AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Vlasťák1973> Japonec nakonec, dobrá volba. Já byl dnes projet 2 Hondy Civic 8g UFO, u jedný v prdeli brzdy a u druhý majitel lhal jako politik. Takže zatím dál pokračuju s Jardisem.
Japonec s francouzským atmosférickým motorem 1,6 od Renaultu. Není však špatný, máme ho v Dacii Lodgyhrnous píše: Když sme u těch čtyřkolých pleček.. Já si momentálně dělám zálusk na toto, https://www.sauto.c...azeni=od-nejdrazsich ale ty ceny jsou mor...
To je jeste dobry. Ja si delam zalusk na Stelvio. Ale je to uz dost pres hranu toho, co bych kdy chtel dat za auto...nicmene u motorky jsem mel taky stanovenou pro me jeste unosnou cifru a nakonec to dopadlo x2 tak uvidime, az stavajici kara doslouzi, jak se k tomu rozum postavi.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Většinou vynikající motory, občas akorát trochu v minulosti problémy s korozí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Aspoň takto jsem to už od pár lidí kdysi slyšel.
Známa hláška JAPONEC AŽ NAKONEC je mnoho let mnohými chápana špatně !-Pravý význam je ,že se musíte proplést Amerikou a Evropou než zjistíte,že to jde i jinak,i bez problémů s motory,různými čidélky v něm,a ložisky
Jako já to chápou i někteří další. A já to tak teda chápal vždycky. Bo už od mala jsem si vozil zadek v Suzuki, tak mě ten "hanlivej" význam nikdy nenapadl.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 26.07.2022 21:31:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: hrnous> To se mi taky líbí. Ale ty ceny jsou opravdu za hranou. To je snad víc, než to stálo nové ? Jawa 660 stála nová taky méně, než se ( výjimečně ) prodávají dnes...
Do konce tohoto týdne budu vědět, jak to je s mojí 120. Potom se budu rozhodovat. Nakonec ale uvažuju o Škodě 125 nebo 130 - s pětikvaltem. Bez škodovky řady 742 být asi nemůžu... Jen by mi tady zbyly díly k úzké škodovce. Mám kompletní novou plechařinu, nové chrom. nárazníky, kola se 14" pneu, nová zadní světla aj. , což se ovšem ke 125 či 130 nehodí. Možná kuriozní je, že momentálně je mým provozním autem Popular...s auty ženy raději nejezdím.
Někdo se ptal co ložiska zad. kola Adenia. V pořádku, kolo se točí, nic nevrže, žádné nepatřičné zvuky nejsou.
Když zminujes ty světla, koukal sem, že zadní se na 120-130 prodávají za 6-10 tisíc (nová)
https://auto.bazos.c...a-rapid-czech-re.php
Naposledy editováno 26.07.2022 22:38:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tyto doma nemám, mám sice asi dva páry taky úplně nových, ale vysokých. A ty jsou podle mně za normální ceny, tak do tisícikoruny za pár - tedy aspoň myslím. Inzerci moc nesleduju, resp. ano, ale dívám se pouze po předválečných věcech, díly k tak běžným autům jako je např. 100/110 nebo 105/120 mě moc nezajímají.
Dost aut...
Potřebuju poradit. Všechny motorky mám pojízdné a relativně v pořádku. Takže - co zlepšit ? Dnes jsem projel panelku, jede krásně, o hodně lépe než pérák. Přitom je to obojí 250. Zítra budu mít po biblické chvíli volno,tak po dlouhé době plánuju projet péráka. Ten má jednu vadu - v karburátoru je volné šoupátko. A to dost. Má možná milimetr vůli a za jízdy "zvoní". Je to tak možná už 25 let...zvykl jsem si na to, ale...Koupil jsem další dva karburátory, přes Bazoš - a oba jsou podobně špatné. Co s tím ? Existuje možnost karburátor nějak vyvložkovat tak, aby šoupátko šlo natěsno jak má ? Nechci už kupovat další karburátor, to je smysluplnější opravit jeden starší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Spojím se s ním, pošlu mu celý karburátor a bude to. Tak nějak jsem si to představoval. Sám nevím co s tím, tak to zadám firmě a jen to zaplatím. Tak by to mělo být se vším. Umím vydělat peníze, ale neumím nic jiného. Než se trápit s něčím co stejně neudělám, tak to rovnou zadám tomu, kdo to umí.
Aspoň část péráka bude jako nová. Potom - když bude chut' - asi dám někomu motor. Píst i s kroužky ve válci má dost velkou vůli. Když ho do válce dám,sám sjede dolů. Péráka mi sice repasoval Čmoud, předtím motorka jela maximálně 50, ale pořád to není ono. Nemůžu věřit tomu, když někdo tvrdí, že mu pérák jede 90 až 100. Ten můj jede max. 70, potom se tak rozvibruje, že to nelze...optimální rychlost je 60...Jenže 60 jezdím i na pionýru.
Shrnuto - nevidím rozdíl mezi rychlostí na Jawě 250 pérák a Jawě 20 pionýr. Jediný rozdíl - pionýr se na 60 km / h. musí hodně točit, pérák to jede lehčeji.
Tím jsem možná odpověděl na otázku, proč radši jezdím na pionýru. Jízdou na něm cítím emoce, radost. Jízda na péráku znamená spíš únavu a při 70 km / h. trápení motoru i celé motorky.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1.6 benzín najeto 230t km rozvody ve 200t km půlka podvozku nová včetně předních brzd,jesznecham vyměnit hřeben řízení v němž se po výměně čepů a ramen atd objevila vůle.cena bude rovných 50 tis Kč,bez výměny hřebenu 45 tis.kč, více info do SZ nebojím se říct že na svůj věk 2004 a km je auto sednout a jezdit. Já si QQ koupil trochu s předstihem k padesátinám,neb člověk ví hovno co bude za 3/4 roku
kehaj píše: Vlasťák1973> Japonec nakonec, dobrá volba. Já byl dnes projet 2 Hondy Civic 8g UFO, u jedný v prdeli brzdy a u druhý majitel lhal jako politik. Takže zatím dál pokračuju s Jardisem.
U Ufa bacha na korozi. Je to celé oplastíkované i na podvozku a už to není nejmladší. Jinak je to technicky solidní stroj. Také jsem byl na jednom předkupním dozoru, auto jelo hezky, ale bylo to po opravě veeelké nehody, tak jsem to nedoporučil.
kehaj píše: Vlasťák1973> Japonec nakonec, dobrá volba. Já byl dnes projet 2 Hondy Civic 8g UFO, u jedný v prdeli brzdy a u druhý majitel lhal jako politik. Takže zatím dál pokračuju s Jardisem.
U Ufa bacha na korozi. Je to celé oplastíkované i na podvozku a už to není nejmladší. Jinak je to technicky solidní stroj. Také jsem byl na jednom předkupním dozoru, auto jelo hezky, ale bylo to po opravě veeelké nehody, tak jsem to nedoporučil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Když sme u těch čtyřkolých pleček.. Já si momentálně dělám zálusk na toto, https://www.sauto.c...azeni=od-nejdrazsich ale ty ceny jsou mor...
Tady taky bacha na korozi (lemy prahy) a na to TSI se vyser. Tam nebyl jediný benzínový motor bez hrubých konstrukčních vad. Pokud už musíš mít Yetti, vezmi Common Rail naftu dvoulitr a. Pokud chceš menší SUV na benzín, kup si jiné auto.
Pořád jsou to staré, shnilé, vrtošivé krumply, bez reálné dostupnosti dílů, což nijak neřeší tvoje problémy se 120. Když bez s742 nemůžeš být, tak si jí nech a na denní použití si kup něco normálního, atmosférického, nepřímovstřikoveho, neshnilého, tuctového a budeš mít klid ..
elevator píše: Japonec s francouzským atmosférickým motorem 1,6 od Renaultu. Není však špatný, máme ho v Dacii Lodgy
V Kaškaji je motor Nissan, jiný než v Lodgy. Tenhle Nissan motor se na chvíli dostal akorát do Dustera, kde vystřídal původní Renault, než to dostalo Tce, což byl taky Nissan a ten byl špatný, proto ho Potom nahradil motor Renault 1,3, který se montuje i do Mercedesů C. Tenhle 84kw Nissan je náročnější na starání, než starý Renault, tak nesrat na údržbu Kaškaje.
Naposledy editováno 28.07.2022 12:13:05
Vlasťák1973 píše: Přátelé kdyby měl někdo zájem o vcelku pěkné auto tak Megane jde do světa.
1.6 benzín najeto 230t km rozvody ve 200t km půlka podvozku nová včetně předních brzd,jesznecham vyměnit hřeben řízení v němž se po výměně čepů a ramen atd objevila vůle.cena bude rovných 50 tis Kč,bez výměny hřebenu 45 tis.kč, více info do SZ nebojím se říct že na svůj věk 2004 a km je auto sednout a jezdit. Já si QQ koupil trochu s předstihem k padesátinám,neb člověk ví hovno co bude za 3/4 roku
Miláně, to ber. Konečně budeš mít normální, funkční auto. A Renaulty hnijí málo.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tady taky bacha na korozi (lemy prahy) a na to TSI se vyser. Tam nebyl jediný benzínový motor bez hrubých konstrukčních vad. Pokud už musíš mít Yetti, vezmi Common Rail naftu dvoulitr a. Pokud chceš menší SUV na benzín, kup si jiné auto.
Ke korozi - u Yetiny docházelo k otryskávání hlavně bočních dveří vzadu, koroze prahů apod po dlouhém provozu a ježdění v kyselině - obecně je protikorozní ochrana dobrá, nesrovnatelné zejména proti japoncům kde to hnije pomalu už na prodejně ... . K motorům - pokud máš vysoký nájezd tak diesel, pokud malý tak 1,4TSi je bezproblémový motor, asi jeden z nejpovedenějších u VW.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |