globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.5.2022 v 19:34 | Nahoru | #97981
pech.> jo, motor 638

Jawablázni

22.5.2022 v 20:36 | Nahoru | #97982
Jediná motorka na které bych se chtěl opravdu svézt je litrový Fazer. Měl jsem už v ruce Triumphy i mraky BMW a asi mě už nic nepřekvapí. O Japoncích nemluvě.
U těch je ale nebezpečí že zkušební jezdec pozná kvalitu za třetinu ceny jeho draze koupeného značkového motocyklu.
Litrový Triumph není špatný ale pláště mizí o dost rychleji a Japonský čtyřválec je lepší volba co se výkonu týká.
Litrového Fazera bych rád ochutnal. Možná ale brzo proženu ostrou verzi R1.
Včera jsem pokecal s člověkem zasvěceným do věcí v Mitasu. Podle firemních instrukcí je pláštˇ kde jsou dva spoje na 30 cm téměř zmetek a to je řeč o agro pláštích. Musí se sejít kvalitáři jestli to vůbec můžou pustit.
Personální obsazení směn je naprostá tragedie stejně jako kvalita. Strojové vybavení za Barumkou 100 let zpět.

(reakce na) Jawablázni

22.5.2022 v 21:09 | Nahoru | #97983
Miraz250>

(reakce na) Jawablázni

22.5.2022 v 22:10 | Nahoru | #97984
Milan1963> Ten Douglas je vůbec první sajda která jela TT. Brzdy budou asi původní -mazec. Vyhráli s tím závod roku 1923 a v roce 1996 naměřili radarem při předváděčce 80 mil v hodině. Pak se rosypal motor.

6 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.5.2022 v 23:50 | Nahoru | #97985
Tak dnešek byl hodně nešťastný den, který se mi vryje do paměti dokonce mého života. Začalo to prací v neděli, po práci jsem si vydupal tři dny volna na to, abych si konečně přihlásil Yamahu na bílé značky. Hnedka po robotě jedu směr Jeseníky a chci si projet legendární Červenohorské sedlo, pak směr přes Ostravu Frýdek. Hnedka za obcí Lanškroun, když dávám 350 za uši co to dá, začíná chcípat. Jen tak tak dojedu na místní odpočívadlo a můj první tip byl benzín. Toho bylo dost. No Jawa startovala, ale po přidání plynu chcípla. Moje diagnóza byla zacpaná hlavní tryska. 3 krát čistím všechny trysky a nic. Už jsem chtěl demontovat karbec a hodit ho do koše. Napadlo mě ještě demontovat šoupě a zde byl problém. Jehla se vibracemi povolila a zajela do hlavní trysky. S kleštěmi práce na 3 minuty. Hnedka potom to zase jelo. No, vedle mě, když jsem jawil, se čoudilo z GSa a nevěnoval jsem mu pozornost. Po mém triumfu se šroubovákem a kombinačkama jsem se pána zeptal, jak to jde. No asi špatně, GSo hořelo. Až po bližší ispekci to šlo vidět. Dal jsem s pánem řeč a chudák byl z GSa nešťastný. Furt něco řešil, motka neměla ani 3000km po opravě převodovky, která se celá rozsypala. Před požárem se mu ještě zasekl plyn a motorka nereagovala ani na vypnutí zapalování, jela furt. Tak přes spojku dojel tam, kde se dalo. Jednalo se o GS 1200 předchozí generace. Popřál jsem mu hodně štěstí a jel jsem směr Červenohorské sedlo. Mezitím jsem přepl na rezervu a asi po 20km se dívám do map, kde je nejbližší pumpa. Jaký můj šok, nejbližší byla 46km daleko! Rezerva má 2,5 litrů a moje průměrná spotřeba je 5,5, to dává dojezd +- 40km, mínus 20 co jsem najel. Takové stresy jsem neměl ani při zkoušce. Jel jsem fakt na 1/10 plynu, z každého kopce chcipal motor a jen tak tak jsem to dojel (nádrž suchá jako sahara). Ještě jsem ale neměl vyhráno. Pumpa byla samoobslužná a nějací vidláci si nakoupili více benzínu, než se jim vešlo do nádrže. Po expiraci časového limitu jim propadlo 800. Začali volat na podporu a tímto zablokovali celý stojan na skoro 40 minut. Já si aspoň za tu dobu seřídil volnoběh a zkontroloval stav motocyklu, dokud tedy nedošlo pár posledních kapek benzínu. Co čekám, až se uvolní stojan, tak mi volá vedoucí, že můj záskok si zlomil nohu na kole a musím dojet zpět do Brna a dovolenou nemám. Po tankování 11l naturalu jedu nasraný zpět. O tom, že najednou v pěkných serpentinách byl velmi hustý provoz a nešlo ty šneky předjíždět mi na náladě nepřidalo. V půli cesty mě předjede Honda fireblade. Borec jede asi jako já, když z ničeho nic cítím smrad, jako když se pálí motor vrtačky a z pod sedla mu jde oheň. Než ho se svými 23 hřebci dojedu, už je pozdě. Než stihne frajer zastavit, celá záď motorky je v plamenech. Po chvilce chytá celá motorka a za 10 minut je po všem. Nezbylo nic, dokonce i motor se roztavil a z té hroudy by jeden nevěřil, že to před chvílí byl fireblade z roku 2011. Celý otřesený jedu domů, když si najednou všímám, že ta Jawa nějak jede. Nějak hodně dobře. Dokonce začala brzdit i zadní brzda. Nedělám si srandu, zkoušel jsem maximalku a tachometr ukazoval půl minuty stabilních 150km/h, dokonce se sklopila zrcátka! A na rovince, samozřejmě jsem byl zalehnutý. Neuvěřitelné. Jako kdyby ta Jawa viděla ten požár a nějak se vzchopila, že je to dobrá motorka (jak jsem jawil karburátor, tak si z ní utahovali). Prostě asi fakt má duši, najednou úplně jiný stroj.
No, samozřejmě by to nebyl dobrý den, kdyby mě nestavěli pomáhači. Asi po páté tento rok, poprvé v Brně. Prý mi kape olej z výfuků a nesvítí obrysovky. Kurva, vždyť ještě na té pumpě svítily obě dvě ty 5w žárovky. Jo a že jezdím jako hovado, ale v jejich autě není radar, takže měli smůlu. Samozřejmě, že mému výkladu, jak zaolejovane výfuky k jawě patří, tak jako pivo k obědu, moc nerozuměli a dostal jsem jen pokárání, že v noci bez těch světel nemám jezdit a ať něco udělám s těmi výfuky. Jinak pohoda.
Nakonec jsem úspěšně dojel domů a na tento den asi nikdy nezapomenu.

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 08:08 | Nahoru | #97986
SkotyCZ> Čoveče jak tě tak sleduju, tak to vypadá, že jsi chodící smůla
Na jedoucí jawu bacha...vždycky, když se mi zdálo, jak to pěkně upaluje, jak to jede lehce, svižně, hezky za plynem, tak se to pak hvízdlo
Myslím, že ze zkušenosti z jaw vzniklo to přísloví.. "motorka jede nejlíp těsně před smrtí"

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 08:24 | Nahoru | #97987

SkotyCZ píše: Po expiraci časového limitu jim propadlo 800. Začali volat na podporu a tímto zablokovali celý stojan na skoro 40 minut.





To ale špatně pochopili, jak top funguje. Stanovenou částkou jen určili, kolik si smí automat strhnout peněz. Je to MAXIMÁLNÍ částka, kterou jim dovolíš pouít. Oni si ale nakonec strhnou jen toplik, kolik natankuješ. O žádné peníze nikdo nepřijde

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 08:29 | Nahoru | #97988

SkotyCZ píše: Co čekám, až se uvolní stojan, tak mi volá vedoucí, že můj záskok si zlomil nohu na kole a musím dojet zpět do Brna a dovolenou nemám. Po tankování 11l naturalu jedu nasraný zpět. .



A co by se stalo, kdbys byl 200km od domova bez peněz s motorkou, co nejede a nemohl se do práce dostavit? Museli by zrušit naplánovanou opperaci, který si měl šéfovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 08:31 | Nahoru | #97989

SkotyCZ píše: Prý mi kape olej z výfuků a nesvítí obrysovky. Kurva, vždyť ještě na té pumpě svítily obě dvě ty 5w žárovky. Jo a že jezdím jako hovado, ale v jejich autě není radar, takže měli smůlu. Samozřejmě, že mému výkladu, jak zaolejovane výfuky k jawě patří, tak jako pivo k obědu, moc nerozuměli a dostal jsem jen pokárání, že v noci bez těch světel nemám jezdit a ať něco udělám s těmi výfuky. .



Taklovým policejním kontrolám se jen směju. Ono to platí na kluky, co mají ještě iluze a respekt z uniformy, ale nic ti udělat nemůžou, pokud jim sám nedáš do ruky nějakou páku. Plácat můžou co chtějí. Ty jen zůstaneš slušnej a v dobré náladě a vše je v cajku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.5.2022 v 08:50 | Nahoru | #97990
Wenco, to nevzniklo u Jaw, ale u ČZ. Tá tak opravdu funguje, zejména typy 511 a 516 (motokrosy).
Jinak ČZ - víš, co to ta zkrazka znamená? Čekej Zradu... .
Jó, Zetku (krom Téčka, Céčka a podobných strojů) točit musíš, protože to vespod nejede...

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 08:59 | Nahoru | #97991
Zdenalbenal> Tak těsně vedle Zase jsem o něco chytřejší

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 09:30 | Nahoru | #97992
Kalasnikov> No to je přece jednoduchý, jednak jak píše Jirka ze Sadské motorku pohladit, pohovořit s ní no a pak hlavně neulejt cupákem před startováním, jinak se člověk trochu naběhá anebo nastartpákuje. To je jediný na co jsou čízy 175 či 180 ccm háklivý. Baterku má Jirka vždycky nabitou, tudíž elektrický karambol pomíjím ( jak má číza baterku pod 6V tak moc nejiskruje ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 09:37 | Nahoru | #97993
PetrL3> Tak na cajty kašlu, vše mám a pod vlivem neřídím. Dneska se podívám, proč to nesvítí a snad se to podaří opravit. To zase bude nějaká volovina. S tím stojanem jsem tomu nerozuměl, ani mě to nezajímalo, jen jsem chtěl natankovat a jet. Nakonec to ale dobře dopadlo a vidláci spokojeně odjeli domů.
Kdybych nedošel do práce, asi by se moc nestalo. Jen na mojí pozici jsme "kvalifikovaní" (rozuměj, že alespoň víme, co děláme) už jen 3. Jednoho propustili, protože to podělal a vznikla docela velká škoda. Takže bych asi došel na odpolední namísto ranní a nějak to tam doklepal.

Milan1963>Ve 120 bych se rád svezl. Nikdy jsem v ní nejel a zajímá mě, jak se taková klasika řídí. Taky bych si ji koupil, ale zase by to dopadlo jako s jawou. Otloukánek na každý den, který se po víkendech slepuje v garáži

Jawablázni

23.5.2022 v 13:09 | Nahoru | #97994
Bimbam: Jako poloteplý motor? Tam to chce trochu zkušeností jak moc tomu dát, každopádně když se to přežene tak stačí otevřít plyn, studený snad ani přechlastat nejde.
Ale to je snad stejné u všeho. To samé zapalování které je identické skoro se vším z československé produkce. Baterka pod 6V je hlavně totálně vybitá a nevratně se poškozuje.

Jinak musel jsem teď vyměnit filc mazání vačky s tím starým to pískalo už po pár stech km.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 16:13 | Nahoru | #97995
SkotyCZ> Knižní příběh. To nevymyslíš. Hořící motorku jsem nikdy neviděl. Hořící auto ano, shořela mi Felicia. Závada elektriky...
Adenium má novou pneu. V poledne jsem dojel do servisu, zaplatil 500 korun za přezutí a odvezl si kolo. Trochu mě zarazila cena, ale servis počítá zutí pneu, demontáž duše, očištění ráfku, montáž duše, montáž pneu...tak asi OK. Motorka už jezdí.

Jawablázni

23.5.2022 v 16:56 | Nahoru | #97996
Milan - to víš, když si u nich nekoupíš plášť ani dušu, jenom jim to dovezeš všecko, nějak se uživit musej že... Slušný gumaři ti kolo přezujou když si od nich vezmeš galusku za padesátikorunu v rámci nákupu a starosti o zákazníka. Vyvážení je samozřejmostí, jen zaplatíš cenu závažíček.

Jawablázni

23.5.2022 v 17:03 | Nahoru | #97997
Kalašnikov - nééé, studenej. Ona se hranatá číza umí studená ulejt ajncvaj. Poloteplá či teplá - to se nesmí na cupák šáhnout jinak je to o pobíhání se zavřeným benálem. Mně teda stará 477 i po půlroce stání chytne na druhý šlápnutí a cupák zmačklej nanejvýš na vteřinu. Ale je pravda že jsem se trochu nazlobil než jsem to takhle vychytal, když jsem podržel cupák dýl to bylo o pozdní příjezd do práce ( najezdil jsem do práce denně 50 kiláků ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 17:27 | Nahoru | #97998

Milan1963 píše: SkotyCZ> Knižní příběh. To nevymyslíš. Hořící motorku jsem nikdy neviděl. Hořící auto ano, shořela mi Felicia. Závada elektriky...
Adenium má novou pneu. V poledne jsem dojel do servisu, zaplatil 500 korun za přezutí a odvezl si kolo. Trochu mě zarazila cena, ale servis počítá zutí pneu, demontáž duše, očištění ráfku, montáž duše, montáž pneu...tak asi OK. Motorka už jezdí.


Ona je tam ještě duše?
To už jsem dlouho neviděl.

Jawablázni

23.5.2022 v 17:33 | Nahoru | #97999
Bimbam: bych řekl že máš vysokou hladinu nebo tak něco případně jiné svíčky než brisk. I příručka říká, že přeplavení poznáte podle odporu cupáku nebo z toho že benzin vytéká přepadem. To nedělám protože nepotřebuju další mastné sračky vytíkající z motoru ale držím kolík dokud plovák nezazvoní jak si sedne do svého sedla a pak ještě cca vteřinu navíc.

Kamarád měl 477 a taky žádné problémy s ulíváním. Jako pokud ti to jezdí tak to není třeba řešit ale stardard bych z toho rozhodně nedělal, viz ten návod.

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 19:03 | Nahoru | #98000

mito7 píše: Ona je tam ještě duše?
To už jsem dlouho neviděl.


Duše má z novějších nebo nových motorek třeba i Honda Afrika Twin 1000 nebo Yamaha Tenere 700...

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 19:30 | Nahoru | #98001

SkotyCZ píše: Tak dnešek byl hodně nešťastný den, který se mi vryje do paměti dokonce mého života. Začalo to prací v neděli, po práci jsem si vydupal tři dny volna na to, abych si konečně přihlásil Yamahu na bílé značky. Hnedka po robotě jedu směr Jeseníky a chci si projet legendární Červenohorské sedlo, pak směr přes Ostravu Frýdek. Hnedka za obcí Lanškroun, když dávám 350 za uši co to dá, začíná chcípat. Jen tak tak dojedu na místní odpočívadlo a můj první tip byl benzín. Toho bylo dost. No Jawa startovala, ale po přidání plynu chcípla. Moje diagnóza byla zacpaná hlavní tryska. 3 krát čistím všechny trysky a nic. Už jsem chtěl demontovat karbec a hodit ho do koše. Napadlo mě ještě demontovat šoupě a zde byl problém. Jehla se vibracemi povolila a zajela do hlavní trysky. S kleštěmi práce na 3 minuty. Hnedka potom to zase jelo. No, vedle mě, když jsem jawil, se čoudilo z GSa a nevěnoval jsem mu pozornost. Po mém triumfu se šroubovákem a kombinačkama jsem se pána zeptal, jak to jde. No asi špatně, GSo hořelo. Až po bližší ispekci to šlo vidět. Dal jsem s pánem řeč a chudák byl z GSa nešťastný. Furt něco řešil, motka neměla ani 3000km po opravě převodovky, která se celá rozsypala. Před požárem se mu ještě zasekl plyn a motorka nereagovala ani na vypnutí zapalování, jela furt. Tak přes spojku dojel tam, kde se dalo. Jednalo se o GS 1200 předchozí generace. Popřál jsem mu hodně štěstí a jel jsem směr Červenohorské sedlo. Mezitím jsem přepl na rezervu a asi po 20km se dívám do map, kde je nejbližší pumpa. Jaký můj šok, nejbližší byla 46km daleko! Rezerva má 2,5 litrů a moje průměrná spotřeba je 5,5, to dává dojezd +- 40km, mínus 20 co jsem najel. Takové stresy jsem neměl ani při zkoušce. Jel jsem fakt na 1/10 plynu, z každého kopce chcipal motor a jen tak tak jsem to dojel (nádrž suchá jako sahara). Ještě jsem ale neměl vyhráno. Pumpa byla samoobslužná a nějací vidláci si nakoupili více benzínu, než se jim vešlo do nádrže. Po expiraci časového limitu jim propadlo 800. Začali volat na podporu a tímto zablokovali celý stojan na skoro 40 minut. Já si aspoň za tu dobu seřídil volnoběh a zkontroloval stav motocyklu, dokud tedy nedošlo pár posledních kapek benzínu. Co čekám, až se uvolní stojan, tak mi volá vedoucí, že můj záskok si zlomil nohu na kole a musím dojet zpět do Brna a dovolenou nemám. Po tankování 11l naturalu jedu nasraný zpět. O tom, že najednou v pěkných serpentinách byl velmi hustý provoz a nešlo ty šneky předjíždět mi na náladě nepřidalo. V půli cesty mě předjede Honda fireblade. Borec jede asi jako já, když z ničeho nic cítím smrad, jako když se pálí motor vrtačky a z pod sedla mu jde oheň. Než ho se svými 23 hřebci dojedu, už je pozdě. Než stihne frajer zastavit, celá záď motorky je v plamenech. Po chvilce chytá celá motorka a za 10 minut je po všem. Nezbylo nic, dokonce i motor se roztavil a z té hroudy by jeden nevěřil, že to před chvílí byl fireblade z roku 2011. Celý otřesený jedu domů, když si najednou všímám, že ta Jawa nějak jede. Nějak hodně dobře. Dokonce začala brzdit i zadní brzda. Nedělám si srandu, zkoušel jsem maximalku a tachometr ukazoval půl minuty stabilních 150km/h, dokonce se sklopila zrcátka! A na rovince, samozřejmě jsem byl zalehnutý. Neuvěřitelné. Jako kdyby ta Jawa viděla ten požár a nějak se vzchopila, že je to dobrá motorka (jak jsem jawil karburátor, tak si z ní utahovali). Prostě asi fakt má duši, najednou úplně jiný stroj.
No, samozřejmě by to nebyl dobrý den, kdyby mě nestavěli pomáhači. Asi po páté tento rok, poprvé v Brně. Prý mi kape olej z výfuků a nesvítí obrysovky. Kurva, vždyť ještě na té pumpě svítily obě dvě ty 5w žárovky. Jo a že jezdím jako hovado, ale v jejich autě není radar, takže měli smůlu. Samozřejmě, že mému výkladu, jak zaolejovane výfuky k jawě patří, tak jako pivo k obědu, moc nerozuměli a dostal jsem jen pokárání, že v noci bez těch světel nemám jezdit a ať něco udělám s těmi výfuky. Jinak pohoda.
Nakonec jsem úspěšně dojel domů a na tento den asi nikdy nezapomenu.



Nejsme náhodou příbuzní? Krom klasických závad ČZ jako pístní kroužky vyplivané do vejfuju, upadlých drátů, ucpaných kohoutů a dalších problémů spojených s každodenním intenzivním provozem 50 let starého werglu, mně stíhaly defekty duší... Tak tři za sezonu. Byl jsem schopen udělat kolo za 15 minut ve vejvozu a bez náhradní duše na těchto drátěných kolech nejedu ani do vedlejší vsi..... Co já z těch gum za ta léta vytáhl, to si ani nejde představit.... Ale i toto má řešení. Honda bez duší. 7 let bez defektu.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 19:35 | Nahoru | #98002
SkotyCZ> Milanova stodváca je ale předělaná na startování klikou. To bys stejně nedal.
Motorky hoří docela často. Je to hlavně kvůli umělcům co se hrabou ve stříkačkách.

Naposledy editováno 23.05.2022 20:09:58

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 19:53 | Nahoru | #98003

Milan1963 píše: SkotyCZ> Knižní příběh. To nevymyslíš. Hořící motorku jsem nikdy neviděl. Hořící auto ano, shořela mi Felicia. Závada elektriky...
Adenium má novou pneu. V poledne jsem dojel do servisu, zaplatil 500 korun za přezutí a odvezl si kolo. Trochu mě zarazila cena, ale servis počítá zutí pneu, demontáž duše, očištění ráfku, montáž duše, montáž pneu...tak asi OK. Motorka už jezdí.


500,- za přezutí a bez vyvážení bez demontáže kola z motorky, to je síla.
To mi dělá servis i s vyvážením za 100,- , 15 minut práce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 20:14 | Nahoru | #98004
P911> Tady to dělají umělci za 8 kil komplet. https://www.24mx.cz...BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.protechs...Tq21-BhoCclkQAvD_BwE
řešení je snadné a ještě ušetříš cestu


Naposledy editováno 23.05.2022 20:21:30

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 20:22 | Nahoru | #98005
P911> Za stovku ? Tam bych jel hned, ale stejně - přezouvat gumu u velké motorky doma bych už nechtěl. Pionýry dělám skoro poslepu, péráka bych taky zvládl, ale auto a 660 dávám do servisu. Pětistovka je dost, ale za tu rasovinu, kterou bych podstupoval doma s montpákami mi to stojí.
Před lety jsem v Itálii píchnul Jawu 650. Zadní kolo. Vyndal jsem si ho, donesl do servisu. Za zalepení duše - se zutím a nazutím duše s pneu - jsem platil tuším 60 eur...za 20 minut práce...a jak píšu - kolo jsem si na motorku dával zase sám. Proti tomu je 500 korun českých brnkačka...
Skoty, 120 ti klidně půjčím - a neboj se, má startér. Klikou nastartovat nejde, mám vzadu závěs . Kdyby tam nebyl, tak by klikou startovat šla. Klikou startuju Populara.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 20:41 | Nahoru | #98006
Jirka4137> Video je hezké, ale s duší by to šlo hůře. V servisu mi přezouvali kola Populara a mechanik dost nadával, než pořádně nasadil duši dovnitř pneu. Možná jsem ti říkal, jak kdysi kolega koupil bezduš. pneu na Moskviče. Potom byl v servisu častým hostem,pořád měl prázná kola...
Duše je jistota.

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 21:10 | Nahoru | #98007

Jirka4137 píše: SkotyCZ> Milanova stodváca je ale předělaná na startování klikou. To bys stejně nedal.
Motorky hoří docela často. Je to hlavně kvůli umělcům co se hrabou ve stříkačkách.



Ona bude sice hezky vypadající, ale celkově zanedbaný kus, už z toho co Milan prezentuje ohledně provozních vlastností.... Pokud si chceš sjet se škondurem, domluv si to u někoho, kdo má to auto skutečně v pořádku...... Ono to bude poněkud jiné svezení u kusu, jenž funguje normálně...

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 21:11 | Nahoru | #98008

P911 píše: 500,- za přezutí a bez vyvážení bez demontáže kola z motorky, to je síla.
To mi dělá servis i s vyvážením za 100,- , 15 minut práce.



To je Milan. Má v oblibě servisy, co dělají podprůměrný práce, za nadprůměrné peníze...

(reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 21:21 | Nahoru | #98009

Milan1963 píše: Jirka4137> Video je hezké, ale s duší by to šlo hůře. V servisu mi přezouvali kola Populara a mechanik dost nadával, než pořádně nasadil duši dovnitř pneu. Možná jsem ti říkal, jak kdysi kolega koupil bezduš. pneu na Moskviče. Potom byl v servisu častým hostem,pořád měl prázná kola...
Duše je jistota.



Když měl shnilé ráfky, tak co se divit. Duše není vůbec žádná jistota, to je jen další mrd, co se posere.... dělá to nevývahy, uchází to často víc než bezdušáky. Na bezdušákách jsem jezdil už na š 105, 11 let a jeden defekt, kdy jsem z kola vytáhnul vrut jak hovado, tak jsem tam místo něj vrazil knot a vyřešeno za 5 minut . Na motorce nula defektů na bezdušákách, milion na duších, kdy vždy byla vadná duše a bez náhradní nikam nemůžeš... Duše jsou nahovno a už se to ani na traktory a nákladní wergly nedává.... Je jen jediný anachronismus, kde duše jsou a to jsou drátěná kola... Ale i ty, lze udělat inteligentní, bez duší, když se konstruktér trochu zasnaží...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.5.2022 v 22:24 | Nahoru | #98010
Milan1963> Mirek to pořídil minulý týden. Mě kluci přezuli zadní za tři stovky i s vyvážením. Přední udělám zkusmo u něj. Jen k vyvažovačce nám chybí oska. Když má člověk tři garáže vercajku snadno se něco zašantročí. Kdybych nejel na chatu a nemusel dělat znovu profesák tak koupím oba cajky hned zítra. Osku nechám utočit na soustruhu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist