AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.06.2022 07:27:43
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdo by si chtěl zazatáčet tak ať se vydá do Slovinska na kopec VRŠIČ = 48 serpentýn 180ti stupňových a nepočítaně těch obič. K tomu na Mangart a to samý zpátky. Fakt mě večer brněli ruce, 200km bez rovnýho ůseku. Co se mě týče tak GG je jen profláknutá a předražená turistická atrakce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V tomhle nedám dopustit na Itálii. Tam je spousta podobných silniček zadarmo a skoro nebo úplně bez provozu. Ale je to už trochu dál no.
edit - doplněno vlakem
Naposledy editováno 15.06.2022 13:41:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: kehaj> No, on i ten Mangart a Vršič jsou dneska už spíš turistický atrakce, než že by se tam člověk povozil.
V tomhle nedám dopustit na Itálii. Tam je spousta podobných silniček zadarmo a skoro nebo úplně bez provozu. Ale je to už trochu dál no.
No, zadarmo... S těma jejich pokutama 150EUR za radary
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: No, zadarmo... S těma jejich pokutama 150EUR za radary
Chceš snad říct, že stará Jawa dokáže posunout údaj radaru někde výše ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Teď si po dlouhé době dovolím jednu autovou, to bude nejspíš na Pecha - kamoš shání na feldu benzíňáka 1,6 jakousi hadici odvětrání motoru. Nesehnatelné. Já jsem se mu ptal i tady v krámu Auto-Leo, kde mi sehnali i sklíčko na blinkr na škodovku 105-ku ale bohužel, tu hadici neumí. Na feldy prej dokážou sehnat jenom plechařinu a vejfuky a plastové větší díly, gumověci nee. Nevíš čím by se to dalo nahradit? Povídal že kdesi splašil tu hadici na 1,3 motor ale nepasovalo to na ten jeho 1,6.
Myslíš tohle?
Odlučovač + hadice - Mroauto
Ono to není jen o hadici, protože když chcípne hadice, tak s sebou vezme i hrdlo odlučovače, které je hitzem a těmi 25 lety zkřehlé a pak je situace, kdy na straně jedné je hrlo malé, a na druhé velké, protože to původní už tam vlastně chybí.... Tady je odlučovač + hadice...
Problém je ten, že Felicie už nejsou ani na vrakovištích, tam už se válí Fábie jedinčky i dvojky - Hurvínci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: kehaj> Užívej si ! Jen já bych tam nejel, nebo pouze na pionýru. Adenium je vysoké, má hodně vysoko těžiště a zatáčky zrovna rádo nemá. Normální nevadí, ale utažené vracečky apod. opravdu ne. Zvlášt' ne na šotolině. Vloni na vyjížd'ce VSJ jsem si málem rozbil ústa, jednou takovou se jelo, přede mnou jela 175 / 477, pomalu, ten kluk si to vychutnával, ale já to skoro odnesl pádem. Ujel by mi - a lehce - i pionýr. Bud' neumím jezdit do zatáček, však jsem začátečník, na motorkách mám naježděno teprve asi necelých 350 tisíc, anebo je to nedobrá vlastnost Jawy 660...
Tam bude nějaká hrubá bota v geometrii rámu a podvozku... Jen vejškou to není....
477/471, když je podvozek v richtiku, si nechá v zatáčkách líbit hodně, stojánek po zemi tahám co chvíli, když si to začnu vychutnávat....
Když nešetříš na gumách, tak to nalámeš kam si vzpomeneš a dobrý.
Hodna sedí také dobře, vysoká je tak stejně jako ty české wergly, ale je těžší a pohoda....
Kamarád jezdí na starém XT, to je vysoké jak petřín a v těch zatáčkách si to rovněž nechá líbit tolik, že nad tím zůstává rozum stát...
I to vysoké XT, staré jak nebesa, se dá v zatáčkách drtit bez okolků....
Já včera ujel 110km na Smolíku. Motor je pravda dík exotickému původu hlučnější, než bych si představoval, ale jede to hezky...
Malinko jsem si s ním pohrál proti sérii a je to cítit, Za běhu jsem dolaďoval karbec, dneska jsem tam dal šedesátku volnoběžnou trysku,
protože to bylo v malém zatížen í a nižších otáčkách trochu nervózní, při štelování šroubem se to zlepšilo, ale už byl vytočenej moc
na to, aby to dostalo to, co to potřebuje, tak větší tryska posune rozsah seřízení... Je to živé, je to chtivé... Až se to zaběhne, mohlo
by to být ještě o něco lepší....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: pech.> dal jsem dohromady motor 592, jedu veeelkej táhlej kopec a hotovo, zadřeno. Drtil jsem co to šlo a nějak v tý chvíli zapomněl na záběh. Chvilka odpočinutí a motocykl hned zas jel a o.dost líp. Ani jsem se nekoukal do válce, od tý doby najeto skoro 1000km a motocykl táhne parádně .
Panelka to umí no... Obzvlášť s dnes módními těsnými výrbusy a odlišným materiálem pístů, proti původnímu...
Pokud se jen vymezí vůle a tím se to zastaví, tak to rozchodí, pokud by se začal nanášet hliník na válec, tak už by to nerozchodilo...
Já jsem na tom ujel celkem 130km, živé je to až překvapivě, ale jak jsem zmiňoval, tak jsem to maličko poškádlil, aby na sebe kanály navazovaly bez schodů nahoru, navrtal dírky na kolíky i do těch nepůvodních válců, které to neměly, zvedl kompresní poměr a nacpal tam 632/638 převodovku... Jel jsem tak, jak zabíhám klasicky... rozjezdy spíš svižně, aby to mělo dost směsi, ale až tak nevytáčet, ustálená jízda 90km/h, krátkodobě jsem to občas popohnal na kilo.... Hřálo se to, ale že by to vadlo k záděru, to jsme nezaregistroval... Jen je to slyšet no... Kroužky a přijde mi, že i ty nové ojnice jsou proti původním, spíše trochu volnější... Středový díl je v pohodě, ten motor byl rozebraný teprve podruhé... Dal jsem tam větší volnoběžnou trysku a budu laborovat se seřízením karbanátku, aby to byl samet.....
Já dělám motory běžně, ale to je většinou nahazuji na stole jen tak holé a v tom kraválu toho moc nenaposloucháš.... A nebo jsem zhejčkanej Japončíkama, kteří jezdí bez pazvuků i po letech a bambilionu kilometrů.... Uvidíme až se to zaběhne.. Jestli to trochu ztichne nebo ne..... Každopádně, kdyby tam bylo něco špatně, tak by to nejelo na čtvrt plynu po rovině kilo a po těch sto kilometrech by se to už muselo zesrat...
Klasická Číza se po záběhu většinou rozezvučila svým portfoliem pazvuků a pak si zvonila, chrastila a cvakala, dokud po pár desítkách tisíc nenakrájela kroužky do vejfuku...
Naposledy editováno 15.06.2022 20:55:02
Dan250 píše: pech.> dal jsem dohromady motor 592, jedu veeelkej táhlej kopec a hotovo, zadřeno. Drtil jsem co to šlo a nějak v tý chvíli zapomněl na záběh. Chvilka odpočinutí a motocykl hned zas jel a o.dost líp. Ani jsem se nekoukal do válce, od tý doby najeto skoro 1000km a motocykl táhne parádně .
Já toto zažil na 487 po GO. Hvízd a už sem mačkal packu spojky. Ale tak po vychladnutí pohoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 15.06.2022 22:41:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Moje bývalá 477 přepletená na 16 palcové kola s řídítkama otočenýma směrem dolů a anglickým sedlem to natřela nejedné kývačce a panelce na zatáčkovitých cestách. Hodně udělal podvozek a nižší těžiště. Ostatní pilot. Výkon ale takový neměla.
477 si s kejvačkou vytře prdel kdykoliv a a panelka jí neujede.....
Jirka4137 píše: maraton> Kamarád má na 660 Yamaze (ten sám moto)r udělaný podvozek tak že to nejde popsat jinak než geniálně. Já si lhraju s odpružením celý život ale on je na to fachman. Adenium nějaký menší problém má, ale myslím že by to dokázal nastavit i tam. Teda jako kdyby někdo kromě Milana chtěl. On totiž nesplnˇuje vysoké požadavky na servisáka a zárovenˇ majitele Jawy 660. Ono je to stejné jako to rovnání trubek do vidlí. Já to zařizuji jen jako fušku technologií za pár mega. Ono je to otázka času než si tam majitel hodí kamery. A tak je lepší hodit to někomu kdo to dělá ve svěráku.
Kdybys potřeboval udělat vidle a nechtěl to dělat sám, jako já, tak tu v okolí operuje chlápek, co se tím živí a má slušné reference..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.06.2022 22:49:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No uvidím, jestli jí příjdu na kloub.
Bimbam> Sehnal jsem motul 510 4L za 600 i s poštovným. Za mě fakt dobrý olej. Ani moc nekouřil a jelo to na něj pěkně.
Naposledy editováno 15.06.2022 23:13:57
Jirka4137 píše: pech.> Njn. ale tenkrát jsem měl 77 kg a dnes 87. To už by byl asi lepší ten pivovarský valach.
To jsem vykompenzoval mírnou úpravou motoru, s cílem nahledat tam pár kobyl navíc, nebo spíše nepoztrácet ty, co tam mají být, ledabylým zpracováním při výrobě 750ks motorů denně...
Naposledy editováno 15.06.2022 23:10:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |