AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Sema> Ne, žádná Jawa 650 ani 660 nášlap nemá. Musíš nohou pod motorku, stojan zapřít, silně trhnout a motorku ( možná ) dáš na stojan. Mně se to podařilo tak jednou z deseti pokusů...a silnějším - metrákovým chlapům tak třikrát...
No, taky mne to překvapilo, jak moc blbě to šlo... V původním stavu jsme to dávali na stojan dva, protože to na betoně podkluzovalo a jsem zvyklý, že Honda jde na stojan hodit i v crocsech, jak malina... Po úpravě jsem to na něj hodil sám, protože ta hnáta s nášlapem pomůže udržet stojan na zemi a vahou si pomůžeš ulevit v síle, nutné k natažení na stojan...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na 660 mám ve stodole speciální dost křivé místo, tam ji postavím na boční, dám jedničku aby necouvala zpátky a je to. Dělám to tak co ji mám, už 7 let. Joo, když mám chalupu ve stráni ...kdo u mně byl, ten ví.
Výhoda je v tom, že Populara a 120 nestartuju, pustím je z kopce a rovnou jedu.
Jirka : Dacia ? No myslím, že to nejsou špatná auta. Logan má slušný kufr, Sandero je lidové nepřetechnizované a taková 1300 alias Renault ? Moc hezké auto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše:
Jirka : Dacia ? No myslím, že to nejsou špatná auta. Logan má slušný kufr, Sandero je lidové nepřetechnizované a taková 1300 alias Renault ? Moc hezké auto.
A člověk to nemusí mít ani v garáži. Tento pán má 4 opravdové ziguliky (v top stavu) a to ostatní v modelech
1300 Dacia:
Opravdové žiguliky:
Naposledy editováno 18.07.2022 09:37:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: A člověk to nemusí mít ani v garáži. Tento pán má 4 opravdové ziguliky (v top stavu) a to ostatní v modelech
1300 Dacia:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.novinky....source=www.seznam.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Žigula 1600 r.v.1976 jsem okolo r.2005 koupil za 5 tisíc a po opravě jedničkové Oct. kupované za 250 000 Kč poslal zas dál.
K Žigulíkům jen tolik : kolem roku 95 jsem si půjčil Ladu 1300. Měl jsem ji půjčenou doma asi 2 měsíce. A musím uznat, že jela o dost lépe než naše 120 LS. A protože to bylo na podzim, topila přímo skvěle. Fabia tak rychle a dobře netopí. Meriva taky ne.
A že pán sbírá Lady 1500 a 1600 ? Proč ne ? Má to na Youtube, takových garáží je moc...kde to je,asi nikdo nepozná. A navíc - kdo by kradl žigulíka ? Je to stejné, jako kdyby někdo stál o mojí 120...chacha. Být to nová Octavia, snad, ale auto ze 70. / 80. let....veterán nic moc, moderní to taky už moc není, takže...
Dcera natočila video s mým Popularem. Dala to na youtub taky. Je krásně vidět kde to je. Strach nemám. To by nesměl natáčet nikdo nic, nebo jen anonymně.
Yamaha jde na stojan někdy dobře jindy blbě. Není to jen o technice zvedání ale i terénu. Možná o fous prodloužit páku. Honda VF 750 F měla boční madla a šla na hlavní i s 65 kg kterýma jsem tenkrát disponoval.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jezdil s tím cca 14 dnů do práce a jednou volá, ať pro něj přijedu, že ho to nechalo na půli cesty. byly to rozvody
Dal to pryč, koupil normálně vybaveného naftového focuse 1,6 a s tím neměl problém. Až na srnku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka_S píše: PetrL3 - Manželka má od r. 2005 Clio II 1,2 z R. 1998. Kupovali jsme ho s 70tis km, dneska má na tachu 170tis km a celou dobu bez problémů jen běžná údržba. Kára téměř bez koroze, spotřeba cca 5l, suprový motor, ideálně zpřevodováno, jen podvozek zdaleka nedosahuje kvalit Fábule.
Clio II jsem měl taky, rv. 1999 1.4 RT 55kW. Auto bylo v zoufalém stavu, ale i přesto mělo hodně málo koroze, až se i na STK divili. Byla to holá výbava i bez ABS. Po prasknutí těsnění pod hlavou už to nemělo smysl opravovat. Hlava zbroušená už pod limitem (takže měněno minimálně 2x). Ale i přesto jsem měl to auto hrozně rád. Mělo svůj charakter a byla radost ho jen tak řídit. A podvozek je úplně jinde než u fábie. Kámošovu fábii po dědovi v top stavu a novými barumkami jsem vždy pojezdil jako nic. A to jsem tam měl 20 let staré matadory. Moc se to nenaklánělo, stopu to drželo a nikdy jsem se na úplný limit nedostal a snad jenom 2x mi pískaly pneumatiky. To ve fabii stačí jet trochu svižněji a už se bojím, že po přímce za pískotu pneumatik sjedu za silnice. I ta 1,4 v cliu byla až na spotřebu a spolehlivost lepším motorem než ve fabii (1,4MPI). Reakce na plyn, rád se ten motor točil až k 7000 a měl i pěkný zvuk (ruplý vlnovec). Měl prostě charakter, zatímco MPI nemá vůbec žádný a je to strašně nudný motor. Na letišti jsme měřili akceleraci a brzdy a clio i bez ABS brzdilo lépe, chtělo to ale cvik a v krizovce by nejspíše vyhrála fabia.
Dneska je jako ojetina lepší fabia, díky spolehlivosti a o něco jednodušší konstrukci a hlavně prostoru, fabia působí o kategorii větším autem. Problémem clia bylo, že dost jednoduchých oprav bylo bez vytáhnutí motoru nemožné a některé věci musel vymýšlet nějaký lunatik. Motor zase byl za 20 minut venku a pak se na tom pracovalo krásně.
Kdyby nebylo v tak špatném stavu (dostal jsem ho od rodiny na dojetí), tak bych si ho nechal doteď. Stále se po cliu dívám, ale v 1,4 16v s 74kW před faceliftem. Už jen nějaké najít v OK stavu a dokoupit si k němu žirafu.
Naposledy editováno 20.07.2022 07:59:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S Renaultem zkušenost mám - resp. manželka - měla dvakrát R 11, byla to dobrá auta, s vynikajícími motory - 1,4 karburátory. Bohužel zahynula na korozi. Potom Fluence - taky podařené auto a Megane III, tam ovšem motor 1,2 není nic moc...nicméně proti Opelu je Renault špičková firma. Kdybych si měl vybrat, tak Renaulta bych si klidně koupil, i když spíš Megana než Clio. Opela už raději ne.
No a nerad přiznávám....moje stará mladá dobrá Škoda 120 mně asi opouští. Je jí jen 42 let, pořád v provozu, najeto jen 300 tisíc bez GO , bere si trochu oleje, což nevadí, nikdy mně nikde nenechala, ale...poslední 2 měsíce je s ní jeden velký problém. Nejdřív odešla vodní pumpa. Koupena nová, bohužel neseděla ( asi čína ), tak jsem zrepasoval starou ( ložisko, ucpávka ) , potom se pokazil rozdělovač, ta pérka v něm už nebyla ve formě, ale nový nemám, dal jsem jiný, starší, ale dobrý. Ted' elektrika celkově - občas bliká, občas svítí, občas ne...to všechno by sedalo opravit, ale i přes mojí péči v protikorozní ochraně se před týdnem ukázalo, že každá ze 42 zim se na spodku auta podepsala. Nápravnice je tak křehká, že hrozí zlomení. Podlaha korozí moc zeslabená. Lůžka tlumičů taky...Dnes jsem ji odvezl do servisu k celkovému posouzení. Pokud půjde opravit za rozumné peníze, opraví se. Pokud to bude na renovaci, která je drahá - nechci. Veterán to u mně nikdy nebude, čtyřicetileté auto musí bud' běžně sloužit, nebo nebýt vůbec. Tak uvidím...
A jen dodám : problematická Opel Astra jezdí u dcery naprosto perfektně, nemá s ní žádný problém. Holka je ráda, že má automata v perfektním stavu. Tak jsem rád, že ty neduhy ( co jízda to porucha ) jsem si "vyžral" já .
A ještě P.S. už k motorkám : moje Jawa 660 se stojanem předělaným od Pecha jde na hlavní naprosto bez problémů. Dnes jsem ji na něj postavil bez potíží i v sandálech... Prostě Pech umí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dva čepy řízení, výfuk a klasika - utrženej dratek v tycince, která pouští světla. Nerezne, furt jezdí v rodině.
Jasně, je to auto nehezký (i když třeba pro mě dobrý ), pomalý a uvnitř hlučný jak Favorit, ale až do konce mělo mojí totální důvěru.
... a pak mě napadlo dopřát si a koupil jsem Sandero III... eh... řekněme, že přidání fíčur tomu dost uškodilo
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 20.07.2022 17:23:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Tu škoduli bych ale fakt koupil. Ne z důvodu ježdění či veteránská mánie, ale že bych se na ní naučil nějaké ty automobilové opravy a tak. Na motorkách jsem se naopravoval spoustu. To mi připomíná, že mi vytekla spojka na FZ a mám díly na poště. A 120 je zadokolka, to by byla za zimy sranda
Jenže tahle zadokolka nedává s tímhle motorem smysl. Tohle má význam koupit jen z nostalgie, vyvařit, ošetřit a kochat se.
A doufat, že nedostaneš čelňáka od citygo nebo čehokoliv současného.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: SkotyCZ> Je videt, ze jsi se skodovkou v zime nejezdil ikdyz kazdej si tu legraci predstavuje jinak
Náhodou...se škodillacem jsem byl v Jeseníkách king i na universálech...teda do kopce...z kopce jsem využil v mládí nabyté zkušenosti ze sánkování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kazdopadne bych chtel byt mlady a mit pocit, ze muzu cas a prachy promrhat uplnejma nesmyslama
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |