(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )
Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest
Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
MedWed píše: Jen velmi obtizne muzes aplikovat to, co drzi neutralni zeme na to, co drzime my... lepsi prirovnani by bylo treba Dansko... 2 brigady + divizni velitelstvi... z poloviny obyvatelstva co ma CR
jinak Svedsko formuje 2 brigady rychle reakce v prvni fazi... co jsem tak koukal...
Myslim, ze jako deficit vidis neco jineho, nez co vidim ja... ja jako deficit nevidim nakup noveho stihaciho letectva...
Jenže i u stíhacího letectva je, původně armáda chtěla gripenů 24. Osekalo se to kvůli povodním.
Naposledy editováno 04.08.2022 21:24:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
strecmen píše: Jenže i u stíhacího letectva je, původně armáda chtěla gripenů 24. Osekalo se to kvůli povodním.
stihacimu letectvu nerozumim, proto jej nekomentuji
Šógun_ píše: MedWed> Chápu, že rozvinování nebude hned, ale my ten materiál nebudeme mít komplet ani v rámci měsíců...
Co se čísel týká 3/5/7 vychází z toho, kolik bude stát vybudování a udržování infrsastruktury pro cca 90K lidí, cca 4 plnohodnotné brigády. Jestli se nepletu, ten model vychází ze Švédského.
....
Nedovedu si žádným způsobem představit, jak by AČR postavila 90K lidí do boje.
AČR má podle wikipedie 30K lidí, podle jiných zdrojů by z toho mělo být 6K bojeschopných vojáků (co jsou ti ostaní lidi? Kuchaři, logistika?) Má někdo přesnější věrohodná čísla?
K tomu je 3600 záložáků. Zbraně a vybavení ve skladech je v množství pro tyto počty vojáků, vše ostatní se dávno rozprodalo.
V případě napadení, kdy vojáci jsou nasazeni do boje, kdo během pár týdnů vybaví, ozbrojí a vycvičí 90K lidí, z nichž 2/3 nikdy nespali mimo postel, polovina neujde 10km za den a 95% neví za který konec se drží puška?
Tohle je neproveditelné, ikdyby nám spojenecké země darovali (pestrou směs) výbavy, zbraní a munice. Bez nějaké formy přípravy, minimálního výcviku a udržování alespoň částečných zásob zbraní těch 90K lidí nebude nikdy použitelných dřív než nás nepřítel převálcuje.
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
2 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Naposledy editováno 05.08.2022 13:08:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
CBRlitrRR píše: Tak už na to přišli, že jsou velké marže.
Otázka: Je nějaký zákon, který určuje maximální výši marží?
Oni jako prodejci si za svůj produkt můžou požadovat cenu jakou chtějí, pokud jim to ovšem někdo za to koupí... A světě div se, koupí!!!
Lidi jezdí, tankují, platí, tak proč by doprdele šli s cenou dolů???
Já fakt nechápu, proč se to furt všude omývá...
Signalista Fiala s tím věčně nateklým Stanjurou dobře vědí, že s tím nemůžou nic udělat a navíc jsou rádi, že to lidí kupujou za ty ceny, pač vyberou více na daních.
Já jen čekám, kdy ty jejich kecy narazí u Ústavního soudu.
Nemůžou přece určovat někomu kolik má mít zisk.
Naposledy editováno 05.08.2022 13:46:20
Medved píše: Pro ty zvasty MF maji zidi prihodne oznaceni: chucpe . .. pri cene benzinu 40Kc je marze vyrobce a prodejce dohromady nekde kolem 3.50Kc. Zkurvenej stat si (paratem MF) bere ~18.30Kc jako dan (DPH ~7Kc a spotrebni dan 11.34Kc). A to jeste plnou hubou rve, jak nam pomaha tim, ze si utrhl od huby 1.50Kc ... ale zapomina dodat ze jenom do konce zari ... Minimalni nutna dan je v EU 0.359EUR. To je pri dnesnim kurzu 8.80Kc. Zkurvenci na MF si od 1.10. budou opet brat spotrebni dan 12.34Kc - o 3.50Kc vic, nez by museli. A tech 12.34Kc si budou brat, i kdyby cena benzinu spadla na 20Kc/litr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Gazda4 píše:
Nemůžou přece určovat někomu kolik má mít zisk.
Na tahle slova mysli třeba v čekárně u doktora
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
FiZzeR píše: Na tahle slova mysli třeba v čekárně u doktora
Ty platíš u doktora?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Gazda4 píše: Ty platíš u doktora?
No, né zrovna málo, ale pointa je jinde - jak by to asi vypadalo, kdyby byl v oblasti zdravotnictví volný trh?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Vypadalo, nevypadalo...
Tak to prostě je...
Oni nabízejí palivo za tolik a tolik...
Chceš, kupuj, nechceš běž do p...
Avšak ruku na srdce: Zdá se ti, že by lidi na ty paliva neměli podle toho provozu co je na cestách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
"Hele, zdražilo se všechno jídlo na stotisícnásobek, a lidi furt jedí. Zdá se ti, že lidi nemaj na jídlo?"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Takze zpet k tvoji otazce: vypadalo by to nadherne .
Ocekavam otazky typu: a co bezdaci, a co deti, a co duchodci, a co blbci? Odpoved: bezdaci at chcipnou, za deti by pojisteni platili rodice, duchodci by si ho platili ze svych kralovskych duchodu, ktere by jim plynuly na zaklade placeni socialniho pojisteni v produktivnim veku, blbci jsou problem, ale blbcu je tolik, ze by pro ne jiste pojistovny nasly nejaky sockoidni program.
Cela moje uvaha vychazi z lety overene pravdy, ze na co stat sahne, to zkurvi a ze ze vsech penez, ktere stat dostane, se velka cast rozkrade. Takhle by se minimalne usetrila ta cast penez, ktera se rozkrade mezi moji kapsou a uctem zdravotni/socialni pojistovny a odstranila by se podstatna cast byrokracie v celem tom procesu.
Naposledy editováno 05.08.2022 15:30:12
Silniční daň, dálniční známky, mýto .... Výsledek je slušný tankodrom plný uzavírek
A nejvíc je to vidět na prásklým okruhu - mění se svodidla - hrubý pozink plech, co by nás přežil a samo aby to bylo k ho.nu, stříhá se to bagrem, trhají se sloupky...hafo lidí a techniky tam tvrdě maká a kolony jsou až k tunelům - jenom proto, by měl někdo zakázku na něco rozmrdat a znova postavit něco za něco, co by vydrželo nejmíň deset let hlavně to stihnout, dokud na to je dost kapříků...
Podobně si zdravotní pojišťovny staví paláce a flotily služebáků a pak se lidi skládají na vozík ...