AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
SkotyCZ: Mně hlavně štve ta pasivní bezpečnost na úkor aktivní, jel jsem nedávno v dědovém Opelu Astra a tam už je tak tlustý A sloupek, že při průjezdu křižovatkou se musíš kývat v sedačce dopředu do zadu jak magor protože prostě nevidíš jestli někdo neleze na přechod pro chodce.
Koudy01 píše: Na sjíždění poser pruhů se zavčasu vykašli. Ono to o rychlosti a o tom, jak dobrý si jezdec, moc neříká.
Taky jsem sklidil výsměch za svoje poser pruhy od jednoho člověka, co to záhy potom brutálně rozvěsil na své oblíbené trase a rekonvalescence půl roku....
Tak jsem holt strejdomrd co nevysedá v každé zatáčce a nemá nejrychlejší kolo na okruhu.... Já se s tím vyrovnám
A to bych fakt neřekl, že bych byl nějaký osírač co zdržuje provoz, jezdím velmi svižně, ale na překonávání rekordů, už jsem holt moc starej a možná i trochu míň blbej, než za mlada....
Naposledy editováno 26.03.2022 22:24:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Poserproužky na pneu ? U FZ nikdy zadní nesjedeš v provozu až na doraz. U Fzs Fazer žádné nezůstanou ani když budeš jezdit jen trošku svižněji. Není to o jezdci ale o rádiusu pneumatiky. Jo a na okruhu je menší pravděpodobnost že v půlce zatáčky před tebou nevyroste odbočující avie. Tam to klopení je o něčem jiném.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdo jezdí předválečným autem ( ne kabrio ) , tak je na tom podobně jako v těch moderních vozech. Výdřeva sloupky rozšiřuje, proti dnešku o dost menší okna taky dělají svoje. Jsem ale zvyklý, tak dobré.
Problémy na kruháčích ale jsou, kolikrát tam vjedu a najednou už zleva vidím moderní auto, brzdící,asi mně tam nečeká...přece jen než na kruh. vjedu, trvá to a jedu dvacítkou, dvojku dávám až za kruháčem. Přece jen řazení s meziplynem je samo o sobě pomalejší a člověk musí čekat a podle otáček motoru přesně vědět, kdy tu dvojku může dát. Naštěstí kruháčů je málo.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Moderní auta jsem jel jen jedno, octavia IV. Jede to pěkně, ale posrali to tím displejem a auto furt pípá a upozorňuje na naprosto zjevné jevy. Já vím, že pod nulou může být silnice namrzlá. Proč mi to musí auto co 15 minut připomínat? Proč si nemůžu nastavit teplotu jedním otočným knoflíkem? Proč když otevřu dveře s nastartovaným motorem, když stojím, musí auto pípat? O tom, že se každé nastartování restartuje start stop a "asistenti" radši ani nebudu komentovat. Za ceníkových 750 tisíc za skoro v holobytu si radši koupím 120 nebo felicií a za zbytek bych si koupil gpz 750 turbo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Motorky - podobně. Nikdy jsem to nevyzkoušel, ani po tom netoužím - proč má některá motorka ABS, různé mapy a další zbytečnosti? Za pokrok to rozhodně nepovažuju.
Béd'a : ano, jedna - meziplyn, dvě...synchrony nejsou. Resp. mezi dvěma vyššími rychlostmi jsou, ale nefungují tak, jako v dnešních vehiklech.
Naposledy editováno 27.03.2022 12:48:45
Ale ono už před 20 lety auta pípala v každé zatáčce, když docházela kapalina do ostřikovačů.
U volva sem odpojil pipak v ukazatelích a veškerá signalizace je jen optický. U Passatu sem překódoval ŘJ, aby nepipaly nezapnute pásy. Poutám se až těsně po rozjetí.
Naposledy editováno 27.03.2022 13:48:57
Naposledy editováno 27.03.2022 14:06:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Skoty: ja treba rozhodne ty moderni veci v aute potrebuju. 120 apod autem se z mého pohledu neda normalne jezdit. V utery jedu na Slovensko a ve ctvrtek zpet - to bych tam jel celej den a jeste bych tam nic neudelal protoze z toho kravalu od motoru boli hlava. Top vozidlo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Sloupky...ideální je Š 120, z ní je výhled dokonalý. A myslím, že ze všech socialistických aut. Když táhnu vozík ( mám malý Sport Yacht ) tak ho za sebou normálně vidím. Couvá se s ním perfektně. Ale zrovna u té Astry vzadu nevidím nic.
Kdo jezdí předválečným autem ( ne kabrio ) , tak je na tom podobně jako v těch moderních vozech. Výdřeva sloupky rozšiřuje, proti dnešku o dost menší okna taky dělají svoje. Jsem ale zvyklý, tak dobré.
Problémy na kruháčích ale jsou, kolikrát tam vjedu a najednou už zleva vidím moderní auto, brzdící,asi mně tam nečeká...přece jen než na kruh. vjedu, trvá to a jedu dvacítkou, dvojku dávám až za kruháčem. Přece jen řazení s meziplynem je samo o sobě pomalejší a člověk musí čekat a podle otáček motoru přesně vědět, kdy tu dvojku může dát. Naštěstí kruháčů je málo.
Spousta lidí, neumí kruháč používat.... Místo plynulého navazování tam stojí jak píče, dokud se nevyprázdní.... Tím se mi osvětlilo, proč stavbaři vždycky dají odprostřed kruháče nějakou debilitu, nebo alespń záhon kosatců, protože tyhle píče pak nevidí naproti a neblokují dopravu kvůli tomu, že na protějším vjezdu je auto....
Béďa17 píše: Milan1963> Ahoj.Ty dáváš meziplyn i když řadíš nahoru?Myslel jsem si,že nahoru jen dvakrát spojku.
To je o vlastnostech převodovky, jak rychle padají otáčky motoru a jak rychle padají otáčky na převodovce, jaká je setrvačnost celého werglu... Podle toho musíš najít správný postup, abys řadil bez rachtání zubů... Takže když bude například lehké auto s lehkou převodovkou a díky velkým kolům i velkou setračností, může to pak vypadat tak, že bude lepší si trochu vrknout i při řazení nahoru.... Jinak budeš řadit mezi 1-2, kdy se to vleče a zpomaluje víc, než 3-4, 4-5 kdy už jedeš vyšší rychlostí a setravačnost je velká.... JInak budeš řadit na převodovce náklaďáku nebo traktoru, kde má každá hřídel v převodovce metrák, a jinak v osobáku, kde má ta hřídel tři kila.... To musíš cítit, vychytat, natrénovat a i wergly stejného typu, se ve svým požadavcích, můžou kus od kusu poněkud lišit...
Milan1963 píše: SkotyCZ> Těch zbytečností je víc. Prý to lidi "chtějí". Haha...řidič musí cítit, co auto potřebuje, musí ho ovládat a ne naopak - aby auto samo řidiči kecalo do řízení. Toto prostě nechápu.
Motorky - podobně. Nikdy jsem to nevyzkoušel, ani po tom netoužím - proč má některá motorka ABS, různé mapy a další zbytečnosti? Za pokrok to rozhodně nepovažuju.
Béd'a : ano, jedna - meziplyn, dvě...synchrony nejsou. Resp. mezi dvěma vyššími rychlostmi jsou, ale nefungují tak, jako v dnešních vehiklech.
Jako ABS je skutečně dobrý, jsou situace, kdy ho oceníš, ale lidi to neumí používat... Když je bordel a začne to klouzat, a ABS začne pracovat, je třeba vytrvat, držet pedál a nechat to dělat, to co to umí, tj. zpomalovat a udržovat schopnost ovládat vozidlo, většina lidí ale odbrzdí, začne plašit a řítí se dál nezměněnou rychlostí.... To ale není chyba toho zařízení, ale toho, že lidi nechápou jak funguje, co dělat má, jak a proč a jak se k tomu mají oni chovat.... Je možné, že dnešní kurs na vůdčí list bude obsahovat lekci, jak s tím zacházet, ale jezdí i lidi, kteří mají vůdčí list déle, než to vůbec vzniklo, natož než se to dostalo do aut všeobecně (někdy po r. 2000). Další asistenti ale lezou krkem kde komu, protože když tě auto tahá za volant, když se vyhýbáš díře a ono si usmyslí, že jsi blízko čáry, to bych do toho kopnul....
SkotyCZ píše: Tak u té pneu záleží i na její šířce. Někde jsem četl, že čím menší šířka, tím menší je potřeba úhel naklonění k projetí zatáčky. Jako sjetou do placky ji nemám, furt si udržuje nějaký tvar. Jen mě zajímá, jak někdo musí jezdit, aby tu metzelerku sjel až na hranu třeba na nějaké 125ccm. A moje 350 žádnou klidnou jízdu nezná, pokud někoho nevezu.
Moderní auta jsem jel jen jedno, octavia IV. Jede to pěkně, ale posrali to tím displejem a auto furt pípá a upozorňuje na naprosto zjevné jevy. Já vím, že pod nulou může být silnice namrzlá. Proč mi to musí auto co 15 minut připomínat? Proč si nemůžu nastavit teplotu jedním otočným knoflíkem? Proč když otevřu dveře s nastartovaným motorem, když stojím, musí auto pípat? O tom, že se každé nastartování restartuje start stop a "asistenti" radši ani nebudu komentovat. Za ceníkových 750 tisíc za skoro v holobytu si radši koupím 120 nebo felicií a za zbytek bych si koupil gpz 750 turbo
Jako infotainment dnešních škodovek je skutečně "Hvězdný" na to jsou nářky ze všech stran... Aneb jak zbytečně zkurvit, jinak celkem slušné auto...
Milan1963 píše: assassin> Ber to jinak - já jsem auto pro práci nikdy nepotřeboval, najezdím s tou 120 kolem 3000 km za rok. Proto chci auto co nejjednodušší, bez pípátek,světýlek na palubce.
Jsou i stále poměrně jednoduchá, ale celkem pohodlná, celkem svižná a vysoce spolehlivá auta, která neničí tělo..... Š105/120 jsem měl 11 let. Fungovalo to, ale už to nechci nikdy ani vidět... Třeba proto, že to řve, třeba proto, že je to líné, ale hlavně proto, že si prostě nemám kam dát levou nohu!!!
Naposledy editováno 27.03.2022 17:10:52
A ABS, centrál, posilovač řízení, klima, obyčejný tempomat... jsou základní věci, bez kterých bych si auto na denní ježdění dneska už nepořídil. Naopak nesmyslné asistenty rozjezdu do kopce, z kopce a po rovině, jízdy v pruhu, parkování, adaptivní tempomat a podobné píčoviny bych okamžitě odpojil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ono i u toho auta, mas sice jednoduchy auto, ale v jednom kuse nekde v opravě … ja mam se svetylkama, 400tis na hrbu a porad jen jezdi, ale jsou lidi co to maji radi složité, aspon tu neni nuda
Jinak na strýcovo nove indické jawe uz se měnila lambda a jeste z toho chcije olej jako z olejnicky, takze se to bude pretesnovat, jen jsem jeste nemel moznost to projet, takze to poplivu az příště
Naposledy editováno 27.03.2022 20:03:15
Š120 zlaté auto co se týká výhledu. Jezdím VW r.2017 a otevřené dveře sig. opticky na palubce ideální. Manželčin citron- jeden nevytáhne klíče ze zapalování při otevř. dveřích a furt to ječí až se vytočím a jebnu s nima. Tachometr ukazuje číslici-totálně na kosočtverec. U analogového přístroje jen letmo vidím podle polohy ručičky kolik jedu. O krámech s dot. displ. nemá cenu ani psát. Jeden by čekal pokrok a ono prd. Co je bezpečnější Forman, stodváca kde vidím a nevlítnu nikomu pod kola nebo krám co má pytle všude ale vidím kulové ??? To platí v přeneseném smyslu i u motorek. ABS na povrchu kde část vozovky je zamrzlá a část suchá neocenitelné ESP to samo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bohužel pak všichni zjistili, že když ty auta vydrží věčně tak už žádné neprodají a začali to ojebávat. Motor M50 BMW testovalo v kontinuálním provozu jenom s výměnama oleje atd. a po 1 millionu mil byly všechny díly v rámci tolerance dílů nových.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Milan1963> Zes to nevyzkousel jsi psal myslim u motorek…
Ono i u toho auta, mas sice jednoduchy auto, ale v jednom kuse nekde v opravě … ja mam se svetylkama, 400tis na hrbu a porad jen jezdi, ale jsou lidi co to maji radi složité, aspon tu neni nuda
Jinak na strýcovo nove indické jawe uz se měnila lambda a jeste z toho chcije olej jako z olejnicky, takze se to bude pretesnovat, jen jsem jeste nemel moznost to projet, takze to poplivu az příště
To že z toho chcije olej je vlastnost, nikoliv chyba prostě drží tradici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: To že z toho chcije olej je vlastnost, nikoliv chyba prostě drží tradici
A to se fanoušci jawy báli, že už to nebude "pravá" jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S lítostí musím přiznat, že Jawa 660 jí není....nekape z ní nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: SkotyCZ> Jawa z níž nekape olej, není pravou Jawou !!
S lítostí musím přiznat, že Jawa 660 jí není....nekape z ní nic.
To proto, že motor, jakožto jediná dopbrá věc na celém stroji, nevyrobili oni, ale firma, jež jej dodávala do mj. Japonských motorek a tam se jakékoli úniky čehokoli absolutně netolerují ani u 30 let starých kusů se statisíci kilometrů za sebou....
assassin píše: Kalasnikov> Rekl bych, ze tohle jsou spis zbozna prani majitelu starych krapu… moderni motory podle me vydrzi vic nez to co bylo v e36 - a to jednu sestivalcovou e36 taky vlastnim…
Ony ty motory BMW byly vždycky jízdně zajímavé a svižné, ale technicky to nikdy nebylo bez chyby... Každý má nějakou bolístku, byť je to přežitelné a řešitelné... To ale skončilo, protože to co produkovali nedávno, to byly sráče, že to svět neviděl a to jak čtyřválce, tak i velké osmiválce, měly zásadní konstrukční vady už ve stádiu návrhu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |