Téma: Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrskách
8.7.2022 v 10:06
Zdravím všechny příznivce motocyklů. Potřebuju poradit vhodnou mašinu na ježdění kolem komínu i po rozbitejch okrskách a upřednostnil bych naháče. Mám Kawu ER6N, ale ta je dobrá tak na kvalitních silnicích, má strašně tvrdý podvozek, i když zadní pružina je povolená nadoraz. Dík

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2022 v 10:59 | Nahoru | #1
to by chtělo něco aspoň na 19" kolech, nějaký delší zdvihy, to asi naháč nesplní, koukej po cenduru v-strom, nebo něco takovýho

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

8.7.2022 v 11:10 | Nahoru | #2
Na ER-6 jsem sice jel, ale už si nevybavím, jak moc tvrdý to bylo. Nicméně docela pěkně žehlí třeba Bandit 650 a pak starý naháče (ale to je krok zpět) - XJ600 apod. Ale je to na úkor vlastností při svižnější jízdě. Musel by sis to vyzkoušet a porovnat s tím, co máš.

Naposledy editováno 08.07.2022 11:12:37

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

8.7.2022 v 11:26 | Nahoru | #3
tak jestli ti vyhovuje ER6N, tak by asi sedl Versys, ale nevím, jestli je tam změna v podvozku, nebo to jen jako cenduro vypadá. Já jsem třeba spokojený s K1300R, když je horší asfalt, tak přepnu podvozek na komfort a ono si to přebere líp (samozřejmě nesrovnávám ani nemám srovnání s cendurery jako GS, ADV atd.). Motorka je taky dlouhá a těžká, tak to není tak uskákané. Jenže to je oproti ER6N už celkem velký rozdíl.

Naposledy editováno 08.07.2022 11:27:29

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2022 v 12:02 | Nahoru | #4
Z cendura uděláš naháče prvním výletem do lesa nebo hard offu.
Poslední "naháč" s velkejma zdvihama bylo BMW HP2 nebo KTM SE-R.
Ale to asi nehledáš

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

8.7.2022 v 14:16 | Nahoru | #5
No třeba ty nejstarší Versysy vypadají celkem "nahatě" Pak mě napadají ještě motárdové motorky jako Ducati Hypermotard, nebo od KTM SM (690,990).
Ještě BMW G 650 Xcountry jsem našel, ale to už je s výkonem níž. Obecně jsou takové "naháče" spíš motardy nebo endura upravené na motardy. Čistě endurová motorka by zase nemusela být taková zábava na silnici.

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

8.7.2022 v 14:51 | Nahoru | #6
To je požadavek jak skoč na mě z boku. Třeba já bych chtěl traktor na pole a upřednostnil bych nějaký Ferrari V12. Z vlastní těžce nabyté zkušenosti bych osobně nedoporučil hledat nějaký kompromis pro tak protichůdné vstupní parametry.
Buď to dobře pojede po slušné silnici a na rozbitých okreskách to bude utrpení tak jako většina naháčů, nebo to tak jako enduro slušně pojede přes díry a na dobré silnici to bude vopruz.

O enduru jako o druhé motorce jsi už uvažoval?
Anebo - anebo můžeš rozbít prasátko + prodat ledvinu + prodat ségru do Dubí a za ty peníze pořídit něco takového jako je Multistrada se semiaktivním podvozkem.

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2022 v 22:22 | Nahoru | #7
Zkus TOTO....https://motorky.bazos.cz/inzerat/154579674/honda-x-adv-750.php

(reakce na) Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

11.7.2022 v 20:57 | Nahoru | #8
Pedl>Smiřuju se s tím, že naháče opustím a přesedlám na nějaké cestovní enduro. Hondu CB500 X, ale ta má jen 35kW, nebo Suzu V Strom 750, Aprilie Shiver.

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

11.7.2022 v 21:47 | Nahoru | #9
No méně výkonnější než co jsi měl, ať je to i nějaká zábava. A V-Strom zase není moc na blbnutí. A příliš neteoretizuj, prostě jdi něco vyzkoušet.

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

11.7.2022 v 21:55 | Nahoru | #10
"Fungovani" na rozbite okresce je asi trosku slozitejsi tema a povolenim predpeti pruziny se zadnej podvozek "nezmekci"… chce to zjistit v cem je problem, ona tam muze byt pro tvoji hmotnost spatna pruzina a nebo tlumeni postavene na jine rychlosti nez jak jezdis.

Problem tehle levnejch motorek je to, ze maji levne tlumice - tzn neco hodne primitivniho s funkci plnou kompromisu.

No a taky muze byt problem i servis - respektive jeho absence, nema smysl ladit podvozek kterej nikdo leta neservisoval. A to vcetne vuli v ulozeni, lozisek kol a KO retezu…

Ja mam treba predelane tlumice komplet a jsem s jejich funkci nadmiru spokojenej, ale "zehli to" az kdyz se jede 140+ … takhle to je, podvozek postavenej na urcite podminky nefunguje v jinych podminkach ….

Výběr moto, se kterou by se dalo jezdit i po rozbitých okrsk...

13.7.2022 v 10:03 | Nahoru | #11
S1000R - Semi-aktivní odpružení to žehlí moc hezky...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist