Téma: Problém s Usb nabíječkou za jízdy
27.5.2022 v 18:10
Zdravím, chtěl bych se Vás zeptat zda jste někdy,někdo neměli problém s USB nabíječkou připojenou přímo na baterii. Já koupil nabíječku,šťastný že funguje ale při jízdě mi nedobijí. V čem by mohl být,mohl že i vadný regulator?
1 reakcí na tento příspěvek Problém s Usb nabíječkou za jízdy
Co znamená při jízdě nedobiji? Jako že na telefonu svítí že se nabíjí a on se nenabije?
1 reakcí na tento příspěvek Problém s Usb nabíječkou za jízdy
Problém může být i ten, že při nabíjení se baterie mobilu zahřívá a při dosažení určité teploty vypne automatika nabíjení. Takže pokud máš mobil někde nevětraný natěsno v tankvaku apod.…
Pokud VŮBEC nenabíjí po startu, hledal bych problém jinde. Za prvé bych zjistil, jestli z USB výstupu po nastartování jde základních 5 voltů. Pomíjím nějaké PD a QC standardy. 5 voltů musí fungovat vždy, s jakýmkoliv mobilem. Jestliže z výstupu nejde 5 voltů, zkusil bych, jestli to samé se děje, když se víc zatíží regulátor nějakým odběrem při nastartované motorce. Třeba u mé moto dobíjí regulátor na 14,4 voltu, pokud se při stání zapne sahara, tak klesne na nějakých 12,8 voltu. Takže třeba nechat zahřátou motorku běžet na volnoběh tak dlouho, až zapne sahara. Jestli se nabíječka chytne.
Osobně si tipnu, že pokud opravdu nabíječka VŽDY SPOLEHLIVĚ funguje bez nastartované motorky a po nastartování automaticky přestane fungovat, tak buď něco ruší měnič v nabíječce a ten přestane fungovat (divné, ale teoreticky se stát může), nebo má třeba regulátor na motorce vyšší výstupní napětí, kdy už může zapnout přepěťová ochrana měniče. Zase je to ryzí teorie na základě toho, co je tady napsáno. Proto jsem psal, že je potřeba vyzkoušet při větší zátěži. Pak už pátrat s voltmetrem. Já osobně bych nabíječku připojit na regulovatelný zdroj a zjišťoval, jestli nevypne, když se vstupní napětí blíží patnácti voltům. Od toho bych se odpíchl dál. Nepředpokládám mechanický problém s vodiči. To má snad tazatel zkontrolováno. Je ale na takové laborování potřeba aspoň trochu umět pracovat s multimetrem.
Naposledy editováno 27.05.2022 20:22:12
Osobně si tipnu, že pokud opravdu nabíječka VŽDY SPOLEHLIVĚ funguje bez nastartované motorky a po nastartování automaticky přestane fungovat, tak buď něco ruší měnič v nabíječce a ten přestane fungovat (divné, ale teoreticky se stát může), nebo má třeba regulátor na motorce vyšší výstupní napětí, kdy už může zapnout přepěťová ochrana měniče. Zase je to ryzí teorie na základě toho, co je tady napsáno. Proto jsem psal, že je potřeba vyzkoušet při větší zátěži. Pak už pátrat s voltmetrem. Já osobně bych nabíječku připojit na regulovatelný zdroj a zjišťoval, jestli nevypne, když se vstupní napětí blíží patnácti voltům. Od toho bych se odpíchl dál. Nepředpokládám mechanický problém s vodiči. To má snad tazatel zkontrolováno. Je ale na takové laborování potřeba aspoň trochu umět pracovat s multimetrem.
Naposledy editováno 27.05.2022 20:22:12
Ještě možná nápad. Jestliže přestane nabíjet až za jízdy, tedy po nastartování dobíjí a až za nějakou chvilku přestane, tak co máš za mobil? Není ta nabíječka nějaký levný šmejd, co má třeba výstup jen 5 voltů a jeden ampér? Kdyby si Tvůj telefon vzal víc, tak při nastartování může dojít k většímu rozdílu napětí vstup / výstup, většímu zatížení měniče v nabíječce a ten může vypnout kvůli ochraně. Proudové nebo tepelné. Je nutné napsat, jak přesně se nabíječka chová. Jinak je to věštění z křišťálové koule.
Nabíječku jsme kupoval od M-style. Jak jsem již psal,když motorka stojí a i když má nastartovany motor tak nabíječka mobil dobíjí. Ale jakmile se rozjede tak se odpojí,respektive více otáček. But to teda nedává ten usmerňovač co je na nabíječce, nebo motorka přebijí nebo i málo nanabiji tak se to nestíhá dobít
1 reakcí na tento příspěvek Problém s Usb nabíječkou za jízdy
Který je to typ z jejich nabídky?
2 reakcí na tento příspěvek Problém s Usb nabíječkou za jízdy
Koukal jsem na ní. Měnič bude v krabičce na kabelu. Měla by mít vstupní napětí do 24 voltů. Návod co je na obrázku, má jiný specifikace než v textu. Ale to by vadit nemělo. Pokud nemáš multimetr a lze snadno z motorky sundat, zkusil bych nejjednodušší test. Připojit stejným způsobem do auta, ideálně přes auto zásuvku. Zkusit jak se bude chovat při stejném zapojení v autě. Nebo poprosit někoho, kdo trochu rozumí elektrice.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s Usb nabíječkou za jízdy
Takže dnes jsem měřil, naprázdno přímo baterka 12,8V po nastartování na volnoběh 13,6 až 13,8V, se zvýšenými otáčkami 14,2V. Myslím si,že regulátor je v pořádku.
Kdyby regulátor nebyl v pořádku, projevilo by se to na baterce, buď by byla vybitá nebo nafouklá.
Jak už ostatní psali možných příčin spousta, přehřívání, špatný kabel, špatný kontakt ... Pokud tě nebaví řešení metodou pokus-omyl, doporučil bych pořídít si USB-tester, který ti ukáže napětí a proud odebírané z USB zásuvky, třeba tenhle .
Taky počítej s tím, že pokud necháš motorku měsíc stát, tak ti ta napřímo připojená nabíječka vybije baterku.
Jak už ostatní psali možných příčin spousta, přehřívání, špatný kabel, špatný kontakt ... Pokud tě nebaví řešení metodou pokus-omyl, doporučil bych pořídít si USB-tester, který ti ukáže napětí a proud odebírané z USB zásuvky, třeba tenhle .
Taky počítej s tím, že pokud necháš motorku měsíc stát, tak ti ta napřímo připojená nabíječka vybije baterku.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s Usb nabíječkou za jízdy
Dobře, tak regulator vylučuji. Tak teď spíše jakou by jste doporučili usb zásuvku na řídítka,kde je málo místa?
Mám tenhle:
https://aliexpress.c...m/4000761873816.html
Verzi 1x USB A a 1x USB C. Umí rychlé nabíjení QC 3.0 a má voltmetr. Dokoupil jsem prodlužovací kabel s pojistkou a oky na akumulátor.
https://aliexpress.com/item/32869639869.html
Přidělaný přes toto na šroub držící řídítka.
https://aliexpress.c...m/4000130339553.html
Součástí nabíječky na řídítka je držák pro montáž pod zrcátko. Já chytnul k šroubu řídítka.
Mám asi rok a spokojenost.
edit : pokud upevníš jako já, nemusíš řešit, kolik je místa na samotném řidítku. Na GSX-S taky moc místa není. Zítra mohu případně vyfotit.
Naposledy editováno 29.05.2022 20:29:24
https://aliexpress.c...m/4000761873816.html
Verzi 1x USB A a 1x USB C. Umí rychlé nabíjení QC 3.0 a má voltmetr. Dokoupil jsem prodlužovací kabel s pojistkou a oky na akumulátor.
https://aliexpress.com/item/32869639869.html
Přidělaný přes toto na šroub držící řídítka.
https://aliexpress.c...m/4000130339553.html
Součástí nabíječky na řídítka je držák pro montáž pod zrcátko. Já chytnul k šroubu řídítka.
Mám asi rok a spokojenost.
edit : pokud upevníš jako já, nemusíš řešit, kolik je místa na samotném řidítku. Na GSX-S taky moc místa není. Zítra mohu případně vyfotit.
Naposledy editováno 29.05.2022 20:29:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vibrace stupaček FZ6N [1, 2, 3] Yamaha FZ6 N | Cook | 72 | 9.9.2024 v 12:35 Holomraz12 |
Z HD na sportovnější moto [1, 2, 3] Yamaha FZ6 Fazer, Suzuki GSX-R 600 | Strom96 | 70 | 27.8.2024 v 15:29 raidercz |
Yamaha Fz6 N řízení Yamaha FZ6 N | Liba-Z-Libave | 2 | 3.8.2024 v 14:27 Gahan37 |
Yamaha Fz6 N S2 Yamaha FZ6 Fazer S2 | Liba-Z-Libave | 8 | 30.7.2024 v 08:26 jandaxx |
Praha-Rakousko-Italie v Srpnu / Pra... Yamaha FZ6 Fazer | round_ribbon | 3 | 27.7.2024 v 06:54 mich29 |