(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )
Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest
Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Nakup f35 ma nejspis uplne jina kriteria vyberu, presne jak pises … a v tom uz se neorientuju vubec, takze nema smysl nad tim badat. Jen me stale fascinuje, ze se i zde najdou odbornici i na takhle slozite otazky - treba i jen porovnavani parametru bojovych letounu a posuzovani jejich manevrovatelnosti. Zvlast kdyz jde o experty kteri nejednou prokazali, ze nechapou ani ucivo fyziky zakladni skoly. A to si troufam rict, ze aerodynamika vysokych rychlosti je docela vyssi divci
PetrL3 píše: Stev> ale to nemá mít smysl samostatně pro ČR. Celou dobu je to o tom být platným členem NATO. Ne říkat "tohle my nepotřebujeme" a v případě potřeby volat o pomoc.
vsak pisu to samy
e: ve smyslu ze proto asi budou f35 lepsi volba, nezavisle na tom jak dobrej stroj to je
Naposledy editováno 31.07.2022 13:22:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
link
Naposledy editováno 31.07.2022 13:23:34
assassin píše:
Jen me stale fascinuje, ze se i zde najdou odbornici i na takhle slozite otazky - treba i jen porovnavani parametru bojovych letounu a posuzovani jejich manevrovatelnosti. Zvlast kdyz jde o experty kteri nejednou prokazali, ze nechapou ani ucivo fyziky zakladni skoly. D
Není nezajímavé, že to jsou ti samí, co naprosto přesně ovládají otázky ohledně energetiky, politiky, ekonomie, mezinárodní politiky, epidemiologie, zdravotnictví a tak nějak všeobecně úplně všeho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
RomanSS píše: To je sice hezký, že máme dokonalejší a přesnější jazyk , ale domluvíš se s ním s 15 milionama lidí...což je celkem k ničemu.
Anglicky umí 2 miliardy lidí a je to nejuživanější jazyk v businessu, vědě, vzdělání, cestování atd...a domluvíš se s ním takřka všude. Ten jazyk se člověk neučí, aby byl nadmíru důležitý a lepší než nějakej Drakl, kterej nemůže vytáhnout zadek z naší kotliny...ale aby se domluvil. A nikdo si lepší nepřipadá, protože umět anglicky je dneska podmínka, stejně důležitá jako umět malou násobilku...
A je opravdu hezký, že tady kopeš za náš jazyk. Sám ho při tom ale hrozně przníš...
Neumět v dnešním globálním světě se domluvit globálním jazykem, se dá přirovnat k negramotnosti.
Draklova slova "Vždyť takřka každý, kdo qváká énglicky, si připadá nadmíru důležitý" by se dala přirovnat k podobným 200 let zpátky kde jen angličtinu nahradíme dovedností číst a psát. To běžný Drakl tehdy k životu také nepotřeboval.
K F35 jsem viděl nekde trefné přirovnání, že pořizovat dnes Gripeny je jako ve třicátých letech pořizovat bojové dvouplošníky. Tehdy stačily, o desetiletí později byly už jen na ozdobu. Vojenské síly se budují od toho, aby nebyly potřeba. Aby nepřitele odradily.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
zmulin píše: Deadman> F16 se vyrábí jak dlouho?50 let? Tím samo nemyslím,ze je to srovnatelný,jen jak dlouho vydržely strašit
Ona ta neporazitelna su35 je taky jen modernizaci su27 ktera uz tu taky nakej patek "strasi"
Drak toho letadla byl vyvinutej v minulem stoleti, kdy se jeste nepocitalo s "rizenou nestabilitou letu", protoze v te dobe elektronika nic takoveho nedokazala a pilot samozrejme take ne. Z tohodle prameni zasadni rozdil mezi konstrukci moderniho letadla ktere je takhle navrzene od zakladu a letadla ktere bylo konstruovane uplne jinak a jen se na nej postupne dobastlovaly prvky ala vektorovani tahu a ruzna aerodynamicka vylepseni.
Ano rusaci byly vzdy spicka v aerodynamice a to letadlo urcite na papire predci kde co v parametrech ala max rychlost, stoupavost apod, ale o manevrovatelnosti a potencialni uspesnosti v modernim souboji to nic moc nerika.
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
A kedze na nakupy slovenskej armady mam rovnaky vplyv, ako motyly moc na obeznu drahu mesiaca, tak ma nesere ani to. Hlavne, ze nekupili ruske kramy
Naposledy editováno 31.07.2022 16:15:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
zmulin píše: Deadman> F16 se vyrábí jak dlouho?50 let? Tím samo nemyslím,ze je to srovnatelný,jen jak dlouho vydržely strašit
Jde o to, že F35 zvládne sestřelit letadlo 4. generace (Su35, Grippen, F16) dřív než ho protivník uvidí na radaru. Je to letadlo konstrukčně o skoro půl století novější.
Také jsem byl spíš pro pokračování s Grippeny, než jsem si uvědomil analogii s dvouplošníky.
4. generace může mít v něčem lepší parametry díky tomu že konstrukce není omezena stealth zákonitostmi. Ale opět, dvouplošníky měly také spoustu výhod. Levnější, nenáročné zázemí, schopnost letu "krokem", přistát a vzlétnout zvládly na větším palouku uprostřed lesa. Jenže proti nepříteli byly brzy zcela k hovnu.
Deadman píše: Jenže proti nepříteli byly brzy zcela k hovnu.
Dalo by se argumentovat, ze totalne zastaraly dvouplosniky poslaly ke dnu chloubu nemeckyho namornictva, ale to bylo jen o tom, ze briti nic moc lepsiho proste nemeli1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
jean192 píše: Puffybodie, tebe to citanie s porzumenim robi dost problemy co? A, ehm, kvoli comu som fanatik? Ak kvoli f35 v CR, tak ta mozem ukludnit, mne ako prislusnikovi ineho statu je dost uprdele, co si CR kupi....
A kedze na nakupy slovenskej armady mam rovnaky vplyv, ako motyly moc na obeznu drahu mesiaca, tak ma nesere ani to. Hlavne, ze nekupili ruske kramy
Fanatik se pozna treba tak, ze nerozumi ani originalnimu, ani prelozenemu textu co se tam pise a co je vseobecne znamo (ne to co se laduje plebsu do kebuli z medii )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
puffybodie píše: Fanatik se pozna treba tak, ze nerozumi ani originalnimu, ani prelozenemu textu co se tam pise a co je vseobecne znamo (ne to co se laduje plebsu do kebuli z medii )
Mas plus za sebekritiku. Necekal jsem to.puffybodie píše: ...Je zcela evidentní i z rozborů vojenských odborníků na západě, že je fuk jaké tam má kdo letadla a proto se Ukrajině taky posílají úplně jiné věci
Fuk to je proto, že ani jedna strana nemá stroje se stealth technologií. A posílat Ukrajincům pokročilá letadla se kterými neumějí lítat a jejich vlastnosti využívat je nesmysl, proto se jim posílají ty úplně jiné věci. Ale věřím, že kdyby na F-35 pár let před konfliktem lítali, bylo by dneska Rusákům horko mnohem víc. Vždyť i těch pár HIMARSů jim slušně zatopilo a jsou to "jen" raketomety.
Medved píše: Mas plus za sebekritiku. Necekal jsem to.
Myslis, ze mas mozek alespon velikosti liskoveho orechu, aby jsi chapal psany text?
NATO’s Article 5 Collective Defense Obligations, Explained
Vláda řeší nákup F-35, ale co ten zbytek???
Tendr na BVP zrušený, do střílen těch starých se ani nevejdou nové zbraně vojáků, tanky škoda mluvit, zbraně pro záložáky se poslaly na Ukrajinu, takže ti v případě konfliktu nejspíše nafasujou kameny a klacky nebo budou nepříteli jen nadávat...
No děs!!!
Ale hlavně, že budou ty F-35...
Pokud si dobře vzpomínám, tak v době, kdy tehdejší vláda rozhodovala co pořídit za Sovětské Migy byly ve hře jednak ty současné Gripeny a pak ji Amíci nabízeli nějaké F-16, které měli zakonzervované někde v Nevadě, (docela je tehda nakrklo, že je nechtěla)...
Vybrala si pronájem Gripenů, tak by se s nimi mělo teď i pokračovat. Jsou už tady nějaký ten pátek, za tu dobu se pro ně vybudovalo zázemí, je na ně zaškolený personál, který je dobře zná, jsou na to vycvičení piloti, atd...
A ne že se teď nějaká mamina co tomu rozumí jak kapr televizi rozhodne, že chce F-35 za několik miliard (asi viděla ten nový Top Gun a moc se jí líbil) jen aby se s nimi mohla vyfotit jak je jejím zvykem...
To je fakt špatný vtip todleto...
Rozumné v této době je domluvit se Švédy převod těch stávajících Gripenů a finance raději investovat do zbytku armády, kde ještě mají vybavení od Sovětů.
Tak to vidím já.
Tak a do mě!!!
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Vybrala si pronájem Gripenů, tak by se s nimi mělo teď i pokračovat. Jsou už tady nějaký ten pátek, za tu dobu se pro ně vybudovalo zázemí, je na ně zaškolený personál, který je dobře zná, jsou na to vycvičení piloti,
Víš o tom, že gripen E/F je úplne iné lietadlo ako C/D? Ja neviem, ako sú kompatibilné pozemné a servisné zariadenia, možno sú to tie isté, ale vzhľadom na iný motor a podstatnú zmenu draku a elektroniky by ma to prekvapilo.Sú niekde informácie, či je infraštruktúra Gripenu C/D kompatibilná s tou pre Gripen E/F?
Naposledy editováno 31.07.2022 19:30:29
jean192 píše: Víš o tom, že gripen E/F je úplne iné lietadlo ako C/D? Ja neviem, ako sú kompatibilné pozemné a servisné zariadenia, možno sú to tie isté, ale vzhľadom na iný motor a podstatnú zmenu draku a elektroniky by ma to prekvapilo.
Sú niekde informácie, či je infraštruktúra Gripenu C/D kompatibilná s tou pre Gripen E/F?
To sice ano, avšak F-35 je úplně jiný level.
Tam by se muselo investovat daleko více do zázemí...