Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
A tak ti dakujem, ze si to pozrel namiesto mna a tak mi potvrdil,moju domnienku, ze interval by mohol byt 3000 km.
Si jeden z mala, co tu bol teraz uzitocny a nie nadarmo. Pretoze ak zdenda od toho asi upusta, tak,mna to prave zacina viac zaujimat a ak nastane vhodna konstelacia hviezd, pojdem do exc500.
ZdendaZB píše: Tak po 5 stránkách konečně info.Ural a zpět 7 tkm něco tam, takže je potřeba 9 litrů oleje a měnit 6x za cestu.
Ak je interval 3000km, tak,pri najazde,9000 potrebujes menit 2x a to dokopy 3 litre oleja.
Naposledy editováno 23.10.2022 22:13:23
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Lebo mimo asfalt ja bezne za hodinu prejdem 20-40 km a takýmto tempom sa viem dostať na spotrebu 4 litre/100km
Mal som 250ccm 2T, karbec, 2008 a spotreba bola vlastne 2x toľko, čo mám teraz na 690 (pri obdobnom štýle jazdy). A asfalt bolo čisté utrpenie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
tyhle stroje žerou jak tank a motor nechce běžet konstantní rychlostí
Naposledy editováno 24.10.2022 06:20:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Vo videu, čo som videl / dával ja som zachytil informáciu o 1000 míľach. Bolo to na konci videa. Ak niečo spomínal aj na začiatku, tak som mu neporozumel.
Na inom videu od iného jazdca je informácia o 1200-1600 km. Čo je vlastne rovnaké ako u Paula.
Riemann (Motonomad) tuším menil olej po 2000km (ak si dobre spomínam, je to pre mňa asi 2 roky stará informácia)
Za ostaté dve týždne nemám čas na štúdium stránok a ešte asi dva týždne to tak potrvá.
Ak zdroje poznáte a aj ich obsah a nechcete tu tie informácie dať, tak načo tu prispievate. Až budem mať čas tak si zdroje dohľadám a preštudujem aj sám.
Když jsme jeli "kochačku" a takovou turistiku, tak dvoutaktu se to moc nelíbilo - byl podchlazen a dával to najevo "ucukaným" chováním. Když jsme se dostali na cestu, kterou už jsme znali - tak jsme trochu "topili" a dvoutakt byla největší pila. Jelo to jako hovado.............přesto majitel po návratu prodal a pořídil 250 ve čtyřtaktu. Spotřebu dvoutaktu jsme počítali na litry/hodinu. Nevím jak dnešní stříkačky - byl to samozřejmě starší stroj a karburace.
Ďalší problém bol, že tá motorka nevedela jazdiť kochačkovo. Trápila sa ona aj ja. Stačilo však trocha pridať a šla na zadné a letela jak šialená. Super na blbnutie ale nanič na cestovanie.
Šiel som na nej na STK, takže po asfalte 50+50 km. Tak som meral spotrebu na asfalte. Mimo obce som to držal na 90 km/h, v obciach pomalšie. Spotreba asi 7 litrov/100km. 690 v takýchto rýchlostiach mi žerie 4. A tá 90-tka bola na Gase už limitná a nechcel by som ňou ísť niekam 1000km.
Ale pýtam sa Arieta prelo, lebo vraj nové 2T pekne jazdia aj na nízkych otáčkach a možno aj spotreba je iná. Uvidíme, čo sa dozvieme.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Technická:
Teoreticky, v případě té 500EXC když bude využívaná turisticky (s nějakým upraveným převodem na zohlednění dálnic) a nebude se jí pořád stát na krku, tak snad interval 1000km na olej by se mohl prodloužit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Vím, že mi teď zdenda napíše, že jsem kokot, že o to bude muset vozit sebou víc oleje, ale píšu to spíš proto, že tohle téma může být užitečné i pro někoho jiného, kdo hledá podobně orientovaný stroj...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Mám "podozrenie", že je to kvôli tomu, že piest v 690 je, povedzme, inej konštrukcie a lepšie tesní. A tak sa u 690 dostáva do oleja menej benzínu ako pri exc500. Takže by to nebolo o tom, že ten olej má skrátený interval kvôli záťaži, ale kvôli tomu, že u 690 je menej znehodnocovaný benzínom.
Podobne to bolo u Dustera s 1,2 motorom. Servisné intervaly boli skrátené, lebo sa benzín dostával do oleja.
Ak jazdím rovnako civilne so 690 a s exc500, tak jazdím vlastne na rovnakom výkone.Olej je namáhaný "rovnako".
Myslím si, že je to o tom znehodnocovaní oleja benzínom. Ale teoretizujem, enduráci a servisáci by k tomu asi vedeli povedať viac.
Ale i tak pokud ano a podaří se ti zvýšit olejovou náplň např. o 4 dcl, benzín ti ten olej naředí o něco míň a k degradaci toho oleje dojde později. Nevím, teoretizuju, ale mockrát jsem slyšel - "no, tam je krátkej interval, protože to má malou náplň a ten olej odchází rychleji.."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
neviem teraz povedať, aký je piest u 690 v porovnaní s 500, nemám čas to teraz hľadať, ale viem že ostré stoje majú piesty malej výšky oproti civilným piestom. Už to znamená, že tesnosť piestu je niekde inde a zákonite opotrebenie valca a tak dookola.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
to ve finále vyjde lepší vozit extra olej, protože chladič, hadice a držáky přidají minimálně 0,7 kila a to je jako litr oleje v láhvi s sebou a interval bude podle manuálu a netřeba se bát zbytečnýho opotřebení navíc
co převodovka, spojka ?
ostatní jako podvozek a ložiska předpokládám bude stejný jako u toho, co máme
no a netřeba se bát u ostrýho nadměrnýho opotřebení při nějakým prodloužení intervalu ? teď máme 10 tisíc a všichni tvrdí, že 6-7 tisíc maximálně, že si to ktm protáhla, ale není to správně
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
no a jestli někde píše nějakej jezdec, že si to sám zvýšil na 1,5 z 1 tak tomu bych nevěřil už vůbec, navíc ty stránky vypadají, že je ktm bude klidně sponzorovat za reklamu kterou tomu dělají
takže mrkněte někdo do servisního manuálu, co se tam opravdu píše ohledně oleje
Naposledy editováno 24.10.2022 11:06:53
2t se vstřikováním je hodnejsi, min kouři, min zere … ale na jízdu po dalnici je podle me nevhodnej. Ta spotřeba je nižší nez byvala ale rozhodne ne na urovni 4taktu. Taky tomu chybi vykon - temer vsechny 300 jsou offroady a kdyz si to zkusi hobik, je z toho pryc, protoze v terénu je velkej vykon i tech 50koni… plus ten divokej průběh. Jakmile se to vezme na asfalt, je hodne znat tech 10 a vic koni ktere tomu chybi oproti 450…
interval 2000km je v rámci môjho záujmu v Európe (od ukrojiny na juh) postačujúci. Na Albánsko tak potrebuješ jednu výmenu v teréne. Ak ak prejdem na vozenie motorky, čo teda som tomu veľmi naklonený, tak nebudem riešiť ani výmenu oleja a ani opotrebovanie gúm.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
už nevěřím ničemu, co není v manuálu třeba asiawing tam má přímo uvedenejch přímo 2 tkm
hlavně že všichni měníte olej u 690 po 6tkm a v manuálu píšou 10tkm a u ostrýho to budete dělat přesně navopak
navíc mám takovej dojem, že mth se nepočítají podle doby co běží, ale je tam nějakej výpočet podle otáček a při 110 po dálnici to bude točit docela dost
a ještě vozejk k tomu, takže se s dálničníma přesunama přestává počítat a pak je to absolutně jinej bazén
Naposledy editováno 24.10.2022 11:32:26
Navyše pre mňa cesta nie je cieľ a zastaviť sa po ceste nakradnúť si jablká alebo hrozno sa dá aj autom.
A pri jazde 1000km v daždi a chlade alebo pri 40stup. teplotách si človek o výhodách motorky na asfalte môže skladať básne. Nechcel by som ich počuť
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 24 | 16.9.2024 v 15:33 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 3 | 12.9.2024 v 18:28 Eso_Rimmer |
KTM EXC 23 24 jak se liší KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 0 | 5.9.2024 v 20:16 Kohlstein |
EXC 500 coby cestovní stroj pro del... [1 ... 7, 8] KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 211 | 4.9.2024 v 14:05 ZdendaZB |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 22 | 19.6.2024 v 06:48 krokoš |