ví jaká. Bez náhonu loďky a diferenciálu to je téměř nepoužitelný. A jak se to někde kousne, nebo zapadne, tak mají 4 lidi co dělat aby to vypáčili ven. Pak to jízdní pohodlí , no co jsem letos zkoušel toho jejich povedenýho rangera, jak se tomu u nás říká, tak jsem byl těžce zklamanej. Čekal jsem za ty peníze a s tou modernizací mnohem víc.
Navíc cena u nás atakuje půl mega a to už není pro každého



Naposledy editováno 01.11.2022 07:57:00

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 07:29 | Nahoru | #307
Menší shrnutí, řešíme nové motorky:
asiawing 450 nemá šestku, na silnici se nedá použít

jak je to s šestkama na silnici a otáčkama ve 110 a intervalama oleje u těchhle motorek, nemáte zkušenosti ?
ajp500
crf450
sm500
exc500

a připadá v úvahu ještě něco novýho, co se stále vyrábí ?

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 08:18 | Nahoru | #308
Takže otáčky pri 110 km/h: motorka, rok, prevod, rýchlostný stupeň, otáčky
KTM 690 Enduro, 2016, 15/45, 6, 4904
KTM EXC 500, 2022, 14/48, 6, 5886
Asiawing 450 (hodnoty z Honda CRF 450X ), 2007, 13/51, 5, 7649
AJP PR7, 2020, 15/45, 6, 5301
AJP PR5, 2016, 12/48, POZOR pri 100 km/h - 8368
SWM RS 500, 2020, 13/46, 6, 6865
Honda CRF 450 RX, 2020, 13/50, 5, 8200
Honda CRF 300L, 2021, 14/40, 6, 6675
Huskvarna - len na kosenie trávniku, na cestovanie nevhodné.

Ak by sa na EXC 500 dal prevod 15/45, tak otáčky by boli 5150

Naposledy editováno 01.11.2022 08:20:40

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 09:04 | Nahoru | #309
Pokud jedete týden po “dálnici” z domova až k místům, kde končí cesty, nevyplatí se jen pro ten přesun dát o nějaký ten zub větší řetězové kolečko? Výměna je rychlá, řetěz se nemusí prodlužovat a těch pár deka se snad uveze, ne?

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 09:46 | Nahoru | #310
standard u 701 je 15/46 mám teď 15/47 na asfalt a vozím s sebou14 a měním
jenže to dělá jen 10% rozdíl, tak si nejsem jist, jestli to jde vůbec v reálu poznat když jedu 1-2

chtělo by to ještě zpomalit, ale řetěz by to už asi nedal

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 09:52 | Nahoru | #311
Zvažujeme takto, že povedzme EXC 500 by viac trpelo po diaľnici, ako v samotnom teréne, vzhľadom na náš štýl jazdy a aj samotné nároky na jazdu (žiadna paľba ako na pretekoch)
Preto by úprava prevodu na presun bola vhodná, ako vidieť hore, exc točí asi 1000 otáčok viac.

Všeobecne platí (lebo prevodový pomer rozety / záberového kolieska je približne rovnaký u obdobných strojoch), že (ak trebárs chcem prevod do rýchla) buď zváčším záberové koliesko o jeden zub, alebo uberiem z rozety o 3 zuby. (To je taký prepočet na hrubo).
U Tenere 660 mi ale vychádzalo, že ak zmením záberové koliesko o jeden zub, reťaz len povolím / došpanujem, ale ak zmením rozetu o 3 zuby tak reťaz už treba predĺžiť, resp skrátiť (ja som šiel do pomala, takže som reťaz predĺžoval).
Celé to asi bude aj závisieť, koľko ktorá motorka dovolí povoľovanie či napínanie reťaze.

Samozrejme, na cestách sa uvažuje o výmene záberového kolieska, nie rozety, páč to bude jednoduchšie.

Takže aby som sa s EXC 500 dostal na rovnaké otáčky na má 690, tak by som potreboval zväčšiť záberové koliesko o 3 zuby, aby otáčky boli 4847 (4904 má 690). Zmena o 2 zuby znamená 5150 otáčok.

Lenže aj 690 by v pohode zniesla zmenu prevodu do rýchla a potom sa dostať na obdobnú hodnotu s EXC 500 vlastne znamená výmenu zadnej rozety a (asi) aj reťaze.

Otázka však je, či by EXC zniesla výmenu záberového kolieska o 3 zuby.
Zmenu dĺžky reťaze by som prepočítať vedel, ale neviem koľko EXC umožňuje nastavenie reťaze.
Tu by chcelo reakciu niekoho s EXC-čkom.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 09:56 | Nahoru | #312

ZdendaZB píše: standard u 701 je 15/46 mám teď 15/47 na asfalt a vozím s sebou14 a měním
jenže to dělá jen 10% rozdíl, tak si nejsem jist, jestli to jde vůbec v reálu poznat když jedu 1-2

chtělo by to ještě zpomalit, ale řetěz by to už asi nedal



15/46 - otáčky pri 110: 5013
15/47 - otáčky pri 110: 5122
14/47 - otáčky pri 110: 5488

15/47 pri 3000 otáčkach na jednotke je rýchlosť 22,4 km/h
14/47 pri 3000 otáčkach na jednotke je rýchlosť 20,9 km/h

Hodnoty platia pre 690, KTM
Hodnoty na kosačky nevedem

Naposledy editováno 01.11.2022 09:59:03

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 10:12 | Nahoru | #313
A jsme zase u té stavby, resp. úprav. Před rokem jsem se konečně dokopal k tomu, že jsem z různých převodovek, které se dávají do rodiny těhle motorů (XRV, Transalp, VT) poskládal vlastní. Takže jednička zůstala originál, ale pětka je o dost delší a kvality mezi tím se víc roztáhly. Třeba se do motoru z EXC dají použit kola z jiných převodovek (každá fabrika unifikuje), případně nechat vyrobit jen dlouhou pětku jako overdrive pro rychlý přesun.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 10:23 | Nahoru | #314
vilemx> Tak toto mne vŕta hlavou od kedy mám 690. Celé od jedna do šesť by som to roztiahol.
Mal si aj nejaké katalógy, či si len rozoberal motory a skúšal?
Síce hodnoty prevodov na jednotlivé stupne by sa zistiť dali asi, ale jak to je rozmerovo...

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 10:23 | Nahoru | #315
kolik stojí výroba takových koleček do převodovky aby se to za tři roky nevysypalo, ono by se to vyplatilo i do 701 ky, potřeboval bych jedničku zpomalit a to znatelně

při přejezdech jsem měl stále 14/47 a motor točil o cca 500 otáček víc ve stovce než 15/47

a nezkoušel jste někdo jestli by nesnesl řetěz ubrat vepředu třeba o dva zuby M při stejný rozetě vzadu

pak je možnost vzít nejtovačku a před krosením řetěz prodloužit a pak zkrátit, tři články neváží skoro nic, jen je potřeba nejtovačka, nebo vzít spojku s pérkem
a pak by šlo vepředu 14/17 a vzadu klasická rozeta, jenže , vleze se vepředu 17 zubů ?
nebo dát kombinaci 13/16, ale není 13 zase málo kvůli opotřebení ?

Naposledy editováno 01.11.2022 10:24:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 10:47 | Nahoru | #316
jaro27> Servisní manuály, kde jsou rozměry včetně tolerancí a porovnání fotek nabízených převodovek třeba na eBay. Pak jsem koupil starší převodovky z TA650 a VT750, oměřil-ověřil a poskládal. Cenově jsem na tom byl jako za kusovou výrobu dvou nových kol. A protože to jsou originál díly, nemám strach o kvalitu.

Čtyřka je teď pomalejší pětka, taková čtyři a půl. A pětka je už vyloženě dálniční nebo na státovku, protože se to motoru pod 90 vůbec nelíbí.

Celá akce má dva minusy. Jeden technický: čtyřka se posunula tak, že jí to pod padesát nedělá dobře. To znamená, že se ve městě třeba na radarových úsekovkách se 40 km/h nebo v koloně s někým, kdo má 45 na tacho musí jet za tři, což je zase na můj vkus zbytečně vytočené. Druhý problém je mentální. Hlava je 20 let zvyklá, v jakých otáčkách řadit. No a teď je to úplně jinak. Takže občas se netrefím, což pro pozorovatele vypadá, jako bych právě dostal řidičák


Naposledy editováno 01.11.2022 11:48:14

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 11:46 | Nahoru | #317
wide převodovku dělá Lyndon s Nova Racingem - je to komplet převodovka s pomalejší jedničkou a delší šestkou a novým odstupňováním, ale stojí polovinu motorky ...ale pořád se mi to řešení líbí

uvažoval jsem nad tím udělat jen 6 nebo 5 a 6 kolečka, mám doma i převodovku, ale nedostal jsem se k tomu - někde jsme měl i počty zubů co se tam vejdou je to omezené blízkostí stěny karteru

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 11:52 | Nahoru | #318
tak za ty peníze to asi nebudu chtít

hele Jaro, chtěl se se přihlásit do autoškoly, tak tady máš docela dobrý video, tam by ses naučil jezdit


Naposledy editováno 01.11.2022 14:18:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 13:20 | Nahoru | #319
ZdendaZB>
Hele, nemám na to motorku. A berú tam len úplnych začiatočníkov a motorka musí mať aspoň 200 kg a asfaltové gumy. A ja som len úplný blbec, teda aspoň podľa niektorého osadenstva. Ale to len preto, bo som s tebou kamarát.
Chlapec od nás sa tam (tento druhy školy) vybral na Pan Amerike a vrátil sa s otvorenou zlomeninou nohy. Bo začiatočník sa musí učiť na 250 kg...

Honza-TA950> Na 690? A prevodovka je z čoho?

vilemx>

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

1.11.2022 v 14:23 | Nahoru | #320
co to je ten pán amerika ?

no a zlomil se proč jako ? podle videa to vypadá že bys to mohl zvládnout, možná, ale na mě je to moc, ty výjezdy a bahno, to bych nedal a navíc tam brodí

https://novaracing.c...0-wide-ratio-gearset
2300 muřích noh to stojí a za ty peníze si to můžou rovnou nechat, to raději budu dál hoblovat spojku, protože se to nikdy nevrátí, plus dám lehčí převod a pojedu místo 110 100

co vůbec znamená u těch popisů jednotlivejch rychlostí to -7 ?

jestli je to rozdíl mezi původní jedničkou a novou jedničkou jen 7% tak to je absolutní nesmysl za ty peníze, téměř 10 procent se dá docílit výměnou předního kolečka za 200 korun, práce na tři minuty

Naposledy editováno 01.11.2022 15:51:44

2 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 10:11 | Nahoru | #321
No koukám, že nakonec se nic konkrétního a žádné přímé zkušenosti nedozvíme (lehké enduro <120 kilo]. Přitom to vypadalo, kolik lidí s tím nemá osobní zkušeností, jak tady vesele přizpívali. Kopírování odkazů na stránky a neúplné info vyjmuté odněkud bylo spíše dezinformační.

Ale třeba se ještě někdo objeví, někdo kdo to zná a praktikuje to tak (prodloužené výměny oleje, osobně motor vydržel 30-40 tisíc bez zásahu atp. dlouhé přesuny po asfaltu

Naposledy editováno 03.11.2022 10:12:56

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 10:20 | Nahoru | #322

ZdendaZB píše: No koukám, že nakonec se nic konkrétního a žádné přímé zkušenosti nedozvíme (lehké enduro <120 kilo]. Přitom to vypadalo, kolik lidí s tím nemá osobní zkušeností, jak tady vesele přizpívali. Kopírování odkazů na stránky a neúplné info vyjmuté odněkud bylo spíše dezinformační.

Ale třeba se ještě někdo objeví, někdo kdo to zná a praktikuje to tak (prodloužené výměny oleje, osobně motor vydržel 30-40 tisíc bez zásahu atp. dlouhé přesuny po asfaltu



Ze chces nesmysl, kterej neexistuje, a existovat nemuze jsem ti napsal na zacatku treti stranky.
To je jako kdybych napsal, ze chci 200 konovou okruhovku, co vazi 100 kilo, a dojedu s ni na svetlech na drom do spanelska. A lidem co tu budou davat superbiky rikat ze sou magori, ze vazi 200 kilo, a lidem co sem daj moto3 ze sou debilove, ze to ma jen 60 koni atd atd.

Proste bud si delas prdel, a nejakym zvlastnim zvracenym zpusobem te uspokojuje, ze ti lidi radej alespon neco co se blizi tomu co chces, a ty o nich pises ze jsou dementi, nebo ses dement ty. Zadny jiny rozumny vysvetleni tohohle vlakna nemam.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 10:30 | Nahoru | #323
Tys napsal že neexistuje a to tady píše polovina chytráků, kteří to nikdy neřešili, druhá zase že to není problém a kopíruje hovadiny o 40 tisících bez zásahu do motoru s výměnou oleje po 3 tisících. Přičemž z v jejich odklazech je to hned na začátku vyvráceno. Takže hlupák asi nebudu já, ale spíš ty lidi co to píšou.

A o dementech tady píše zase někdo jinej než já. Já píšu o lidech, kteří kopírujou nesmysly, nebo tady něco odhadujou, ačkoliv tomu vůbec nerozumí.

Lidi, kteří přizpívají k věci jsou ok. Těch si jako vždy vážíme, ale ty bys spočítal na prstech jedný ruky.

Shrnu to: Obecný kecy nás nezajímají, kopie vytržený z kontextu a většinou nepravdivý taky ne, ale zkušenosti typu: já měnil olej po 2 tkm a motor bez zásahu vydržel 30 tisíc pak píst a dalších 30 tisíc a pak generálka. Jezdím 100 po silnici a motoru to vůbec nevadí. Měnil jsem olej po 3 a po 12 se motor vysypal. Například. Je to tak složitý pochopit co se zde očekává ? Pro některý individua asi jo.

Naposledy editováno 03.11.2022 10:33:33

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 10:39 | Nahoru | #324
Zadal jsi to tak, ze parametrama vyhovuje ostre enduro nebo mx. (Myslim parametry hmotnost a vykon) a s tim se pojí vsechna negativa. Nejde udelat cestovní motorku se stejnyma parametrama, ale s mene náročným servisem atd… myslis ze lidi od mx bavi menit kazdejch 8hodin olej? Myslis ze je bavi kazdejch 50hodin menit píst? Kdyby to slo bez toho tak je to super, ale proste nejde…

Mam na ostrém 450 motoru 170hod bez zásahu do motoru. 120hodin mx trat (olej menen po 10h), 50hod maly okruh (olej menen po 7h).

Kamaradovi ten samej motor umrel 250hod po repasi - totální destrukce, nevyplatí se opravovat. Vse mx provoz.

Na kilometry si to prepocitej sam :)

Ze to nejsou pro tvoje účely vhodne stroje jsem uz psal. Mel jsem kdysi 410 na silnicích pneu a na značkách a pri ceste z Prahy to zhruba nekde u Berouna uz bylo nesnesitelne. Cestovní rychlost 110, maximalka 140.

Naposledy editováno 03.11.2022 10:45:13

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 10:52 | Nahoru | #325
Takovýhle hodnotný přízpěvky jsme tady očekávali, z toho se aspoň dozvíme realitu. A rovnou jsem psal, že tomu nerozumím, ale je to hodně zajímavá alternativa k těžký 701.

Mohl bys to tak nějak přepočítat na kilometry. Nevím jak se to bude lišit při jízdě po asfaltu s konstantníma otáčkama-

Naposledy editováno 03.11.2022 10:53:00

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 11:09 | Nahoru | #326
Na okruhu mam kolem 70-80kmh prumer. Tzn tech 50mth na okruhu je nakejch 3500-4000km

Z mx nemam data, to jedu tak mizerne ze nepouzivam laptimer a telemetrii…

Ja myslim, ze na ostrý cestovat nechces.

S tou hmotnosti v zásadě nic moc delat nemuzes. Ja mam rad upravy motorek, ale v podstate uz tam neni co odlehcovat. Jde vymenit nekteré alu a plastove dily za karbon (převážně zakazkova vyroba, seriove se dela jen par detailu) a veškerý spojovak vymenit za titan. Obojí ma silenej pomer cena/ušetřena hmotnost.
Ja na motardu titanový veci mam, ale zdaleka ne vse. To uz je fakt zalezitost mistrovství světa… daji se takhle vystrilet desítky tisíc radove za stovky gramu.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 11:13 | Nahoru | #327
Stovky gramu za desetitisíce nemají u cestovní motorky smysl. U 701 je reálná baterka, vejfuk a tím to končí. A plasty za karbonový taky moc nepomůžou. Navíc to někde vopřeš, praskne to a zase máš vyděláno.

Naposledy editováno 03.11.2022 11:13:59

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 11:22 | Nahoru | #328
ZdendaZB> No jo, ale to jen pises to same co ja :D na tehle motorkach neni moznost neco zásadního odlehčit (krom toho hqv a ktm uz maji hezkých par let u ostrých lithiovky v sérii) a tudiz vlastne ani na tehle extrémních strojich nelze dosáhnout tebou požadovaných parametru. (Sérii bys pro cestovani musel vyrazne upravit a to by dalsi hmotnost přidalo, tzn se nevejdes do tech nastavených hranic)

Pokud ti jde o hmotnost a trvas na vsem co jsi tu ohledne cestovani psal (jízda po dalnici tisíce km) tak nic lepšího nez 701/690 nenajdes.

Naposledy editováno 03.11.2022 11:23:39

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

3.11.2022 v 11:38 | Nahoru | #329
Vůbec se mi to nelíbí, ale co nadělat, Aspoň jsem se pokusil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

4.11.2022 v 10:30 | Nahoru | #330

ZdendaZB píše: No koukám, že nakonec se nic konkrétního a žádné přímé zkušenosti nedozvíme (lehké enduro <120 kilo].


Doporučuji shlédnout pohádku Obušku z pytle ven! Stačí tu část s neviditelnou jitrnicí...
Enduro podobné váhové kategorie jsem se taky před časem marně snažil najít a to jsem v zadání neměl ten extrémní požadavek na výkon co tu máš ty a taky jsem nakonec musel jít cestou kompromisu a vybrat z toho co se vyrábělo. Jenže já chtěl motorku která bude mít minimum věcí které se na ní můžou rozbít při výletu mimo asfalt. Takže žádné vodní chlazení, žádná diskotéka na řidítkách, čidla, čerpadla, snímače, teploměry, vytápění - tak jako má tvoje motorka. Váha - dobrý. Výkon - na silnici dobrý, v terénu zbytečný. Technika - složitá, zbytečně komplikovaná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist