AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zadní me22 zlepšila ovladatelnost o dva řády výše oproti h03. Taky to lépe padá do zatáček a není šišatá, takže neskáču jako bych přejížděl retardér
Vím, že dneska řešit pneu na jawu je hodně retro a neaktuální (kolik lidí na jawě každý den jezdí?). Proto chápu ty, kteří najedou 1000km za rok za pěkného počasí a chcou mít origo vzhled, tak proto berou Mitas. Já jezdím od 3 stupňů až po 35, v zimě a v dešti. Prostě na ty pneu musí u mě být spoleh a hrotím to, protože rozdíl mezi konkurencí a mitasem je propastný (hlavně za mokra).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: SkotyCZ> Nová pneu je fajn. Další faktor je ale zahřátí pneumatiky a správný tlak. Okolo zahřívání je pořád hromada fám. Jestli teda někdo spadne v mírné zatáčce tak to není jen starou směsí ale i tím že je určitě studená. Pneu se nejvíc ohřeje v přímém směru akcelerací a decelerací. Ne tím že někdo jezdí jak had. V dokumentu na předchozí straně je o tom pěkné povídání.(Ve 20. minutě je vidět řezačka textilního kordu a konfekční stroj.) Když někdo udělá špatně kostru pláště (na konfekci) žádná další operace už s tím nepohne.
Sakra, tak to ti neřeknu, jestli byla zahřátá. Stalo se mi to, když jsem jel z Dobratic a bylo to kousek za vyšními lhotami. Takže cca 5-10km jízdy. Fakt silně pršelo, bratr mi musel přivést nepromok, protože v dobraticich jsem byl na akci a ráno pršet nemělo. Ale náklon byl malý, na plném plynu jsem nebyl.
Ty pneumatiky na té 350 fungují tak plus mínus stejně za jakékoliv teploty. Při běžné jízdě jsem nepoznal rozdíl, jestli jedu v 4 stupních nebo v 10. Od patnácti a když je asfalt vyhřátý, tak to jde cítit a troufnu si na rychlejší jízdu. Teda přední, zadní drží jako přibitá furt.
Jak jsem jel do Bohumína před týdnem pro vidlice na Yamahu, tak celou dobu pršelo (fakt hodně, na dálnici byla řeka) a já to mastil kolem kila. Poprvé, kdy jsem v levém pruhu všechny na 350 předjížděl. A jelo se v pohodě, samozřejmě ne rychle, ale nebál jsem se a vůbec mě to neomezovalo. Na těch mitaskach nevím nevím, když se 4x vyválíš na mokru, tak ti to moc důvěry nedá. Hlavně to nešlo podchytit, jak to klouzlo i v mírném náklonu, šlo to do kopru. Když se brzdilo, tak se to ještě chytlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Včera jsem obul na druhou sadu kol na Yamahu Bridgestone a Formana Pirelky. Ty Pirelky mám taky na samost. kolech. Kostra pláště je lépe vyrobená a v maximálce je to znát. Jen jsem to přezul i s kolama a za deště testl. Celé auto ale jede kam jde cesta a jde špatně měnit směr. Protože jsem to jen přezul ale nezkontroloval tlak. Určitě to bude tím že jsou podhuštěné.
Naposledy editováno 25.04.2022 21:41:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tlumiče dělají hodně, po vyměnění na 350 se už ani tak nekroutí. Přední vidlice žádná změna a na začátku jara vyměním gufera a olej. Samozřejmě řádně vyčistím. Mitaskam bych dal šanci jen na zadku, kde mi h03 nikdy nepodjely a dala se taky dost klopit. Ale furt jsem si na nových gumách jistější. Taky to dělají hliníkové ráfky, které jsou asi o 30% lehčí. Jsou docela bláto, snadno se montpakou poškrábou, ale koplé zatím nejsou a to jsem s nimi projel nejeden taxisův příkop.
O víkendu to už chci definitivně složit, ale musím i něco udělat na 350, tak snad mi to časově vyjde
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: New Pionyr - edice Sazka na prodej
Šílenej strojZadní plynokapalinový tlumič taky nebyl zrovna nový.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S provozem problém nemám, hlavně s zónami a různými pastmi, které si chci projet. V noci toho projedu více.
Milan1963 píše: Smrkes> Motomuseum Pavlíkov. Vesměs prototypy, malé serie, zajímavé stroje.
Pavlíkovské muzeum je pecka, byl jsem tam s naší tlupou ze severu před pár lety a moc se nám to tam líbilo.
https://verdom.rajce.idnes.cz/Motomuzeum_Pavlikov/
Je tam spousta unikátů, doporučuji navštívit.
No a kousek vedle v Lužné jsou ameriky.
https://verdom.rajce.idnes.cz/Americke_kary_v_Luzne/
Taky pěkný muzeum.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenalbenal píše: Verdome, v kerém baráku sme to byli, co tam měl ten pantáta "říční ponorku", mašinku na válcování blatníků - jelo se tam ze silnice přes řeku.
Byl to Pavel Bujárek v Hájích u Semil
Fotodokumentace tady:
https://verdom.rajce.idnes.cz/Podzimni_Jawa_jizda_2018/
callowsick píše: Pavlíkov se dá dobře spojit s Jawa muzeem v Křivoklátě, který je taky dobrý
Byli jsme tam taky, je to spíš tak nějak komornější prostor, ale dobrý tip to je taky.
https://verdom.rajce.idnes.cz/Krivoklatske_Motomuzemum/
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Web Jawabláznů co byl na www.jawablazni.cz je pryč.
Nikdo tam nic nedával a Mabo asi přestal platit za doménu,
tak to co máme na nálepce s žabákem není dostupné.
Nevím, jestli má smysl založit skupinu na facebooku,
který vím, že nemají všichni, ale víc jak polovina nás tam stejnak je
a na FB chodí i spousta jawabláznů, co na motorkářích nebyla roky.
Je možnost mít skupinu jen pro nás a řídit kdo tam smí (uzavřená)
kdy nikdo cizí tam nepoleze. A nebo mít otevřenou, kdy tam uvidí vše i nečlenové.
Nebo se na to vykašlat a je to taky v poho.
Aby se to dalo rozseknout, založil jsem anketu, jak dopadla tamta najdete v textu pod hlavičkou,
v podstatě jsme se vyváleli všichni už mockrát, tak snad už máme vybráno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: V Lužné je i železniční muzeum. Též mohu pro zájemce doporučit.
Slyšel jsem. Mám tam namířeno v létě.
Na podzimní jsem myslel, že by se bylo na skautovně a projelo by se to muzeum u Kuby:
https://www.retroautomuzeum.com/
Případně by se zkusil Stibůrek na Konopišti.
V Netvořicích to co vím zavřeli a v Jawě co bylo je myslím na Konopišti už teď taky.
Kus vedle je i trábošácký muzeum.
http://muzeumtrabantu.cz/
Nebo by se dala ta Lužná a Pavlíkov.
Plánů fůra, uvidíme co vyhraje pokud teda něco bude.
Béďa17 píše: Verdom> U p.Bujárka se mi moc líbilo .Snad se tam ještě někdy vypravím.
Pokud by se jelo na sever, tak by se domluvil Borek, kde nás posledně vyšplouchli.
https://www.motomuzeumborek.cz/
A odtud je to k Bujárkovi kousek.
V Brodě pak je další nové muzeum:
https://socialist-cars.cz/
A spát by se dalo pak třeba v Českém Ráji v Sedmihorkách nebo na Paldě kde se sráží pětistovky.
Uvidíme co vyhraje a kam se bude chtít.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hergot to jsem se rozepsal,už aby mi dala záda pokoj a mohl jsem vyrazit na motocyklu místo psaní ptákovin.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |