globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:07 | Nahoru | #100381

Koudy01 píše: Nebo vyhoď



Já už jsem z toho vyrostl, mít milion werglů a všechny legendy, co jsem kdy měl si navždy ponechat... Nebožka žena, ač se jí později rozum vytratil, měla v jednom pravdu.... Na co máš tři motorky, když máš jednu prdel.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:11 | Nahoru | #100382
pech.> Mimochodem v Dudákově máte Stonehenge taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:16 | Nahoru | #100383

pech. píše: Protože konstruktér měl mozek.... Nejspíš bys je nemusel měnit nikdy....
To i na starých krumplech, před to ložsko dali alespoň mastnou filcovou podložku a krytku, která pochytá prach a nejěvtší bordel...



Nebo se dávaly ložiska uzavřená a vyřešeno. Možná s tím konstruktér počítal, ale někdo po něm to zmenil.

Naposledy editováno 08.10.2022 22:17:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 22:28 | Nahoru | #100384

pech. píše: Já už jsem z toho vyrostl, mít milion werglů a všechny legendy, co jsem kdy měl si navždy ponechat... Nebožka žena, ač se jí později rozum vytratil, měla v jednom pravdu.... Na co máš tři motorky, když máš jednu prdel.....


Ono se to meni s mnozstvim volneho casu. Aspon u me teda. Driv jsem mel cas na pet motorek. Ted mam tri a cilem jsou dve. Proste co nejvic zabavy v co nejkratším case tomu venovanem.
A mit veci, na ktery nemam cas, neumim. A to se tyka nejen motorek.

Naposledy editováno 08.10.2022 22:36:43

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 23:30 | Nahoru | #100385

kehaj píše: pech.> Mimochodem v Dudákově máte Stonehenge taky



Což o něm vím je u mlejnskýho náhonu, na cirkusplatzu... To si to tady Pavel Pavel tenkrát trénoval

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 23:32 | Nahoru | #100386

PetrL3 píše: Nebo se dávaly ložiska uzavřená a vyřešeno. Možná s tím konstruktér počítal, ale někdo po něm to zmenil.



Uzavřené ložisko, nechat jen tak samo sebou nestačí. To krytí je tam jen pro udržení maziva na místě a nezvládne odolávat bordelu zvenčí...

(reakce na) Jawablázni

8.10.2022 v 23:34 | Nahoru | #100387

Koudy01 píše: Ono se to meni s mnozstvim volneho casu. Aspon u me teda. Driv jsem mel cas na pet motorek. Ted mam tri a cilem jsou dve. Proste co nejvic zabavy v co nejkratším case tomu venovanem.
A mit veci, na ktery nemam cas, neumim. A to se tyka nejen motorek.



No tak já jsem měl většinu času tři, ale jeden čas i pět a to už jsem o to spíš zakopával, než bych si to užíval, tak jsem teď na dvou... Honda + Smolík... Ono se tu průběžně válí vždycky ještě něco cizího na spravení a to už se pak nedá oblejzat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 00:34 | Nahoru | #100388
pech.> Vaření motoru je důsledkem špatného těsnění, to se shodneme.
HTP motor může být jednoduchý jak chce, ale je to prostě tragédie. Jde koupit lepší motor ve všech ohledech, v lepším autě a ještě levněji...
Američani fakt nemají problém s zástavbou V8 OHC. Používají je hlavně ze setrvačnosti (Dodge hemi je v podstatě 1.4 mpi, původ snad z 60. let) a hlavně kvůli servisům. Nedělám si srandu, VW je pro ně složité auto a starou jettu s 1.9tdi je schopno spravit jen pár servisů a za těžký prachy. V ČR to je schopný spravit každý vesnický garazista a většinou to jsou nějaké cypoviny. Prostě Američani jsou svůj vlastní svět.
Jako, mi chybí ty praxe ohledně motorů a tak celkově. Zase je studuji jen teoreticky ve škole. A OHV je prostě pro průměrného mechanika lepší než jakýkoliv jiný rozvod.
Japonci právě moc složití nejsou, motory motorek jsou jedny z nejlépe vymyšlených vůbec. Už v 80. letech dosahovaly neuvěřitelných výkonů při velmi dobré spolehlivosti. Ono se to nezdá, ale velmi velkou spolehlivost zaručil pokrok v lití bloků a hlav. Už tehdy to Japonci prostě vymysleli a Honda prostě ujela všem (první Accord s variabilním časováním sacích ventilů v 82. při velké spolehlivosti.).
Díky za tvůj názor. Něco se shodneme, něco ne.
Jo, čeká mě dotahnuti termostatu, teče to od tamtud. Nechtěl jsem to moc rvát (hliník), ale jak říká můj otec "jestli si nic nedojebal, nikdy si nic nespravil".
Byl jsem znovu na zvedáku, u kámoše v servisu. Alfa má vůli na všech kolech, načaté turbo a... to je vše. tlumiče jsou na hraně. Není to žádná tragédie, ale vůle tam je.
Nějaká střední kvalita, podvozek cca 6000 na dílech komplet, repase turba cca 4000,-, nové tlumiče cca 6000 (KYB, prý fakt dobré). Ceny za díly jsou slevěné, ale i tak. No, uvidí se, jestli se to bude nějak srát, pokud ne, tak by to mělo mít smysl investovat. Dvouhmota, spojka, poloosy apod. Jsou zdravé, jako kastle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 08:35 | Nahoru | #100389
SkotyCZ> No vidíš, PetrL nebo Pech to odhadli přesně, dalších 20000 po koupi. Takže s kupní cenou jsi odhaduji tak na 50-60000, a to se vyplatí ne

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 09:14 | Nahoru | #100390
Jirka_S> ano, přesně tak. Na servis jsem si nechal 15k Kč. Přední nápravu jsem čekal, zadní je ok (prošla by STK). Přední už ne, ta se bude muset vyměnit
No, dle doporučení počkat, jak se to auto bude srát. Jestli nebude přes zimu zlobit, tak by ta investice měla smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 10:51 | Nahoru | #100391

SkotyCZ píše: pech.> Vaření motoru je důsledkem špatného těsnění, to se shodneme.
HTP motor může být jednoduchý jak chce, ale je to prostě tragédie. Jde koupit lepší motor ve všech ohledech, v lepším autě a ještě levněji...
Američani fakt nemají problém s zástavbou V8 OHC. Používají je hlavně ze setrvačnosti (Dodge hemi je v podstatě 1.4 mpi, původ snad z 60. let) a hlavně kvůli servisům. Nedělám si srandu, VW je pro ně složité auto a starou jettu s 1.9tdi je schopno spravit jen pár servisů a za těžký prachy. V ČR to je schopný spravit každý vesnický garazista a většinou to jsou nějaké cypoviny. Prostě Američani jsou svůj vlastní svět.
Jako, mi chybí ty praxe ohledně motorů a tak celkově. Zase je studuji jen teoreticky ve škole. A OHV je prostě pro průměrného mechanika lepší než jakýkoliv jiný rozvod.
Japonci právě moc složití nejsou, motory motorek jsou jedny z nejlépe vymyšlených vůbec. Už v 80. letech dosahovaly neuvěřitelných výkonů při velmi dobré spolehlivosti. Ono se to nezdá, ale velmi velkou spolehlivost zaručil pokrok v lití bloků a hlav. Už tehdy to Japonci prostě vymysleli a Honda prostě ujela všem (první Accord s variabilním časováním sacích ventilů v 82. při velké spolehlivosti.).
Díky za tvůj názor. Něco se shodneme, něco ne.
Jo, čeká mě dotahnuti termostatu, teče to od tamtud. Nechtěl jsem to moc rvát (hliník), ale jak říká můj otec "jestli si nic nedojebal, nikdy si nic nespravil".
Byl jsem znovu na zvedáku, u kámoše v servisu. Alfa má vůli na všech kolech, načaté turbo a... to je vše. tlumiče jsou na hraně. Není to žádná tragédie, ale vůle tam je.
Nějaká střední kvalita, podvozek cca 6000 na dílech komplet, repase turba cca 4000,-, nové tlumiče cca 6000 (KYB, prý fakt dobré). Ceny za díly jsou slevěné, ale i tak. No, uvidí se, jestli se to bude nějak srát, pokud ne, tak by to mělo mít smysl investovat. Dvouhmota, spojka, poloosy apod. Jsou zdravé, jako kastle.



Já vím, že Američani používají i OHC i DOHC motory, já jsem ale psal, co je výhodou OHV motorů a proč se jim to líbí.

Já vím, že HTP stojí za hovno, ale kdyby neudělali několik závažnejch chyb na příslušenství, nemuselo by a oproti 1,4 OHV to má polovinu dílů.

Vůle na všech kolech... To je přesně ta realita Alfy, která nikdy nekončí..

Nedotažený termostat? Má jistě předepsaný nějaký moment, který je radno dodržet. Pokud to ani tehdy netěsní, je chyba jiná, než v malém utažení...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.10.2022 v 11:34 | Nahoru | #100392
https://www.motorkar...phil-read-48247.html Odešel další pan jezdec.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 11:57 | Nahoru | #100393
pech.> Jo, s tím OHV u Ameriky, měl jsi pravdu ohledně zástavby. U předkolek s motorem napříč se to hodí(nějaké staré Ameriky z 80. let, nejsem expert)
Ale OHV používají hlavně kvůli servisní jednoduchosti a kvůli nízkým otáčkám motoru. Taky mají benevolentnější emisní limity, tak to tak neřeší. A je to levnější na výrobu.
Ono záleží jak je to zkonstruované, existují nespolehlivé OHV, OHC, SOHC...atd.
Ten termostat jsem moc nechtěl rvát. Dotáhl jsem ho, nalil vodu, zkontroloval, že neteče a dneska před lidlem loužička. Hadice suché a přímo pod termostatem to kape, jen když je motor horký.
Vystydne a přestane to. Dneska se na to podívám.
Turbo je v OK stavu, ale začíná pískat, dokud nežere více oleje, tak neřešit. Pískání může být způsobeno i špatnou hadicí, jedna prolíná olej, tak se na ní pak mrknu. Výstřiky a čerpadlo by mělo být ok, starty jsou dobré a po zahřátí je motor tichý, má pěkný tah.
Prostě jestli se tam nevysere něco drahého, tak by mělo po zimě smysl investovat do podvozku a něco proti korozi. Samozřejmě to auto budu mít na delší trasy, po městě jezdím na kole nebo MHD, pokud je pěkně tak na motorce.
No, už tu nechci plevelit vlákno o jawach ohledně mého auta.

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 12:29 | Nahoru | #100394

Jirka4137 píše: https://www.motorkari.cz/motosport/silnicni/legendy/zemrel-sedminasobny-mistr-sveta-phil-read-48247.html Odešel další pan jezdec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 12:57 | Nahoru | #100395
SkotyCZ> Hele s tema amikama si to ale tak trochu vymejslis ne? Za prve, dost se to lisi stat od státu, ale treba californie ma přísne emisní limity uz mnoho let, motorky z devadesatek určené pro tamni trh mely ekokurvitka co mame v Evropě az ted. To same ten servis a jednoduchost - Američani uz maji mnoho let elektronické podvozky, ty osmiválce vypínají pulku válců kdyz šetří palivo, vzduchové podvozky atd. Kamarad jezdi f150 pickupem. Ma to temer 500koni z biturbo sestivalce a desetistupnovej automat, hliníkovou karoserii … Fabii htp to po stránce techniky moc nepřipomíná…

Naposledy editováno 09.10.2022 12:58:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 13:45 | Nahoru | #100396

SkotyCZ píše: pech.> Jo, s tím OHV u Ameriky, měl jsi pravdu ohledně zástavby. U předkolek s motorem napříč se to hodí(nějaké staré Ameriky z 80. let, nejsem expert)
Ale OHV používají hlavně kvůli servisní jednoduchosti a kvůli nízkým otáčkám motoru. Taky mají benevolentnější emisní limity, tak to tak neřeší. A je to levnější na výrobu.
Ono záleží jak je to zkonstruované, existují nespolehlivé OHV, OHC, SOHC...atd.
Ten termostat jsem moc nechtěl rvát. Dotáhl jsem ho, nalil vodu, zkontroloval, že neteče a dneska před lidlem loužička. Hadice suché a přímo pod termostatem to kape, jen když je motor horký.
Vystydne a přestane to. Dneska se na to podívám.
Turbo je v OK stavu, ale začíná pískat, dokud nežere více oleje, tak neřešit. Pískání může být způsobeno i špatnou hadicí, jedna prolíná olej, tak se na ní pak mrknu. Výstřiky a čerpadlo by mělo být ok, starty jsou dobré a po zahřátí je motor tichý, má pěkný tah.
Prostě jestli se tam nevysere něco drahého, tak by mělo po zimě smysl investovat do podvozku a něco proti korozi. Samozřejmě to auto budu mít na delší trasy, po městě jezdím na kole nebo MHD, pokud je pěkně tak na motorce.
No, už tu nechci plevelit vlákno o jawach ohledně mého auta.



OHV Jednak předokolky, které jsou v americe, ačkoliv to ten, kdo se o ně nezajímá, často neví, ale jde o výšku motoru, také kvůli rámovým konstrukcím podvozků, byť se od nich ustoupilo a dělají se už jen samonosky, ale to že dožily rámovky, nedožily motory... Ohledně emisí, ony nejsou ani tak benevolentní, jako jiné.... Tam se říší hlavně složení emisí, na které se dbá, v evropě se řeší především množství emisí.... Na to rozvod nemá vliv, to je o přípravě směsi a vlastnostech spalovacího prostoru. Nepřímé vstřikování má lepší složení emisí, ale je trochu horší v účinnosti, protože má určitou servačnost kvůli kondenzaci par v sacím potrubí, což přímý vstřik nemá, ale ten má zase málo času na odpření paliva, proto má složení emisí spíše horší, ale vyhrává účinností a tím má menší množství emisí.... Na emise se tam dlouhodobě dbá a ty motory je musí dlouhodobě plnit... Součástí homologace tak je i to, že naměří motor po určitém proběhu, a musí stále plnit svoje normy.... Proto ty motory nemůžou žrát olej, jako aktuální evropské konstrukce se "sníženým třením", jinak to nesplní.... V podstatě jsme se vrátili do dob škody 120, kdy určitá spotřeba oleje byla normální.... Nové motory se sníženým třením totiž mají menší plochy pístů, proto píst není veden ve válci úplně přesně, mají menšípřepednutí kroužků, kroužky tenčí a dvojité stíráky už jsou taky minulost.... Ameřičani jsou právě důkazem, že malé motory nejsou jedinou cestou k čistým emisím a rozumné spotřebě.... Důkaz jsou srovnání spotřeb stejných aut se starými a novými motory.... Nové turbotříválce sice nterpí nedostatkem výkonu, ale už při běžném zatížení vykazují stejnou a ve větším zatížení spíše o něco horší spotřebu, než větší atmosféry podobných parametrů... Ale v homologaci za bezvětří, v laboratoři, na přefoukaných gumách a za destruktivního způsobu řazení, to vezme o dvě deci míň a je zhomologováno...

Pokud z hadice prolíná olej, prolíná i z rotoru, turbo je na konci sil....

Naposledy editováno 09.10.2022 13:52:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 14:05 | Nahoru | #100397
assassin> To jo, ale ostatní státy přebírají ekonormy californie (ta v podstatě určuje směřování USA). Staré motorky měly ekoregulace hlavně pro californii (stačí si přečíst testy motorek z 80. let, kde většina magazínů překopala celou motorku na EU nebo JAP verzi). Californie byla kdysi hlavně největším trhem na světě co se týče motorek. Dneska už asi ne, ale californie byla kdysi fakt silný stát, který ovlivňoval celý svět. Teď nevím jistě, ale celoplošné emise pro všechny státy vydává EPA a californie má nějaké svoje. Ve státech stále ale jde koupit Dodge 5.7l Hemi za já nevím kolik, 50k dollarů?
Jak je to s emisemi nevím, ale v usa je silný lobbying, tak si to možná nějak "pojistili".
Tímto neshazuji americké auta nebo jejich techniku. OHV rozvod je v USA prostě oblíbený a lidé si tam potrpí na komfort. Ceny benzínu moc neřeší, i když teď se jim to zvedlo. Hlavně jsou ty auta levná, mají styl a asi i spolehlivost bude lepší (američani najíždí strašné kvanta mil, docela nevhodný design měst, bez auta jseš v prdeli, kromě velkoměst samozřejmě).
Pokud se nepletu, EU normy byly inspirovány těmi californskými a californie jako první zavedla plánované zrušení prodeje CE motorů, Eu pak následovala. Stejně tak zavedla dotace na elektromobily apod. buď jako první nebo mezi prvními.
Američani prostě brousí jeden diamant do dokonalosti, harley taky používal tu samou koncepci x let a jen ji jemně ladil.
Zase, podvozky amíci dělají až teď, všechny starší auta, i corvetty byly poraženy ve všech ohledech evropskou konkurencí (až na cenu a asi spolehlivost). Amíci používaly listové pružiny ještě tak 20 let zpět na corvettě...
Hliníkové karoserie měla i A8 a jak to dopadlo, záleží na slitině a není to vůbec levné. I motorky se vrací zpět k ocelovým trubkovým rámům a né vždy kvůli ceně (h2r). Hlavně ty americké auta jsou gigantická, extrémně těžká a to je prostě špatně. Proto to musí mít vzduchový podvozek, plyn se neunaví, jako pružina. A velká auta nejsou bezpečnější, to fakt ne (argument těch, kteří si je koupili). Když smeteš chudáka ve smartu, tak to jo, ale pokud trefíš elektrický sloup, máš větší šanci vyváznout z moderního lehčího auta. Amíci uměli ty klimatizace, automaty, stahovací střechy apod., komfortní systémy, stejně tam neměli zatáčky a jen rovný úsek, tak proč se srát s komplikovanou nápravou, že...
A k té fabii a f150, mají stejný jen rozvod, ale úplně jinak vyspělé ostatní části a to prostě nejde porovnat. Jako bys porovnával MIG 15 s F35, koncepce stejná, proudová jednomotorová letadla fungující na stejném principu, ale dělí je obří rozdíl ve vývoji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 14:15 | Nahoru | #100398
pech.> To jo, ale to by snad ten olej ubýval ne? Najeto 2000km a hladinku měřím a klesla tak o 2mm. Furt jsem tak 1cm nad spodní ryskou. A taky by to kouřilo, ne? Auto jsem ještě nemyl, ale na dveřích kufru nejde vidět nic od sazí, je to čisté. A dívám se do zrcátka, jestli nic nekouří.
O nových motorech vím, používají extrémně řidký olej, volnější uložení pístů kvůli tření apod. Hlavně kvůli stop/start musí být olej stále schopen mazat a baterka fungovat. Vaculík měl na to dobrý článek ohledně nové toyoty, která snad měla olej 0w15 nebo podobný extrém.
Ale uvidí se, jak ty auta vydrží. Ty kecy, že to bude nespolehlivé apod. se říkají každý rok a paradoxně, auto vyrobena kolem roku 2000-2010 jsou asi nejspolehlivější co kdy byla v evropě vyrobena a nabízela tehdy high-tec technologii, která to většinou vydržela a auta jezdí spolehlivě dodnes (třeba commonrail, PD zas už tak moc ne).

Naposledy editováno 09.10.2022 14:17:06

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 14:31 | Nahoru | #100399

SkotyCZ píše: pech.> To jo, ale to by snad ten olej ubýval ne? Najeto 2000km a hladinku měřím a klesla tak o 2mm. Furt jsem tak 1cm nad spodní ryskou. A taky by to kouřilo, ne? Auto jsem ještě nemyl, ale na dveřích kufru nejde vidět nic od sazí, je to čisté. A dívám se do zrcátka, jestli nic nekouří.
O nových motorech vím, používají extrémně řidký olej, volnější uložení pístů kvůli tření apod. Hlavně kvůli stop/start musí být olej stále schopen mazat a baterka fungovat. Vaculík měl na to dobrý článek ohledně nové toyoty, která snad měla olej 0w15 nebo podobný extrém.
Ale uvidí se, jak ty auta vydrží. Ty kecy, že to bude nespolehlivé apod. se říkají každý rok a paradoxně, auto vyrobena kolem roku 2000-2010 jsou asi nejspolehlivější co kdy byla v evropě vyrobena a nabízela tehdy high-tec technologii, která to většinou vydržela a auta jezdí spolehlivě dodnes (třeba commonrail, PD zas už tak moc ne).



Viděl jsi tu nápravu z Corvetty? Ano ona měla list, ale naštorc, suché poloosy, takže neodpružená hmota nebyla nijak velká a zavěšení bylo nezávislé, takže pokud si jí někdo představuje jako nápravu podobnou té, co je v náklaďáku nebo v Aru, tak je to neznalost a zcela jiná konstrukce.... A že byly jejich sporťáky proti evropským po stránce podvozku poraženy? No proto, že američna si sporťák představuje poněkud jinak, než evropan a auto dělají tak, aby ho prodali těm, kdo si jej kupuje... Tzn. pokud si evropan představuje sporťák jako Lotus, Caterham a nebo Mazdu MX5, Američan chce něco jako Corvettu, nebo Mustang a Challenger...

Spolehlivost motorů s nízkým třením už je vidět, protože nový motor dnes, je svými vlastnostmi, které spotřebu oleje ovlivňují, na úrovni dvacetiletého motoru ve stavu silného opotřebení... Což s sebou nese to, že když nový motor ujede cca 150 kkm, začne být spotřeby oleje vyšší, než by dovolovalo bezproblémový provoz, protože to otráví lambdy, otráví to katalyzátor a s emisemi to půjde do prdele, takže přestože bude ten motor stále funkční a spolehlivý, bude z důvodu získání zelené nálepky, nejspíše podroben opravě.... Ono je to ale i tom, jak se to povede... Například jsou známy tříválcové turbolitry Hyundai, které mají najeto za pár let tři kila a fungují dobře... Ono ostatně ti korejci, jsou sice stále o půl kroku dozadu, ale motory mají často nakonec kvalitnější, než kdejaký průkopník...

Pokud ti hladina klesla o dva milimetry, představ si plochu vany, spočti jí a vynásob 2mm a vyjde ti, že to za ty dva tisíce, sežralo pár deci.... Není to tragédie, ale je to jasná zpráva....

Naposledy editováno 09.10.2022 14:36:01

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.10.2022 v 17:09 | Nahoru | #100400
Tak jsem byl včera výletit na Yamaze a cestou na letiště (kamarád opouští dvě kola a vrhl se na lítání ) potkal týpka na Komopnici 634. U kafe jsme probírali 472 a 634.
Dnes jsem hledal ještě nějaké info a vyskočilo mě toto https://www.motorkari.cz/tema/?t=125705 .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 17:45 | Nahoru | #100401
SkotyCZ> Ten 3,5l V6 v f150 (ma ho i vrcholnej model raptor) je samozrejme DOHC…
Jo ten list v corvette byl laminatovej… jake to zpatecnictvi..zrovna korveta co se tyka podvozku funguje srovnatelne s evropskyma sportakama…

Naposledy editováno 09.10.2022 17:46:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 17:59 | Nahoru | #100402
Jirka4137> Já 472 aktivně jezdim, tak se dyštak ptej co tě zajímá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 18:16 | Nahoru | #100403
kuba350> S Konopnicí celkem nic. Zajímavý by byl testík motoru.-výkon vzhledem k 639. Tedy 472.6 -638-640. Podvozkově myslím že číza je na tom lépe.

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 20:08 | Nahoru | #100404

Jirka4137 píše: Tak jsem byl včera výletit na Yamaze a cestou na letiště (kamarád opouští dvě kola a vrhl se na lítání ) potkal týpka na Komopnici 634. U kafe jsme
probírali 472 a 634.
Dnes jsem hledal ještě nějaké info a vyskočilo mě toto https://www.motorkari.cz/tema/?t=125705 .



472 je ve všech ohledech lepší... 634 je hroch na kozích nožičkách, levoboček čechie, prostě koza nahovno....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 20:35 | Nahoru | #100405
Jirka4137> Zajímavé téma. Myslím ale, že co člověk, to názor. Třeba moje maličkost dává Jawě 350 palec nahoru. Měl jsem jí, jezdila moc hezky, spolehlivě, nemůžu proti ní říci křivého slova. Na ČZ 350 jsem ale neseděl, tak nehodnotím. Jenže Čezety mně vždycky zklamaly, takže stejně vítězí ( obecně ) Jawa.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 20:47 | Nahoru | #100406
assassin> Nebrat mě za slovo, snad i mustang z roku 2016 má 5.0 DOHC. Ale prostě nejpopulárnější dodge stále používá u hemi rozvod OHV. Ten motor je jen aktulizovaný jak 1000mb a fabia/felicia. Aby vyhověl moderním standartů, emisím apod., dokonce je používaný i pro hellcat a dodge demon, jedny z nejvýkonnějších motorů, co lze koupit.
V amerických autech lze koupit i 2.0T z evropy v rámci svého koncernu.
Samozřejmě ne všechny motory prodávané v USA jsou OHV, jen že prostě v EU snad až na tu ameriku nejde koupit. Samozřejmě se tam prodávají i japonské auta podobné evropským rozměrům a motorizací. Překvapila mě hmotnost u toho f150, 1800-2500 kg není mnoho, na tak velké auto. Viděl jsem recenzi na nějaký lincoln SUV a ten měl snad 3000kg v základu, to už je prostě strašně moc.
Nová corvette má motor uprostřed, prý je to fakt dělo, recenzi jsem ještě nečetl, ale je to pěkný auto a určitě i úspěšné. A jako rozvod používá...OHV.
Starou corvette jsem nikdy neřídil ani nikdy neviděl, ale už tehdy dostávala za tu nápravu kritiku, kde prostě na evropských silnicích to nebylo ono. Tuhle nápravu, znovu modifikovanou převzala z předchozí generace, prostě postupný vývoj osvědčeného. Evropské auta za mě byli dále, třeba porsche 911 997 je někde jinde, to zase bylo dražší. Záleží na každém soudruhovi, co chce, třeba asi vette měla charakter apod. Je mi to upřímně řečeno jedno, co se v USA vyrábí a prodává, u nás to tu snad nikdy nebude. Auta z USA jsou specifická pro svůj trh a na evropu kašlou, protože se jich zde prodá jen zlomek, cílí na amerického zákazníka a ti prostě milují svoje vysokoobjemové V8. A Dodgi držím palce, asi nejvíce sympatická značka v automobilovém průmyslu.

pech> Jo, američani mají svoje muscle cars, pony cars apod. Rychlé auta v přímce, už tak moc ne v zatáčkách (kdysi to tak platilo). Vznikly tam závody ve sprintu a 1/4mile časy jsou pro ně důležitější, než za kolik to objelo nurburgring. Přesto mustang je i v čr populární (snad jednu dobu stál pod milion korun)
Asi jen corvette je za mě sporťák blížící se evropským autům, na další si asi nevzpomenu. V eu jsou oblíbené rychlé hatchbacky, které mi jsou velmi sympatické a pro normálního smrtelníka asi jediná možnost, jak mít něco sportovního, co si lze koupit zánovní a servisovat. V tomhle mají za mě výhody motorky. Za zlomek ceny si lze pořídit motorku, která dokáže téměř vším konkurovat sportovním autům za zlomek ceny, pro každého a cenu servisu ufinancuje téměř každý.
Turbo asi píská přes špatnou hadici nebo nějakou netěsnost. Může to být i propálené těsnění u svodů nebo stržený šteft. Zatím neřeším, dokud to nebude nějak hulit. Akcelerace bez propadů, táhne až do konce, ale prostě když to vytočím na 4000, tak to spadne do nouzáku. Zkusím vyčistit EGR a odpojit váhu vzduchu. Regulace funguje, podtlakové hadičky vyměněné. Budu řešit až před STK, jestli se jí auto dožije. Voda teče na 95% z termostatu, dotáhnu až bude čas. Pokud to bude chcát stále, tak to utěsním silikonem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 21:03 | Nahoru | #100407
Milan1963> No ona ta čezeta byla podvozkově vždycky slušná. Jawě 350 jsem dával přednost, proto že oproti 477,487 měla válec navíc a tak větší šanci že na cestu do práce nastartuje. To ale bylo v dobách kdy jsem o třindě od čezety moc nevěděl. Skoro v našich končinách nebyly. ČZ 175 do lesa a na pole svůj účel plnila. S použitím bezkontaktu startovala už dobře.
Na ježdění do práce je fajn mít něco lehkého. Letos jsem dost využíval FZS kdyby byla po ruce lehčí motorka tak po ní šáhnu.

Naposledy editováno 09.10.2022 21:07:07

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 21:12 | Nahoru | #100408

SkotyCZ píše: assassin> Nebrat mě za slovo, snad i mustang z roku 2016 má 5.0 DOHC. Ale prostě nejpopulárnější dodge stále používá u hemi rozvod OHV. Ten motor je jen aktulizovaný jak 1000mb a fabia/felicia. Aby vyhověl moderním standartů, emisím apod., dokonce je používaný i pro hellcat a dodge demon, jedny z nejvýkonnějších motorů, co lze koupit.
V amerických autech lze koupit i 2.0T z evropy v rámci svého koncernu.
Samozřejmě ne všechny motory prodávané v USA jsou OHV, jen že prostě v EU snad až na tu ameriku nejde koupit. Samozřejmě se tam prodávají i japonské auta podobné evropským rozměrům a motorizací. Překvapila mě hmotnost u toho f150, 1800-2500 kg není mnoho, na tak velké auto. Viděl jsem recenzi na nějaký lincoln SUV a ten měl snad 3000kg v základu, to už je prostě strašně moc.
Nová corvette má motor uprostřed, prý je to fakt dělo, recenzi jsem ještě nečetl, ale je to pěkný auto a určitě i úspěšné. A jako rozvod používá...OHV.
Starou corvette jsem nikdy neřídil ani nikdy neviděl, ale už tehdy dostávala za tu nápravu kritiku, kde prostě na evropských silnicích to nebylo ono. Tuhle nápravu, znovu modifikovanou převzala z předchozí generace, prostě postupný vývoj osvědčeného. Evropské auta za mě byli dále, třeba porsche 911 997 je někde jinde, to zase bylo dražší. Záleží na každém soudruhovi, co chce, třeba asi vette měla charakter apod. Je mi to upřímně řečeno jedno, co se v USA vyrábí a prodává, u nás to tu snad nikdy nebude. Auta z USA jsou specifická pro svůj trh a na evropu kašlou, protože se jich zde prodá jen zlomek, cílí na amerického zákazníka a ti prostě milují svoje vysokoobjemové V8. A Dodgi držím palce, asi nejvíce sympatická značka v automobilovém průmyslu.

pech> Jo, američani mají svoje muscle cars, pony cars apod. Rychlé auta v přímce, už tak moc ne v zatáčkách (kdysi to tak platilo). Vznikly tam závody ve sprintu a 1/4mile časy jsou pro ně důležitější, než za kolik to objelo nurburgring. Přesto mustang je i v čr populární (snad jednu dobu stál pod milion korun)
Asi jen corvette je za mě sporťák blížící se evropským autům, na další si asi nevzpomenu. V eu jsou oblíbené rychlé hatchbacky, které mi jsou velmi sympatické a pro normálního smrtelníka asi jediná možnost, jak mít něco sportovního, co si lze koupit zánovní a servisovat. V tomhle mají za mě výhody motorky. Za zlomek ceny si lze pořídit motorku, která dokáže téměř vším konkurovat sportovním autům za zlomek ceny, pro každého a cenu servisu ufinancuje téměř každý.
Turbo asi píská přes špatnou hadici nebo nějakou netěsnost. Může to být i propálené těsnění u svodů nebo stržený šteft. Zatím neřeším, dokud to nebude nějak hulit. Akcelerace bez propadů, táhne až do konce, ale prostě když to vytočím na 4000, tak to spadne do nouzáku. Zkusím vyčistit EGR a odpojit váhu vzduchu. Regulace funguje, podtlakové hadičky vyměněné. Budu řešit až před STK, jestli se jí auto dožije. Voda teče na 95% z termostatu, dotáhnu až bude čas. Pokud to bude chcát stále, tak to utěsním silikonem.



U už to začíná... Píská, sákne, teče, snad odsud, nebo odjinud, vyčistit, odpojit, zapojit, přepojit... Hovna, hovna, hovna.... On někdo dobře věděl, proč se toho jebu na poslední chvíli zbavil....

Naposledy editováno 09.10.2022 21:13:01

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 21:15 | Nahoru | #100409

Jirka4137 píše: Milan1963> No ona ta čezeta byla podvozkově vždycky slušná. Jawě 350 jsem dával přednost, proto že oproti 477,487 měla válec navíc a tak větší šanci že na cestu do práce nastartuje. To ale bylo v dobách kdy jsem o třindě od čezety moc nevěděl. Skoro v našich končinách nebyly. ČZ 175 do lesa a na pole svůj účel plnila. S použitím bezkontaktu startovala už dobře.
Na ježdění do práce je fajn mít něco lehkého. Letos jsem dost využíval FZS kdyby byla po ruce lehčí motorka tak po ní šáhnu.



Moc nebyly... Ony tu vůbec nebyly.... Stejně jako Traily a další modifikace známých věcí.... Sem tam nějaká vratka, nebo odlítaná zajižděčka v okolí fabriky, jinak ani hovno...

(reakce na) Jawablázni

9.10.2022 v 21:59 | Nahoru | #100410

Milan1963 píše: Jirka4137> Zajímavé téma. Myslím ale, že co člověk, to názor. Třeba moje maličkost dává Jawě 350 palec nahoru. Měl jsem jí, jezdila moc hezky, spolehlivě, nemůžu proti ní říci křivého slova. Na ČZ 350 jsem ale neseděl, tak nehodnotím. Jenže Čezety mně vždycky zklamaly, takže stejně vítězí ( obecně ) Jawa.



To protože jsi nekritický vyznavač...

ČZ vždy byla, je a navždy bude lepší než Jawa, protože Jawa byla vždycky taková věc něco mezi traktorem a lokomotivou, kdežto ČZ byla vždy ta lehčí, obratnější a sportovnější motorka, takže prostě lepší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist