Téma: Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3.3.2022 v 18:03
Taková malá tipovačka

(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )

Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest


Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
Anketa: Kde se zastaví cena PHM?
35-40
4%
5
40-45
13%
16
45-50
35%
44
50-55
19%
24
55-60
7%
9
60-65
3%
4
65-70
6%
8
70+
9%
11
putler požere ukrajinu a cena klesne pod 30 Kč
5%
6

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 12:35 | Nahoru | #1741
assassin> ono je to ve vysledku jedno, f35 bude mit zrejme vetsina statu nato, a uz jenom v tomhle ohledu nedava smysl mit jednorozce, sice financne vyhodnejsiho, ale s mensi pouzitelnosti. Samostatne ty letadla pro cr nemaj vubec zadnej smysl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 12:39 | Nahoru | #1742
Stev> ale to nemá mít smysl samostatně pro ČR. Celou dobu je to o tom být platným členem NATO. Ne říkat "tohle my nepotřebujeme" a v případě potřeby volat o pomoc.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 12:54 | Nahoru | #1743

PetrL3 píše: Stev> ale to nemá mít smysl samostatně pro ČR. Celou dobu je to o tom být platným členem NATO. Ne říkat "tohle my nepotřebujeme" a v případě potřeby volat o pomoc.


3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 13:02 | Nahoru | #1744
Stev> Souhlas, potom clanek kterej nad tema letadlama uvazuje ve smyslu imaginarniho vzdusneho souboje jak z rudeho barona a stavi na tom smysluplnost takoveho nakupu je spatne uz od zakladu. Krom toho, ze na prvni pohled je jasne, ze autor netusi nic o fyzice, natoz o letadlech. Jen nekde na netu precetl par clanku ktere ani nepochopil a umixoval z nich vlastni teorii.

Nakup f35 ma nejspis uplne jina kriteria vyberu, presne jak pises … a v tom uz se neorientuju vubec, takze nema smysl nad tim badat. Jen me stale fascinuje, ze se i zde najdou odbornici i na takhle slozite otazky - treba i jen porovnavani parametru bojovych letounu a posuzovani jejich manevrovatelnosti. Zvlast kdyz jde o experty kteri nejednou prokazali, ze nechapou ani ucivo fyziky zakladni skoly. A to si troufam rict, ze aerodynamika vysokych rychlosti je docela vyssi divci

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 13:21 | Nahoru | #1745

PetrL3 píše: Stev> ale to nemá mít smysl samostatně pro ČR. Celou dobu je to o tom být platným členem NATO. Ne říkat "tohle my nepotřebujeme" a v případě potřeby volat o pomoc.



vsak pisu to samy

e: ve smyslu ze proto asi budou f35 lepsi volba, nezavisle na tom jak dobrej stroj to je

Naposledy editováno 31.07.2022 13:22:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 13:23 | Nahoru | #1746
assassin> ale zas je docela vtipny cist tohle, uz kdyz byl top gun to byl veteran :)

link

Naposledy editováno 31.07.2022 13:23:34

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 13:30 | Nahoru | #1747
Stev> Ono se asi v dusledku zkusenosti z ukrajiny asi zmeni dost strategii, nakupu techniky atd…

Jen jsem v rychlosti nenasel kterej ten zasadni parametr to je…

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 13:35 | Nahoru | #1748

assassin píše:

Jen me stale fascinuje, ze se i zde najdou odbornici i na takhle slozite otazky - treba i jen porovnavani parametru bojovych letounu a posuzovani jejich manevrovatelnosti. Zvlast kdyz jde o experty kteri nejednou prokazali, ze nechapou ani ucivo fyziky zakladni skoly. D


Není nezajímavé, že to jsou ti samí, co naprosto přesně ovládají otázky ohledně energetiky, politiky, ekonomie, mezinárodní politiky, epidemiologie, zdravotnictví a tak nějak všeobecně úplně všeho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 14:39 | Nahoru | #1749
1100Virago> I když to moc nesleduju,tak vím zatím o dvou co spadly samy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 14:45 | Nahoru | #1750
zmulin> Jak mohly spadnout, když nesmí vzlétnout ? Ale možná jo, a borci měli štěstí, že tam měli namontovanou vystřelovací sedačku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 14:48 | Nahoru | #1751

RomanSS píše: To je sice hezký, že máme dokonalejší a přesnější jazyk , ale domluvíš se s ním s 15 milionama lidí...což je celkem k ničemu.

Anglicky umí 2 miliardy lidí a je to nejuživanější jazyk v businessu, vědě, vzdělání, cestování atd...a domluvíš se s ním takřka všude. Ten jazyk se člověk neučí, aby byl nadmíru důležitý a lepší než nějakej Drakl, kterej nemůže vytáhnout zadek z naší kotliny...ale aby se domluvil. A nikdo si lepší nepřipadá, protože umět anglicky je dneska podmínka, stejně důležitá jako umět malou násobilku...

A je opravdu hezký, že tady kopeš za náš jazyk. Sám ho při tom ale hrozně przníš...



Neumět v dnešním globálním světě se domluvit globálním jazykem, se dá přirovnat k negramotnosti.

Draklova slova "Vždyť takřka každý, kdo qváká énglicky, si připadá nadmíru důležitý" by se dala přirovnat k podobným 200 let zpátky kde jen angličtinu nahradíme dovedností číst a psát. To běžný Drakl tehdy k životu také nepotřeboval.

K F35 jsem viděl nekde trefné přirovnání, že pořizovat dnes Gripeny je jako ve třicátých letech pořizovat bojové dvouplošníky. Tehdy stačily, o desetiletí později byly už jen na ozdobu. Vojenské síly se budují od toho, aby nebyly potřeba. Aby nepřitele odradily.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 14:52 | Nahoru | #1752
Deadman> F16 se vyrábí jak dlouho?50 let? Tím samo nemyslím,ze je to srovnatelný,jen jak dlouho vydržely strašit

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 14:53 | Nahoru | #1753
Ariete> To asi nebude nějak zásadní problém ne

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 15:27 | Nahoru | #1754
jean192> Je fajn vědět, že neumíš ani anglicky, ani slovensky Co má společného s Paroubkem to co říkají politici i odborníci kdekoliv v EU nebo USA? Dochází argumenty, tak do toho zamícháme Paroubka aby to jakože mělo váhu jo? Hlídání pobaltských států je v rámci spolupráce a dohody a jsou důsledkem toho že některé státy nemají ani letectvo. Vůbec mi to nevadí a ani to nemá s článkem 5 nic společného. Ale je fakt úsměvné vidět jak nevíš kudy kam, tak se to snažíš navléct stylem že mně to musí srat a proto je ten tvuj blábol o článku 5 pravda. Neprůstřelná logika fanatiků je vždy úžasná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 15:36 | Nahoru | #1755
assassin> Ono se stačí podívat jak tam za posledních pár měsíců probíhají boje a hlavně s čím se tam vlastně bojuje a to obě strany. Je zcela evidentní i z rozborů vojenských odborníků na západě, že je fuk jaké tam má kdo letadla a proto se Ukrajině taky posílají úplně jiné věci Proto je velmi úsměvné slyšet Fialu a další argumentující válkou na Ukrajině a Ruskem, že kvůli tomu potřebujeme F-35. Poláci si jich sice taky pár koupí, ale ti taky mají více peněz, s USA jsou na tom lépe a hlavně si všimni kolik si kupují těch korejských letadel (hodně zjednodušeně něco jako naše L-159, kterých se mi naopak budeme zbavovat kvůli F-35, to Aeru a našemu průmyslu taky pomůže no ...)

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 15:39 | Nahoru | #1756

zmulin píše: Deadman> F16 se vyrábí jak dlouho?50 let? Tím samo nemyslím,ze je to srovnatelný,jen jak dlouho vydržely strašit



Ona ta neporazitelna su35 je taky jen modernizaci su27 ktera uz tu taky nakej patek "strasi"

Drak toho letadla byl vyvinutej v minulem stoleti, kdy se jeste nepocitalo s "rizenou nestabilitou letu", protoze v te dobe elektronika nic takoveho nedokazala a pilot samozrejme take ne. Z tohodle prameni zasadni rozdil mezi konstrukci moderniho letadla ktere je takhle navrzene od zakladu a letadla ktere bylo konstruovane uplne jinak a jen se na nej postupne dobastlovaly prvky ala vektorovani tahu a ruzna aerodynamicka vylepseni.

Ano rusaci byly vzdy spicka v aerodynamice a to letadlo urcite na papire predci kde co v parametrech ala max rychlost, stoupavost apod, ale o manevrovatelnosti a potencialni uspesnosti v modernim souboji to nic moc nerika.

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 16:13 | Nahoru | #1757
Puffybodie, tebe to citanie s porzumenim robi dost problemy co? A, ehm, kvoli comu som fanatik? Ak kvoli f35 v CR, tak ta mozem ukludnit, mne ako prislusnikovi ineho statu je dost uprdele, co si CR kupi....

A kedze na nakupy slovenskej armady mam rovnaky vplyv, ako motyly moc na obeznu drahu mesiaca, tak ma nesere ani to. Hlavne, ze nekupili ruske kramy

Naposledy editováno 31.07.2022 16:15:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 16:14 | Nahoru | #1758

zmulin píše: Deadman> F16 se vyrábí jak dlouho?50 let? Tím samo nemyslím,ze je to srovnatelný,jen jak dlouho vydržely strašit


Jde o to, že F35 zvládne sestřelit letadlo 4. generace (Su35, Grippen, F16) dřív než ho protivník uvidí na radaru. Je to letadlo konstrukčně o skoro půl století novější.

Také jsem byl spíš pro pokračování s Grippeny, než jsem si uvědomil analogii s dvouplošníky.
4. generace může mít v něčem lepší parametry díky tomu že konstrukce není omezena stealth zákonitostmi. Ale opět, dvouplošníky měly také spoustu výhod. Levnější, nenáročné zázemí, schopnost letu "krokem", přistát a vzlétnout zvládly na větším palouku uprostřed lesa. Jenže proti nepříteli byly brzy zcela k hovnu.

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 16:17 | Nahoru | #1759
F16 nebola vyvinuta ako letadlo na vybojovanie vzdusnej nadvlady, na to mali v tej dobe usaci F15. Na podporne ulohy staci s velkym prehladom aj dnes. Ako hlavne letadlo ju pouzivaju chudobnejsie armady, ako je napr. ta nasa.

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 17:15 | Nahoru | #1760
Já to letadlo napsal blbě jenom jednou

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 17:26 | Nahoru | #1761

Deadman píše: Jenže proti nepříteli byly brzy zcela k hovnu.

Dalo by se argumentovat, ze totalne zastaraly dvouplosniky poslaly ke dnu chloubu nemeckyho namornictva, ale to bylo jen o tom, ze briti nic moc lepsiho proste nemeli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 17:50 | Nahoru | #1762

jean192 píše: Puffybodie, tebe to citanie s porzumenim robi dost problemy co? A, ehm, kvoli comu som fanatik? Ak kvoli f35 v CR, tak ta mozem ukludnit, mne ako prislusnikovi ineho statu je dost uprdele, co si CR kupi....

A kedze na nakupy slovenskej armady mam rovnaky vplyv, ako motyly moc na obeznu drahu mesiaca, tak ma nesere ani to. Hlavne, ze nekupili ruske kramy



Fanatik se pozna treba tak, ze nerozumi ani originalnimu, ani prelozenemu textu co se tam pise a co je vseobecne znamo (ne to co se laduje plebsu do kebuli z medii )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 17:54 | Nahoru | #1763

puffybodie píše: Fanatik se pozna treba tak, ze nerozumi ani originalnimu, ani prelozenemu textu co se tam pise a co je vseobecne znamo (ne to co se laduje plebsu do kebuli z medii )

Mas plus za sebekritiku. Necekal jsem to.

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 18:02 | Nahoru | #1764
Moc se jim nechce slevovat židákum, neska o 40 halířů shodili na 46,50, asi aby se neřeklo.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 18:06 | Nahoru | #1765

puffybodie píše: ...Je zcela evidentní i z rozborů vojenských odborníků na západě, že je fuk jaké tam má kdo letadla a proto se Ukrajině taky posílají úplně jiné věci


Fuk to je proto, že ani jedna strana nemá stroje se stealth technologií. A posílat Ukrajincům pokročilá letadla se kterými neumějí lítat a jejich vlastnosti využívat je nesmysl, proto se jim posílají ty úplně jiné věci. Ale věřím, že kdyby na F-35 pár let před konfliktem lítali, bylo by dneska Rusákům horko mnohem víc. Vždyť i těch pár HIMARSů jim slušně zatopilo a jsou to "jen" raketomety.

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 18:12 | Nahoru | #1766

Medved píše: Mas plus za sebekritiku. Necekal jsem to.



Myslis, ze mas mozek alespon velikosti liskoveho orechu, aby jsi chapal psany text?

NATO’s Article 5 Collective Defense Obligations, Explained

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 19:12 | Nahoru | #1767
Je třeba si v první řadě uvědomit, že letectvo není vše.

Vláda řeší nákup F-35, ale co ten zbytek???
Tendr na BVP zrušený, do střílen těch starých se ani nevejdou nové zbraně vojáků, tanky škoda mluvit, zbraně pro záložáky se poslaly na Ukrajinu, takže ti v případě konfliktu nejspíše nafasujou kameny a klacky nebo budou nepříteli jen nadávat...
No děs!!!

Ale hlavně, že budou ty F-35...
Pokud si dobře vzpomínám, tak v době, kdy tehdejší vláda rozhodovala co pořídit za Sovětské Migy byly ve hře jednak ty současné Gripeny a pak ji Amíci nabízeli nějaké F-16, které měli zakonzervované někde v Nevadě, (docela je tehda nakrklo, že je nechtěla)...
Vybrala si pronájem Gripenů, tak by se s nimi mělo teď i pokračovat. Jsou už tady nějaký ten pátek, za tu dobu se pro ně vybudovalo zázemí, je na ně zaškolený personál, který je dobře zná, jsou na to vycvičení piloti, atd...
A ne že se teď nějaká mamina co tomu rozumí jak kapr televizi rozhodne, že chce F-35 za několik miliard (asi viděla ten nový Top Gun a moc se jí líbil) jen aby se s nimi mohla vyfotit jak je jejím zvykem...
To je fakt špatný vtip todleto...

Rozumné v této době je domluvit se Švédy převod těch stávajících Gripenů a finance raději investovat do zbytku armády, kde ještě mají vybavení od Sovětů.
Tak to vidím já.

Tak a do mě!!!

1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 19:28 | Nahoru | #1768

Vybrala si pronájem Gripenů, tak by se s nimi mělo teď i pokračovat. Jsou už tady nějaký ten pátek, za tu dobu se pro ně vybudovalo zázemí, je na ně zaškolený personál, který je dobře zná, jsou na to vycvičení piloti,

Víš o tom, že gripen E/F je úplne iné lietadlo ako C/D? Ja neviem, ako sú kompatibilné pozemné a servisné zariadenia, možno sú to tie isté, ale vzhľadom na iný motor a podstatnú zmenu draku a elektroniky by ma to prekvapilo.
Sú niekde informácie, či je infraštruktúra Gripenu C/D kompatibilná s tou pre Gripen E/F?

Naposledy editováno 31.07.2022 19:30:29

(reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 19:42 | Nahoru | #1769

jean192 píše: Víš o tom, že gripen E/F je úplne iné lietadlo ako C/D? Ja neviem, ako sú kompatibilné pozemné a servisné zariadenia, možno sú to tie isté, ale vzhľadom na iný motor a podstatnú zmenu draku a elektroniky by ma to prekvapilo.
Sú niekde informácie, či je infraštruktúra Gripenu C/D kompatibilná s tou pre Gripen E/F?



To sice ano, avšak F-35 je úplně jiný level.
Tam by se muselo investovat daleko více do zázemí...

Energetická krize (a za kolik budem jezdit)

31.7.2022 v 19:58 | Nahoru | #1770
OK, o tom nič neviem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist