AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
edit - ses mohl stavit u nás v práci na kafé, když jsi byl ve Svinibrodu.
Naposledy editováno 04.07.2022 13:11:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já dnes vyjel s Adeniem a kamarád se Stylkou 650. Mně u Adenia začaly jakési rány a chroupání od zad. kola. Nejspíš se poroučí ložisko. Najeto má asi 45 tisíc, tak má nárok. Kolega s Jawou 650 ho měnil při 22 tisících, tak jsem rád, že vydrželo dvakrát tolik.
No a aby smůla nebyla jen u mně, tak kamarádovi u jeho 650 začal téci pravý přední tlumič. A to dost. Brzda celá od oleje.... Vydržel necelých 25 tisíc km.
Nevím, zda ty kilometry jsou málo či moc, ale máme moderní Jawy, tak je to v pořádku.
Motorka je od toho, aby se člověk nenudil a měl pořád o čem přemýšlet a co opravovat.
Naposledy editováno 04.07.2022 19:09:16
PetrL3 píše: Koudy01> na trialce sem si jen jednu spálil nohu. Jinak nikdy nic. Z té se naopak vystupuje nejlíp bez následků. Lepší skočit ze 2 metrů v nulové rychlosti, než ve 30km z fichtla.
Vlastně sem se na motorce nikdy nezranil. A vlastně ani při jiném sportu.
Ono první věc, která se učí malý děti, když se začíná s judem je, jak padat. A má to dost zásadní význam a je to na celej život.
Njn, když já do juda nechodil. Trialka mi spadna na nohu a já ji následně ještě přisedl. Nevydrželo to koleno a vyvrátilo se do boku. Asi mi napraskl nějakej křížovej vaz nebo něco. Cca rok jsem to cítil a musel jsme si dávat pozor, abych někde špatně nedošlápl. Chodit šlo, běhat a skákat ne.
PetrL3 píše: Dnes sem viděl chorvata ve škodě favorit. Hnusnej lak od slunce, ale nic pomačkaného nebo rezavého. Skoda, že sem neměl v ruce mobil, abych to vyfotil. Docela sem překvapenej. Nevím teda, kolik jich tu škoda prodala.
V Jugoslávii se škodovky i montovaly. Sice až Felicie, ale jsou tam zastoupeny i starší typy.
Vydržel necelých 25 tisíc km.
Nevím, zda ty kilometry jsou málo či moc, ale máme moderní Jawy, tak je to v pořádku.
Na Yamaze jsem po 80 tis. km měnil preventivně gufera. Neteklo nic. Jen jsem chystal motorku na tříměsíční cestu....kdyby ta motorka jako nová aspoň stála jak čina, když je to čína. A to ještě to horší z číny.
Naposledy editováno 04.07.2022 21:57:42
Milan1963 píše: Kire640> Potkat Jawu 650 - to je štěstí. Já ji potkal jednou a Jawu 660 dvakrát. Naposledy zrovna včera, modré Adenium, ale to byl Olísko, jel určitě do JH nakoupit k pumpě benzín a rum. Ani si mně nevšiml...
Já dnes vyjel s Adeniem a kamarád se Stylkou 650. Mně u Adenia začaly jakési rány a chroupání od zad. kola. Nejspíš se poroučí ložisko. Najeto má asi 45 tisíc, tak má nárok. Kolega s Jawou 650 ho měnil při 22 tisících, tak jsem rád, že vydrželo dvakrát tolik.
No a aby smůla nebyla jen u mně, tak kamarádovi u jeho 650 začal téci pravý přední tlumič. A to dost. Brzda celá od oleje.... Vydržel necelých 25 tisíc km.
Nevím, zda ty kilometry jsou málo či moc, ale máme moderní Jawy, tak je to v pořádku.
Motorka je od toho, aby se člověk nenudil a měl pořád o čem přemýšlet a co opravovat.
BOŽE proč.........
Bimbam píše: Od rána su v práci, takže já to nebyl. Ovšem potkávám porůznu dvě červený 634, jednu stříbrnou 638, jednu černou 638, fialovou 639, jednu čízu černožlutou 477 a jednu modrou 487 a jednu jawu 90 červenostříbrnou, dvě panelárny asi 250ccm a jednu kejchačku 175 ccm jednu černou čízu sportku, asi 175 ccm. Až jsem se jednou po příjezdu z práce letěl sofort juknout do dílny, jestli mi tu moji černou sportku čezetí někdo neštípnul. Nachlup stejná patinovka ošlehaná roštím a silničními lišeji. Jenže mám 250-ku a stála tam jako dycky stává.
edit - ses mohl stavit u nás v práci na kafé, když jsi byl ve Svinibrodu.
Byla to vínová čtvera a jezdec na ni zhruba mohl odpovídat tvému popisu mávli jsme na sebe...s kolegou jsme jeli jenom skrz Nymburk a dávali kafe
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Jak říká taťka.Občanka je neůprosná,no a platí to i u strojů.Já myslel že tam byl nějaký šprajc a následný napnelismus.
Tenksrát se sice dělaly věci tak, aby šly opravit a tak, aby vydržely třeba 20 let, ale že to někdo bude používat ještě za 60 let, s tím určitě nepočítali....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ted' jsem tady měl majitele motoservisu, ne cíleně, ale na návštěvě. Ukazoval jsem mu jak se mi u Adenia rozsypalo ložisko z. kola. Nedivil se, to se prý stává i u HD. Po 30 tisících km ....A Harley - to je proti Jawě světová značka. A lepší kvalita.
Ložisko v kole je bezejmenné, takže asi nějaká čína. Zítra koupím SKF, vím kde je mají a počítám, že to vydrží napořád.
E: Ložisko jsem vyrazil trubkou a kladivem. Když ho budu dávat zpět, stačí ho jen narazit nebo raději třeba nahřát, aby tam lépe zajelo ?
Naposledy editováno 06.07.2022 10:54:00
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Je.
Ted' jsem tady měl majitele motoservisu, ne cíleně, ale na návštěvě. Ukazoval jsem mu jak se mi u Adenia rozsypalo ložisko z. kola. Nedivil se, to se prý stává i u HD. Po 30 tisících km ....A Harley - to je proti Jawě světová značka. A lepší kvalita.
Ložisko v kole je bezejmenné, takže asi nějaká čína. Zítra koupím SKF, vím kde je mají a počítám, že to vydrží napořád.
E: Ložisko jsem vyrazil trubkou a kladivem. Když ho budu dávat zpět, stačí ho jen narazit nebo raději třeba nahřát, aby tam lépe zajelo ?
Ne. Ložisko dej do mrazáku. Oběcně ohřívání kovových dílů před montáží, pokud nemá dojít k narušení původního tepelného opracování je do 120 st. C. SPousta lidí si zkurvilo ložiska a nejen je, když ohřívali kartery před montáží klikovky na dvě kila...
HD je jako Iphone... Drahý a špatný.... Záměrně špatný, říkají tomu "charakter" když záměrně dělají nedokonalé stroje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
HD je takova americka jawa, na tom nic pokrokoveho nebo technologicky dotazeneho k dokonolasti neni..
assassin píše: pech.> a ze jsi te iphonu mel hodne co? ja treba nechci uz nic jineho.
HD je takova americka jawa, na tom nic pokrokoveho nebo technologicky dotazeneho k dokonolasti neni..
Já jsem právě Iphone měl a je to mrdka plná zbytečných omezení.
Už to, že abych to mohl začít používat, je nutná registrace kamsi, je zvrhlé, ale tenkrát jsem o alternativách ještě nevěděl.
Hrabat se v souborech samo o sobe nejde, musíš si nainstalovat spešl program.
Měnit pokročilejší nastavení zase jen přes program.
Email, u některých verzí se fotka automaticky nasere do těla e-mailu a poslat ji jako soubor je problém.
Jo mají pěkné displeje, pěkné foťáky a dobré je fyzické tlačítko na ztlumení...
Ale teprve přechod k Andoridu mi teprve otevřel portfolio všech možností, co takový smartphone skutečně umí.
Kupoval jsem si to proto, že to mělo být to nejlepší a není to pravda, protože Jobs a jeho názory generovaly ta zbytečná omezení, když Hw je prakticky totožný.
Na Androidu všechno funguje, strčíš tam Simku a telefonuješ, interentuješ normálně, email se nastaví po zadání adresy a hesla v podstatě sám.
Iphone je prostě mdrka, co už nechci nikdy vidět.
Měl jsem Iphone 6S, už je to dost dávno, protože už asi 7 let jedu Android, protože je prostě lepší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ja jsem nikdy nic superpokrocileho nastavovat nepotreboval. Ani se hrabat v nakejch souborech.S posilanim fotek taky nemam problem...
ja jsem utekl presne obracene...
assassin píše: pech: hele a android ti funguje bez google uctu?
ja jsem nikdy nic superpokrocileho nastavovat nepotreboval. Ani se hrabat v nakejch souborech.S posilanim fotek taky nemam problem...
ja jsem utekl presne obracene...
Android funguje bez google účtu normálně.
Já se hrabat v souborech potřebuji, protože je demence, že když máš v kase věc, která má 30-60GB paměti, nosit s sebou ještě flashku... Takhle mám všechno pěkně po kupě.
Pro základní uživatele, používající základní funkce, nemusí ten osekaný OS Iphonu představovat až takový problém, mně to ale nestačí. Chci to zařízení využívat na 100% Iphone není laciný, aby se mu dalo na základě nízké ceny odpouštět ta omezení, protože je naopak spíše dražší...
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Před časem se taky psalo něco o nahřívání, nevěděl jsem, zda to náhodou nebylo k ložiskům do kol. V kovech, materiálech se vůbec nevyznám, k údivu mi stačilo , co jsem se dověděl při svařování. Jsou věci, o nichž jsem dosud neměl ani tušení...
K Harleyům: HD a americká Jawa ? To mi nesedí. Jawa už kromě 350 dvoutakt - ročně desítky kusů - nevyrábí nic svého. I to cizí je ročně spíš ve stovkách kusů.
HD má celou řadu svých výrobků, vyváží do celého světa a jejich roční produkce je mnohokrát vyšší, než v Jawě. Toto opravdu srovnat nejde.
HD prý vyrábí motory OHV. To myslím není špatně. Pokud jsou kvalitní, proč ne. Osobně mi HD není nesympatický, ale koupit si ho ? Spíš ne, to co dělají se mi vzhledově nijak zvlášt' nelíbí. Navíc jsou to vesměs čopry...a taková Elektra - to není motorka, ale parník.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |