AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
https://www.ceskatel...t24/220411058210012/
a na Kubě už asi žravé třipade moc nechtějí(není benál):
https://ct24.ceskate...y-na-bateriovy-pohon
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Teda já si nejvíce srandy užil v Peugeotu 108 gt nebo tak nějak s 1.8 a nějakými 110 koňmi. A ještě alfa 156 s 1.8 TS, úplně super, i když úplný šrot. Zatímco Audi A6 super koráb, ale děsně nudné auto. Stejně tak BMW e46 ve čtyřválci. Nic moc. To mě prostě nebaví, musím mít něco speciálnějšího. Když dneska každý začíná na 4T 500, já si vybral týneckou pomstu, za cenu olitane šestky jsem si koupil motorku z 80. let, která v šedi hornetů a fazerů nezapadne. Stejně tak Octavky a Golfy, super auta, ale je jich plné sídliště a za tím autem se prostě neotočím, když ho zaparkuji a odcházím. Už jen proto bych si klidně tu 120 koupil, protože dneska to není tuctové auto a je to kult. Prostě nehledám praktické, extra spolehlivé auto, jen ať to má nějaký ten charakter, který mě chytne za srdce, v zimě ať to topí a neprší do něho a ať mám prostě radost z vlastnictví. Výbavu nepotřebuji, airbag a vstřikování je malé plus. Co si myslí ostatní mi je upřímně jedno. Klidně i multiplu (fakt, asi jsem divný, ale nepovažuji to za špatné auto) nebo Twingo (super kára, pozor ale na hodiny, ty člověk chytne jen jednou).
Stejně se ale na inzerci objeví stará GPZ900 nebo GSX-R a zase budu bez peněz...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
6 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jednou za cca 10dní mi uteče tlak v předním kole o přibližně 0,5 atm. Někde jsem četl že pomůže mlíko. Co vy na to?
https://www.koloshop...loq3N8EaAmfGEALw_wcB
kehaj píše: Nebude vám vadit když převedu téma k motorce?
Jednou za cca 10dní mi uteče tlak v předním kole o přibližně 0,5 atm. Někde jsem četl že pomůže mlíko. Co vy na to?
Prý to funguje, ale to mlíko musí být plnotučný nebo ještě líp sladký kondenzovaný
PetrL3 píše: Milan1963> bude se tu dražit škodovka, jako to bylo s perakem
Nebude. Bud' ji za rozumný peníz do 10 tisíc nechám Skotymu, nebo půjde na Aukro. Tam bude za víc. Peníze tolik nehrají roli, ale s Aukrem by byla zábava. A možná by mi to stačilo na jiné auto ( do cca 100 tisíc , dle stáří a stavu). Anebo zase 120, ale širokou, a málo ježděnou - bez koroze.
K motorce - dal bych tam duši. Vím, jsem asi jediný, ale bezdušákům prostě nevěřím.
Jirka4137 píše: SkotyCZ> To není nejlepší nápad. Raději se poohlídni po feldě nebo fábii.Ve slušném stavu.
Jako souhlas. Měl jsem jí 11 let, její trakční schopnosti byly obdivuhodné, ale už bych to nechtěl. Jestli chceš nějakou hračku, kup si něco neshnilého z konce devadesátých let, s větším motorem, třeba i ve čtyřkole. Svezeš se líp a hrát si můžeš taky líp. I na tu Feldu bych se vysral. Pěkná se bude shánět těžko a díly už jsou do ní problém a jak tam začneš strkat podivuhodné náhražky, protože nic lepšího neseženeš, tak se spolehlivost odebere do sraček a nevíš kdy tě to pak kde nechá... Třeba takový Colt, Civic z té doby, čtyřventil, jede to jak kule a nesere se to. Hračka jak vínečko.
Vlasťák1973 píše: Milane Opel jezdí protože jezdí,u Tebe stal ve stodole a to je pro auto vzdycinky na houno. Kdyby jsi chtěl místo škodovky, něco jiného budu prodávat moje Megane ,je to rok 04 ,ale nezrzne Ti ještě dalších 10 let. A mám ho v pořádku,to se nemusíš bát.
No vida .. To je hozená rukavice...
Je to E4?
kehaj píše: Nebude vám vadit když převedu téma k motorce?
Jednou za cca 10dní mi uteče tlak v předním kole o přibližně 0,5 atm. Někde jsem četl že pomůže mlíko. Co vy na to?
Mlíko skutečně pomůže...
Ale nejspíš bude nejde netěsnost. Postroje okolí ventilku jádrovou vodou a zamrdej s ním. Někteří gumaari šetří, nemění ventily a ty pak zpuchří a uchází to.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: SkotyCZ> Ty seš nepoučitelnej
Máma říká to samé. Ale já prostě nedokážu nějaké té staré vraždě odolat. Na srazech a tak vždy omrkavam staré supersporty a prostě se mi líbí ze všech nejvíce s chci je vlastnit. Finance vem čert, stejně je sežere inflace. Staré GSX-R750, vzduchac s dvěmi světly, krásná motorka. Gpz900, přelomový stroj, kultovní motorka. Yzf750r, zxr750 nebo vfr 750, vše úžasné a přelomové stroje. Každá nabízela jiný recept k úspěchu a jiné technologie. Dnes je to +- to samé a nezajímavé. A ten zvuk starých mašin a jejich vůně, to miluju. Prostě motorku z 80 lze poznat i jen podle zvuku, i moje FZ přes hodně tichý volnoběh (jako trochu starší auto, ztratí se v provozu) stačí jen trochu vytočit a je jasné, že tahle motorka není jen tak nějaké odrážedlo. A při 11000 otáček bez špuntů snad z toho ryku ohluchnu, ale zvuk je to prostě takový jadrný, sytý nijak utlumený. Jak má sportovní mašina znít. Líbí se mi a nebudím sousedy, jak to dělala Jawa. Mt 07 co jsem dělal autoškolku působila jako hračka. Zvuk docela pěkný, hlavně při brzdění motorem a občas si plivla, ale moje Fz ji předčí zvukem jako nic. Mt07 byla obratnější, lépe brzdila, snazší na obsluhu a úspornější. Jen nevím sport, nikdy jsem na Mt nejel více než 130 a neměl jsem šanci ji prohnat. Ale prostě už jen ten digitální displej neskousnu. Jedině analog. A plynové lanko, není nad ten pocit, že mezi mnou s strojem není žádný senzor, drát nebo počítač. Jen čistá mechanika a magie karburátorů (ale je to boj, vstřikování je asi fakt lepší).
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen mi prostě dává víc smysl koupit něco normálního a až pak k tomu za nadbytečný peníze pořizovat strojovny na hraní....asi jsem už starej
Naposledy editováno 21.07.2022 06:30:02
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |