globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.


Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 20:11 | Nahoru | #121
Kdyby ta 701 šla odlehčit, ale už tak je to na hraně. Maximálně nějakej vejfuk bez katu to je -2 kila, akb mám už lifepo, plasty vyhodit nejde a to je tak vě co se s tím dá udělat.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 20:13 | Nahoru | #122
jaro27> Moc nechápu, proč mi vysvětluješ rozdíl jet sám do míst, kde nejsou cesty, na 230 vs. 130 kg motorce. ??? Ten rozdíl znám velice dobře. Vždyť jsem psal, že na obou jsem v nějaké té Tramtárii už byl.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 20:30 | Nahoru | #123
V parametru výkon/hmotnost v tehle kategorii nic lepšího nez 701 neni, takze těžko hledat alternativu. Z určitého úhlu pohledu by ta exc500/fe501 mohla neco zlepšit, ale i dost zhoršit…

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 20:34 | Nahoru | #124
no a jsem kde jsem byl před rokem u dokonalýho stroje 701

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 22:04 | Nahoru | #125
Šógun_> Tema začala 21.10 o 19:20. A ja celý víkend pracujem a este som mal vcera,aj stretko po strednej skole. Nemal,sim cas na studium stranok, pozrel som len nejake videa.
A tak ti dakujem, ze si to pozrel namiesto mna a tak mi potvrdil,moju domnienku, ze interval by mohol byt 3000 km.
Si jeden z mala, co tu bol teraz uzitocny a nie nadarmo. Pretoze ak zdenda od toho asi upusta, tak,mna to prave zacina viac zaujimat a ak nastane vhodna konstelacia hviezd, pojdem do exc500.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 22:07 | Nahoru | #126

ZdendaZB píše: Tak po 5 stránkách konečně info.Ural a zpět 7 tkm něco tam, takže je potřeba 9 litrů oleje a měnit 6x za cestu.



Ak je interval 3000km, tak,pri najazde,9000 potrebujes menit 2x a to dokopy 3 litre oleja.

Naposledy editováno 23.10.2022 22:13:23

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 22:14 | Nahoru | #127
říkal 1500 že měnil olej, tak jakých 3000 a vůbec

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 22:18 | Nahoru | #128

ZdendaZB píše: říkal 1500 že měnil olej, tak jakých 3000 a vůbec



Hej,,zle,som,to,pochopil. 1500 plus ma zasobu na dalsich 1500...

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

23.10.2022 v 22:44 | Nahoru | #129
Řešení je třístovka ve dvoutaktu! Aby zůstala spotřeba v přijatelných mezích 4 litry na hodinu, musí to být rakouská stříkačka. Husqvarna TE300i. V návodu píšou kraviny, jako každých 80 hodin měnit píst i s ojnicí. Není ale problém 300 hodin na pístu a 500 - 1000 hodin životnost kliky.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 00:13 | Nahoru | #130
Daj nejaký ekvivalent tých 4 litrov na hodinu. Je to hodina po asfalte pri povedzme 100km rýchlosti, alebo hodina ostrého endura, alebo hodina kochačkového endura.
Lebo mimo asfalt ja bezne za hodinu prejdem 20-40 km a takýmto tempom sa viem dostať na spotrebu 4 litre/100km

Mal som 250ccm 2T, karbec, 2008 a spotreba bola vlastne 2x toľko, čo mám teraz na 690 (pri obdobnom štýle jazdy). A asfalt bolo čisté utrpenie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 03:04 | Nahoru | #131
jaro27> Informace byla od rtwpaul hned na prvni strance ve videu co jsem tu od nej dal. I v komentarich tam jsou pak od nej podstatne detaily a člověk nemusí procitat hromady stránek

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 06:20 | Nahoru | #132
jel jste někdo po dálnici na ostrým dvoutaktu konstantní ryhlostí 110 km/h ?

tyhle stroje žerou jak tank a motor nechce běžet konstantní rychlostí

Naposledy editováno 24.10.2022 06:20:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 07:53 | Nahoru | #133
puffybodie> Super, že si to vedel, tak prečo si tú informáciu tu nedal? Lebo teraz dodatočne už je na nič. A nie každý musí dobre porozumieť, čo tam kecajú v cudzom jazyku. Text sa dá preložiť, ale hovorené slovo...

Vo videu, čo som videl / dával ja som zachytil informáciu o 1000 míľach. Bolo to na konci videa. Ak niečo spomínal aj na začiatku, tak som mu neporozumel.
Na inom videu od iného jazdca je informácia o 1200-1600 km. Čo je vlastne rovnaké ako u Paula.
Riemann (Motonomad) tuším menil olej po 2000km (ak si dobre spomínam, je to pre mňa asi 2 roky stará informácia)

Za ostaté dve týždne nemám čas na štúdium stránok a ešte asi dva týždne to tak potrvá.
Ak zdroje poznáte a aj ich obsah a nechcete tu tie informácie dať, tak načo tu prispievate. Až budem mať čas tak si zdroje dohľadám a preštudujem aj sám.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 07:56 | Nahoru | #134
Kdysi jsme jezdili asi týden v horách tři stroje. 250 čtyřtakt, 450 čtyřtakt a 300 ve dvoutaktu. A všichni jsme na celodenní výlet vozili v PET lahvích na zádech benzín.......a majitel 300 si vezl ještě 5l kanystr. A celou tu zásobu jsme postupně do toho dvoutaktu vylili
Když jsme jeli "kochačku" a takovou turistiku, tak dvoutaktu se to moc nelíbilo - byl podchlazen a dával to najevo "ucukaným" chováním. Když jsme se dostali na cestu, kterou už jsme znali - tak jsme trochu "topili" a dvoutakt byla největší pila. Jelo to jako hovado.............přesto majitel po návratu prodal a pořídil 250 ve čtyřtaktu. Spotřebu dvoutaktu jsme počítali na litry/hodinu. Nevím jak dnešní stříkačky - byl to samozřejmě starší stroj a karburace.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 08:06 | Nahoru | #135
ZdendaZB> hele, gasgas 250 mi na hodinu žral asi toľko, čo spomínal Ariete. A to som jazdil kochačkové enduro, tak ako jazdím teraz na 690 - aj keď na Gasgase som jazdil viac of road - mimo ciest (lesných). Enduro sa blbo prepočítava na km, ale v tých prepočtoch mi spotreba vychádzala okolo 9-10 lit/100 km. Ako som spomínal, v rovnakom štýle mi 690 žerie 4 litre.

Ďalší problém bol, že tá motorka nevedela jazdiť kochačkovo. Trápila sa ona aj ja. Stačilo však trocha pridať a šla na zadné a letela jak šialená. Super na blbnutie ale nanič na cestovanie.

Šiel som na nej na STK, takže po asfalte 50+50 km. Tak som meral spotrebu na asfalte. Mimo obce som to držal na 90 km/h, v obciach pomalšie. Spotreba asi 7 litrov/100km. 690 v takýchto rýchlostiach mi žerie 4. A tá 90-tka bola na Gase už limitná a nechcel by som ňou ísť niekam 1000km.

Ale pýtam sa Arieta prelo, lebo vraj nové 2T pekne jazdia aj na nízkych otáčkach a možno aj spotreba je iná. Uvidíme, čo sa dozvieme.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 09:34 | Nahoru | #136
Já hlasuju za nejmenší zlo EXC 500

Technická:
Teoreticky, v případě té 500EXC když bude využívaná turisticky (s nějakým upraveným převodem na zohlednění dálnic) a nebude se jí pořád stát na krku, tak snad interval 1000km na olej by se mohl prodloužit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 09:49 | Nahoru | #137
KubaLC8> Možná by i stálo za to, naroubovat tam nějakej olejovej chladič, aby se zvýšilo množství olejové náplně...to asi taky pomůže, když se bude překračovat interval.
Vím, že mi teď zdenda napíše, že jsem kokot, že o to bude muset vozit sebou víc oleje, ale píšu to spíš proto, že tohle téma může být užitečné i pro někoho jiného, kdo hledá podobně orientovaný stroj...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:05 | Nahoru | #138
Wenca24> exc 500 má 1,5 lit oleja a 690 1,7. A intervaly sú totálne odlišné.

Mám "podozrenie", že je to kvôli tomu, že piest v 690 je, povedzme, inej konštrukcie a lepšie tesní. A tak sa u 690 dostáva do oleja menej benzínu ako pri exc500. Takže by to nebolo o tom, že ten olej má skrátený interval kvôli záťaži, ale kvôli tomu, že u 690 je menej znehodnocovaný benzínom.

Podobne to bolo u Dustera s 1,2 motorom. Servisné intervaly boli skrátené, lebo sa benzín dostával do oleja.

Ak jazdím rovnako civilne so 690 a s exc500, tak jazdím vlastne na rovnakom výkone.Olej je namáhaný "rovnako".
Myslím si, že je to o tom znehodnocovaní oleja benzínom. Ale teoretizujem, enduráci a servisáci by k tomu asi vedeli povedať viac.

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:16 | Nahoru | #139
jaro27> Pamatuju si, že assa tady kdysi psal, že civilní a ostrej motor se staví jinak a zcivilizovatět ostrej motor tak, aby vydržel to samý úplně nejde. Důvod samozřejmě neznám a neumím posoudit, jestli je to tím co píšeš...
Ale i tak pokud ano a podaří se ti zvýšit olejovou náplň např. o 4 dcl, benzín ti ten olej naředí o něco míň a k degradaci toho oleje dojde později. Nevím, teoretizuju, ale mockrát jsem slyšel - "no, tam je krátkej interval, protože to má malou náplň a ten olej odchází rychleji.."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:21 | Nahoru | #140
jaro27> Chápu tvůj pohled na věc, ale takhle to není. Ani ohledně tý těsnosti. Je tam prostě jen velkej požadavek na čistotu a kvalitu, prostě sportovní motor. Čím víc budeš prodlužovat interval na výměnu oleje, tím rychleji bude potřeba ten motor udělat. A ohledně nájezdu km, neznamená, že když budu se sportovním motorem jezdit kadla kadla, tak že vydrží mnohonásobně víc a nemusí se generálkovat tak často. Jsou určitý části, jako píst, který je prostě potřeba vyměnit častěji a klika samozřejmě vydrží dýl, ale najíždět stovky hodin na píst u tohohle motoru je prostě nesmysl, viděl jsem dost rozsypaných pístů, kde se na to prostě sralo a jen se jezdilo, protože se jezdilo jen pole, louky...

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:28 | Nahoru | #141
ja som na zvýšením olejovej náplne uvažoval a aj keby to bolo o riedení oleja benzínom, tak to samozrejme pomôže - si tiež myslím.

neviem teraz povedať, aký je piest u 690 v porovnaní s 500, nemám čas to teraz hľadať, ale viem že ostré stoje majú piesty malej výšky oproti civilným piestom. Už to znamená, že tesnosť piestu je niekde inde a zákonite opotrebenie valca a tak dookola.

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:30 | Nahoru | #142
X-tra-X ale to neznáš afriky, transalpy, superténéré a lcéčka, které najezdily 150 až 200 tisíc nez generálky motoru, jen se tam měnil olej

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:33 | Nahoru | #143
předpokádám, že jinej píst s lepším těsněním tam nepůjde zaměnit a snížení výkonu stejně nepomůže, když to propouští, takže nějaká náplň o půl litru víc to stejně nezachrání

to ve finále vyjde lepší vozit extra olej, protože chladič, hadice a držáky přidají minimálně 0,7 kila a to je jako litr oleje v láhvi s sebou a interval bude podle manuálu a netřeba se bát zbytečnýho opotřebení navíc

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 10:55 | Nahoru | #144
a ještě, jak je to s ostatním opotřebením ve srovnání se 701/690, kromě pístu a klikovky
co převodovka, spojka ?
ostatní jako podvozek a ložiska předpokládám bude stejný jako u toho, co máme

no a netřeba se bát u ostrýho nadměrnýho opotřebení při nějakým prodloužení intervalu ? teď máme 10 tisíc a všichni tvrdí, že 6-7 tisíc maximálně, že si to ktm protáhla, ale není to správně

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 11:02 | Nahoru | #145

ZdendaZB píše:
to ve finále vyjde lepší vozit extra olej, protože chladič, hadice a držáky přidají minimálně 0,7 kila



Ak mám 40kg ľahší stroj, tak mi nebude vadiť ani 0,8kg naviac. A asi ani 0,85kg.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 11:06 | Nahoru | #146
Není problém vézt 1,5l na další výměnu, ale pořád máme interval 1,5tkm na výměnu a nejsem si jistej, jestli olejovej chladič reálně pomůže. Podle mě zvýšení náplně poměrově nepomůže, to už raději měnit dle návodu a jestli je v návodu 1 tkm tak bych se bál zvyšovat na 1,5tkm protože generálka motoru je cenově šílená.

no a jestli někde píše nějakej jezdec, že si to sám zvýšil na 1,5 z 1 tak tomu bych nevěřil už vůbec, navíc ty stránky vypadají, že je ktm bude klidně sponzorovat za reklamu kterou tomu dělají

takže mrkněte někdo do servisního manuálu, co se tam opravdu píše ohledně oleje

Naposledy editováno 24.10.2022 11:06:53

uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 11:21 | Nahoru | #147
Na ostrých je v manualu výměna v motohodinach.

2t se vstřikováním je hodnejsi, min kouři, min zere … ale na jízdu po dalnici je podle me nevhodnej. Ta spotřeba je nižší nez byvala ale rozhodne ne na urovni 4taktu. Taky tomu chybi vykon - temer vsechny 300 jsou offroady a kdyz si to zkusi hobik, je z toho pryc, protoze v terénu je velkej vykon i tech 50koni… plus ten divokej průběh. Jakmile se to vezme na asfalt, je hodne znat tech 10 a vic koni ktere tomu chybi oproti 450…

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 11:23 | Nahoru | #148
ZdendaZB> Človeče, v manuály je 15 mh. A dvaja jazdci deklarujú 1500km a jeden 2000km.

interval 2000km je v rámci môjho záujmu v Európe (od ukrojiny na juh) postačujúci. Na Albánsko tak potrebuješ jednu výmenu v teréne. Ak ak prejdem na vozenie motorky, čo teda som tomu veľmi naklonený, tak nebudem riešiť ani výmenu oleja a ani opotrebovanie gúm.

1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 11:31 | Nahoru | #149
jo dva jezdci na celým světě a třetí deklarují, tomu tak věřit a pak se divit...
už nevěřím ničemu, co není v manuálu třeba asiawing tam má přímo uvedenejch přímo 2 tkm

hlavně že všichni měníte olej u 690 po 6tkm a v manuálu píšou 10tkm a u ostrýho to budete dělat přesně navopak
navíc mám takovej dojem, že mth se nepočítají podle doby co běží, ale je tam nějakej výpočet podle otáček a při 110 po dálnici to bude točit docela dost

a ještě vozejk k tomu, takže se s dálničníma přesunama přestává počítat a pak je to absolutně jinej bazén

Naposledy editováno 24.10.2022 11:32:26

(reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

24.10.2022 v 11:47 | Nahoru | #150
ZdendaZB> Vozík anuluje nekonečné hľadanie poriadneho drapáku, ktorý sa na asfalte neopotrebováva a anuluje diskusie ako cestovať na endure.
Navyše pre mňa cesta nie je cieľ a zastaviť sa po ceste nakradnúť si jablká alebo hrozno sa dá aj autom.
A pri jazde 1000km v daždi a chlade alebo pri 40stup. teplotách si človek o výhodách motorky na asfalte môže skladať básne. Nechcel by som ich počuť
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist