AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Pro Milana spíš tuhle, ne?
https://auto.bazos.c...-18000km.php [/quote]
Na ten stav mi to přijde velmi slušná cena. Vypadá to, že Dacie nemají tu fanatickou psychopatickou fanouškovskou základnu jako škodovky nebo jawy
Wenca24 píše: pech.> Hele, to co mito napsal se nabizi-dle stejne logiky -1,8T je jako 3,6 bez turba...
Na to zněla má odpověď, že neni
Ani 2 různé motory stejné kubatury nemají vždy stejné parametry, ale přibližně to tak je.
Vidím, že už to líp popsal assassin.
Naposledy editováno 30.07.2022 11:33:23
Jawu si prozatím nechávám, kdybych ji prodal, asi by se mi stýskalo. Má prostě svoje kouzlo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 30.07.2022 20:07:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ty "poruchy" jsou maličkosti, jsem rád, že to už konečně v dešti jezdí a háže jiskru. Malá drobnost, dneska jsem najel 20 000km na jawě co jí mám a momentálně má 23 000km od poslední GO. A to jsem jí kolikrát nešetřil. Tento rok už mám naběháno na obou motorkách +- 12000km. FZ mělo jen jednu poruchu, úplně nefunkční spojkový válec, už opraveno a jde jako víno. Gufero spojkové tyčky teklo a olej stékal přes prasklé gufero spojkového pístku přímo do kapaliny. Yamaha to vymyslela velmi dobře, ale po 30 letech se i takto blbůvzdorné řešení prostě pokazí. Hlavně gufero spojkové tyčky bylo venkem, nemusel jsem půlit motor, jak na některých hondách (mechanik mě varoval, že některý starý hondy z té doby mají gufero uvnitř skříně). Plánuji si vzít kurz na okruh, protože v rychlejší jízdě mám po letech na jawě velké mezery.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Skoty : Tvůj postoj k Jawě plně chápu. A to ji máš vlastně jen pár let. To já si říkám, že nic netrvá věčně a když prodám péráka nebo nějaké auto, byt' ho mám 40 let , nic se neděje. Je tam ALE...
Ráno jsem sedl na Favorita a dojel k servisákovi, který má moji Š 120. Nejen že jsem se hezky projel na kole ( asi 40 km ) ale uvědomil jsem si, že mám podobný pocit jako ty, Skoty. Auto jezdí. Je 3 dny po STK a to úspěšně. Bez úplatků, bez úlev. Má kompletně nový předek. Brzdy. Seřízený karburátor, seřízený motor - zapalování, ventily - vše dáno nové z mých zásob. . Jede i 110 a to bez vibrací ! Tak hezky snad nejelo ani jako nové. Mám z něj radost. A ted' ho mám prodat ... to prostě nemůžu. Po 42 letech...Ještě dám vyvařit nosníky motoru a víc snad není třeba. Finanční stránka mně až tak nezajímá, dám do 120 tolik, kolik je třeba. A rozhodně nejde o žádné desetitisíce. Před 2 roky jsem dával nové prahy, výztuhy, podlahy, př. blatníky. Vše vystříkané. Ten Plastizol sice opadal, vše porezlo, ale naštěstí jen povrchově. Plechy drží. Shrnuto - 2 roky budu dál jezdit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale stejně to není asi úplně normální. Moje 120 jela 140 km/h po rovině. 120 km/h byla běžná cestovní rychlost.
Naposledy editováno 31.07.2022 11:41:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Člověk ,který to dělal ted', je čerstvý důchodce - zkušený celoživotní automechanik. A Š 120 má taky. Když děláš 40 let skoro jenom škodovky a nic jiného, už víš, jak na to, prostě praxe. Je mi ale jasné, že nové auto už to nebude nikdy. A to, že bych předjížděl moderní Scaly, Superby a podobné - asi taky ne. Ale v rámci možností - super !
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 31.07.2022 12:36:50
assassin píše: Muj kamarad mel na gymplu 125 a jezdila 140 uplne v klidu, po dalnici dokazala i tachometrovych 160. Mam za to, ze to melo sirokou zadni napravu jako 130… co jsem ted hledal, tak to 125 normalne nemela, tak nevim jestli to byl nejaky nestandardni model nebo bastl, ale co vim, tak ji kupovali novou a rozhodne nejsou kutilove.
120LX - M... Motor LS, krátkej pětikvalt, čtyřpísty, suchý poloosy a úhlovka..... S krátkým pětikvaltem ten škondůr hodně ožije
Naposledy editováno 31.07.2022 20:24:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Hezké ! Podal jsi na mopedu dobrý výkon, máš intenzivní zážitek. Ty fotky motorek ČZ jsou odkud ? Továrna má museum ?
Skoty : Tvůj postoj k Jawě plně chápu. A to ji máš vlastně jen pár let. To já si říkám, že nic netrvá věčně a když prodám péráka nebo nějaké auto, byt' ho mám 40 let , nic se neděje. Je tam ALE...
Ráno jsem sedl na Favorita a dojel k servisákovi, který má moji Š 120. Nejen že jsem se hezky projel na kole ( asi 40 km ) ale uvědomil jsem si, že mám podobný pocit jako ty, Skoty. Auto jezdí. Je 3 dny po STK a to úspěšně. Bez úplatků, bez úlev. Má kompletně nový předek. Brzdy. Seřízený karburátor, seřízený motor - zapalování, ventily - vše dáno nové z mých zásob. . Jede i 110 a to bez vibrací ! Tak hezky snad nejelo ani jako nové. Mám z něj radost. A ted' ho mám prodat ... to prostě nemůžu. Po 42 letech...Ještě dám vyvařit nosníky motoru a víc snad není třeba. Finanční stránka mně až tak nezajímá, dám do 120 tolik, kolik je třeba. A rozhodně nejde o žádné desetitisíce. Před 2 roky jsem dával nové prahy, výztuhy, podlahy, př. blatníky. Vše vystříkané. Ten Plastizol sice opadal, vše porezlo, ale naštěstí jen povrchově. Plechy drží. Shrnuto - 2 roky budu dál jezdit.
Píšu to v příspěvku, že fotky jsou z muzea ve strakonickém hradu. ČZ má také svoji "síň tradic", ta je ale otevřená jen na den otevřených dveří, který je každý rok, v sobotou předcházející Václavské pouti, nebo při jiných mimořádných akcích...
Vydat se na mopedu /Jawettě na tuhle cestu, když jsem před polednem, poprvé tu mapu viděl, je absolutní vrchol motoimbecility...
Naposledy editováno 31.07.2022 21:14:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.alza.cz/...source=hledejceny_cz
Naposledy editováno 01.08.2022 17:50:27
Jirka_S píše: For Hrnous -
Ke korozi - u Yetiny docházelo k otryskávání hlavně bočních dveří vzadu, koroze prahů apod po dlouhém provozu a ježdění v kyselině - obecně je protikorozní ochrana dobrá, nesrovnatelné zejména proti japoncům kde to hnije pomalu už na prodejně ... . K motorům - pokud máš vysoký nájezd tak diesel, pokud malý tak 1,4TSi je bezproblémový motor, asi jeden z nejpovedenějších u VW.
Mezi slepými je to jednooký král, když se alespoň ta poslední série, než to zrušili, z průseráře polepšila na alespoň průměrnou úroveň, která je u ostatních značek, vyjma BMW, samozřejmostí.. Tak na takovéhle lemply a jejich produkty se můžu akorát tak vysrat.
Vw je prostě leštěný prd, cokoli jiného koupíš, neprohloupíš. To je skoro jako Jawa. Neschopnost a zmar, byť ve slušivém a dobře padnoucím fraku....
Je celkem jedno proč, jsou Yettyny shnilé, jestli to blbě nalakovali, nebo udělali blbě tvar karoserie a proto se to otlouká... U Yettyny je třeba dát pozor, aby nebyla shnilá, protože jsou shnilé naprosto běžně a dost často.
Naposledy editováno 02.08.2022 14:22:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |