Nějaký nápad jak postupovat, nebo je to začarovaný kruh a prachy a zboží je v prdeli?
Díky Svatoš.
Edit :Záhada vyřešena, shop balík našel u sebe. No česká pošta v tom byla tentokrát nevinně.
Naposledy editováno 10.05.2022 11:43:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
CBRlitrRR píše: Doma rozbalíš balík, zjistíš že věc uvnitř je poškozená, tak to budeš řešit s poštou (dopravcem)??? Podle jaké smlouvy (podacího lístku) se budeš na ně obracet o nápravu a tvoje nároky?
Ano výše pojištění neznamená, že to celé dostanu. Dostanu jenom to co jsem schopen doložit, vyčíslit a jen do výše pojištění.
Protože pošta bude jednat pouze s příjemcem. A neříkej mi, že ne. Posílám poštou téměř každý týden a za poslední půl rok měl můj zákazník tento problém, že přišlo zboží poškozené.
A o té pojistce, Pokud odběratel dostane zboží poškozené a to je pojištěné a pošta uzná svou chybu. Tak pošta si nechá zboží ohodnotit znalcem, zdali má tu hodnotu a podle toho vyplácí peníze.
Nedávno jsem takto obrazně prodělal. Poslal jsem starý karburátor na veterána za který mi předem zákazník zaplatil 5 000 Kč. Balík jsem pojistil na deset tisíc.
Zákazníkovi přišel karburátor prasklý a evidentně byl poškozen i obal. Reklamoval u pošty, pošta má deset dní na přezkoumání, uznala své zavinění a znalec karburátor ocenil na oněch deset tisíc. Takže zákazník měl karbec který šel lehce spravit, zadarmo a ještě vydělal 5 000 Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
FJRPEPA píše: Protože pošta bude jednat pouze s příjemcem. A neříkej mi, že ne. Posílám poštou téměř každý týden a za poslední půl rok měl můj zákazník tento problém, že přišlo zboží poškozené.
A o té pojistce, Pokud odběratel dostane zboží poškozené a to je pojištěné a pošta uzná svou chybu. Tak pošta si nechá zboží ohodnotit znalcem, zdali má tu hodnotu a podle toho vyplácí peníze.
Nedávno jsem takto obrazně prodělal. Poslal jsem starý karburátor na veterána za který mi předem zákazník zaplatil 5 000 Kč. Balík jsem pojistil na deset tisíc.
Zákazníkovi přišel karburátor prasklý a evidentně byl poškozen i obal. Reklamoval u pošty, pošta má deset dní na přezkoumání, uznala své zavinění a znalec karburátor ocenil na oněch deset tisíc. Takže zákazník měl karbec který šel lehce spravit, zadarmo a ještě vydělal 5 000 Kč.
Takže ty uzavreš smlouvu o přepravě zásilky s dopravcem, zaplatíš mu za to, ještě tu zásilku pojistíš a při problému se zásilkou, dopravce vyplatí peníze příjemci
Nemáš něco na prodej, koupím cokoliv, bude to super kšeft
CBRlitrRR píše: Takže ty uzavreš smlouvu o přepravě zásilky s dopravcem, zaplatíš mu za to, ještě tu zásilku pojistíš a při problému se zásilkou, dopravce vyplatí peníze příjemci
Nemáš něco na prodej, koupím cokoliv, bude to super kšeft
Ne, poslání té zásilky včetně pojištění si zaplatil příjemce. Já pouze zásilku podal na poště. Takže výplata pojistky patří příjemci, který si o ni taky musí požádat.
A na poště, žádnou smlouvu s podmínkama neuzavíráš. Že balík pošta od tebe převzala, tak to ti dá potvrzený podací list a tím to pro tebe naprosto končí. Další už se odehrává jen mezi příjemcem a poštou. Akorát v případě nedoručení, pošleš příjemci kopii podacího lístku. A je to už jenom jeho problém. A znova opakuji pošta se s odesilatelem už ani vůbec bavit nechce, chce komunikovat už jenom s příjemcem. Nyní ještě je novinkou, že mezi odesilatele a příjemce vstupuje ještě třetí subjekt, takže tam to jde postupně, ale pro odesílatele se nic nemění.
Naposledy editováno 06.05.2022 06:37:30
Tedy říkáš, že když mi někdo pošle nevyžádanou zásilku, o které nevím, tak já jsem si zaplatil nějakou přepravu a mám co dočinění s poštou? Ale no tak.
Ty jsi si objednal službu, ty platíš. Ty po poště chceš, aby někam něco doručila.
1 reakcí na tento příspěvek motoshop x česká pošta
Max na požádání pošleš kopii podacího lístku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
Ne.
1. Ty jsi s poštou uzavřel smlouvu o přepravě.
Protože ty jsi ji odeslal. Jsi podle poštovních podmínek odesílatel.
2. Reklamovat mohou oba. Jak adresát, tak příjemce. Pokud příjemci předáš podací lístek. Předáním podacího lístku na příjemce přesouváš možnost to vyřešit. V tom jsi měl pravdu.
Než budeš opět tvrdit, že s poštou žádnou smlouvu o přepravě neuzavíráš, přečti si poštovní a obchodní podmínky.
https://www.ceskapos...10180/282441/zps.pdf
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
Firma kde pracuji denně posílá balíky. Využíváme PPL, ale to není důležité z pohledu obchodních podmínek. I kdyby v nich byla klauzule, že reklamaci doručení řeší příjemce, tak ji vždy řešíme my, bez ohledu na tim, co by kde bylo napsáno. Prostě zákazník si u nás něco objednal, vyvolil si nás z těch tisíců dalších obchodníků a my cítíme i morální povinnost se postarat o správné doručení. Prostě taková obchodnická čest. No a pak také fungujeme stylem, že máme zájem o trvalou spolupráci s odběratelem. On musí vědět, že se v případě problémů postaráme, že nám nejde o rychlý vývar zkasíruj a zapomeň.
Pohled soukromý je vlastně stejný. I když jsem nic nezanedbal, tak mám nějakou odpovědnost za dodání. Minimálně morální. Aspoň já to tak vidím. Ten člověk co si něco objednal, tak může právem očekávat, že když vznikne problém, tak budu mít zájem řešit a ne že řeknu "tady máš podací listek a neotravuj". Takhle to vidím já. Měl jsi ale pravdu, že může řešit i příjemce. Pokud to na něj posuneš, ničeho nekalého se určitě nedopouštíš a nikdo ti nic vyčítat nemůže.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
jan-kozel píše: FJRPEPA> Ty to asi stále nechápeš. Poště nebo jinému přepravci je úplně jedno jak to máte vyřešené s příjemcem - jestli ti něco zaplatil nebo nezaplatil, to je čistě vaše věc. Když posíláš balík, platíš tu službu ty ze své peněženky, tzn. tu službu po nich chceš ty, tudíž jsi zákazník, takže smluvní strana. Nic složitého na tom není. A pokud to mají i v podmínkách, tak v podstatě není co řešit.
Spíš to nechápeš Ty. Pokud balík příjemce nepřevezme z důvodu viditelného poškození, tak se balík vrací mě zpět, tudíž se ze mě stává příjemce a řeším to já. Ale v případě který já popisuji. Příjemce balík převzal a až pak zjistí, že je balík poškozený, tudíž se to stará on. Já jako odesilatel jsem z toho venku. Balík jsem v pořádku odeslal a příjemce ho přijal. Tím já s poštou končím.
jan-kozel píše: FJRPEPA> Ty to asi stále nechápeš. Poště nebo jinému přepravci je úplně jedno jak to máte vyřešené s příjemcem - jestli ti něco zaplatil nebo nezaplatil, to je čistě vaše věc. Když posíláš balík, platíš tu službu ty ze své peněženky, tzn. tu službu po nich chceš ty, tudíž jsi zákazník, takže smluvní strana. Nic složitého na tom není. A pokud to mají i v podmínkách, tak v podstatě není co řešit.
Není pravda, třeba v zásilkovně či balíkovně to posílám přes zprostředkovatele a neplatím vůbec nic.
1 reakcí na tento příspěvek motoshop x česká pošta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
osiris píše: ...taky mám zkušenost, že zákazník (adresát) nahlásí poškození balíku (buď nám, nebo přímo přepravci) a odesílatel potom musí reklamovat a dokládat deklarovaný ceny zboží
Ano, když ho nepřevezme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motoshop x česká pošta
FJRPEPA píše: Ano, když ho nepřevezme
...ale ne, právě že převezme, otevře a zjistí, že je to polámaný, nebo promáčklý, pak nafotí a poskytne fotky (pokud si přepravce nepřijede zpátky nafotit sám)
...následně já jako odesílatel podávám reklamaci a dokládám dle faktur (nebo u staršího zboží dle katalogů) cenu zboží (i v případě, že majitel poslal bouranou nádrž a já mu ji vlastně po nalakování vracím)
...pokud lze poškození opravit, dávám předběžnou cenu opravy a opravu opět přepravce hradí mně, jako odesílateli i v případě, že posílám zpátky např. tu opravenou nádrž zpátky po opravě majiteli
...v případě nevratnýho poškození si zboží přebírá přepravce a zlikviduje, zákazníkovi pak posíláme zboží nový
...když by si adresát ale sjednal přepravu sám, tedy i zaplatil, tak u tebe by si přepravce balík pouze vyzvednul (sám by si přivezl a nalepil i štítky) a vše by šlo, tak jak píšeš, za adresátem
...takový jsou moje zkušenosti
Já jsem to před půl rokem také nevěděl jak to funguje. Ale poslal jsem balíček se zbožím, které jsem měl již předem zaplacené, Volá mi adresát, že až když rozbalil balíček, zjistil, že zboží je poškozené a je to i vidět na obalu , že neví co má dělat. Šel jsem s podacím lístkem na poštu, zeptat se co se bude dít dále. Na poště mi odpověděli, že poškození věci a obalu musí reklamovat adresát na pobočce pošty z které mu balíček byl dodán. Toto jsem zavolal adresátovi. A řešil si vše sám. Po měsíci mi zavolal, že reklamace byla uznána, poškozené zboží dostal zpět a k tomu vyplacenou pojistku. Toto je zkušenost s poštou má a to za poslední půl rok 3x v podstatě stejná. Já bych poštou taky nejraději vůbec nic neposílal, ale když si to zákazník či kupec přeje.